کارشناسان موسسه فیچ رتبه بدهی های بلند مدت پنج کشور اروپایی شامل ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، اسلوونی و قبرس را کاهش دادند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالیکه سران اروپایی هنوز برای یافتن راه حلی مشترک جهت مقابله با بحران مالی منطقه یورو با یکدیگر اختلاف نظر دارند، هر روز بر تعداد کشورهای اروپایی که رتبه اعتباری خود را از دست می دهند افزوده می شود.

بر اساس این گزارش، کارشناسان موسسه اعتبار سنجی فیچ رتبه اعتباری ایتالیا را به منفی آ (-A) ، اسپانیا به A ، بلژیک به AA، اسلوونی به A، و قبرس به -BBB ، کاهش دادند.

در ادامه کارشناسان فیچ دیدگاه منفی نسبت به آینده مالی ایرلند ارائه داده و در گزارش خود آورده اند: به عقیده موسسه فیچ بحران مالی اروپا فقط در زمانی می تواند برطرف شود که کشورهای این منطقه به رشد اقتصادی قابل قبولی دست یافته و هر یک موفق به بهبود عملکرد تجاری خود شوند.

اقدام اخیر موسسه فیچ فشار مضاعفی را بر سران اروپایی که مشغول رایزنی در خصوص افزایش نقدینگی بسته نجات مالی منطقه یورو هستند وارد می کند.

مسئله بدهی های سنگین یونان به چالش اصلی سران اروپایی تبدیل شده اما گذشت زمان واز دست دادن فرصت ها موجب شده ایتالیا، اسپانیا و یا ایرلند نیز به شرایط مشابه همانند یونان مبتلا شوند./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار