مایشگاه « سوگ نگاره‌ها» شامل آثار نقاشی، نقاشی قهوه‌خانه‌ای و نگارگری عصر روز دوشنبه 28 آذرماه با حضور جمعی از هنرمندان در موزه هنرهای معاصرتهران گشایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛محمود شالویی،مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصرتهران در مراسم گشایش نمایشگاه سوگ نگاره‌ها گفت:این نمایشگاه در ادامه مناسک و برنامه‌های ماه سوگواری محرم برگزار می‌شود و نشان می‌دهد که هنرمندان و جریان هنری نیز با این حماسه تاریخی همراه است و به تأثیر از حماسه عظیم عاشورا آثار ارزشمندی ارائه شده است که بیانگر مفاهیم و پیام‌های قیام عاشورا است.

شالویی افزود :در برگزاری این نمایشگاه مراکز و نهادهایی مانندحوزه هنری و موزه امام علی(ع) و بعضی مجموعه‌های شخصی همکاری داشته‌اند تا این نمایشگاه با آثاری تأثیرگذار برگزار شود. در نمایشگاه سوگ نگاره‌ها حدود 165 اثر از 90 هنرمند شاخص و برجسته به نمایش درآمده است.

مدیرکل هنرهای تجسمی در ادامه گفت:تاکنون بیشتر نمایشگاه‌های عکس و پوستر با مضمون عاشورا برگزار شده است و امروز نمایشگاه سوگ نگاره‌ها با آثار نقاشی، نقاشی قهوه‌خانه‌ای و نگارگری از هنرمندان برجسته برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم نمایشگاه سوگ نگاره‌ها، گشایش یافت، هنرمندان و علاقمندان از آثار به نمایش درآمده دیدن کردند.

نمایشگاه سوگ نگاره‌ها با آثاری از هنرمندانی ازجمله حاج حسن اسماعیل زاده، محمد مدبر، عباس بلوکی فر، مرتضی ممیز، حبیب ا... صادقی، محمد تجویدی، محمدباقر آقامیری، رضا یساولی، مرتضی گودرزی، حسن یاقوتی، علی وزیریان، کاظم چلیپا، مرتضی اسدی، صادق تبریزی، پرویز کلانتری، رضا بانگیز، ایرج اسکندری، احمد وکیلی، احمد خلیلی فرد، جمشید حقیقت شناس و بسیاری هنرمندان معاصر را به نمایش می‌گذارد.

علاقمندان براي بازدید از نمایشگاه «سوگ نگاره‌ها» می‌توانند همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل به موزه هنرهای معاصرتهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه كنند. /ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.