ظرفیت جابه جایی مسافر در فرودگاه بین المللی خلیج فارس با توسعه زیرساخت های این فرودگاه و اجرای دو پروژه جدید، از سالانه یک میلیون نفر به پنج میلیون نفر افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مدیرعامل این سازمان در حاشیه سفر اعضای مجمع جهانی بیداری اسلامی به پارس جنوبی با اعلام این خبر افزود: با هدف تحول زیرساخت ها و افزایش سطح خدمات رسانی در بزرگ ترین فرودگاه صنعت نفت کشور، دو پروژه در قالب فاز دوم توسعه این فرودگاه تعریف شده است.
مسعود نصوری تصریح کرد: احداث پایانه اصلی فرودگاه به گستردگی 14 هزار متر مربع زیربنا و ساخت باند دوم فرودگاه بین المللی خلیج فارس به طول چهار کیلومتر از جمله این پروژه هاست که برای اجرای این دو پروژه زیرساختی، 700 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از توانمندی داخل در اجرای پروژه های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، جلب مشارکت بیشتر بخش خصوصی و تامین منابع مالی را از جمله ماموریت های سازمان منطقه ویژه اعلام و تصریح کرد: دعوت از بخش خصوصی و صاحبان سرمایه برای مشارکت فعال در توسعه فرودگاه بین المللی خلیج فارس مورد تاکید است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس یادآور شد: توسعه زیرساخت های حمل و نقل با هدف جابه جایی سریع کالا، بار و مسافر در منطقه ویژه با گستره 46 هزار هکتار، اقدامی مهم و اساسی همگام با توسعه بزرگ ترین میدان گازی جهان است.
علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی برای حضور در منطقه ویژه پارس
نصوری همچنین در جمع حدود 200 نفر از جوانان و اندیشمندان عضو مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: در سال های اخیر تلاش های خوبی برای توسعه حوزه های بالادستی و پایین دستی در منطقه ویژه پارس انجام شده و مزیت های سرمایه گذاری در این منطقه به گونه ای است که بسیاری از سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در این منطقه علاقه مند هستند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به مزیت های سرمایه گذاری در این منطقه یادآور شد: دسترسی به گاز به عنوان خوراک اصلی صنایع، مجتمع بندری پارس، فرودگاه بین المللی خلیج فارس، زیرساخت های حمل و نقل کالا و بار، زیرساخت های درمانی و پزشکی و موقعیت مناسب جغرافیایی، از جمله ویژگی ها و مزیت هایی سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارس است.
وی در باره ویژگی های منطقه ویژه پارس و حوزه عملیاتی پارس جنوبی تصریح کرد: در منطقه ویژه پارس 28 فاز گازی طراحی شده و از این تعداد 10 فاز به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در حال ساخت است.
نصوری منطقه ویژه پارس را نماد اقتدار صنعتی جمهوری اسلامی خواند و تصریح کرد: آنچه در پارس جنوبی مشاهده می شود، بازتاب توان جوانان جمهوری اسلامی است که با حرکت همگانی و روحیه جانفشانی خود توانستند این افتخار بزرگ را به جهانیان نشان دهند و ثابت کنند که از همه موانع عبور خواهند کرد.
وی با بیان این که صنعت نفت ایران اسلامی به دانش «مدیریت مقابله با تحریم» دست یافته است، تصریح کرد: با پیروی از سخنان مقام معظم رهبری، عظمت نظام و توانمندی صنعت بالنده نفت کشور را به جهان معرفی خواهیم کرد.
نصوری ادامه داد: جمهوری اسلامی در شکستن محاصره های اقتصادی که بیش از سه دهه از سوی استکبار جهانی و دولت های زورگو و متخاصم بر ملت ما تحمیل شده است، تجربه بلندی دارد و همواره به یاری خداوند و تدبیر و توانمندی جوانان پرتوان این مرز و بوم، محاصره ها شکسته شده و تهدیدها به فرصت های پیروزی و سربلندی بدل شده است.

دومین گروه از جوانان فرهیخته و اندیشمندان 81 کشور جهان با هدف آشنایی با دستاوردهای علمی و فناوری انقلاب اسلامی در پارس جنوبی، روز شنبه (8 بهمن) وارد منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شدند و از فازهای 4 و 5، پتروشیمی برزویه و بندر صادراتی پتروشیمی پارس دیدن کردند./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار