بدنبال پرداخت جایزه صادراتی به صادركنندگان پیاز، قیمت این محصول از یكهزار و 800 ریال به دو هزار و300 ریال افزایش یافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران، ایرانیفام  امروز در جلسه تنظیم بازار این سازمان با اشاره به ذخیره بیش از 70 هزار تن پیاز در انبارهای استان، گفت: در مدت دو هفته قیمت پیاز حدود 500 ریال در هركیلوگرم افزایش یافت.

وی با اشاره به اینكه بیش از 25 هزار تن پیاز از كشاورزان استان خریداری و در سایر استانها توسط اتحادیه سازمان تعاون روستایی استان توزیع شده است، افزود: 700 تن نیز توسط شركت بازرگانی بخش خصوصی با حمایت مالی ' صندوق توسعه حمایت از بخش كشاورزی استان ' خریداری و پس از سرتینگ و بسته بندی با كیفیت بالا، به قطر، كویت، دبی، افغانستان، روسیه، آذربایجان و همچنین ارمنستان صادر شده است.

وی با اشاره به نزدیكی طرح استمرار و سرازیری پیاز تولیدی استانهای گرمسیر حداكثر تا آخر بهمن ماه جاری و باقی ماندن حدود 45 هزارتن پیاز در انبارهای استان گفت: با توجه به افزایش قابل توجه قیمت پیاز دربازارهای داخلی ، اگر پیازكاران در مدت باقی مانده اقدام به فروش پیازهای انبارشده نكنند علاوه بر كاهش قیمت، موجب ضایعات محصول شده و متضرر خواهند شد.

ایرانیفام همچنین از ادامه روند پرداخت جایزه صادراتی به صادركنندگان و خرید محصول كشاورزان توسط اتحادیه سازمان تعاون روستایی استان و انتقال آن به سایر استانها خبر داد و اظهار امیدواری كرد: كشاورزان با فروش بموقع پیازهای انبار شده، ضمن كسب درآمد مناسب سعی كنند حداكثر تا آخر بهمن ماه جاری محصولات خود را به بازار مصرف عرضه كنند.

وی همچنین از كشاورزان و تولیدكنندگان استان برای رعایت الگوی كشت به جهت محدودیت منابع آبی و كنترل سطح زیركشت محصولاتی همچون پیاز در سال آتی خواست با رعایت الگوی كشت اقدام به كشت سایر محصولات با نیاز آبی كم مثل كلزا و گلرنگ اقدام كنند تا ضمن استفاده بهینه از آب موجود و كسب درآمد بیشتر، در تامین مواد اولیه روغن نباتی نیز نقش بسزایی داشته باشند. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.