رئیس سندیکای شناسایی و مکان یابی گفت: در سال های اخیر کاربردهای متن و دیتا روی تلفن همراه از سرویس صوتی پرطرفدار شده و به تدریج سرویس صوت جای خود را به سرویس های دیتا خواهد داد.

افشین کلاهی، رئیس سندیکای شناسایی و مکان یابی با بیان این مطلب به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: در سال گذشته ترافیک شبکه موبایل در جهان 1800 درصد افزایش داشته است و در حال حاضر 5/4 میلیارد گوشی تلفن همراه در جهان مشغول به کار است که از این تعداد 27 درصد تلفن های هوشمند و 3 میلیارد دستگاه گوشی از حداقل امکان ارسال و دریافت پیامک برخوردار هستند.

وی افزود: پیش بینی می شود در سال 2014 در دنیا میزان مراجعه به شبکه اینترنت از طریق موبایل نسبت به میزان مراجعه به شبکه اینترنت از طریق کامپیوتر پیشی بگیرد.

کلاهی ادامه داد: همچنین طی سال های اخیر حجم استفاده از اینترنت روی موبایل از وبگردی به برنامه های کاربردی سوق پیدا کرده است و طی سال های گذشته سهم دیتا و متن از سرویس های صوتی پیشی گرفته است به گونه ای که طبق آخرین آمار 39 درصد از کاربردهای تلفن همراه مختص صوت، 41 درصد مختص متن و 47 درصد مختص دیتا بوده است.

کلاهی در ادامه به مقایسه قیمت اینترنت در ایران و کشورهای دیگر پرداخت و گفت: در کشور لیتوانی متوسط قیمت پهنای باند 30 مگابیت بر ثانیه و هزینه ماهیانه آن یک دلار و 30 سنت است و این در حالی است که در ایران سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه در صورت ارائه مجوز 25 دلار است.

تا سال آینده میزان تلفن های همراه مجهز به GPS در جهان به 85 درصد خواهد رسید و همچنین 30 درصد گوشی های تولید شده در جهان مجهز به فناوری NFC (سیستم پرداخت از راه نزدیک) خواهد بود./ح
 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار