در این نوشته قصد داریم تا شما را با برترین اولترا بوک های موجود در بازار آشنا کنیم البته با توجه به تعداد بالای اولترابوک ها این مطلب در دو بخش تهیه شده است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در دنیای کامپیوتر واژه جدیدی ظهور کرده که آن " اولترابوک " است. این کامپیوتر جدید شبیه به لپ تاپ ها بوده اما تفاوت آنها نسبت به لپ تاپ ها، قطر و وزن کمتر این رایانه های جدید است. از نظر سیستم های سخت افزاری این وسیله جدید تفاوت آنچنانی با سایر کامپیوترهای قابل حمل نداشته و از پردازنده های نیرومندی بهره می برد. در این نوشته قصد داریم تا شما را با برترین اولترا بوکهای موجود در بازار آشنا کنیم.

_ اولترا بوک LG Z330

این مدل از یک صفحه نمایش 13.3 اینچی و سیستم عامل ویندوز 7 بهره می برد. قطر نهایی این اولترا بوک تنها 14.7 میلی متر است. این تبلت از یک پردازنده کورای 7 بهره استفاده کرده و وزن آن تنها 1.2 کیلوگرم است. شرکت ال جی علام کرده است که مدل بزرگتر این اولترا بوک با نام Z430 نیز با یک صفحه نمایش 14 اینچی به بازار عرضه می شود.

_ Asus Zenbook UX31
یک اولترابوک زیبا از شرکت ایسوز با صفحه نمایشگر 13 اینچی که در زمانی بسته شدن دارای قطر 17 میلی متر در قطورترین بخش است. این سیستم از پردازنده های سری کورای ساخت شرکت اینتل و سیستم عامل ویندوز 7 استفاده می کند.در کناره های این اولترا بوک انواع پورت های دسترسی نیز تعبیه شده است.

_ سامسونگ سری 5 Ultra
یک اولترابوک کوچک و کارآمد از شرکت سامسونگ که در دو مدل 13 و 14 اینچ به بازار ارائه شده است. در مدل 13 اینچ و در نازکترین بخش ، قطر آن به 17.6 میلی متر رسیده است. این اولترابوک از یک هارد دیسک به حجم 500 گیگابایت و صفحه نمایشگر LED با وضوح بالا بهره می برد.پردازش گر این اولترا بوک یک سیستم کورای 5 از شرکت اینتل است و همچنین در کنارهای این سیستم انواع خروجی های مختلف نیز نصب شده است. باطری این اولترابوک نیز بعد از هر بار شارژ 6 ساعت و نیم توانایی انجام فعالیت دارد.

_ Folio 13 از شرکت HP
یک اولترابوک 13 اینچی از شرکت HP ، که از سیستم عامل ویندوز 7 بهره می برد. در این سیستم از یک پردازنده کورای 5 ساخت اینتل استفاده شده است. بنابر گزارشات مدلی با پردازش گر کورای 3 نیز موجود است. یکی از قابلیت های مهم این اولترابوک قابلیت بالای باطری آن است. بعد از هر بار شارژ می توان به مدت 9 ساعت از این دستگاه استفاده کرد.این اولترابوک دارای وزنی در حدود 1 کیلو و 400 گرم و قطری در حدود18 میلی متر است.

_لنوو U300S
یک اولترابوک از جنس آلومینیوم که تنها 1 کیلو و 400 گرم وزن دارد ، صفحه نمایشگر 13.3 اینچی و پردازش گر کورای 5 از شرکت اینتل در آن مورد استفاده قرار گرفته است. قطر این سیستم نهایتا 18 میلی متر است. رم 4 گیگابایتی و انواع خروجی های مختلف از جمله مشخصات این اولترابوک است.

_ XPS13 از شرکت Dell
این اولترا بوک از شرکت Dell از یک پردازنده کورای 5 یا 7 و یک رم 4 گیگابایتی بهره می برد. صفحه نمایشگر این سیستم 13 اینچ است. کارشناسان قیمتی در حدود 899 پوند را برای این اولترابوک زیبا از شرکت Dell پیش بینی کرده اند و اعلام کرده اند که با این قیمت این سیستم نیز توانایی ماندن در رقابت با سایر اولترابوکها را نیز دارد./ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.