همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی مستند انقلاب در کرمان از سیمای مرکز کرمان پخش می‌شود و به موضوع نقش روحانیان، زنان، ارتش، اصناف، فرهنگیان و سایر قشرهای جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز کرمان، جنگ فجر، مستند انقلاب در کرمان، گفت‌و‌گو با مبارزان انقلابی، کلی‌های توانمندی‌های انقلاب، رویکرد و ... از جمله مهم‌ترین ویژه‌برنامه‌های سیمای مرکز در دهه فجر است.
جنگ فجر عنوان برنامه‌ای 90دقیقه‌ای است که در 10 قسمت از شبکه کرمان پخش و دستاوردهای انقلاب اسلامی همراه با بخش‌های متنوع هنری و سرگرمی با حضور مردم بیان می‌شود.
انقلاب در کرمان عنوان مستندی است که در 10 قسمت 25 دقیقه‌ای به موضوع نقش روحانیان، زنان، ارتش، اصناف، فرهنگیان و سایر قشرهای جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.
شب‌های کرمان برنامه روتین شبانه سیمای مرکز کرمان است که در ایام‌الله دهه فجر به صورت ویژه پخش می‌شود.
گفت‌وگو با مهمانانی که در مبارزات انقلابی نقش داشته‌اند، بخش عمده این برنامه‌ها است و خاطرات انقلابی و سرودهای خاطره‌انگیز دوران انقلاب نیز از دیگر بخش‌ها است.
از پنجره صبح نیز ویژه برنامه صبحگاهی مرکز کرمان است که در دهه مبارک فجر با حال و هوای خاطرات انقلابی و با حضور میهمانان ویژه پخش می‌شود.
سرودهای انقلابی و کلیپ توانمندی‌های انقلاب، 10 سرود خاطره‌انگیز دوران انقلاب که تصویرگذاری شده، کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای با موضوع پروژه‌ها و پیشرفت‌های مهم استان در 10 قسمت در مرکز کرمان تهیه شده و در ایام‌الله دهه فجر پخش می‌شود.
همچنین در صدای مرکز کرمان رویکرد عنوان برنامه‌ای 30 دقیقه‌ای است که در ایام‌الله دهه فجر به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد و در این برنامه کارشناسی محور مسائل زیربنایی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در سه دهه پس از انقلاب بررسی می‌شود.
یک داستان و یک نمایش از دیگر برنامه‌ها است که در این برنامه سه نمایش 30 دقیقه‌ای با موضوع خاطرات انقلاب و نقش مبارزان انقلابی در اجتماعات انقلابی کرمان پخش می‌شود.
دهه افتخار نیز عنوان ویژه برنامه‌ای از رادیو شهری رفسنجان است که در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای تهیه می‌‌شود و در آن خاطرات انقلاب در رفسنجان بیان و مبارزان انقلابی این شهر معرفی می‌شوند.
گزارش‌های مردمی و سرودهای خاطره ‌انگیز و ترانه‌های انقلابی از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است.
همچنین در برنامه میکروفون صبح که در ایام دهه فجر به صورت ویژه پخش می‌شود در قالب تلفنی با فرمانداران شهرستان‌های استان، برنامه‌های دهه فجر تبیین و دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان‌ها مطرح می‌شود.
گلباران ویژه برنامه شبکه استانی صدای مرکز کرمان به مناسبت ایام‌الله دهه فجر است و در 10 قسمت 105 دقیقه‌ای تهیه و پخش می‌شود.
گفت‌وگو با شاعران انقلابی، سرودهای خاطره‌انگیز انقلاب، بخش طنز شاه‌خند، خاطرات و گزارش‌های مردمی، گفت‌وگو با خانواده شهدای انقلاب، معرفی نخبگان و نام‌آوران شهرستان‌ها از جمله قسمت‌های این برنامه زنده رادیویی است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.