مدیر كل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: سرشماری حیات وحش در مناطق زیست محیطی پارك ملی ، منطقه حفاظت شده ، پناهگاه حیات وحش این استان انجام شد و همزمان با این سرشماری در15 منطقه شكار ممنوع فارس نیز سرشماری صورت گرفت و به پایان رسید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛حسینعلی ابراهیمی كارنامی افزود: بر اساس نمودار نتایج سرشماری رسمی حیات وحش در استان فارس هم اینك حدود هشت هزار و 335 راس از گونه های شاخص حیات وحش شامل كل و بز، آهو، جبیر، گورخر، گوزن زرد، قوچ و میش، در استان فارس زیست می كنند.

وی اظهار داشت : امسال به رغم خشكسالی شدید و كمبود آب و علوفه در زیستگاه های استان فارس، با افزایش حیات وحش دراین استان مواجه هستیم.

حسینعلی كارنامی افزود: سرشماری حیات وحش حاكی از این است كه تعداد كل و بزحدود چهار هزار و 86 راس وتعداد قوچ ومیش سه هزار و 471 راس برآورد شده همچنین 28 قلاده پلنگ درسرشماری رویت شد .

مدیركل حفاظت محیط زیست استان فارس ادامه داد: همچنین بیش از359 راس گورخر و افزون بر51 راس گوزن زردو 215راس آهو و 125راس جبیردر سرشماری اخیر مشاهده شده اند.

وی ادامه داد : گونه ارزشمند گورخر ایرانی كه درمنطقه حفاظت شده بهرام گوراستان فارس زیست می كند، افزایش بسیار خوبی داشته و این منطقه زیستگاه مناسبی برای حفاظت و احیای گورخر ایرانی به شمار می رود.

ابراهیمی كارنامی ، اظهار داشت: سرشماری رسمی حیات وحش و پستانداران در استان فارس كه نشان از افزایش تعداد وحوش در استان می باشد حاكی از زحمات شبانه روزی مامورین اجرایی گارد حفاظت محیط زیست(محیط بانان) می باشد كه در ماموریت های طولانی مدت شبانه روزی خود، به دور از خانواده و در شرایط بسیار سختی ، حفاظت و حراست از عرصه های زیست محیطی و ایجاد امنیت برای حیات وحش را به خوبی انجام می دهند ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.