دويچه وله گزارش داد: به نظر تحلیلگران اقتصادي، شرکت‌های نفتی و مصرف‌کنندگان غربی بزرگترین بازندگان تحريم نفتي و بانكي ايران هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، دويچه وله گزارش داد: اتحادیه اروپا تدارک اجرای تحریم نفتی ایران را می‌بیند. آمریکا تلاش می‌کند معاملات بانکی ایران هرچه محدودتر کند. روسیه و چین به نظر ناظران امور بیشترین سود را در این میان می‌برند و غرب بيشترين ضرر را مي بيند.

صندوق بین‌المللی پول در این هفته اعلام کرد که اگر ایران کل صادرات نفت خود را در یک اقدام تلافی جویانه به طور کامل متوقف کند، بهای نفت ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

یک مقام ارشد عربستان در اوپک که به دلیل حساسیت موضوع نخواست نامش فاش شود به رویترز گفته است که نفت قابل معامله است و ایران احتمالا براحتي نفتش را در بازارهای ‌آسیایی و چین به فروش خواهد رساند.

چین یکی از خریداران بزرگ نفت ایران است. طی سال‌های گذشته قراردادهای نفتی و گازی ایران با این کشور به 40 میلیارد دلار رسیده ‌است.

اتحادیه اروپا و ترکیه ۳۰ درصد نفت ایران را می‌خرند و بقیه صادرات نفت ایران راهی چین، ژاپن، کره جنوبی، هند و آفریفای جنوبی می‌شود.
 
سرجیو گابریلی، مدیر اجرایی شرکت پتروبراس برزیل در این باره گفته است که مطمئن است مسکو اوضاع را زیر نظر دارد.

آرکادی دورکوویچ، مشاور اقتصادی ارشد کرملین نیز تاکید کرده است که تحریم نفتی ایران بهای نفت را برای مدتی حداقل روی ۱۰۰ دلار هر بشکه نگاه می‌دارد.

رابرت هارماتز، معاون وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی آمریکا معتقد است که به طور یقین نمی‌توان گفت که صادرات نفت ایران با تحریم‌ها کاهش می‌یابد. اما اروپا از نفت ايران بي بهره خواهد شد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار