واردات کاملا آزاد و رقابت واقعی خودروسازی با دنیا.راه نجات مردم از دست مافیای خودرو در ایران است.خودرو ۲۰ برابر قیمت واقعی به مردم انداخته می شود.مردم نباید تا یک سال خودرو نو داخلی بخرند.
عجب مردم ساده ای داریم ما
همش سیا بازی سیا کاریه
کسری بودجه ای که از فروش خودرو توی بورس به صورت غیرقانونی نصیب دولت میشد الان با این تصویب افزایش قیمت به صورت قانونی توی جیب دولت خزانه رفت برای بودجه
فکرشو بکن دولت همین اولی سالی با توجه به فرمايشات رهبری برای مهارم تورم بیاد با این افزایش تیشه بزنه به ریشه دولت توپ انداختن توی زمین شورا با یه حرکت جلوی دهن همه رو بست!
شده حمایت پلیس خوبه و پلیس بده!!
یک نکته دیگه اینکه مثلا دنا پلاس انواع کلاس بندی داره: 70301-70304-70306-70307-70309-70310-70314-70316-70317-70322-70323
که تو خیلی هاشون امودن امکانات کم کردن تا کیفیت اوردن پایین مثل ساندروف یا ترمز های عقب ولی قیمت همچنان تغییر نکرده به اینها نباید سازمان حمایت از مصرف کننده رسیدگی کنه که وقتی کیفیت میاد پایین چرا قیمت نمیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوب است قوه قضاییه و دستگاه های نظارتی نسبت به تغییر رویه و تغییر نفرات شورای رقابت حساس بوده و بررسی لازم را انجام دهند .
از شورای رقابت هم انتظار است که در مورد هر خودرو که قیمت جدید اعلام کرده اند ۳ خودرو مشابه خارجی مبنای قیمت گذاری را هم اعلام فرمایند چون از دید مردم ومتخصصین اکثر خودرو های ایرانی در کلاس و استاندارد جهانی تولید نمی شود و اینکه مثلا ساینا و کوییک سایپا و ۲۰۷ و پارس ایران خودرو با کیفیت ساخت و امکانات موجود مشابه کدام ۳ مدل خودرو خارجی است برای مردم نامشخص است .
واقعیت این است توان ایران خودرو و سایپا در همین حد است که بتوانند ۵۰ درصد نیاز کشور را تامین کنند و مانند کالاهای اساسی برنج و غلات باید برای تامین نیاز کشور بخشی هم از خارج وارد شود تا هم نیاز کشور تامین و هم تکنولوژی وارد کشور شود و ایران خودرو و سایپا ارتقا یابند .
در هیچ کشوری با بستن دروازه ورود تکنولوژی نتوانستند در صنعت پیشرفت کنند مگر این که مانند سالهای گذشته دلالان نسخه دیگری برای صنعت خودرو بنویسند
یک نکته کاملا ساده و ابتدایی که باید آقای شجاعی بدانند این است که تصمیم گیری با در نظر گرفتن شرایط موجود و اجرای دستور رهبری و وضعیت بازار و استانه صبر مردم و انصاف و خیلی چیز دیگر باید صورت گیرد و خودرو ساز اعلام می کند که تورم است ما زیان دهیم به خدا خالی بندی است جایی که خودرو ساز زیان ده باشد باید تعدیل نیرو داشته باشد و استخدام بی رویه نیرو و اونم همش مهدنس و مدیر ظاهرا برای هر کارگر چهار و پنج تا هم مدیر استخدام می کنن و حقوق بالللللللللا و خوب این تناقض یعنی چه خودرو ساز باید خودشو اصلاح کنه تا زیان نکنه نه از جیب مردم دزدی کنه اقای شجاعی اینجا تصمیم شما لازم و اجرا است چرا چون باید مردم پول زیادی بدن ولی اصلاح مدیریت و هزینه های مصرفی کارخانه ها لازم اجرا نیست تا تولید خودرو به صرفه شود به خدا خودرو چینی به اضافه هزینه حمل و نقل تا ایران اگه حق کمرکیش صفر بشه خیلی ارزون تر از این خودرو های خودمون میشه تازه کیفیت بهتری هم دارن.
حالا کجا این شورا از مردم برای افزایش قیمت پرسیده که میگه حمایت از مصرف کننده .همش شده حمایت از تولید کننده بی کیفیت.واردات آزاد میشه شرکت خودروساز میشه وارد کننده واقعا مسخره نیست .بعدشم آقای سخنگو الان با این صحبتا ما فهمیدیم رییسجمهور هم تو ایران فقط صحبت میکنه .هیچ کاری ازش بر نمیاد .برای همینم هیچ تغییری تو هیچ کجا پیدا نمیشه .فقط خراب تر و خراب تر میشه.واقعا کسی نیست جلو ای مسخره بازیهای فرا قوه ایه بگیره ؟؟؟
اقای شجاع،تو قیمت خودرو را با چه نمونه خارجی مقایسه کردی؟قیمت دلاری ماشین خارجی در کارخانجات اونا داری؟شما فقط با شورای رفاقت دارید از تولید کننده فرغون حمایت میکنید،آیا کیفیت اونا را تست کردید؟خودروسازان با اخذ وامهای کلان،دارند تیشه به ریشه اقتصاد مملکت میزنن،شما قیمت گذاری کنید و به شرطی که واردات خودرو را آزاد کنید،اونوقت متوجه عرضم میشی،شما وخودروسازان با افرادی مث میرسلیم که کم هم نیستند باند مافیایی خودرو درست کردید،وهر قیمتی که دوس دارید اعلام میکنید،مردم نباید این فرغونهای شما را خریداری کنند،نمونش صادرات خودرو به عراق وافغانستان بود،چرا روتون کم نمیشه
۱ - شورای رقابت ؛ مجوز افزایش قیمت خودرو را صادر میکند .
۲ - معاون اول رئیس جمهور نامه زده و خواسته افزایش قیمت خودرو را تعدیل کنید و تجدیدنظر تا تورم ایجاد نشود .
۳ - شورای رقابت : همینه که هست ما فرا قوهای هستیم و باید قیمت طبق نظر ما افزایش یابد .
۴ - وزارت صمت : آماده همکاری با شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودرو هستیم .
پس مهار تورم چی شد آقایون ؟؟
مهار تورم بماند برای سال آینده
وقتی مجمع تشخیص مصلحت مافیا با لابیگری امثال میرسلیم به راحتی مصوبهی مجلس که میتوانست قیمت خودرو در بازار به نفع مردم تغییر دهد لغو و منافع مافیای اختاپوسی خودروسازی را تامین میکند سخن از مهار تورم و کنترل قیمت در این بازار خیالات است
واقعا مفت هم نمی ارزید با این سیاست یه صدمن یه قازتون ملتو به ستوه اوردین اخه یه نگاه هم به کشورهای دیگه بکنین خجالت بکشین کیفت که همیشه زیر صفر بوده بجای ماشین الت قطاله درست میکنین چند میلیون برابر دیگر کشورها با بدترین کیفیت اشغالاتون میدین دست مردم واقها اگه تعرفه واردات خودرو را بردارن بازار رقابتی بشه فک میکنین خودرو بی کیفت شما را مردم مفت میخرن؟؟؟ مرزها را بستین اجازه واردات نمیدین هر غلتی دلتون خواست انجام میدین اصلا علت این همه تورم وگرانی فقط،فقط خودرو سازی هستش وقتی یه پراید که شبیه فرغون هست ۴۰۰ پونصد باشه چه انتظاری از بازار دیگر اقلام میشه کرد اگه زیان میدین که نمیدین که هزار برابر بیشتر هم گیرتون میاد اعلام ورشکستی کنین درشو ببیندین چرا از جیب مردم میزنین عرضه ندترین تولید ندارین رقابت با بیرون کشور ندارین درشو تخته کنین بذارین بخاطر یه عده معلوم الحال مردم کمی هم صفا کنن ماشین خوب خارجی ارزانسوار بشن،خاک تو سر معاون کشوری که جوابشو اینجوری میدن
من فقط موندم در کشورهای خارجی چرا وضع ماشین مثل ایران نیست هم خودرو با کیفیت و هم با قیمت مناسب سوار میشوندبعد در ایران سر این اتومبیلهای بی کیفیت گران سر و دست شکسته میشود.
سلام
چرا باید اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار به جیب ثروتمندان و دلالان از بیت المال برود.
اگر قیمت خودرو در کارخانه واقعی شود هیچ وقت تقاضا اینقدر کاذب نمی شود. مگر با توجه به نرخ رشد تورم همه چیز گران نشده است؟ چرا باید خودرو ارزان باشد تا دلالان سود آن را ببرند، چرا دولت به فکر قشر ضعیف نیست قیمت خودرو باید آزاد شود و به قیمت بازار نزدیک گردد. تا هم خودرو ساز زبان ده نباشد و هم درآمد حاصل صرف اشتغال و مسکن ملی شود تا قشر ضعیف از آن بهره ببرند و وارد بیت المال شود.
باید سریعا مجلس شورای اسلامی وارد عمل شود و طی مصوبه قانونی که قطعا خواست اکثریت مردم هم میباشد, این شورای رقابت خائن را از صنعت خودرو حذف کند یا اختیارات آن کاهش دهد . اینها خون مردم را در شیشه کرده اند و به فکر منافع خودشان هستند و اصلا منافع کشور و مردم و شرایط حساس فعلی را در نظر نمیگیرند .
همنی الانش هنوز قیمت نذاشتید پژو پارس 600 میلیونه وای بحال وقتی گرونش کنید
تصمیمات باید منطقی باشد
کدوم ضرر خودرو ساز یه مشت لگن به قیمت بالا میدن دست مردم بعدم چون قیمت بازار خودشون میبرن بالا میگن ضرر کردیم
واردات خودرو ازاد کنید تا ببینیم که خودرو ساز ها زیان میکنند یا نه بازار انحصاری کرده اید و هر کار که دلتان مخواهد انجام میدهید هر روز هم به یک بهانه!
کیفیت خودرو های تولیدی شرکتهای داخلی بسیار بسیار ضعیف است و مایه شرمساری. در ضمن نباید مردم را با این ادبیات چپاول کرد.مافیای خودرو در همه ارکان نفوذ دارد. قیمت خودروهای بی کیفیت و قدمیشان با قیمت خودرو های روز دنیا شانه به شانه است ولی کیفیت نه!
اولا همین برج بهمن بود که پراید وانت از 169 میلیون خورده ای به 199 میلیون خورده ای افزایش یافت
دوما فرض به محال که قیمت ها افزایش نداشته به طبع آن کیفیت ایمنی استاندارد خودرو هم کمتر شده
سوما ماجرای سو استفاده مالی فولاد که ورق فولاد با تخفیف در اختیار این دو شرکت گذاشته که قیمت ها افزایش پیدا نکنه طی این یک سال از یک طرف تخفیف از آن طرفم میخواستید افزایش پیدا کنه!؟
چهارم برای همین محصولاتی که الان در حال ساخت است جایگزینی ندارند چرا چون اولا هزینه بر است دوما وقتی انحصار دارند به خودشان زحمت تقبل هزینه طراحی و مدلسازی بروز نمی دهند به عبارتی هرچی دم دست باشه ساخته می شود میدن به مردم چون مردم گزینه ديگه ای ندارند!! مثل همین پراید که رفت داخل اتاق شاهین و استقبال نشد بعد بردن داخل کوییک و ساینا که همان پراید خوشگل شده است مردم همان پراید دارند خرید می کنند!! پراید قیمت کارخانه زیر 100 میلیونی شد شاهین 300 میلیونی بعد شد 344 میلیونی!! خودرو همان خودرو اما قیمت دو برابر برای کوییک و برای شاهین 3 برابر
همین وضعیت در ایران خودرو در خانواده پژو پارس ها و خانواده سمند ها اتفاق افتاد
سمند و پارس معمولی حذف شد از آن طرف انواع سمند پارس زد بیرون!!!
همه اینها هم فیلم سیانس برای فریب مردم که یکی نقش پلیس بده یکی پلیس خوبه رو بازی میکنید!
ديگه قدیمی شده جوابگو نیست
آقای شورای رقابت، وجود خود شما مشکل اصلی مردمه. واردات رو آزاد کنید و دولت به خودروسازان داخلی سوپسیت بده. قیمت رو بازار مشخص می کنه و مردم انتخاب می کنن چه ماشینی سوار بشن. دستتون برای مردم با این دعواهای زرگری رو شده. ملت رو مجبور کردید برای خرید گاری های ایران خودرو و سایپا (مافیای خودرو) تو صف بایستن و چند برابر خودرو خارجی پول بدن و تا خرخره برن زیر وام و بدهی.
اگر سال اول ۳۰ درصد گران میشد قیمت سال ۹۶
۴۹.۴۰۰.۰۰
سال ۹۷ ، ۳۰ درصد ۶۴.۲۲۰.۰۰۰
سال ۹۸ ، ۳۰ درصد ۸۳.۴۸۶.۰۰۰
سال ۹۹ ، ۳۰ درصد ۱۰۸.۵۳۲.۸۰۰
سال ۱۴۰۰ ، ۳۰ درصد ۱۴۱.۰۹۱.۴۳۰
سال ۱۴۰۱ ، ۳۰ درصد ۱۸۳.۴۱۸.۷۴۲
اگر بصورت مرتب سالی ۳۰ درصد اضافه میشد
باید در سال ۱۴۰۱ قیمت این خودرو که کیفیت پائینتری هم دارد میبایست ۱۸۴.۰۰۰.۰۰۰ میشد در صورتیکه در دیماه ۱۴۰۱ قیمت این خودرو ۲۶۸.۰۰۰.۰۰۰ است۰ اختلاف قیمت ۸۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان است ، نمیدانم شورای رقابت و نخبه های دانشگاهی همکارش چگونه به این نتیجه رسیده اند که خودرو سازی سالهاست که قیمتش بصورت دستوری راکد مانده
و زیانده شده است ، بنظرم مغز متفکر افزایش قیمت خودرو سازها آقای نعمت بخش را باید محاکمه کرد ، خودرو هر سال بی کیفیت تر از سال قبل اما اضافه قیمت الی ماشا الله . در ضمن در طول این سالها بدلایل نامعلوم کمکهای چندین هزار میلیونی و در این اواخر چند ده هزار میلیون تومانی هم از دولت دریافت نموده اید ، و مرتب چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ کمیت پسرفت داشته اید ، آیا یک نهاد نظارتی سالم در این کشور وجود ندارد که به این مسئله رسیدگی کند و بساط این مافیای ویرانگر را برچیند ،
اگر توانستید قطعات را بومی سازی کنید ، پس چرا تحریم و گرانی دلار را مبنای افزایش قیمت قرار میدهید ، اما اگر نتوانستید قطعات را بومی سازی کنید ، باید درِ کارخانه های به اصطلاح خودرو سازی را گل بگیرید و اجازه دهید خوردوهای با کیفیت با قیمتهای بسیار پائینتر وارد شود ، تا ملت نفسی بکشند ، بیش از این ملت بزرگ ایران را تحقیر نکنید ، جنگ زرگری را کنار بگذارید ، پر واضح است که شرکتهای به اصطلاح خودرو سازی دولتی هستند و مسئولیت هر گونه تصمیم گیری در خصوص تغییر قیمت به عهده دولت میباشد پس مرد باشید و مسئولیت تصمیمات غلط و تورم زا را بعهده بگیرید نه اینکه همانند اسلاف خود با دو روئی و دروغ و دغل ملت را سر کار بگذارید و در نهایت کار خودتان را انجام دهید
تا بوده خودرو سازی توی ایران با رانتهای فروان و سهامدارانی که معلوم نیست کی هستند هر چه خواستند کردند حالا ببینیم این دولت قدرت دارد کاری بکند ......
تنها راه سرکشی خودرو سازان (سهامدارانش)اجازه ورود خودرو خارجی بدون تعرفه و یا گمرکی کسی دیگه نگاه به خودرو آنها نمیکند کارگران خودرو سازی که در این بلوا نه حقوق بالایی دریافت کردن ولی چرا سهامداران زیر پوستی بازار آزاد را هم دارند برای سیاه بازی مملکت را دچار تورم کرده که تنور خودشان از رونق نیاندازند
علنا دارن از خودروسازها حمایت می کنند مردم هم هیچ
اصلا این شورای رقابت را چه کسی تعیین کرده که میگن دولت و مجلس که نماینده مردم هستند نمی تونند تو کارشون نظر بدن؟
در اثر گران شدن قیمت کارخانه ، دیگر کالاها و اصناف نیز قیمت های خود را بالا خواهند برد و مجددا هزینه های تمام شده برای کارخانه های سازنده اتومبیل بالا خواهد رفت، مجددا شورای جنایت نه رقابت،تصمیم به بالا بردن قيمت های کارخانه خواهد گرفت.
راست میگه واردات خودرو هم آراد بشه تا خودشون را از لحاظ کیفیت و قیمت به بازارهای جهانی برسانند و انحصار خودرو هم از بین برود، نه اینکه بازار کامل دستشون باشه و هر جوری خواستنند رفتار کنند.
آزموده را آزمودن خطاست بگذارید مسائل با نظر کارشناسان پیش برود...تا بحال قیمت گذاری دستوری باعث افرایش رانت ، کاهش تولید و بطور کلی به ضرر اقتصاد بوده است
چرا شورا رقابت به گرانی دامن میزند مردم زیر فشار گرانی کمر خم کردند اصلا شورا رفاقت با مردماند ویا
با سرمایه دار که هر روز پولدارتر میشوند و خون مردم
مثل زالو میمکند ووووو؟؟؟؟
زبان انباشته خودروساز به دلیل تورم نیست،وجود شرکتهای زیان ده،و غیر بهره ور باعث اون هست،ضمنا چطور ماشین دوسال گران نشده،در چندسال اخیر تقریبا هر سه ماه یکبار نرخ جدید اعمال میکردن،بهترین خودرو تولید داخل شاید به زور به ۴۰۰تومن برسه،واقعا میخواید گنجشک رو رنگ کنید جای قناری بفروشید،
سلام آقای شجاعی و شورای رقابت حتما باید اول محصولات گران شوند تا تمام خواسته خودرو سازان و سهام دارانش بر آورده شود و بعد تولید خودرو زیاد شود چرا مغلطه می کنید مگر نمی شود اول تولید خودرو زیاد شود واز ناحیه فروش بیشتر خودرو سازان به هوس های بی پایان خود برسند شما اگر از سهام داران نیستید و مستقل هستید از خدا بترسید و اینقدر به بندگان خدا ظلم نکنید و با این کار باعث سر خوردگی مردم از اسلام و نظام ودولت نشوید
قیمت خودروی هایماوجک ۱۲۵ شده یک میلیاردوهشتصدمیلیون تادومیلیاردازشهریور۹۷تاامروزآنوقت حقوق کارمنرکارگروبازنشسته هاچقدرافزایش پیداکرده 2/5تا3میلیون.اینقدرکه شتاب برای افزایش قیمت خودرووخانه وزمین داریدبه فکرافزایش حقوق هم باشیدفقط به فکرمنافع خودتان نباشید
شما را به خدا بدون ترس از دلالان قیمت واقعی کارخانه را اعلام کنید و از قمار خودرو دست بردارید. به خدا مردم عادی در خوراک خود مانده اند و این دلالها هستند که سود سفته بازی خودرو و اختلاف زیاد آن با کارخانه را از جیب بیت المال می برند.
قیمت خودرو را شناور و واقعی کنید و پول آن را برای اشتغال و مسکن خرج کنید
فقط بلدید حرف دوره روحانی رو تکراری کنید که قیمت دستوری نتیجه مثبت ندارد معنی این حرف اینه که هیچ نظارتی نباشه و آقایون هر غلطی خاستند بکنند و قیمتها هم نجومی بشه اشکالی نداره در عوض قیمتگذاری دستوری نیست!!! درثانی شورای رفاقت با صمت چطور در زمان روحانی که قیمتها رو شب ارزانتر اعلام کردند فردا صبح نظر دولت عوض شد و قیمتها رو دستوری نجومی کردند حالا برعکسش نمیشه !!! بهترین کار اینه که شورای رفاقت رو حذف کنید و خود مجلس و دولت یه کارگروه ویژه بذارند و قیمتها رو کارشناسی شده حساب کنند این شورای رفاقت با خودروسازها فقط دائم گند میزنه و هوای خودروسازها رو فقط داره
اول به این شورای رانت و رفاقت بگید در صورتی قیمت گذاری درسته که واردات خودرو آزاد بشه الان با این وضع فقط بنفع مافیای کثیف خودرو و شرکا اقدام کردید و بعدش باید بگم شما نمیخواد دلسوز سهامداران باشید چون همین شماها بورس را غارت کردید .مرد باشید نظرم را پخش کنید .بسه دیگه دولت و مجلس کاملا باید واردات خودرو را آزاد کنند.چرا همه ملت باید گروگان مافیای خودرو و شرکا باشند. باز نا امیدی را در کل جامعه فقیر و متوسط کاشتند و والله هم در دنیا و هم آخرت باید پاسخگو باشید
افزایش تولید بهانه ای شده برای گرون فروشی،عزیز دل شما کیفیت خودرو بالا ببرید درحد خودروهای خارجی بعدش بیاید از افزایش قیمت حرف بزنید مردم ما مجبور هستن محصولات بی کیفیت این دوتا شرکت بخرن والا اگه رقابت شرکتهای خارجی بودش هیچکس خودروی بی کیفیت داخلی نمیخرید حتی رایگان
برای کشوری مثل ایران شرم اور هست خودرو در نمایندگی ها برای خرید در دسترس نباشد
زشت نیست برای حمایت از تولید داخل خودرو چهل درصد گران شود چون بقبه چیزها چهل درصد گران شدند
زشت اینه خودرو قیمت کارخانه در دسترس نباشد در نمایندگی ها ،،مسولان بیسواد
مرد حسابی چرا اراجیف میگی؟
از فرغون سازان داخلی چند تا بهت حواله دادن که ملترو بهشون اینطور راحت فروختی؟
کدوم زیان انباشته؟
خودروهای داخلی در قیاس با خودروهای خارجی لگن و آهن پارهای بیشتر نیستن!
شماهارو اونجا نذاشتن که بر اساس فرمول خودروسازای خارجی قیمت گذاری کنید! شما اول باید کیفیت و امنیت و زیبایی و راحتی و مصرف سوخت و میزان آلایندگی و... لگنهای داخلیرو با خودروهای خارجی مقایسه کنید! و بعد بر اساس این مولفهها ، فرمول تعیین کنید و قیمت گذاری کنید!
از کدوم زیان و زیان انباشته حرف میزنید؟ اگر شخصی همین خودروهای شمارو ، قطعه به قطعه خودش از بازار آزاد بخره و خودش مونتاژ کنه ، قیمت تمام شدهش خیلی پایینتر از قیمت کارخانهای پارسالتون درمیاد! این وسط این مابهالتفاوت نجومیرو کی میخوره و چرا میخوره؟ چرا ملت فقیر مستضعفرو سلاخی میکنید؟
ملت چیکار کنن که فرغون سازان داخلی تعداد نیروی کارشون ده برابر استانداردهای جهانی و ده برابر نیازشون هست و اونجا گل پوچ بازی میکنن و واسه هم نوشابه باز میکنن؟ و واسه این میخان از هر فرغون دوسه برابر سود کنن و که هم حقوق نیروی مازادشونرو بدن هم زیر میزیهای شماها و مدیرانشونرو به حساب ملت پرداخت کنن!
شرم کنید! به خدا قسم اگر واردات خودرورو ۶ ماه آزاد کنن و همه بتونن خودرو وارد کنن ، با همون قیمتای پارسال شما ، از تورکیه و عراق و دوبی و کویت و قطر اونقدر خودرو به روز و باکیفیت وارد میکنن که دیگه کسی از شما فرغون به نام خودرو نمیخره!
شرم کنید و شرف داشته باشید و از این انحصاری که واستون ساختن بیش از این سو استفاده نکنید!
سلام در سال مهارم تورم بهترین تصمیم جلوگیری از افزایش قیمتهاست و گرنه در بازار آزاد دو برابر بالا خواهد رفت مقداری هم باید تولید کنندگان قانع باشند و همه مردم عادی زیر بار فشار نروند
فقط واردات خودرو اونم از کشور های همسایه .قیمت خودرو رو تثبیت میکنه ..به جای دعوای زرگری . با 500ملیون میتونیم بهترین ماشین وارد کنند خود مردم نه خودرو سازها که قرعه کشی کنند .
نرخ تورم برا افزایش قیمت خودرو مهم است؟؟؟ نرخ تورم برا حقوق کارگر چی؟؟؟ یا افزایش حقوق کارگر باعث تورم میشه؟؟؟ واقعا این معادله رو نتونستم حل کنم دوستان کمک کنن...
من یک سوال از رئیس جمهور دارم. شما این نخبه های اقتصادی را از کجا آوردید که از وقتی سر کار آمدند دارند قله های اقتصاد را فتح میکنند.
یک پیشنهاد هم دارم. این افراد را بردارید، تورم سقوط میکنه. اگه این کار را بکنید پیشنهادات دیگه هم دارم که تا چنین افرادی هستند به هیچ دردی نمیخورند.
با سلام
آقای شجاعی کاملا درست است دخالتهای دستوری در قیمتها نتیجه مثبت نخواهد داشت. اما فراموش نکنید که شورای رقابت هم عقل کل جامعه برای حل معضل قیمت خودرو نیست. خود افکار شما تورم زا است.
پس با این اوصاف شما به فکر سهامداران تون هستید ، نه مصرف کننده
قرار نیست همه سرمایه ها به سمت تولید خودرو سرازیر بشه
این چه استدلالی مسخره ای هست
نحوه مدیریت غلط و زیاده خواهی شرکت های خودرو باعث این افزایش قیمت ها هست
نه عوامل زیان ده
هیچ جای دنیا مردم ابتدا پول نمیدن بعد سه ماه دیگه خودرو بگیرن
البته در خوش بینانه ترین حالت
40درصد افزایشی که شما میگید زمانی خوبه که آنی خودرو تحویل بدید تا در بازار هیچ تاثیر نداشته باشه
الان با این اوصاف تا 70شاید بیشتر افزایش خرید خودرو پیش بینی میشه
سلام همچین میگه خودرو سازی زیان ده شده انگار ما تو مریخ زندگی میکنیم خبر از هیچی نداریم اخه کجای دنیا خودرو ساز ملک بازی میکنه یه ملکشونو تو جاده کرج بفروشن نه تنها زیان ده نیستن بلکه کلی هم فایده میبرن مارو خنگ فرض کردین برین ببینین کجا بریز بپاش دارین اونارو جلوشو بگیرین . اخه آهن پاره تنی چند؟ کیلو چند؟ نه تکنولوژی داره نه زیبایی . عجب گیری افتادیم . یا علی مدد
به نظر می آید شرکتهای خودروسازی در کنار بانکها یکی از عوامل افزایس افسار گیسخته قیمتها و تورم زیاد هستند و مسئولان آنها به همراه مسئولاننظارتی و بازرسی باید محاکمه شوند
چند خط خوندم و بیخیال بقیه مطالب ،
مرد حسابی مردمو چی فرض کردی؟
عامل گرانی خودرو در بازار همین خودروسازان هستن بعد واسه ما دم از زیان ده بودن می زنی؟
نسازید ، نسازید ، نسازید
سورای رقابت خیلی بی وجدان تشریف دارید..تا به حال چندین بار تو این اوضاع و احوال ماشین رو گرون کردید و هر بار با بهانه تعدیل قیمت جهت افزایش تولید و سر و سامون دادن به وضعیت بازار خودرو..ولی هر بار دریغ از بار قبل..با این توجیهات ماشین رو گرون میکنید و هیچ اتفاقی نه در کیفیت و نه در در افزایش نمیافته ..
قیمت ماشین رفته به سمتی که مردم متوسط جامعه دستشون از خرید ماشین صفر کوتاه شده و برا خیلبها شده آرزو
خودروی بی کیفیت و بی قیافه چرا باید سود دهی منفی داشته باشد. من یک پژو پارس خریدم مدل ۸۴ در آذر ماه ۱۴۰۱ تمام قطعات به جز بدنه رو عوض کردم کلا شد نزدیک ۵۰ میلیون تومان چطور شما میگید ۲۳۰ تومان بازم سود منفی دادید
صدها نفر نیروی سفارشی بی سواد را از شرکت های خودرو ساز دولتی بیرون کنید هزینه های شما کاهش پیدا میکن و اینطور به شعور مردم توهین نمیکنید
یعنی شورای رقابت نمیدونه بستن مرزها به روی واردات خودرو و تعرفه های سنگین واردات هم دخالت دستوری در قیمت خودرو محسوب میشه ؟!!
دخالت دستوری رو تموم کنید و بزارید خودرو با تعرفه ی پایین وارد بشه ، اونوقت مشخص میشه واقعیت بازار چیه و تولیدات بد کیفیت خودروسازهای داخلی چقدر ارزش داره
جناب اقای شورای به اصطلاح رقابت حقوق شما رو کی می دهد.
مردک واردات رو با تعرفی صفر باز کن اونوقت ببین کی گاری سوار میشه؟؟؟
زیان دهی شما نه از قیمت نیست برو یک کم فکر کن تا دلیلش رو بدونی
شورای رقابت نفسش از جای گرم بلند میشه، تقصیر مایی که تازه ثبت نام کردیم چیه که شما اصلاح قیمت چند سالتونو یکجا میخواید اعمال کنید، به مایی که به هزار ضربو زور داریم پول جور میکنیم ک یک وسیله برای خانوادمون بعد از چند سال بتونیم جور کنیم. ما باید جورشو بکشیم!!!!!!
پراید ۲۰ میلیونیو الان به این قیمت رسوندید هنوز تو ضررید!!!!!
شورای رقابت نفسش از جای گرم بلند میشه، تقصیر مایی که تازه ثبت نام کردیم چیه که شما اصلاح قیمت چند سالتونو یکجا میخواید اعمال کنید، به مایی که به هزار ضربو زور داریم پول جور میکنیم ک یک وسیله برای خانوادمون بعد از چند سال بتونیم جور کنیم. ما باید جورشو بکشیم!!!!!!
پراید ۲۰ میلیونیو الان به این قیمت رسوندید هنوز تو ضررید!!!!!
شورای رقابت نفسش از جای گرم بلند میشه، تقصیر مایی که تازه ثبت نام کردیم چیه که شما اصلاح قیمت چند سالتونو یکجا میخواید اعمال کنید، به مایی که به هزار ضربو زور داریم پول جور میکنیم ک یک وسیله برای خانوادمون بعد از چند سال بتونیم جور کنیم. ما باید جورشو بکشیم!!!!!!
پراید ۲۰ میلیونیو الان به این قیمت رسوندید هنوز تو ضررید!!!!!
مفت ترین حرف های ممکن
اگه قرار داشتید افزایش قیمت بدید مرحله به مرحله اجرا میکردید که فشار به مردم و خریدار واقعی نیاد
شما اگه کشف کننده قیمت هستید پس بهتره مشتری واقعی رو هم کشف میکردید ، انگار توی ایران نیستید و خبر ندارید که برای خرید ارزان ترین ماشین کشور مردم دارن ۳۰۰ میلیون وام میگیرن که قسطش میشه ۱۰ میلیون و اون کسی که نداره باید چکار کنه
خود اعضای شورای رقابت ماشین هاشون چیه، حمایت از تولید بدون در نظر گرفتن توان خریدار چطوری ممکنه
اونایی که پول داشتن خریدن و فروختن و سودهای میلیونی و میلیاردی کردن
دو سال توی قرعه کشی شرکت کردیم با خانواده هیچ چیزی گیرمون نیومد، از کجا بیاریم بخریم از چی بزنیم
تمام افرادی که خودرو نیاز نداشتن توی لاتاری شرکت کردن تا ماشین قدیمی رو عوض کنن یا هم به اسم فامیلشون ماشین خریدن و فروختن
به جرات میگم ۹۰ درصد اینهایی که توی این ۳ سال ماشین گیرشون اومد توی لاتاری های خودرو اصلا به این ماشین ها نیاز نداشتند
شورای رقابت با مردم مستضعف بزارید اسمتون رو
برید ببینید ژاپن چکار کرده
دارین با چی رقابت میکنین
در حدی پرو اید ک میخواید این ماشین ها رو به قیمت ماشینای کلاس آ بفروشید؟ همین الانش هم از عهده حقوق بگیر های اداره کاری بخش خصوصی خریدش خارجه چه برسه اینکه شما تولید رو کم کنید تا قیمت بازار سر به فلک بکشه و بعد به قیمت دلخواهتون بفروشید و شرط و شروط بذارید برای افزایش تولید واقعا ظلم خود شمایید بقیه اداتون رو در میارن
صد میلیون را از مردم گرفتید الآن قیمت ها را بردید بالا و یه جنگ زرگری راه انداختند که دست آخر مردم به تب راضی بشن، خیلی زرنگید، ما که خودرو نوشتیم انتظار افزایش قیمت داشتیم اما نه ۴۰ درصد
پس آقای شورای رقابت بگو حقوق ما را هم ۴۰ درصد حداقل ببرن بالا بتونیم محصول تولید شده را بخریم یه وقت تورم ایجاد نشه
اینجوری باز مرفهین جامعه که خودتم جزءشونی می تونن خرید خودرو انجام بدن که
آخه کدوم کارمند و کارگری همین آشغالای تولید داخل را قدرت خرید داره
بابا افزایش بده حداکثر ۱۰ درصد، چه خبرته
حالا ببینم نظر من منتشر میشه یا نه
شورای رقابت با کی رقابت میکنه،باچی مقایسه میکنه ماشین رو ۱۰ مدل پژو پارس بدرد چی میخوره فقط اختلاف توی ایربک و سیستم ترمز دارن،ایا مصرف پراید که صدی ۵ بود رسوندن به ۳ ،میترسی ماشین بخری از خرجهای بعدش همه جنسای آشغال برف پاکن فقط ۶ ماه کارمیکنه برفی که نمیاد ،از درو دیوار ماشین خاک میاد تو وقتی توی خاکی راه میری اونم با سرعت کم همه خفه میشن توی ماشین،اقای شورای رقابت خودتو به چی فروختی ،توی کلات پشمی نیست همه تورو شناختن یکبار آدم حسابت نکردن میخوای حالا جایگاهت رو از دست ندی به حرف خودروسازها کن،نه آقا تو هم لیاقتت مثل رئیس جمهورت هست ،فقط زرررر علکی جلو تلویزیون میزنی که طرفدار مصرف کننده هستی ،حقوق کارگر چقدر بالا رفته که اینقدر گرونی واسه ماشین،ماشین گرون بشه فکر کردی بقیه اجناس گرون نمیشه،هر چقدر بالا ببرین حقوق کارگر باید ۳ برابر کنید،
کیف گردانی دو شرکت خیلی ها را بی شرف کرده شجاعی تو هم یکی از ان بی شرافتها هستید اگر شرف صداقت دارید واردات را کاملا ازاد کیند نه برای دو شرکت استمارگر انحصارگر برای هر که توان وارد کردن خودرو را دارد انوقت خواهیم و خواهید دید هیچ متقاضی از این دو شرکت ارابه مرگ ساز جهت دریافت خودرو نخواهیم داشت
خوب خدارو شکر مهارم تورم با ۴۰ درصد افزایش قیمت خودرو آغاز شد این کع قیمت کارخانه است قیمت بازار خدا میدونه چقد میره بالا آرزوی داشتن یک پراید رو هم به گور میبریم
سلام
درود بر شعور معاون اول ریاست جمهوری جناب آقای مخبر بزرگوار که حداقل در این برهه مشکلات جامعه. را لمس کرده با بیان صریح و منطقی دفاعیه را داشتند ولی در امتداد متاسفم برای تصمیم شورای رقابت ونیز وزارت صمت که از مافیای خودرو حمایت میکنند سوالات اینجانب
الف. مگر خودرو ساز ها چقدر مبخواهند خون مردم را توشیشه کرده وهر روز به نوعی قیمت ها را بالا ببرند مگر تو طرح جوانی مادران واقعا کسی که ماشین داره بخاطر دو تا فرزند خودرو دوم را هم می تونه بگیره و در انتها با قیمت گزاف روانه بازار کرده و اکثرا بفروش می رانند واین عمل و سیاست تورم زا نیست واین همه خودرو تو بنگاه های معاملاتی یا سایت های مثل دیوار وامثالهم اشباع نشده است اینکه اقایان شورارقابت نظر میده که خودرو ساز نمیتونه خودرو به موقع تولید کنه وورشکست میشه پس ترافیک جاده ها و مدخل خیابان های تمامی شهرها نشان گر کمبود خودرو است یا انبوه تولید آیا گران کردن خودرو ضربه مهلکی به پیکر جامعه نیست آیا گران شدن قیمت خودرو نتیجه معکوس نیست آن با گران شدن ، نتیجتا هزینه هر نقلیه با افزایش نرخ بیمه اتومبیل نسبت به قیمت ان مواجه نخواهد شدآیا قطعات مصرفی آن هم در قطعه فروش با قیمت فعلی ثابت خواهد ماند وآیا خدمات خودرویی با نرخ های الان و ارایه خدمات مربوطه هر خودرو تغییر قیمت نخواهند داشت آیا نظارت کلی بر بازار معاملاتی بنگاه داران در شهرهای مختلف ایران وجود دارد که قیمت خودرو در یک بازه زمانی تثبیت گردد و دیگر افزایش سود نداشته باشد
پس این همه تلاش شورا حمایت از مافیای خودرو وضربه به پیکره جامعه نشانگر چیست که دم از تعطیلی کارخانه را میزند آیا قیمتها خودرو در مقایسه منطقه ای و جهانی واستانداردها با قیمت دلار ا محاسبه شده یعنی رز مبادله ای در یک سطح وردیف است نه آقا مثلاً قیمت خودرو ریسپکت در کشور چین با قیمت ارز مبادله 560میلیون تومان هست ولی در ایران 737مبلیون به مردم عرضه میشود پس نرخ کارخانه ایران گران تر از خود کشور مبدا سازنده آن است
خلاصه حرف شورای رقابت اینه که حاکمیت یک راه بیشتر ندارد و ان هم حمایت یک طرفه از منافع سرمایه داران است بعبارتی اجرای لیبرالیسم اقتصادی به سبک غرب. بنابراین دولت یا نباید دخالت کند و اگر دخالت کرد حتما باید به نفع سرمایه داران باشد.
حرف جناب مخبر درسته چون که اولا افزایش هایی که اعمال میشه به قیمت خودرو در بازار فشار وارد میکنه ویه شوک ایجاد میشه که خلاف شعار سال و تورم زدایی است و به معنای واقعی یعنی فشار مضاعف در جهت ایجاد تورم صعودی تر
احسنت بر مخبر و تصمیم گیری درستش
اگر شورای رقابت سیاست داشت قیمت خودروها سر به فلک نمی کشید
درست ترین کار برکناری اعضای شورای رقابت است بخصوص شجاعی
کجای دنیا این قیمت ها برای خودرو اعلام می شود
امسال سال مهار تورم است نه ایجاد تورم!
نیاز به یک حکم حکومتی صد در صد احساس می شود
این طرز صحبت و تضعیف دولت اصلا درست نیست!
مهار افزایش قیمت خودرو فقط با عدم اجازه به خودرو سازان امکان پذیر است
یک عده رانت و دلالی و ... براشون سود آور است!
از سال ۹۶ یکسره به خودرو سازان اجازه داده شد افزایش قیمت داشته باشند چی تغییر کرد؟!
دوران جنگ یکسری منافق خود فروخته با تصمیمات کلیدی و حساس که به نفعشان نبود مخالف بودند ولی رشادت های آدم هایی که الان به خاطر آنها امنیت دادیم دست صدام کوتاه کرد
لازم نیست در تصمیمات لازم و ضروری همه راضی کرد بالاخره یکسری ... مخالفند
مواظب این آقای اسماعیل شجاعی باشید، ممکن است در آینده یکی از مختلصین باشد.
دیدن قیمت بازار آزاد رو نمی تونند بیارن پایین گفتند خوب قیمت دولتی رو به قیمت آزاد نزدیک می کنیم. خ خ خ خ خ خ خ
به قول احمدی نژاد کیلویی چند!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
همش سیا بازی سیا کاریه
کسری بودجه ای که از فروش خودرو توی بورس به صورت غیرقانونی نصیب دولت میشد الان با این تصویب افزایش قیمت به صورت قانونی توی جیب دولت خزانه رفت برای بودجه
فکرشو بکن دولت همین اولی سالی با توجه به فرمايشات رهبری برای مهارم تورم بیاد با این افزایش تیشه بزنه به ریشه دولت توپ انداختن توی زمین شورا با یه حرکت جلوی دهن همه رو بست!
شده حمایت پلیس خوبه و پلیس بده!!
که تو خیلی هاشون امودن امکانات کم کردن تا کیفیت اوردن پایین مثل ساندروف یا ترمز های عقب ولی قیمت همچنان تغییر نکرده به اینها نباید سازمان حمایت از مصرف کننده رسیدگی کنه که وقتی کیفیت میاد پایین چرا قیمت نمیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بازار باید آزاد باشد واردات با تعرفه منطقی 5%
از شورای رقابت هم انتظار است که در مورد هر خودرو که قیمت جدید اعلام کرده اند ۳ خودرو مشابه خارجی مبنای قیمت گذاری را هم اعلام فرمایند چون از دید مردم ومتخصصین اکثر خودرو های ایرانی در کلاس و استاندارد جهانی تولید نمی شود و اینکه مثلا ساینا و کوییک سایپا و ۲۰۷ و پارس ایران خودرو با کیفیت ساخت و امکانات موجود مشابه کدام ۳ مدل خودرو خارجی است برای مردم نامشخص است .
واقعیت این است توان ایران خودرو و سایپا در همین حد است که بتوانند ۵۰ درصد نیاز کشور را تامین کنند و مانند کالاهای اساسی برنج و غلات باید برای تامین نیاز کشور بخشی هم از خارج وارد شود تا هم نیاز کشور تامین و هم تکنولوژی وارد کشور شود و ایران خودرو و سایپا ارتقا یابند .
در هیچ کشوری با بستن دروازه ورود تکنولوژی نتوانستند در صنعت پیشرفت کنند مگر این که مانند سالهای گذشته دلالان نسخه دیگری برای صنعت خودرو بنویسند
منافق اقتصادی ام خیلی بدتر از منافق جنگی است
۲ - معاون اول رئیس جمهور نامه زده و خواسته افزایش قیمت خودرو را تعدیل کنید و تجدیدنظر تا تورم ایجاد نشود .
۳ - شورای رقابت : همینه که هست ما فرا قوهای هستیم و باید قیمت طبق نظر ما افزایش یابد .
۴ - وزارت صمت : آماده همکاری با شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودرو هستیم .
پس مهار تورم چی شد آقایون ؟؟
مهار تورم بماند برای سال آینده
وقتی مجمع تشخیص مصلحت مافیا با لابیگری امثال میرسلیم به راحتی مصوبهی مجلس که میتوانست قیمت خودرو در بازار به نفع مردم تغییر دهد لغو و منافع مافیای اختاپوسی خودروسازی را تامین میکند سخن از مهار تورم و کنترل قیمت در این بازار خیالات است
#مافیای_اختاپوسی_خودرو
چرا باید اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار به جیب ثروتمندان و دلالان از بیت المال برود.
اگر قیمت خودرو در کارخانه واقعی شود هیچ وقت تقاضا اینقدر کاذب نمی شود. مگر با توجه به نرخ رشد تورم همه چیز گران نشده است؟ چرا باید خودرو ارزان باشد تا دلالان سود آن را ببرند، چرا دولت به فکر قشر ضعیف نیست قیمت خودرو باید آزاد شود و به قیمت بازار نزدیک گردد. تا هم خودرو ساز زبان ده نباشد و هم درآمد حاصل صرف اشتغال و مسکن ملی شود تا قشر ضعیف از آن بهره ببرند و وارد بیت المال شود.
تصمیمات باید منطقی باشد
کدوم ضرر خودرو ساز یه مشت لگن به قیمت بالا میدن دست مردم بعدم چون قیمت بازار خودشون میبرن بالا میگن ضرر کردیم
کیفیت خودرو های تولیدی شرکتهای داخلی بسیار بسیار ضعیف است و مایه شرمساری. در ضمن نباید مردم را با این ادبیات چپاول کرد.مافیای خودرو در همه ارکان نفوذ دارد. قیمت خودروهای بی کیفیت و قدمیشان با قیمت خودرو های روز دنیا شانه به شانه است ولی کیفیت نه!
دوما فرض به محال که قیمت ها افزایش نداشته به طبع آن کیفیت ایمنی استاندارد خودرو هم کمتر شده
سوما ماجرای سو استفاده مالی فولاد که ورق فولاد با تخفیف در اختیار این دو شرکت گذاشته که قیمت ها افزایش پیدا نکنه طی این یک سال از یک طرف تخفیف از آن طرفم میخواستید افزایش پیدا کنه!؟
چهارم برای همین محصولاتی که الان در حال ساخت است جایگزینی ندارند چرا چون اولا هزینه بر است دوما وقتی انحصار دارند به خودشان زحمت تقبل هزینه طراحی و مدلسازی بروز نمی دهند به عبارتی هرچی دم دست باشه ساخته می شود میدن به مردم چون مردم گزینه ديگه ای ندارند!! مثل همین پراید که رفت داخل اتاق شاهین و استقبال نشد بعد بردن داخل کوییک و ساینا که همان پراید خوشگل شده است مردم همان پراید دارند خرید می کنند!! پراید قیمت کارخانه زیر 100 میلیونی شد شاهین 300 میلیونی بعد شد 344 میلیونی!! خودرو همان خودرو اما قیمت دو برابر برای کوییک و برای شاهین 3 برابر
همین وضعیت در ایران خودرو در خانواده پژو پارس ها و خانواده سمند ها اتفاق افتاد
سمند و پارس معمولی حذف شد از آن طرف انواع سمند پارس زد بیرون!!!
همه اینها هم فیلم سیانس برای فریب مردم که یکی نقش پلیس بده یکی پلیس خوبه رو بازی میکنید!
ديگه قدیمی شده جوابگو نیست
سمند سورن پلاس بی کیفیت دیماه ۱۴۰۱ :۲۶۸.۰۰۰.۰۰۰
اختلاف قیمت ۲۳۰.۰۰۰.۰۰۰۰ در طول ۶ سال ،
اگر سال اول ۳۰ درصد گران میشد قیمت سال ۹۶
۴۹.۴۰۰.۰۰
سال ۹۷ ، ۳۰ درصد ۶۴.۲۲۰.۰۰۰
سال ۹۸ ، ۳۰ درصد ۸۳.۴۸۶.۰۰۰
سال ۹۹ ، ۳۰ درصد ۱۰۸.۵۳۲.۸۰۰
سال ۱۴۰۰ ، ۳۰ درصد ۱۴۱.۰۹۱.۴۳۰
سال ۱۴۰۱ ، ۳۰ درصد ۱۸۳.۴۱۸.۷۴۲
اگر بصورت مرتب سالی ۳۰ درصد اضافه میشد
باید در سال ۱۴۰۱ قیمت این خودرو که کیفیت پائینتری هم دارد میبایست ۱۸۴.۰۰۰.۰۰۰ میشد در صورتیکه در دیماه ۱۴۰۱ قیمت این خودرو ۲۶۸.۰۰۰.۰۰۰ است۰ اختلاف قیمت ۸۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان است ، نمیدانم شورای رقابت و نخبه های دانشگاهی همکارش چگونه به این نتیجه رسیده اند که خودرو سازی سالهاست که قیمتش بصورت دستوری راکد مانده
و زیانده شده است ، بنظرم مغز متفکر افزایش قیمت خودرو سازها آقای نعمت بخش را باید محاکمه کرد ، خودرو هر سال بی کیفیت تر از سال قبل اما اضافه قیمت الی ماشا الله . در ضمن در طول این سالها بدلایل نامعلوم کمکهای چندین هزار میلیونی و در این اواخر چند ده هزار میلیون تومانی هم از دولت دریافت نموده اید ، و مرتب چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ کمیت پسرفت داشته اید ، آیا یک نهاد نظارتی سالم در این کشور وجود ندارد که به این مسئله رسیدگی کند و بساط این مافیای ویرانگر را برچیند ،
اگر توانستید قطعات را بومی سازی کنید ، پس چرا تحریم و گرانی دلار را مبنای افزایش قیمت قرار میدهید ، اما اگر نتوانستید قطعات را بومی سازی کنید ، باید درِ کارخانه های به اصطلاح خودرو سازی را گل بگیرید و اجازه دهید خوردوهای با کیفیت با قیمتهای بسیار پائینتر وارد شود ، تا ملت نفسی بکشند ، بیش از این ملت بزرگ ایران را تحقیر نکنید ، جنگ زرگری را کنار بگذارید ، پر واضح است که شرکتهای به اصطلاح خودرو سازی دولتی هستند و مسئولیت هر گونه تصمیم گیری در خصوص تغییر قیمت به عهده دولت میباشد پس مرد باشید و مسئولیت تصمیمات غلط و تورم زا را بعهده بگیرید نه اینکه همانند اسلاف خود با دو روئی و دروغ و دغل ملت را سر کار بگذارید و در نهایت کار خودتان را انجام دهید
تنها راه سرکشی خودرو سازان (سهامدارانش)اجازه ورود خودرو خارجی بدون تعرفه و یا گمرکی کسی دیگه نگاه به خودرو آنها نمیکند کارگران خودرو سازی که در این بلوا نه حقوق بالایی دریافت کردن ولی چرا سهامداران زیر پوستی بازار آزاد را هم دارند برای سیاه بازی مملکت را دچار تورم کرده که تنور خودشان از رونق نیاندازند
اصلا این شورای رقابت را چه کسی تعیین کرده که میگن دولت و مجلس که نماینده مردم هستند نمی تونند تو کارشون نظر بدن؟
با سرمایه دار که هر روز پولدارتر میشوند و خون مردم
مثل زالو میمکند ووووو؟؟؟؟
قیمت خودرو را شناور و واقعی کنید و پول آن را برای اشتغال و مسکن خرج کنید
زشت نیست برای حمایت از تولید داخل خودرو چهل درصد گران شود چون بقبه چیزها چهل درصد گران شدند
زشت اینه خودرو قیمت کارخانه در دسترس نباشد در نمایندگی ها ،،مسولان بیسواد
از فرغون سازان داخلی چند تا بهت حواله دادن که ملترو بهشون اینطور راحت فروختی؟
کدوم زیان انباشته؟
خودروهای داخلی در قیاس با خودروهای خارجی لگن و آهن پارهای بیشتر نیستن!
شماهارو اونجا نذاشتن که بر اساس فرمول خودروسازای خارجی قیمت گذاری کنید! شما اول باید کیفیت و امنیت و زیبایی و راحتی و مصرف سوخت و میزان آلایندگی و... لگنهای داخلیرو با خودروهای خارجی مقایسه کنید! و بعد بر اساس این مولفهها ، فرمول تعیین کنید و قیمت گذاری کنید!
از کدوم زیان و زیان انباشته حرف میزنید؟ اگر شخصی همین خودروهای شمارو ، قطعه به قطعه خودش از بازار آزاد بخره و خودش مونتاژ کنه ، قیمت تمام شدهش خیلی پایینتر از قیمت کارخانهای پارسالتون درمیاد! این وسط این مابهالتفاوت نجومیرو کی میخوره و چرا میخوره؟ چرا ملت فقیر مستضعفرو سلاخی میکنید؟
ملت چیکار کنن که فرغون سازان داخلی تعداد نیروی کارشون ده برابر استانداردهای جهانی و ده برابر نیازشون هست و اونجا گل پوچ بازی میکنن و واسه هم نوشابه باز میکنن؟ و واسه این میخان از هر فرغون دوسه برابر سود کنن و که هم حقوق نیروی مازادشونرو بدن هم زیر میزیهای شماها و مدیرانشونرو به حساب ملت پرداخت کنن!
شرم کنید! به خدا قسم اگر واردات خودرورو ۶ ماه آزاد کنن و همه بتونن خودرو وارد کنن ، با همون قیمتای پارسال شما ، از تورکیه و عراق و دوبی و کویت و قطر اونقدر خودرو به روز و باکیفیت وارد میکنن که دیگه کسی از شما فرغون به نام خودرو نمیخره!
شرم کنید و شرف داشته باشید و از این انحصاری که واستون ساختن بیش از این سو استفاده نکنید!
حقوق کارگر 8 ملیون چند سال باید کار کنه که بتونه خودرو بخره .
یک پیشنهاد هم دارم. این افراد را بردارید، تورم سقوط میکنه. اگه این کار را بکنید پیشنهادات دیگه هم دارم که تا چنین افرادی هستند به هیچ دردی نمیخورند.
آقای شجاعی کاملا درست است دخالتهای دستوری در قیمتها نتیجه مثبت نخواهد داشت. اما فراموش نکنید که شورای رقابت هم عقل کل جامعه برای حل معضل قیمت خودرو نیست. خود افکار شما تورم زا است.
قرار نیست همه سرمایه ها به سمت تولید خودرو سرازیر بشه
این چه استدلالی مسخره ای هست
نحوه مدیریت غلط و زیاده خواهی شرکت های خودرو باعث این افزایش قیمت ها هست
نه عوامل زیان ده
هیچ جای دنیا مردم ابتدا پول نمیدن بعد سه ماه دیگه خودرو بگیرن
البته در خوش بینانه ترین حالت
40درصد افزایشی که شما میگید زمانی خوبه که آنی خودرو تحویل بدید تا در بازار هیچ تاثیر نداشته باشه
الان با این اوصاف تا 70شاید بیشتر افزایش خرید خودرو پیش بینی میشه
مرد حسابی مردمو چی فرض کردی؟
عامل گرانی خودرو در بازار همین خودروسازان هستن بعد واسه ما دم از زیان ده بودن می زنی؟
نسازید ، نسازید ، نسازید
قیمت ماشین رفته به سمتی که مردم متوسط جامعه دستشون از خرید ماشین صفر کوتاه شده و برا خیلبها شده آرزو
مهلقااااا خانوووم.
صدها نفر نیروی سفارشی بی سواد را از شرکت های خودرو ساز دولتی بیرون کنید هزینه های شما کاهش پیدا میکن و اینطور به شعور مردم توهین نمیکنید
دخالت دستوری رو تموم کنید و بزارید خودرو با تعرفه ی پایین وارد بشه ، اونوقت مشخص میشه واقعیت بازار چیه و تولیدات بد کیفیت خودروسازهای داخلی چقدر ارزش داره
مردک واردات رو با تعرفی صفر باز کن اونوقت ببین کی گاری سوار میشه؟؟؟
زیان دهی شما نه از قیمت نیست برو یک کم فکر کن تا دلیلش رو بدونی
پراید ۲۰ میلیونیو الان به این قیمت رسوندید هنوز تو ضررید!!!!!
پراید ۲۰ میلیونیو الان به این قیمت رسوندید هنوز تو ضررید!!!!!
پراید ۲۰ میلیونیو الان به این قیمت رسوندید هنوز تو ضررید!!!!!
اگه قرار داشتید افزایش قیمت بدید مرحله به مرحله اجرا میکردید که فشار به مردم و خریدار واقعی نیاد
شما اگه کشف کننده قیمت هستید پس بهتره مشتری واقعی رو هم کشف میکردید ، انگار توی ایران نیستید و خبر ندارید که برای خرید ارزان ترین ماشین کشور مردم دارن ۳۰۰ میلیون وام میگیرن که قسطش میشه ۱۰ میلیون و اون کسی که نداره باید چکار کنه
خود اعضای شورای رقابت ماشین هاشون چیه، حمایت از تولید بدون در نظر گرفتن توان خریدار چطوری ممکنه
اونایی که پول داشتن خریدن و فروختن و سودهای میلیونی و میلیاردی کردن
دو سال توی قرعه کشی شرکت کردیم با خانواده هیچ چیزی گیرمون نیومد، از کجا بیاریم بخریم از چی بزنیم
تمام افرادی که خودرو نیاز نداشتن توی لاتاری شرکت کردن تا ماشین قدیمی رو عوض کنن یا هم به اسم فامیلشون ماشین خریدن و فروختن
به جرات میگم ۹۰ درصد اینهایی که توی این ۳ سال ماشین گیرشون اومد توی لاتاری های خودرو اصلا به این ماشین ها نیاز نداشتند
شورای رقابت با مردم مستضعف بزارید اسمتون رو
برید ببینید ژاپن چکار کرده
دارین با چی رقابت میکنین
پس آقای شورای رقابت بگو حقوق ما را هم ۴۰ درصد حداقل ببرن بالا بتونیم محصول تولید شده را بخریم یه وقت تورم ایجاد نشه
اینجوری باز مرفهین جامعه که خودتم جزءشونی می تونن خرید خودرو انجام بدن که
آخه کدوم کارمند و کارگری همین آشغالای تولید داخل را قدرت خرید داره
بابا افزایش بده حداکثر ۱۰ درصد، چه خبرته
حالا ببینم نظر من منتشر میشه یا نه
درود بر شعور معاون اول ریاست جمهوری جناب آقای مخبر بزرگوار که حداقل در این برهه مشکلات جامعه. را لمس کرده با بیان صریح و منطقی دفاعیه را داشتند ولی در امتداد متاسفم برای تصمیم شورای رقابت ونیز وزارت صمت که از مافیای خودرو حمایت میکنند سوالات اینجانب
الف. مگر خودرو ساز ها چقدر مبخواهند خون مردم را توشیشه کرده وهر روز به نوعی قیمت ها را بالا ببرند مگر تو طرح جوانی مادران واقعا کسی که ماشین داره بخاطر دو تا فرزند خودرو دوم را هم می تونه بگیره و در انتها با قیمت گزاف روانه بازار کرده و اکثرا بفروش می رانند واین عمل و سیاست تورم زا نیست واین همه خودرو تو بنگاه های معاملاتی یا سایت های مثل دیوار وامثالهم اشباع نشده است اینکه اقایان شورارقابت نظر میده که خودرو ساز نمیتونه خودرو به موقع تولید کنه وورشکست میشه پس ترافیک جاده ها و مدخل خیابان های تمامی شهرها نشان گر کمبود خودرو است یا انبوه تولید آیا گران کردن خودرو ضربه مهلکی به پیکر جامعه نیست آیا گران شدن قیمت خودرو نتیجه معکوس نیست آن با گران شدن ، نتیجتا هزینه هر نقلیه با افزایش نرخ بیمه اتومبیل نسبت به قیمت ان مواجه نخواهد شدآیا قطعات مصرفی آن هم در قطعه فروش با قیمت فعلی ثابت خواهد ماند وآیا خدمات خودرویی با نرخ های الان و ارایه خدمات مربوطه هر خودرو تغییر قیمت نخواهند داشت آیا نظارت کلی بر بازار معاملاتی بنگاه داران در شهرهای مختلف ایران وجود دارد که قیمت خودرو در یک بازه زمانی تثبیت گردد و دیگر افزایش سود نداشته باشد
پس این همه تلاش شورا حمایت از مافیای خودرو وضربه به پیکره جامعه نشانگر چیست که دم از تعطیلی کارخانه را میزند آیا قیمتها خودرو در مقایسه منطقه ای و جهانی واستانداردها با قیمت دلار ا محاسبه شده یعنی رز مبادله ای در یک سطح وردیف است نه آقا مثلاً قیمت خودرو ریسپکت در کشور چین با قیمت ارز مبادله 560میلیون تومان هست ولی در ایران 737مبلیون به مردم عرضه میشود پس نرخ کارخانه ایران گران تر از خود کشور مبدا سازنده آن است
اگر شورای رقابت سیاست داشت قیمت خودروها سر به فلک نمی کشید
درست ترین کار برکناری اعضای شورای رقابت است بخصوص شجاعی
کجای دنیا این قیمت ها برای خودرو اعلام می شود
امسال سال مهار تورم است نه ایجاد تورم!
نیاز به یک حکم حکومتی صد در صد احساس می شود
این طرز صحبت و تضعیف دولت اصلا درست نیست!
مهار افزایش قیمت خودرو فقط با عدم اجازه به خودرو سازان امکان پذیر است
یک عده رانت و دلالی و ... براشون سود آور است!
از سال ۹۶ یکسره به خودرو سازان اجازه داده شد افزایش قیمت داشته باشند چی تغییر کرد؟!
دوران جنگ یکسری منافق خود فروخته با تصمیمات کلیدی و حساس که به نفعشان نبود مخالف بودند ولی رشادت های آدم هایی که الان به خاطر آنها امنیت دادیم دست صدام کوتاه کرد
لازم نیست در تصمیمات لازم و ضروری همه راضی کرد بالاخره یکسری ... مخالفند
دیدن قیمت بازار آزاد رو نمی تونند بیارن پایین گفتند خوب قیمت دولتی رو به قیمت آزاد نزدیک می کنیم. خ خ خ خ خ خ خ
به قول احمدی نژاد کیلویی چند!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟