معاون امور کنسولی وپارلمانی وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه باارتباط گیری و فعال کردن وکلای وی تلاش خور را برای آزادی تاجیک به کارخواهد گرفت.

حسن قشقاوی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در مورد آخرین اخبار از پیگیری وضعیت نصرالله تاجیک سفیر سابق ایران در اردن که به اتهام قاچاق اسلحه در بازداشت دولت انگلیس به سر می برد گفت:تاجیک درجریان تله گذاری آمریکا و بر اساس یک ادعای بی پایه و اساس در بند انگلیس شده است.

وی تصریح کرد:در حال حاضر حدود 3سال وسه ماه است که پرونده سفیر سابق ایران روی میز انگلیس می باشد و این کشور هنوز هیچ اقدامی برای آزادی وی نکرده است.

معاون امور کنسولی وزارت امورخارجه افزود:در اسفند ماه سال گذشته در سفری که به انگلیس داشتم ،وکلای انگلیسی تاجیک سه پرونده ی مستند پزشکی در مورد بیماری های مختلف وي ارائه کردند كه اين مستندات ضميمه پرونده وي شده است.

قشقاوی خاطر نشان کرد:تا زمانی که سفارت ایران در لندن پا برجا بود،سفارت پی گیر وضعیت وی بوده که در حال حاضر وزارت خارجه در تلاش است تا با ارتباط گیری از طریق وکلای تاجیک وضعیت وي را پی گیری کند وتمام تلاش خود را برای آزادی تاجيك به کار گیرد./خ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار