مدیر ارتباطات و بین الملل پارک علم و فناوری پردیس گفت:در پارک علم و فناوری پردیس 110 شرکت دانش بنیان ایده های خود را به مرحله تجاری سازی تبدیل می کنند.

امین رضا خالقیان، مدیر ارتباطات و بین الملل پارک فناوری پردیس در گفتگو با خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: پارک علم و فناوری پردیس مثل هر مجموعه دیگری در ابتدا مشکلاتی زیادی داشته اما با توجه به اقدامات مؤثر صورت گرفته توانستیم مکانی را فراهم کنیم که صاحبان ایده و نخبگان کشور بتوانند به راحتی ایده های خود را به فعلیت تبدیل کنند.

وی افزود: هم اکنون در مراکز پارک علم و فناوری پردیس 110 شرکت دانش بنیان عضو هستند که تا اتمام سال 91 بیش از پنج هزار نفر نیروی متخصص و فارغ التحصیل دانشگاهی در اینجا مشغول به کار می شوند.

خالقیان تصریح کرد: هدف از ایجاد شرکت های مختلف علمی پژوهشی در پارک علم و فناوری پردیس این است که از دل ایده های جدیدی که افراد دارند بتوانند به مرحله تجاری سازی برسانند.

**پارک علم و فناوری راهی مؤثر در جلوگیری از فرار مغزها

خالقیان در ادامه گفت: اغلب افراد و محققانی که وارد پارک های علم و فناوری می شوند دو دسته تقسیم می شوند یک گروه از این صاحبان ایده افراد خلاق، نوآور هستند که در کنار این خلاقیت و نوآوری می توانند مدیریت مجموعه را هم داشته باشند و گروه دوم افرادی هستند که ذاتاً تمایل ندارند به سمت مطرح سازی ایده خود گامی بردارند که در این زمینه نیز فن بازار ملی ایران می تواند کمک مؤثری به این افراد محقق داشته باشند.

وی افزود: پارک های علم و قناوری مانند یک بنگاه مسکن عمل می کنند چنانچه با ایجاد بانک اطلاعاتی بین صاحبان ایده و صنعت ارتباط برقرار می شود.

خالقیان تصریح کرد: بسیار از نخبگان ما اعلام می کنند اگر پارک های علم و فناوری نبود آنها هم اکنون در ایران نبودند یعنی به نوعی فرار مغزها رخ می داد.

وی اظهار داشت: صاحبان ایده بعد از وارد شدن در پارک های علم و فناوری از مشاورین این پارک ها جهت برطرف سازی مشکلات خود استفاده می کنند.

**سودآوری مؤثر برای صاحبان ایده در پارک های علم و فناوری

خالقیان در ادامه به ویژگی های ایده اشاره کرد و گفت: قابلیت فنی، مبحث محاسبه ایده از نظر مالی و بحث برگشت سرمایه از جمله ویژگی هایی است که یک ایده در پارک های علم و فناوری باید داشته باشد.

وی تصریح کرد: ایجاد فضای مناسب جهت فعالیت های علمی تحقیقی صاحبان ایده، بررسی ریسک های وارد شدن به بازار و مشاوره های مؤثر در جهت ارتباط بین ایده و صنعت از جمله حمایت های مؤثری است که در پارک های علم و فناوری از دانشجویان و محققان و البته صاحبان ایده صورت می گیرد.

خالقیان خاطرنشان کرد: مجموعه این عوامل و حمایت ها موجب می شود که یک سودآوری مؤثر برای فرد صاحب ایده فراهم شود./ح

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار