عضو هيات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش و استفاده نامناسب از رایانه زمینه ایجاد عیوب انکساری چشمی را افزایش می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، دكتر عباس عظيمي افزود:با توجه به صنعتي شدن كشورها و افزايش استفاده از رایانه و به كار بستن چشم در شرايط نامساعد،ميزان عيوب انكساري از جمله سوزش هاي چشمي و اختلالات چشمي هم به مراتب افزايش پيدا كرده است.

وي گفت: اين شرايط به گونه اي است كه استفاده از رایانه در شرايط نامناسب باعث ابتلا به سندرم خاصي به نام سندرم چشمي كامپيوتر مي شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارداشت:متاسفانه در كشور ما نيز درصد نوجواناني كه مبتلا به اين سندرم چشمي مي شوند به دليل كار زياد با رایانه در حال افزايش است.

دکتر عظيمي در خصوص نشانه هاي اين سندرم، اظهارداشت: سرخي چشم، سردرد، پرخاشگري، عصبانيت، حالتهاي بي قراري، عدم تمركز و غيره از جمله نشانه هاي ابتلا به اين سندرم است.

وی گفت: والدين بايد دقت داشته باشند كه كودك تا سن هفت سالگي بايد فقط دو نيم ساعت آنهم به صورت مقطع و نه پيوسته با رایانه كار كند و تا سن 20 سالگي نيز اين ميزان به چهار نيم ساعت افزايش مي يابد.

دانشیار گروه بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی مشهدافزود: افرادي كه كار حرفه اي با رایانه دارند نيز بايد پس از هر سه ربع كار با كامپيوتر به چشم استراحت دهند ضمن اينكه شرايط كار با رایانه از جمله درخشندگي، نور، فونت ها، فاصله با كامپيوتر و طرز قرار گرفتن بدن نيز بايد درست باشد.

دکتر عظيمي تاكيد كرد: بايد كار با رایانه در كودكان ،نوجوانان و حتي افراد بالغ برنامه ريزي شده و با لحاظ كردن شرايط محيطي لازم باشد زيرا صدمات چشمي وارد آمده از سوي رایانه مي تواند ضعف هاي شديد چشمي را در پي داشته باشد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار