معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت:‌2 تا 3 هفته دیگر منشا ذرات کمتر از 5/2 میکرون که باعث آلودگی هوای پایتخت می شود ، مشخص خواهد شد.

محمدرضا محمودی در گفتگو با

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

با تاکید بر موضوع کنترل کیفیت و کاهش آلودگی هوای پایتخت بیان کرد: با توجه به شاخص هایی که وجود دارد  نسبت به سالهای گذشته وضعیت تهران فقط در مورد ذرات کمتر از 5/2 میکرون از خط قرمز عبور کرده این امر در حالی رخ داده که در دیگر شاخصها وضعیت به صورت پاک یا سالم بوده است.

وی با اشاره به مطالب بالا افزود: وجود وضعیت های پاک وسالم در شاخص های مختلف نشان دهنده بهبود در جایگاه داران ،‌تولید سوخت و خودرو است که این امر جای تامل دارد.

معاون امور عمرانی استانداری تهران با مهم دانستن سنجش وضعیت هوا اظهار داشت: سنجش معیارهای هوای تهران چندین سال است که انجام شده ، اما فقط در یک مورد آن هم شاخص ذرات کمتر از 5/2 میکرون است که با تاخیر از مهر ماه سال قبل صورت گرفته به همین دلیل معیاری برای مقایسه این شاخص آلودگی هوا نسبت به سالهای قبل در حال حاضر وجود ندارد.

محمودی ادامه داد:قرار شده طی 2 تا 3 هفته دیگر شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران گزارشی نسبت به ترکیب و منشا شاخص ذرات کمتر از 5/2 میکرون به استانداری تحویل دهد تا اقدامات مناسب صورت پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: از وزارت کشور هم خواسته شده تا در طرح تفصیل تهران ساخت و ساز در محدوده کریدورهای ورودی هوای تهران ممنوع اعلام شود./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار