معاون آموزشی در دیدار با رییس جدید امرو گفت: تجارب ایران در زمینه ادغام آموزش و درمان قابلیت الگوبرداری جهانی است.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دکتر محمدعلی محققی خطاب به دکتر الوان رییس جدید و عراقی منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت(امرو) با اشاره به اینکه برخی تجربیات حمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش پزشکی منحصر به فرد و قابل الگوبرداری است، اظهار داشت: 25 سال است که آموزش پزشکی و نظام ارائه خدمات سلامتی در ایران ادغام شده اند و تجارب 25 ساله اجرای این برنامه بسیار باارزش و قابل الگوبرداری است.
وی افزود: آموزش پزشکی پاسخگو، پزشکی اجتماعی، کنترل بحران در حوادث غیرمترقبه، آموزش مداوم جامعه پزشکی و روش های معتبر و نافذ در آن، آموزش عمومی مردم بخشی از این تجربیات منحصر به فرد هستند که می تواند مورد استفاده مجامع بین المللی قرار گیرد.
وی سه برنامه مهم در حال اجرا در نظام آموزش پزشکی را شامل برنامه کنترل سرطان، شبکه دانشکده های پزشکی جهان اسلام و برنامه GPRM اعلام کرد و گفت: کنترل سرطان یک برنامه مشترک بین سازمان جهانی بهداشت و آژانس بین المللی انرژی اتمی است که فاز نخست آن مبنی بر اجرایی شدن برنامه پکت در ایران در حال انجام است.
وی اضافه کرد: با ظرفیت های عظیمی که در ایران وجود دارد می توانیم کانون مرکزی اجرای این برنامه در منطقه امرو باشیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران مرکز منطقه ای برنامه پزشکی و شبکه دانشکده های پزشکی جهان اسلام است، گفت: در خصوص برنامه GPRM نیز پیشنهادهای مهمی برای انتقال تجربیات مان به کشورهای منطقه اعلام کرده ایم.
وی در خاتمه از ظرفیت بالای ایران برای پذیرش داوطلبان منطقه امرو برای ادامه تحصیل در مقاطع فوق تخصصی، تخصصی، فلوشیپ بالینی وPHD و MPH خبر داد. /ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار