دانشیار گروه روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماریهای روماتیسمی را شایعترین علت از کار افتادگی و ناتوانی در جهان عنوان کرد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد ،دکتر مسعود ثقفی با اشاره به اینکه بیماریهای روماتیسمی از بیماریهای شایع است و حدود 20درصد از علت مراجعه بیماران به مراکز پزشکی به شمار می رود اظهار داشت : این بیماری به دلیل روند طولانی بیشترین هزینه های درمانی را نیز در جهان به خود اختصاص داده است .

دبیر علمی پنجمین همایش سالانه انجمن روماتولوژی ایران و نخستین کنگره بین المللی روماتولوژی 2011 با اشاره به اینکه تا کنون 100 نوع بیماری روماتیمسی شناسایی شده است خاطر نشان کرد : بیشتر بیماریهای روماتیسمی درمان قطعی ندارد و با توجه به نوع بیماری برای هر یک از این بیماریها روشهای درمانی متفاوت به کار گرفته می شود .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آرتروز و پوکی استخوان را از جمله مهمترین بیماریهای روماتولوژی عنوان کرد و گفت : میزان ابتلاء به این بیماریها با افزایش سن بیشتر می شود و با توجه به اینکه متوسط سنی جمعیت کشور در حال افزایش است باید به این مسئل توجه جدی شود .

دکتر مسعود ثقفی با بیان اینکه علت اصلی ابتلاء به بیماریهای روماتیسمی مشخص نیست گفت : عوامل ژنتیکی ، شیوه های نادرست زندگی ، ابتلاء به بیماریهای زمینه ای از جمله عفونتهای مفصلی، بالا رفتن اسید اوریک خون ، ضربه ناگهانی به مفاصل می تواند از عوامل موثر در ابتلا به این بیماریها به شمار رود .

وی با اشاره به برگزاری پنجمین همایش سالانه انجمن روماتولوژی ایران و نخستین کنگره بین المللی روماتولوژی 2011 خاطر نشان کرد در این کنگره ها که با حضور متخصصان و فوق متخصصان ملی و بین المللی برگزار می شود به بحث و تبادل نظر در زمینه روشهای جدید درمانی و راههای کنترل کننده به منظور کاهش میزان ابتلا به بیماریهای روماتیسمی پرداخته می شود .

گفتنی است : این کنگره از دوم الی چهارم آذر ماه در مشهد مقدس برگزار می شود و بیش از 400 متخصص و فوق متخصص ، صاحبنظر و اندیشمند از کشورهای ایران ، هلند ، آلمان ، آمریکا ، هندوستان ، قزاقستان و ترکمنستان حضور دارند ./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار