مسئول موسسه خيريه محک در شمالغرب کشور گفت: تاکنون بالغ بر 16500 کودک تحت پوشش موسسه محک (مؤسسه خيريه حمايت از کودکان مبتلا به سرطان)بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، لاهوتي امروز  در نخستين نشست كارگروه حمايت از حقوق كودكان شمالغرب كشور با بيان اينکه سن پذيرش کودکان در اين موسسه از بدو تولد تا 14 سال مي‌باشد گفت: تا زماني که اين کودکان قطع درمان نشوند تحت حمايت موسسه مي‌باشند.

وي با بيان اينکه مؤسسه خيريه حمايت از کودکان مبتلا به سرطان با نام اختصاري"محک"  از سال  1370 و در قـالب يک سـازمان غير انتفاعي – غير دولتي با انگيزه والاي کمک به همنوع فعاليت همه جـانبه خود را جهت حمايت از کودکان مبتلا بـه سرطان زير 14 سال و خانواده‌هاي آنـان آغاز کزده است افزود: در طـول دو دهه فعـاليت، محک بـا بهره‌گيري از کمک هاي انسان دوستانه مردم نيکوکار و همراهي مديران نيک انديش و تلاش پيگير نيروهاي داوطلب و موظف خود به موفقيت هاي چشمگيري در حوزه هاي امور خيريه، درمان و تحقيقات دست يافته و به يکي از قطب هاي درمان در خاورميانه تبديل شده است.

نائب رئيس هيئت مديره جمعيت خيريه قلبهاي سبز با بيان اينکه در مهرماه سال 88 طي مذاکرات انجام گرفته با موسسه محک، مسئوليت تشکيل پرونده کودکان مبتلا به سرطان تحت درمان در بيمارستان کودکان تبريز به جمعيت خيريه قلبهاي سبز واگذار شد ادامه داد: کليه مدارک در رابطه با کودکان مبتلا به سرطان اخذ و کليه هزينه هاي درماني و در رابطه با کودکان غير بومي (از کشورهاي آذربايجان – نخجوان – ساير استانهاي همجوار) هزينه هاي اياب و ذهاب و اقامت در مسافر خانه پرداخت مي گردد.

لاهوتي با بيان اينکه 550 کودک تحت پوشش جمعيت خيريه قلبهاي سبز  هستند ادامه داد: متاسفانه قيمت بالاي برخي داروهاي کمياب، کودکان بيمار  را مستاصل ساخته و آنان در اين خصوص پشتيباني ندارند.

وي با بيان اينکه شايسته است حقوق کودکان بيمار جدي گرفته شود افزود: اميدوارم شرايطي فراهم شود تا کودکان بيمار، تنها متحمل درد بيماري خويش باشند و از بابت عدم توانايي خريد داروهاي کمياب مشکلي متوجه آنان نگردد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.