یکی از عوامل مزمن و حاد شدن بیماری سینوزیت، خوددرمانی است که باعث طولانی تر شدن طول مدت درمان بيماري مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دکتر قاسم کریمی،متخصص گوش و حلق و بینی ضمن بیان این مطلب گفت: خوددرمانی مشکلات بعدی همچون مشکل گوارشی را به دنبال دارد بنابراین فرد بیمار باید از خوددرمانی پرهیز کند و طول مدت درمان سینوزیت را نیز کامل کند.

یک متخصص گوش و حلق و بینی ادامه داد: سینوزیت یک بیماری است که کودکان به دلیل ضعف سیستم ایمنی بیشتر به آن مبتلا می شوند و در معرض عوارض بیشتری نيز قرار دارند و بزرگسالان نیز با توجه به شرایط جسمی و نوع میکروبی که باعث این بیماری می شود، به سینوزیت مبتلا می شوند.
وي، گرد و غبارهای صنعتی، محیط های سرد و خشک و همچنین گرم و خشک، انحراف بیني و آلرژی را از فاکتورهای مستعد کننده ابتلا به سینوزیت دانست.
وی یکی از راه های پیشگیری از این بیماری را پرهیز از کشیدن سیگار و همچنین پوشاندن بینی در هوای سرد عنوان کرد و افزود: نشانه های اصلی بیماری سينوزيت، گرفتگی بیني، ترشح ته حلق و در موارد حاد بیماری، درد و تورم سینوس درگیر بیماری و تب، سر درد و عفونت است.
دكتر کريمی گفت: روش درمان نیز به این صورت است که بر اساس نوع میکروب، آنتی بیوتیک مناسب توسط پزشک تجویز می شود و همچنین بیمار باید از ورود به محل های مستعد کننده و تشدید کننده بیماری پرهیز کند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار