اسپري ها داراي آلاينده هاي شيميايي حساسيت زا هستند لذا از خوشبوکننده هاي هوا استفاده نکنيد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر لوک زاده، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي يزد با بيان اين مطلب که بعضي افراد براي خوشبو کردن فضاي داخل منزل از اسپري هاي خوشبو کننده هوا استفاده مي کنند، بيان داشت: از آنجا که اين اسپري ها داراي آلاينده هاي شيميايي حساسيت زا هستند لذا توصيه مي شود افراد براي خوشبو کردن فضاي داخل منزل از اين اسپري ها استفاده نکنند.

دکتر لوک زاده در ادامه با اشاره به آلاينده منوکسيدکربن خاطرنشان ساخت: اين آلاينده از آلاينده هاي خطرناک داخل منزل است که در اثر استفاده از وسايل گرمايشي غيراستاندارد توليد مي شود بنابراين توصيه مي شود براي پيشگيري از مسمويت با منوکسيدکربن روزي چند مرتبه پنجره ها را باز نموده تا هوا در فضاي داخل منزل جريان پيداکند.

وي همچنين متذکرشد: در صورت استفاده از شومينه از خروج هوا و مسدود نبودن دودکش ها مطمئن شويد و همچنين افراد از استاندارد بودن اجاق گاز نيز مطمئن شوند و مرتب نيز از هود استفاده کنند.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي يزد متذکرشد: رطوبت داخل حمام نيز از ديگر مواردي است که بايد دقت لازم در آن صورت بگيرد.

اين متخصص طب کار افزود: افراد ضمن رعايت تهويه مناسب حمام رطوبت موجود در فضاي حمام را با خشک کردن سطوح حمام کاهش دهند چرا که رطوبت داخل حمام باعث رشد قارچ ها مي شود.

دکتر لوک زاده تصريح کرد: بعضي افراد براي از بين بردن حشرات و جوندگان داخل آشپزخانه از حشره کش ها استفاده مي کنند که اين مواد باعث تحريک چشم، بيني و گلو مي شود که توصيه مي شود براي کنترل حشرات و جوندگان مواد غذايي را در فضاي بيرون نگهداري نکنند و در صورتي که افراد مجبور به استفاده از حشره کش ها شدند حتما پنجره ها را باز کرده و بلافاصله از محيطي که حشره کش زده شده خارج شوند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.