: در جامعه هنری کنونی ما نقش همکار گریمور در مراقبت و حفظ سلامتی پوست و مو فراموش شده است و گریمورها باید دوره های آموزشی کاربردی فعال در مورد استفاده مواد در گریم را طی کنند.

دكتر محمد رضا شفيعي متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگارن گفت: زیبایی یعنی وجود هماهنگی در صورت، جسم و اندام انسان که در دوره های مختلف نوزاد، کودکی، نوجوانی، جوانی، میانسالی و پیری حفظ شده و در معنای کامل خود تحقق یافته است.

وی در ادامه افزود: اگر هارمونی و هماهنگی در بین اجزای چهره و پوست وجود داشته باشد افراد می توانند حتی در مرحله پیری و کهنسالی نیز زیبا باشد.

*ابزار کار در بازیگری چیست؟

این متخصص پوست با اشاره به اینکه هر شغل و حرفه ای ابزار کار معین و تعریف شده ای دارد که با آن خلاقیت، مهارت و تخصص خود را ابراز می کند گفت: ابزار کار در حرفه بازیگری پوست، چهره و اندام است که در هماهنگی لازم با یکدیگر ابزار کار و سالم و زیبا و طبیعی بازیگر را تشکیل می دهند.

شفیعی در ادامه افزود: بدیهی است وجود قریحه و استعداد دانش و سابقه بازیگری در زمره عواملی هستند که بازیگر ابزار کار و شغل خود را به بهترین نحو ممکن به کار گرفته و هنر را ارائه می دهد.

**چگونه می توان در حفظ و ارتقا ابزار کار بازیگر تلاش کرد؟

دکتر شفیعی گفت: برای بازیگران نگهداری و ارتقای ابزارکار خود مانند چهره و پوست سالم و طبیعی ضروری است و باید برای حفظ آن اصولی را رعایت کنند.

وی در خصوص انجام اقدامات لازم جهت زیباتر شدن و حفظ ارتقا صورت و پوست گفت: هنرمند باید اقدامات درمانی غیر تهاجمی را بر اقدامات تهاجمی که برای فرد خطر آفرین بوده و زیبایی و هماهنگی او را مورد تهدید قرار می دهد ترجیح دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بازیگر باید از پزشک خود بخواهد اقدامات انجام شده، هیچ آثار منفی بر وی نداشته باشد.

شفیعی تصریح کرد: بازیگر باید خود را از مبتلا شدن به وسواس یا‌ (خوشگل ماندن به هر قیمتی) رها ساخته و در هر اقدام باید به تضمین دراز مدت زیبایی خود بدون کمترین خطر اقدام کند.

**بازیگران باید اطلاعات لازم را در مورد تبلیغات زیبایی داشته باشند

شفیعی گفت: بازیگر باید قبل از آغاز به هرگونه اقدام زیبایی مطالعه، تحقیق و بررسی های لازم و دقیق خود را انجام داده و نسبت به هرگونه تبلیغ زیبایی در مواردی همچون تزریق ژل، بوتاکس و اعمال مختلف جراحی با دید شک و بدبینی برخورد نموده تا با تحقق لازم خلاف آن ثابت شود.

**گریمورها باید آموزش های علمی و مستمر داشته باشند

در جامعه هنری کنونی نقش همکار گریمور فراموش شده است.

این متخصص پوست با تأکید بر لزوم طی دوره های آموزشی علمی و مستمر به (گریمورها) گفت: گریمورها باید از پوست و مو شناختی علمی داشته باشند.

**ماهیت و عوارض مواد شیمیایی باید به گریمورها آموزش داده شود.

دکتر شفیعی با ابراز تأسف از اینکه در جامعه هنری کنونی ما نقش تعیین کننده همکاران گریمور در مراقبت و حفظ پوست بدون جانشین است گفت: آموزش های مستمر در زمینه شناخت علمی از ماهیت و مواد شیمیایی به کار گرفته شده در گریم بسیار مهم و ضروری است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همکاران گریمورها باید جهت شناخت انواع پوست ها تفاوت های پوست های روشن و سفید با پوست های تیره، چگونگی انطباق مواد مورد استفاده در گریم با انواع پوست و جلوگیری از بروز حساسیت های پوستی، دوره های آموزشی کاربردی فعال در حوزه گریم را طی می کنند./ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار