جانشین فرماندهی ناجا صبح امروز با اشاره به وجود موانع در سرعت سنجش صدور گذرنامه های جدید گفت: با رفع موانع موجود مدت زمان صدور گذرنامه به حالت عادی باز می گردد.

سردار رادان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص افزایش مدت زمان صدور گذرنامه در روزهای اخیر گفت: تقاضا برای صدور گذرنامه و تقاضاهای خدماتی از سوی مردم بسیار بالا است حتی در بحث صدور گواهی نامه و یا تعویض پلاک نیز با این موضوع روبه رو هستیم.
اما در گذرنامه از آنجایی که باید براساس ابلاغی که وجود داشته اقدام به صدور گذرنامه های الکترونیک کرده تا پس از آن بتوانیم گذرنامه ها را به صورت بلوفریک صادر کنیم باید اقداماتی را جهت تهیه ساز و کارها انجام دهیم.
این مقام مسئول افزود: در گذرنامه های جدید باید برچسب هایی که سطح امنیتی آنها را بالا می برد قرار بگیرد تا بتوانیم به عنوان کلید و ریشه از آن استفاده و مشخصات مسافر را در آن قرار دهیم تا فرد بتواند به عنوان مسافر خارجی از آن استفاده کند.
این اتفاق در حال رخ دادن است و ما از جمله کشورهایی بودیم که در سرعت العمل بالایی در روند صدور گذرنامه های الکترونیک داشتیم.
جانشین فرماندهی ناجا ادامه داد: به هر حال شرایط کسی که می خواهد گذرنامه دریافت کند فردی که مسافرت ضروری در پیش دارد متفاوت است چرا که این شخص با برنامه ریزی قبلی تصمیم به مسافرت خارج از کشور می گیرد پس این افراد باید سعی کنند صدور گذرنامه خود را به دقایق آخر نیاندازند تا در صورت تاخیر در صدور گذرنامه دچار نگرانی نشوند .
سردار رادان در خصوص برخی علل تاخیر صدور گذرنامه اذعان داشت: چون این گذرنامه ها موارد امنیتی بالایی دارند فرآیند تولیدشان نسبت به گذرنامه های عادی طولانی تر و نوع کاغذشان متفاوت تر و مدت زمانی که ضریب های امنیتی در آنها باید قرار بگیرد نیز بیشتر است به همین دلیل این بازه ی زمانی از 10 تا 15 روز به زمان بیشتری افزایش یافته است.
کاهش این زمان نیازمند تولید انبوه است اما بعضی وقت ها تولید و تقاضا با یکدیگر برابری کرده یا دچار عقب افتادگی می شود که البته این موضوع مربوط به نیروی انتظامی نیست بلکه مربوط به سازمان دیگری است که گذرنامه ها را در اختیار ما قرار دهند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: ما این موضوع را به وزارت کشور هم اعلام کرده ایم اما موانعی سد راهشان است که باید به آنها حق بدهیم ما امیدواریم با رفع این موانع به زودی فرآیند صدور گذرنامه را به همان بازه زمانی 10 تا 15 روز کاهش دهیم./ل
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
امین
۱۰:۳۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
بدک نیست
آخرین اخبار