عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در واكنش به درخواست آمريكا مبني بر استرداد جاسوس سيا در ايران گفت: : آمريكايي ها اين بار بايد با جواب قاطع و محكم ايران اسلامي در مجازات عامل سيا، مواجه شوند تا اين موضوع خط پاياني بر دخالتهاي آمريكا در امور داخلي كشورمان باشد.

پرويز سروري نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلام‌شهر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه آمريكائي ها خود را حاكم بلامنازع دنيا قلمداد مي‌كنند و گمان دارند تمام دنيا گماشته آنها هستند گفت: آمريكا مي‌خواهد با قانون جنگل دنيا را اداره كند از اين جهت فكر مي‌كند همه دنيا بايد به نوعي بازيگر سياستهاي او باشند.

وي ادامه داد: بر اساس مدارك و اسناد متقن، جاسوس ‌دستگير شده عضو سازمان CIA آمريكاست كه به صورت غيرقانوني وارد ايران شده و حالا غرب به صورت كذايي عنوان مي‌كند كه اين فرد براي ديدار پدرش وارد ايران شده و آمريكايي هم وقيحانه اعلام مي‌كنند كه اين جاسوس را بايد به آنها برگردانيم.

سروري با بيان اينكه اين پيام آمريكا نشان‌ دهنده آن است كه آنها هنوز ماهيت انقلاب اسلامي را درك نكرده‌اند اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامي قرار بود به اينگونه مطالبات غيرقانوني آمريكا يا هر كشور ديگري پاسخ دهد اساساً ‌انقلاب اسلامي به وقوع نمي‌پيوست،‌ چرا كه وقوع انقلاب اسلامي يعني خط پاياني بر اين زياده خواهي‌ها و زياده‌گوييهاي غيرقانوني كه هر از چندگاهي توسط آمريكا‌يي‌ها نمود پيدا مي‌كند.
نماينده مردم تهران به تفاهم‌نامه صلح الجزاير بين ايران و آمريكا پس از تسخير لانه جاسوسي در تهران توسط دانشجويان پيرو خط امام(ره) اشاره كرد و اظهار داشت: بر اساس بند 1 اين تفاهم‌نامه مقرر شد كه دو كشور به صورت مستقيم و غيرمستقيم هيچ مداخله‌اي در مسائل داخلي يكديگر نداشته باشند ولي امروز شاهد هستيم كه مقامات واشنگتن اقدامات جاسوسي را در صدر توجهات خود قرار داده‌اند و تمام معاهدات و قراردادهاي بين‌المللي را زيرپا مي‌گذارند و هر اقدام غيرقانوني را براي خود مجاز مي‌دانند و غافل از اين هستند كه كاسه صبر ملتها به سرآمده و اين رفتارها ديگر از طرف ملتها قابل تحمل نيست.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه آمريكايي‌ها با آزادي سه تبعه آمريكايي از سوي ايران دچار سوء تفاهم شده اند گفت:‌مقامات واشنگتن گمان كرده اند كه رحمت و بخشش ايران اسلامي بي‌انتهاست و هر زماني كه آنها اشتباه كنند مي‌توانند از رحمت، عفو و گذشت ملت برخوردار شوند.

وي ادامه داد: ايراني‌ها نشان دادند كه هر چند بسيار بخشنده و كريم هستند اما جايي كه منافع ملي‌شان به مخاطره بيفتد در آنجا به شدت انعطاف‌ ناپذير هستند، ‌از اين جهت اين بار جمهوري اسلامي مي‌بايست اين موضوع را به صورت قاطع و جدي پيگيري كند و به مقامات واشنگتن تفهيم كند كه مرزهاي ايران جولانگاه آمريكايي‌هاي خبيث نيست.

وي در ادامه با بيان اينكه سربازان گمنام امام زمان(عج) در هر نقطه از اين كشور با چشماني باز تمام اقدامات آمريكا و دشمنان انقلاب را رصد مي‌كنند و هر حركت مداخله جويانه را در نطفه خفه مي‌كنند، افزود: آمريكايي ها اين بار بايد با جواب قاطع و محكم ايران اسلامي مواجه شوند تا اين موضوع خط پاياني باشد بر رفتارهاي غلطي كه آمريكايي‌ها از خودشان بروز دادند.

سروري با ذكر اين مطلب كه اقدامات جاسوسي آمريكا بايد از طريق مجامع حقوقي بين‌المللي با جديت پيگيري شود خاطر نشان كرد:‌ همان طور كه مسئولان نظام بحث هواپيماي جاسوسي را به جد پيگيري مي‌كنند، جاسوس دستگير شده سازمان سيا نيز مي‌تواند تكميل كننده حلقه حقوقي جمهوري اسلامي در مواجهه با اقدامات غيرقانوني و جاسوس‌گرايانه آمريكا در مجامع بين‌المللي باشد./گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار