مدیرکل زندان‌های استان سیستان و بلوچستان گفت: باید از ظرفیت و توانمندی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اصلاحی در زندان‌ها استفاده و بهره‌برداری کرد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی زندان‌های سیستان‌و بلوچستان، علیرضا بابایی در نشست با مدیر کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان اظهار داشت: باید محور برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها آموزش‌های فرهنگی، قرآنی و دینی باشد.

وی افزود: حوزه فرهنگ، حوزه و عرصه ظریفی بوده و دقت، ظرافت، تخصص و علاقه و عشق به کار و خدمت از مولفه‌ها و ابزارهای موردنیاز در امور فرهنگی است که در زندانبانی اسلامی و اصلاحی، حفظ و شان و کرامت اخلاقی و انسانی مددجویان راهبردی اصلی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده و بهره‌مندی از مقوله فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و دینی موثرترین ابزار و بهترین راه در زمینه و فرآیند اصلاح و تربیت مددجویان و بسترسازی برای بازگشت شرافتمندانه آنان به جامعه است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری مساجد استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه زندان فرصت مغتنمی برای مددجویان برای خودسازی آنان است بیان کرد: مددجویان در زندان فرصت مغتنمی برای فراگیری و بهره‌مندی از آموزش‌های قرآنی و فرهنگی و فهم و تدبر در معانی آیات الهی قرآن مجید داشته و زندان مکان و محل مناسبی برای خودسازی و بازسازی روحی و شخصیتی و تدبر است.

حجت‌الاسلام هادی جعفری گفت: مسئولان زندان‌ها و نهادهای فرهنگی باید زمینه خودسازی مددجویان و بازگشت سعادتمندانه آنان را به جامعه با فراهم کردن بستر توسعه آموزش‌های فرهنگی و قرآنی مهیا کنند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.