نمایش «سوارکاران» به کارگردانی ژان لوک پره ووست،در فجر استانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر،فردا دوشنبه 10 بهمن ماه در استان گلستان به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛روز دوشنبه 10 بهمن ماه و در ششمین روز از جشنواره سی ام تئاتر فجر،بخش های فجر استانی،رادیو تئاتر، نمایشنامه خوانی، کارگاه های آموزشی و همچنین اجراهای نمایش های آیینی، 20 برنامه اجرا خواهد شد.
بر همین اساس در بخش فجر استانی سی امین جشنواره تئاتر فجر، فردا دوشنبه 10 بهمن ماه نمایش «دن رافائل» به کارگردانی جنت سلیم آوا از جمهوری آذربایجان در تئاتر شهر کرج استان البرز به صحنه خواهد رفت. همچنین در تالار استاد صابر نمایش «تقسیم شادی» به کارگردانی حامد زارعان اجرا خواهد شد.
در استان کرمانشاه نیز کارگاه «تئاتر شورایی مبتنی بر تئاتر اگوستو بوآل» با حضور علی ظفر قهرمانی نژاد با حضور هنرمندان این استان برپا می شود.
استان لرستان میزبان نمایش«سیدروماک» به نویسندگی و کارگردانی محمودرضا رحیمی در تالار شهید آوینی شهر خرم آباد خواهد بود.
در تالار گلشن شهر بجنورد استان خراسان شمالی نیز نمایش «سکوتی با سه نقطه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطایی فر به صحنه خواهد رفت.
استان گلستان نیز در ششمین روز جشنواره سی ام تئاتر فجر، در تالار فخرالدین اسعد گرگانی میزبان نمایش های «سوارکاران» به کارگردانی ژان لوک پره ووست از فرانسه و نمایش « ماه مهر از سال شصت» به کارگردانی علی برجی است.
این استان در شهر گنبد کاووس نیز میزبان نمایش « شش پنجره مایل به همیشه» به نویسندگی حمیدرضا میرزایی و کارگردانی عبدالرضا شیبانی است. همچنین کارگاه آموزشی «بدن در سایه ها» هنرمند یونانی یورگاس نانوریس و کارگاه «اصول و مبانی کارگردانی و بازی دهندگی نمایش عروسکی» با استادی حسن دادشکر در شهر گرگان برگزار خواهد شد.
اما در بخش رادیو تئاتر فردا 10 بهمن ماه دو نمایش رادیویی در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا می شود. بر همین اساس از ساعت 15 نمایش «آواز در باران» به نویسندگی صدرالدین شجره و کارگردانی محمد تقی سلجوقی از استان سیستان و بلوچستان اجرا می شود. همچنین از ساعت 18 نمایش «بن بست هنرمند، پلاک 8» به نویسندگی مالک حدپور سراج و کارگردانی مهدی طهماسبی اجرا خواهد شد. لازم به یادآوری است که آثار بخش رادیو تئاتر به صورت مستقیم از رادیو نمایش برای عموم علاقمندان نیز پخش می شود.
در بخش نمایشنامه خوانی سی امین جشنواره تئاتر فجر و در تالار کنفرانس مجموعه تئاتر شهر؛ دوشنبه 10 بهمن ماه از ساعت 30/15 نمایشنامه «می خشکد پشت دیوار دلم دریا» نوشته مهسا دهقانی پور با کارگردانی ملیکا رضی و از ساعت 30/17 نمایشنامه «دوران خوش بازنشستگی» به نویسندگی و کارگردانی کامران شهلا پور از کرمانشاه، با حضورعلاقمندان خوانش می شوند.
اما در بخش کارگاه های آموزشی، روز دوشنبه کارگاه «ارتباط تنفس و تصور» پاتریک رامیو در پلاتو تماشاخانه سنگلج از ساعت 9 تا 13 و کارگاه «میزان سن، افسانه شخصی اجراگر» رابینسون ساویتسکی نیز در کارگاه نمایش تئاتر شهر از ساعت 9 تا 13 برگزار می شود.
همچنین نمایشگاه عکس نمایش «مرگ و زندگی مارینا آبراموویچ» به کارگردانی رابرت ویلسون با عکاسی امید هاشمی همه روزه از ساعت 16 تا 21 در سالن انتظار تماشاخانه ایرانشهر میزبان علاقمندان است.
در بخش اجرای نمایش های آیینی نیز، نمایش «هیکل» نوشته علی ذاکری و کارگردانی حسین محمد حسینی از قشم ساعت 11 در محوطه کاخ گلستان اجرا خواهد شد. همچنین در محوطه مجموعه تئاتر شهر از ساعت 16 نمایش«جهان زیر پای آیین ماست» به نویسندگی ایوب رحیمی و کارگردانی مشترک حسن سبحانی و باقر رمضان زاده؛ از ساعت 30/16 «هیکل» نوشته علی ذاکری و کارگردانی حسین محمد حسینی از قشم و از ساعت 17 نمایش «خورتاب» به نویسندگی محمدعلی صادقی حسنی و کارگردانی رضا جوشنی از لاهیجان اجرا می شوند.
یادآوری می شود ؛سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از تاریخ 5 تا 22 بهمن سال جاری به دبیری رحمت امینی برگزار می‌شود. /ه
 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار