راه اندازی دستگاه پرتودهی به خون و فرآورده های خونی و تولید و توزیع پلاکت غنی شده از خدمات نوین انتقال خون استان تهران است.

بشیر حاجی بیگی مدیر کل انتقال خون استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه انتقال خون استان تهران آمادگی خود را به منظور تهیه و تحویل فرآورده های خونی سلول اشعه دیده اعلام می دارد افزود: فرآورده های خونی سلولی اشعه دیده برای پیشگیری از ایجاد بیماری پیوند علیه میزبان ناشی از تزریق خون در بیماران در معرض خطر استفاده می شود.

وی حداقل زمان فرآیند اشعه دهی حدود 45 دقیقه است ادامه داد: بیماران مبتلا به نقص ایمنی مادرزادی، بیماران مبتلا به سرطان، بیماران مبتلا به آنمی آپلاستیک، بیمارانی که تحت پیوند ارگان های توپر قرار گرفته اند بیمارانی که به فرآورده های تهیه شده از اهداکنندگان خون مستقیم نیاز دارند و افرادی که نیازمند پلاکت های آفرزیس با HLA سازگار هستند از این خدمات استفاده می کنند.

حاجی بیگی تصریح کرد: انتقال خون استان تهران به عنوان نخستين پایگاه اقدام به تولید و توزیع فرآورده پلاکت غنی شده كرده است.

وی اظهار داشت: این فرآورده حاوی 5 واحد پلاکت اهداکننده در داخل یک کیسه است و با استفاده از فیلتراسیون اقدام به کاهش لوکوسیت ها شده است.

حاجی بیگی خاطرنشان كرد: تولید و توزیع فرآورده، پلاکت غنی شده با هدف مقابله با عوارضی چون مقاومت پلاکتی و واکنش های تب زا غیر همولتیک در بیماران با تزریق خون مکرر و کاهش احتمال ابتلا به عفونت CMV در نوزادان اطفال و بیماران گیرنده عضو پیوندی تولید و توزیع می شود./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.