بهای هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات روز گذشته (جمعه 7 بهمن) بازار نیویورک با 14 سنت کاهش، به 99 دلار و 56 سنت رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری پلاتس از نیویورک؛ اندک بودن رشد اقتصادی آمریکا در کنار بحران زدگی پالایشگران غربی، بهای نفت را زیر 100 دلار نگه داشت.

بهای نفت خام شیرین سبک پایه بورس نیویورک (دبلیو.تی.آی) برای تحویل در ماه مارس، با 14 سنت کاهش، به 99 دلار و 56 سنت برای هر بشکه در پایان معاملات روز گذشته رسید.

با این حال، در بازار آی.سی.یی لندن نیز بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس، با 67 سنت افزایش، در سطح 111 دلار و 46 سنت تثبیت شد.

طبق برآورد وزارت بازرگانی آمریکا، رقم واقعی رشد اقتصادی این کشور در سه ماه چهارم سال 2011 میلادی، 2.8 درصد بود در حالی که کارشناسان پیش بینی می کردند این رقم 3 درصد باشد.

از سوی دیگر، افت سود پالایشی در ماه های اخیر سبب شده است علاوه بر ورشکستگی شرکت اروپایی پتروپلاس، پالایشگاه های شمال شرق آمریکا، یک پالایشگاه در منطقه دریای کارائیب و چند پالایشگاه در انگلیس برای ادامه فعالیت های خود با مشکل رو به رو باشند./ق2

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار