پدر فناوری اطلاعات ایران دکتر علی اکبر جلالی با بیان این مطلب به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت:یکی از فناوری هایی که در حوزه تجارت می تواند به عنوان عامل پیش برنده و توسعه دهنده باشد تبلیغات بر خط است.
وی افزود: شركت هایی مانند گوگل درآمد خود را از تبلیغات بر خط به دست می آورند و سایر شرکت ها و مؤسساتی که به تولید کالا و ارائه خدمات مشغول هستند نیاز دارند تا برای فروش کالا و سرویس های خدماتی خود از سیستم های تبلیغاتی برخط استفاده کنند وگرنه امکان فروش و ارائه خدمات آنها محدود می شود.
استاد دانشگاه علم و صنعت بیان داشت: یکی از مشکلات عدم توسعه یافتگی تجارت الکترونیک در کشور ما نیز عدم شناخت فناوری در جهت توسعه اقتصادی است و تاکنون توجه جدی به تبلیغات بر خط آن مخوتور محرک الکترونیک است نداشته ایم.
**تبلیغات آنلاین عنصری کلیدی در توسعه تجارت است
در ادامه نظریه پرداز موج چهارم با اشاره به سیستم تبلیغاتی بر خط یا آنلاین ادپرشیا که یک سیستم تبلیغات حرفه ای آنلاین بومی است به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: در حوزه کسب و کار تبلیغ و تجارت هر روز شاهد روش های تبلیغاتی جدید هستیم و تبلیغات آنلاین در حال حاضر و در آینده عنصری کلیدی در توسعه تجارت، فروش کالا و ارائه سرویس های خدماتی از هر کاربر در هر جای جهان به کاربری دیگر خواهد بود.
وی تصریح کرد: در چنین شرایطی ضرورت ایجاد سیستم های تبلیغات بر خط مانند پرشیا کاملاً مشخص است که ضمن سادگی برای کاربر از نظر فنی در کلاس مهمترین سیستم های تبلیغاتی جهان قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: این سیستم مهم می تواند یکی از عوامل محرک توسعه اقتصادی و ارتقا موقعیت تجاری صاحبان شرکت های تولیدی و خدماتی باشد و همچنین در توسعه فرهنگ استفاده از فناوری در تجارت و توسعه تجارت الکترونیک در کشور مؤثر است./ع