مهندس امین هوش افزا گفت:یکی از شاخه های گرایش مهندسی ورزش، طراحی و ساخت تجهیزات ورزشی با بکارگیری دانش مکانیک و علم مواد است که با تلفیق آن با دانسته های پزشکی می توان به اصلاح و بهینه سازی این تجهیزات پرداخت.

نخستين فارغ التحصیل رشته مهندسی ورزش از دانشگاه صنعتی امیر کبیردرگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: دانش آموختگان رشته مهندسی ورزش برخلاف دانش آموختگان سایر گرایش های مهندسی پزشکی در طول دوره آموزشی و پژوهش خود با اصول مهندسی ورزش و زمینه های متعددی از کاربردهای مهندسی در ورزش آشنا شده و در برخی از آنها به تخصص رسیده اند.

 هوش افزااظهارداشت: طی 3 سالی که از تأسیس رشته مهندسی ورزشی در دانشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر می گذارد پژوهش های وسیع تحقیقاتی و تعاملات مناسبی با ارگان های متولی امر ورزش در کشور پذیرفته و دانشجویان این گرایش تحقیقات خود را زیر نظر اساتید گروه های بیومکانیک و بیومتریال انجام می دهند.

وي با اشاره به اینکه عمده پژوهش های رشته های مهندسی ورزش در دو حوزه طراحی و ساخت تجهیزات ورزشی و بیومکانیک حرکات ورزشی در حال انجام است خاطرنشان كرد: محور اصلی تحقیقات در این حوزه بحث کفپوش های ورزشی انتخاب شده است زیرا بدون تردید کفپوش و به طور کلی بستر انجام هر ورزشی مهمترین عنصر یک مکان ورزشی مي باشد./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار