عليرغم كاهش 1/3 درصدي آمار فوتي ناشي از برق گرفتگي در كل كشور استان تهران جزء استان هايي است كه بيشترين امار را در فوتي هاي ناشي از برق گرفتگي است.

دكتر محمود خدادوست رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني كشور با بيان اينكه در هشت ماهه اول امسال آمار فوتي ناشي از برق گرفتگي در كل كشور 554 نفر بوده است و خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:
اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته كه 572 نفر فوتي بود،‌كاهش 1/3 درصدي داشته اما استان تهران با وجود كاهش آمار كشوري هم چنان درصد ساير استان ها از لحاظ ميزان فوتي هاي ناشي از برق گرفتگي قرار دارد.
وي افزود: استان تهران با آمار 102 نفر فوتي در 8 ماهه اول امسال بيشترين آمار فوتي ها را در زمينه برق گرفتگي در كل كشور دارد كه بايد با رعايت نكات ايمني و پيشگيري هاي لازم از ميزان اين امارهاست.
وي با اشاره به اينكه برق گرفتگي در اثر عبور جريان اكستريسيته از بدن روي مي دهد اذعان داشت: اكثر برق گرفتگي ها در ساختمان سازي ها روي مي دهد كه به دليل عدم رعايت نكات ايمني از سوي كارگردان و عايق نبودن سيم ها در سطح ساختمان است.
وي خاطرنشان ساخت: بايد در نظارت ها،‌چه در بحث ساخماني از بعد تاسيسات و فني و چه در بحث كارهاي عمراني به نكات ايمني توجه كافي شود تا از بروز چنين حوادثي جلوگيري مي شود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار