بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت‌مدرس طي بیانیه‌ای گفت: استفاده از حق قانونی بستن تنگه هرمز یا ایجاد پست بازرسی کشتی ها از طرف ايران با مضاعف کردن فشار روانی بر بازار نفت،آن را به کابوس غرب تبدیل خواهد کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت‌مدرس درباره تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

«إنّ لربّکم فی أیام دهرکم نفحات، ألا فتعرّضوا لها»
دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

اگر چه سخن پیش سخندان گفتن بی ادبی است، ولیک با نظر به تکلیف الهی و دانشجویی مان، پیشنهاداتی را از سر دلسوزی و به امید استفاده بهینه از نفحه بدست آمده خدمتتان عرض می کنیم، بدان امید که مقبول افتد...

نمی دانیم چرا توهّم قدرت آمریکا و ترس از آن، آن‌قدر در برخی از اذهان نهادینه شده که ایمانشان(اگر نگوییم افکارعمومی) آنها را تنها به واکنش در مقابل کنش های متخاصمان، ترغیب می کند. حال اگر گوشهایتان می شنود، برای رضای خدا، این چند درد دل را به گوش جان نیوش کنید.

اقدام اخیر اتحادیه اروپا و مدّعیان دروغین دفاع از حقوق بشر در تحریم بانک مرکزی ایران و تعیین زمان برای تحریم نفت ایران، امری کاملاً ساده لوحانه و غیرقابل توجیه است. این عمل غیرمعقول، یک عقب نشینی ژئواستراتژیک فاحش است که متأسفانه از نگاه رسانه های جهانی مغفول مانده است.

چنین واکنش عجولانه ای حکایت از آن دارد که در پاسخ به تهدید تحریم نفتی ایران از جانب اروپا، حرکت ژئواستراتژیک کشورمان مبنی بر تهدید به بستن تنگه هرمز، احساس خطری عظیم در جامعه اروپایی را برانگیخته است، چرا که آنها تا پیش از این، سخن از ممنوع کردن صادرات نفتی فعلی ایران به اروپا می راندند، امّا اکنون ندای ممنوع کردن قراردادهای نفتی برای صادرات آینده نفت ایران به اروپا را سر می‌دهند.

با نظر به قدرت بالای ایران و ضعف دشمنان در برهه فعلی، اگر هوشیار نباشیم، ممکن است برگ برنده را به بازنده تبدیل کنیم. اینک با توجه به وضعیت ناپایدار غرب و مشکلات عدیده آن، اکنون بهترین زمان برای کنش است نه واکنش. اینک ما به مدد الطاف خفیّه الهی، با چند حرکت ساده می توانیم گام های بلندی در راستای برچیدن سلطه استکبار از منطقه برداریم:

1- تحریم سریع و قاطع رابطه با اروپا:
در حالی که اقتصاد اروپا بسیار شکننده است و آنها موضوع تحریم نفت ایران را در حد یک بلوف مطرح کرده‌اند، ولی به مصداق«وَ مَکَروُا وَ مَکَرَ الله»، این خود یک علت و توجیه بسیار عالی برای تحریم اروپا اعم از عدم صادرات نفت به اروپا و عدم واردات کالا از آن است.
با توجه به اینکه تنها 18% از نفت ایران به اروپا صادر می‌شود، تحریم نفت اروپا نه تنها به ایران ضربه وارد نمی کند که جایگزین های بسیاری را برای آن ایجاد خواهد كرد، اما حذف این 18% از چرخه سوخت اروپا و اثر روانی آن بر بازار نفت جهانی، قیمت نفت را آن چنان بالا خواهد برد که یقیناً ملت‌های اروپا در این باره نسبت به دولت‌های خویش سکوت نکرده و با بیشتر شدن آشفتگی اقتصاد اروپا، آتش اعتراضات شعله‌ورتر خواهد شد و ضربه­ کاری آخر را به ریشه اتحادیه در حال مرگ اروپا وارد خواهد كرد.

2- استفاده از حق قانونی بستن تنگه هرمز یا ایجاد پست بازرسی کشتی ها:
اولاً این عمل طبق کنوانسیون های 1958 ژنو و کنوانسیون 1982 جامائیکا مونتگوبی که کنوانسیون حقوق دریاها نامیده میشود، قانونی است و با مضاعف کردن فشار روانی بر بازار نفت، احتمالاً آن را به کابوس غرب تبدیل خواهد کرد. ثانیاً اثباتی برای قدرت بلامنازع جمهوری اسلامی است که هم دلگرمی و پالس مثبتی برای دوستان و انقلاب‌های منطقه است و هم مُهری بر دهان یاوه گویان داخلی و خارجی و ثالثاً هر نوع مقاومتی در برابر ایران در این موضوع، حق قانونی ایران برای حرکت نظامی را باز می گذارد.

3- تغییر رویکرد کلی دستگاه دیپلماسی نظام:
باید توجه داشت که بعد از دوران دفاع مقدس علی الخصوص طی دوره‌ اصلاحات، رویکرد کلی کشور علیرغم نظر صریح مقام معظم رهبری(مد ظله­العالی) موضع واکنش و دفاع بوده است، ولیکن با توجه به سخنان اخیر ایشان:

الف) «ما در مقابل هر تهدیدی، تهدید می‌کنیم» که این سخن در واقع یک گام به جلو راندن استراتژی دفاع ملّی بود که در این راستا بعد از تهدید به تحریم بانک مرکزی و نفت ایران در فرآیند مقابله به مثل، رزمایش دریایی اخیر را اجرا کرده که دستاورد آن خروج ناو آمریکایی از خلیج‌فارس و نامه اوباما به رهبری بود که پیام روشن آن، دریافت تهدید ایران و عقب‌نشینی در برابر آن بود.

ب) «ما در دوران بدر و خیبر قرار داریم» این نکته بسیار حائز اهمیت است که احد و خندق جهادهای دفاعی بوده، اما غزوات بدر و خیبر، جهادهای ابتدایی و در واقع در موضع حمله بوده‌اند. حال با توجه به فضای سیاسی کلی کشور که گفتمان درون نظام بر آن مستولی است و با نظر به میزان بالای همبستگی ملّی و سخنان اخیر مقام معظم رهبری، باید تمام دستگاه ها و ارگان های سیاست گذاری و اجرایی با درک درستی از شرایط، به جای موضع انفعال رو به موضع فعّال علیه امپریالیسم آورده و هر کدام به نوبه خود طرح ها و اقداماتی مناسب برای ضربه زدن به آن را فراهم و اجرا کنند. لازم به ذکر است در این راستا ما بیشترین چشم امیدمان به ستون استوار انقلاب، یعنی سپاه پاسداران است.

از جانبی شایان ذکر است که اگرچه تحریم عبث اتحادیه اروپا در این مقطع زمانی با هدف ایجاد فشارهای سیاسی علیه افکار عمومی مردم ایران و در نتیجه کاهش حداکثری حضور امّت همیشه در صحنه ایران در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی است، امّا به کوری چشم تمامی بدخواهان سربلندی و عزّت ایران اسلامی مان، براساس تجربیّات بیش از سه دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی، هرچه میزان تحریم ها و فشارهای خبیثانه و سبعانه علیه ملّت ایران افزایش یابد، میزان حساسیّت و عکس العمل مردم هوشمند و مطیع ولایت‌فقیه و مشارکت آن ها در امور کشور، افزایش خواهد یافت.

در پایان اتحادیه خودخواه اروپا و تمامی هم پیمانانش بدانند و آگاه باشند که امّت غیور و جان بر کف ایران، با تأسی از شهدای هسته ای خود و به مصداق«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ» تا رسیدن به آرمان های اصیل امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی که همانا نابودی تمام کفر و استکبارجهانی است، لحظه ای از پای نخواهند نشست./خ2


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار