معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: کنگره شعر آیینی انگیزه شاعران را برای سرودن اشعار مذهبی تقویت می‌کند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از ستاد خبری کنگره شعر آیینی حوزه هنری خراسان شمالی، سید کریم سجادی اظهار داشت: ما برای گسترش فرهنگ دینی در جامعه نیازمند بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها و زبان‌های نو در حوزه فرهنگ دینی هستیم.
وی اضافه کرد: شعر نیز یکی از زبان‌های گویا و مهمی است که می‌توانیم در عرصه فرهنگی برای گسترش دین و تقویت حوزه‌های دینی و جذب مخاطب به خصوص جوانان استفاده کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: در حوزه علوم دینی برای جذب مخاطب باید متناسب شیوه های مختلف بیان را مورد سنجش قرار دهیم و شعر آیینی که در آن اشعار مذهبی در مدح ائمه اطهار(ع) است می‌تواند جوانان را بیشتر به این بخش جذب کند.
وی تصریح کرد: علاوه بر آن بسیاری از جوانان ما در جامعه دارای استعداد درخشانی در عرصه شعر آیینی هستند که تاکنون نتوانستند استعداد خود را به جامعه نشان دهند و برگزاری رویدادهایی مانند کنگره شعر آیینی این زمینه را برای این قشر فراهم می‌کند.
سجادی گفت: دستگاه‌های فرهنگی ما باید راه‌های مختلف را برای جذب جوانان به دین و تقویت بنیه دینی این قشر مورد سنجش قرار دهند.
وی اظهار داشت: ما با برگزاری کنگره شعر آیینی زمینه را برای تبادل نظر دست‌اندرکاران و فعال این قشر فراهم می‌کنیم تا بیشتر یکدیگر را بشناسند و نقاط ضعف را بر طرف و نقاط قوت را بیشتر تقویت نمایند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی افزود: زبان شعر گویاترین شیوه برای مخاطب پذیری در جامعه به خصوص در حوزه دینی است و باید از این زبان در قالب شعر آیینی بهره بیشتر ببریم و امیدواریم کنگره شعر آیینی این زمینه را فراهم کند.
نخستین کنگره شعر آیینی استان خراسان شمالی اوایل اسفندماه سال جاری در بجنورد مرکز استان برگزار می‌شود.
شاعران استان خراسان شمالی تا دهم بهمن ماه سال جاری مهلت دارند، آثار خود را در این بخش به دبیرخانه کنگره در حوزه هنری استان خراسان شمالی ارسال کنند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.