معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد به 19 هزار و 20 زن سرپرست خانوار در زمینه‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، محمد بلوچی اظهار داشت: خدمت‌رسانی به نیازمندان توسط کمیته امداد فقط در پرداخت مستمری ماهانه خلاصه نمی‌شود بلکه این نهاد در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، مادی و معنوی از محرومان حمایت می‌کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 32 هزار خانوار در سرفصل‌های مختلف از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند، افزود: از این تعداد 19 هزار و 20 خانوار را خانواده های دارای سرپرست زن تشکیل می‌دهند.
بلوچی با اشاره به اینکه بسته های حمایتی کمیته امداد با توجه به قشر تحت حمایت فرق می‌کند، اظهار داشت: بسته‌های حمایتی در راستای حفظ عزت و کرامت نفس مددجویان و با توجه به نیاز آنان متغیر است.
وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد نگاه و رویکرد جدید خود را در تأمین آینده خانواده‌های زیر پوشش ترسیم کرده است، افزود: یکی از اهداف مهم کمیته امداد ایجاد استقلال اقتصادی در خانواده‌های مددجو و متکی نبودن آنان به مستمری ناچیز ماهانه است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: در راستای تحقق هدف مذکور بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال طی دو سال اخیر در سرلوحه کارهای این نهاد قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار و 462 نفر زیر پوشش بیمه صندوق روستاییان و عشایر هستند که این نهاد سالانه برای هر نفر66 هزار تومان پرداخت می‌کند.
بلوچی انواع دیگر بیمه بازنشستگی مددجویان را بیمه مجریان طرح‌های اشتغال، بیمه زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه مجریان از محل پرداخت یارانه‌ها عنوان کرد و گفت: 992 مجری طرح اشتغال و 2 هزار و 87 زن سرپرست خانوار شهری نیز بیمه هستند که خانواده‌های این افراد در صورت فوت، از کار افتادگی و بازنشستگی از خدمات مستمری بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.