رئيس هيات فدراسيون ورزش هاي نانشوايان استان خراسان رضوي اظهار داشت: از ا ستان خراسان رضوي دو تيم الف و ب در مسابقات قهرمان کشوري دو و ميداني شرکت کرده اند.

محمدرضا شيخ زاده، رئيس هيئت استان خراسان رضوي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: استان خراسان رضوي در ورزش هاي ناشنوايان در بخش هاي فوتبال، وايبال، تنيس روي ميز، شطرنج، واليبال ساحلي، واليبال بانوان و دو و ميداني صاحب تيم است.

وي ادامه داد: در حال حاضر استان خراسان ميزبان مسابقات قهرمان کشوري دو و ميداني داخل سالن مي باشد و بانوان دو و ميداني کار رقابت با حريفان خود را از پنج شنبه ششم بهمن ماه آغاز کرده اند.

شيخ زاده افزود: مسابقات قهرمان کشوري دو و ميداني با شرکت 11 استان و حضور 120 ورزشکار در ا ستان خراسان رضوي برگزار مي شود و قهرمان در جمعه هفتم بهمن ماه مشخص خواهد شد.

وي تصريح کرد: تيم هر استان مشتکل از 6 ورزشکار به همراه يک مربي و سرپرست در مسابقات حاضر هستند و استان خراسان رضوي نيز به دليل قابليت و در اختيار داشتن استعدادهاي مختلف با دو تيم الف و ب و در مجموع با 16 نفر راهي مسابقات شده است.

شيخ زاده ادامه داد: اميدواريم که به ورزش ناشنوايان توجه ويژه اي شود چرا که ورزشکاران نياز به حمايت و تشويق مردم و مسئولان ذيربط دارند و اميدواريم که در آينده اي نزديک شاهد درخشش ورزشکاران ناشنوا در عرصه هاي مختلف باشيم.

*رئيس هيات فدراسيون ورزش هاي ناشنوايان استان البرز:
براي اولين بار مسابقات قهرمان کشوري دوچرخه سواري برگزار مي شود

سيد قباد وزيري نيز اظهار داشت: مسابقات قهرمان کشوري دوچرخه سواري براي اولين بار در کشور به ميزباني استان البرز برگزار مي شود.

وي افزود: مسابقات دوچرخه سواري ناشنوايان جمعه هفتم بهمن ماه امسال جاري با شرکت 11 استان در استان البرز برگزار مي شود.

رئيس هيات فدراسيون ورزش هاي ناشنوايان استان البرز ادامه داد: با توجه به اينکه ورزش دوچرخه سواري ناشنوايان قدمت طولاني ندارد لذا استان با کمبو ورزشکار در بخش دوچرخه سواري مواجه است و فقط از استان البرز يک شرکت کننده در مسابقات قهرمان کشوري به رقابت مي پردازند.

وزيري افزود: علاوه بر مسابقات دوچرخه سواري ورزشکاران واليباليست استان البرز براي برگزاري مسابقات قهرمان کشوري چهارشنبه ششم بهمن ماه عازم اروميه شدند و با توجه به اينکه مسابقات المپيک آسيايي کره جنوبي را در خرداد ماه سال 91 پيش رو داريم لذا در قالب رقابت هاي کشوري افراد برتر و شايسته براي حضور در تيم ملي و مسابقات بين المللي انتخاب مي شوند.

وزيري تصريح كرد: مسابقات قهرمان كشوري واليبال در پنج شنبه هفتم بهمن ماه آغاز شده است.
تيم ها پس از پنج روز رقابت، دوشنبه دهم بهمن ماه با مشخص شدن قهرمان كار خود را به پايان مي برند، البته با توجه به پتانسيل و توانايي كه در نزد واليباليست هاي استان البرز موج مي زند، به طور حتم قهرمان اين دوره مسابقات كشوري واليباليست هاي ناشنواي استان البرز مي باشند.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه مسابقات قهرمان كشوري واليبال تا حدودي جنبه انتخابي تيم ملي را نيز دارد؛ لذا جوايز مالي و نفيسي براي تيم قهرمان در نظر گرفته نشده است و فقط با تقويم كاپ به تيم هاي برتر از آنها تشكر و قدرداني مي شود.

رئيس هيئت استان البرز، ادامه داد: استان البرز در ورزش پينگ پنگ نيز در دو بخش آقايان و بانوان صاحب تيم است، اما متاسفانه براي ورزشكاران پينگ پنگ اردوهاي خاصي در نظر گرفته نشده است و پينگ پنگ بازان بدون حضور در اردوي در مسابقات دهه فجر كه در چهاردهم و پانزدهم بهمن ماه برگزار مي شود، شركت مي كنند.

وزيري افزود: در ورزش دو و ميداني نيز در بخش آقايان و بانوان ورزشكار در اختيار داريم و خوشبختانه استان البرز از حيث استعداد با مشكل خاصي مواجه نمي باشد. در ورزش دو و ميداني در خدمت 4 خانم و 7 آقا مي باشيم و در مجموع 12 ورزشكار را در بخش دو و ميداني در اختيار داريم.

وي تصريح كرد: در بخش فوتبال و فوتسال نيز در حال تشكيل تيم مي باشيم و هم اكنون درپي كشف استعدادهاي درخشان در دو بخش فوتبال و فوتسال هستيم تا در اين دو رشته نيز تيم هاي قدرتمند و سطح بالا از استان البرز راهي مسابقات داخلي و برون مرزي شوند.

رئيس هيئت استان البرز ادامه داد: در ورزش كشتي ناشنوايان استان البرز بسيار قوي مي باشيم و خوشبختانه در 8 وزن شركت كننده داريم و در صورت اعزام به مسابقات انتظارات از كشتي استان البرز بالا مي باشد.

وي افزود: استعدادهاي فراوان و درخشاني را در همه بخش ها و به ويژه ورزش كشتي در استان البرز در اختيار داريم، اما متاسفانه بدليل مشكلات مالي، توانايي حمايت همه جانبه آنها را نداريم.

وزيري تصريح كرد: بسياري از كشتي گيران براي انجام تمرينات و ارتقاء سطح آمادگي جسماني خود از هشتگرد به كرج مي آيند كه متاسفانه هيئت استان بدليل معضلات مالي قادر به پرداخت هزينه هاي اياب و ذهاب كشتي گيران و ورزشكاران ديگر نمي باشد و با توجه به شرايط نامطلوب مالي ورزشكاران، اين مسئله سبب فشار و عدم تمركز لازم براي آنها شده است كه اميدواريم از ورزشكاران ناشنوا در همه سطوح حمايت بيشتري صورت گيرد./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار