جلسه اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در راستای پیش بینی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی شهرستان کرمان در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ این جلسه با حضور اعضای ستاد پیش بینی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی شهرستان کرمان متشکل از دادسرای عمومی انقلاب ، فرمانداری شهرستان کرمان ، ادره کل اطلاعات شهرستان کرمان ، استانداری کرمان ، هیئت نظارت شورای نگهبان شهرستان کرمان ، اطلاعات سپاه استان کرمان و با حضور روسا و فرماندهان انتظامی شهرستان و فرماندهان نظامی مقاومت بسیج شهرستان کرمان برگزار شد.

در این جلسه موحد دادستان عمومی انقلاب و رئیس ستاد جرایم انتخاباتی با بیان اینکه به طور میانگین در کشور ما سالیانه یک انتخابات برگزار می شود افزود: افتخار آمیز تر نکته این است که انتخابات در کشور ما به عنوان هدف عالی و شیرین مورد توجه قرار گرفته است.

وی بر اهمیت تعامل بین دستگاه قضایی و انتظامی را با هیئت های اجرایی و نظارتی یکی از تاکید کرد و گفت : از  مهمترین  وظایف دستگاه قضایی و انتظامی ایجاد نظم و آرامش و ایجاد امنیت و حفاظت از صندوق های رای است.

موحد تصریح کرد : دستگاه قضایی و انتظامی حق دخالت در اجرا و نظارت در انتخابات را ندارند و وزارت کشور مسئول جریان انتخابات است.

وی وظیفه جدی نیروی انتظامی را پیشگیری از جرائم انتخاباتی ، هماهنگی با هیئت های نظارت و اجرایی  و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخابات خارج از نوبت عنوان کرد.

 دادستان عمومی انقلاب اظهار داشت: در حوزه ی انتظامی رخدادها و خبرها را رصد کنید و آن را مسئله اصلی خود بدانید و اراذل و اوباش را تحت نظر قرار دهید و نظارت و کنترل دقیق داشته باشید.

در ادامه بهنام سعیدی فرماندار شهرستان کرمان ، با مقایسه انتخابات امسال نسبت به بیست و نه انتخابات دیگر گفت: این انتخابات اولین انتخابات بعد از فتنه 88 است

وی افزود : در فتنه 88  عده ای وطن فروش هیج تعهدی به دویست و پنجاه هزار خون شهید نکردند و هتک حرمت به عاشورای حسینی کردند که با بصیرت رهبر فرزانه انقلاب ابن فتنه فرو پاشید.

سعیدی تصریح کرد : این انتخابات در بعد جهانی خود اهمیت دارد چرا که اولین انتخابات بعد از بیداری اسلامی در سطح جهانی است.

فرماندار شهرستان کرمان ، خاطر نشان کرد : دشمنان ما دست از توطئه های خود بر نمی دارند پس زحمت کشان نیروی انتظامی باید مردم را از این توطئه ها آگاه کنند و با تمام قدرت به مبارزه بپردازند و از تنش ها جلوگیری کنند.

ُدر این جلسه همچنین سرهنگ حفارزاده ، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان عالی ترین و معنادار ترین کلمه برای مردم را انتخابات دانست و افزود : شرایط جهانی و صد و بیست شبکه ماهواره ای و بسیاری از کشورهای جهان قصد تخریب انتخابات ما را دارند.

وی گفت: باید این زمینه را برای مردم فراهم کنیم که با تمام قوا پای صندوق های رای بیایند و نقشه آنها را نقش بر آب کنند.

حفارزاده از نیروی انتظامی درخواست کرد بدون کوچکترین اغماضی با تخلفات انتخاباتی برخورد کنند.

وی خطاب به نبروهاب انتظامی تاکید کرد: از ورود به جناح های سیاسی و گروهها و احزاب خودداری کنند و افزود : این یک آسیب است که شما را از وظیفه خود بار می دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.