سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کاشان از مرمت بخشی از کاروانسرای تاریخی روستای سن سن از توابع این شهرستان خبر داد.

حسین یزدان مهر در گفت و گو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران در کاشان ،سبک سازی و استحکام بخشی قسمتی از بام کاروانسرا، در آوردن  بند فرسوده گچی روی سقف های طاق و چشمه ، اجرای طاق و چشمه به شیوه سنتی، اجرای اندود کاهگل و عوزه گل روی بام، اجرای ناودان سنگی به شیوه سنتی را  از جمله  اقدامات  عملیات مرمتی این بنای تاریخی برشمرد.  

وی افزود: کاروانسرای تاریخی  روستای سن سن با هزینه  300 میلیون ریال  اعتبار مرمت شده است. به گفته وی، بنای کاروانسرا در حال حاضر دارای آسیبهای فراوانی شده که نیازمند مرمت اساسی است.

 کاروانسرای  تاریخی سن سن، از جمله کاروانسراهای  بزرگ و معتبر می باشد که  بر سر راه ری و قم به کاشان واقع شده و  در گذشته از کاروانسراهای معروف این راه بوده است.  

این کاروانسرا دارای چهار ایوان  ساخته شده  از مصالح آجری با ملات گل و آهک با سر دری  با شکوه  است دور تا دور حیاط اتاقها ردیف شده اند و در پس آنها اصطبل ها قرار دارند. این کاروانسرا درسال 1364  به شماره 1677 در فهرست آثارملی کشور قرار گرفت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.