وزير صنعت معدن تهران گفت: موجودي ذخاير موادغذايي كشور به اندازه كافي است و واردكنندگان همچون گذشته با نرخ مرجع ارز دولتي كالا وارد مي كنند و كمبودي در بازار وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مهدي غضنفري امروز در حاشيه جلسه هيئت دولت با بيان اينكه كشور با هيچ محدوديتي در تامين كالاي اساسي و واردات مواد غذايي مواجه نيست،گفت: توليدكنندگان و توزيع كنندگان همچون گذشته همراه دولت هستند.

وي با بيان اينكه نبايد به فضاي كمبود مواد غذايي در كشور دامن بزنيم،افزود: انتظار ما از رسانه هاي كشور اين است كه تصميمات دولت را در حوزه قيمت ارز به موقع به اطلاع مردم برسانند تا بازار به آرامش برسد.

وي ادامه داد: بازرسان سازمان تعزيرات حكومتي همچون گذشته موظف است كه با مصاديق احتكار كالا با گران فروشي برخورد كرده و متخلفان را جريمه كند.

غضنفري تصريح كرد: بازرسان سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان نيز موظف به بازرسي بيشتر در سطح بازار شده اند.

*قيمت خودرو تا پايان سال افزايش نمي يابد

وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص نوسانات قيمت بازار خودرو نيز گفت: خودرو خارجي از قيمت ارز تبعيت مي كند و با توجه به اينكه ارز دولتي براي واردات اين خودروها با كالاهاي صنعتي تامين شده است بايد كالاهاي وارداتي متناسب با‌ آن قيمت گذاري شوند.

وي در مورد خودروهاي داخلي نيز افزود: همواره برخي شركت هاي توليدكننده درخواست هايي براي افزايش قيمت محصول داشته اند و در صورتي كه سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان تاييد نكند اين درخواست ها جنبه قانوني پيدا نمي كند.

غضنفري خاطرنشان كرد: سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان تا پايان سال با هيچ افزايش قيمتي در حوزه خودرو موافقت نخواهد كرد./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار