رئيس مركز قلب و عروق شهيد رجايي از ساخت و راه اندازي بزرگترين مركز اورژانس قلب خاورميانه در اين بيمارستان در سال آينده خبر داد و گفت: اورژانس جديد مجهز به 70 تخت بستري و 2 اتاق عمل بوده و داري 2500 متر مربع فضاست.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دكتر عليرضا جلالي، رئيس مركز قلب و عروق شهيد رجايي در تشريح وضعيت اورژانس اين بيمارستان گفت: از ابتداي شهريور ماه امسال، اورژانس دچار تغييرات ساختاري شده است و پزشك متخصص و فوق تخصص مقيم را به صورت شبانه روزي در مركز مستقر كرده‌ايم. ساختار را نيز از آموزش صرف تغيير داده‌ايم. اكنون پزشك متخصص مقيم در اورژانس حاضر است و در رسيدگي به وضعيت بيماران حاد مداخله مي‌كند. ضمن آن كه اخيرا تجهيزات و نيروي انساني اورژانس تقويت شده است.

وي ادامه داد: مراحل ابتدايي كار انجام شده است. پس از كلنگ زني و آغاز ساخت، اورژانس طي يك پروژه 9 ماهه به بهره برداري مي‌رسد.

به گفته رييس بيمارستان قلب شهيد رجايي، اين اورژانس از لحاظ فضا، 3 برابر اورژانس فعلي بوده و از 700 متر مربع به 2500 متر مربع ارتقا مي‌يابد. همچنين اورژانس كنوني داراي يك اتاق احيا و ترياژ است كه اين عدد در ساختمان جديد به 3 مي‌رسد. در حال حاضر تعداد تخت‌هاي بستري نيز 27 عدد است كه به 70 تخت خواهد رسيد.

جلالي اضافه كرد: هزينه ساخت اين مركز اورژانس تا 3 ميليارد تومان برآورد شده است.

رييس بيمارستان قلب شهيد رجايي، همچنين به طرح ساخت يك بيمارستان جديد و مجهز در مجموعه بيمارستاني قلب شهيد رجايي اشاره كرد و گفت: بيمارستان 11 هكتار فضاي آزاد دارد. سعي خواهيم كرد مواردي كه در دنيا هم بسيار كم وجود دارد در اين بيمارستان جديد لحاظ شود. در مركز جديد تمام سرويس‌هاي لازم براي بيماران قلبي وجود خواهد داشت./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار