جلو جهاد کشاورزی و جلو دادگاه انقلاب سابق اراک سرعتگیر نصب شود
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
نصب پل هوایی عابر پیاده مقابل سازمان جهاد کشاورزی در خیابان هپکو اراک ضروری است برای کاهش تصادفات
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
به جای این طرح های بی سرانجام و بی فائده ، یک کار اساسی و ضربتی کنید بدین معنا که خیابان امام خمینی اراک را عقب نشینی و تعریض کنید و سپس از ابتدای خیابان امام خمینی ( ورودی میدان ولیعصر) تا ابتدای میدان شورا ، زیرگذر ( تقاطع غیر هم سطح ) احداث کنید یعنی کل خیابان امام خمینی به زیر زمین منتقل شود و ...
خیابان شهربانی سابق اراک کنار پاساژ امیرکبیر تعریض شود
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
میوه فروشی های ابتدای خیابان حصار تا ابتدای خیابان قائم مقام عامل ایجاد ترافیک در مرکز شهر اراک و خیابان امام هستند پس باید شهرداری احداث بازار روز میوه و تره بار در محلات مختلف شهر را در دستور کار قرار دهد تا مردم برای خرید یک کیلو خیار ارزان تر مجبور نباشند مثلا از شهرک الهیه اراک به مغازه های میوه فروشی سر خیابان قائم مقام اراک مراجعه کنند.
ساخت زیرگذر به جای میدان سرداران به شکل پروژه مشارکتی برای سرمایه گذاران با سرمایه های اندک تعریف شود و عواید حاصل از تبلیغات شهری در این زیرگذر به حساب سرمایه گذاران واریز شود
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۳
همان دروازه تهران سابق
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۳
متاسفانه سایت اینترنتی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری هنوز به روزرسانی نشده
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
ساخت تقاطع غیرهم سطح در هدایت ترافیک موثر هست
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۳
ترافیک مرکز شهر اراک افتضاااحه
مخصوصا خیابان امام خمینی و خیابان محسنی لذا
خیابان محسنی باید عقب نشینی بشه و اون پیاده رو من درآوردی که زدن و شده دوتا پیاده رو حذف بشه تا خیابان باز بشه آقای شهردار یعنی هییییچ طرحی برای خیابان محسنی ندارید؟؟؟؟؟؟
ماشین ها هم که اصلا رعایت نمی کنن هرجا که دلشون بخواد پارک دوبله می کنن پلیس راهنمایی رانندگی هم که مثل همیشه در خواب غفلت
کدوم آدم عاقلی میاد مجوز ۴ متر عقب نشینی به خیابان محسنی اراک بدهد بعد همین متراژ عقب نشینی را با پیاده راه مسدود کند ؟
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۳
خیابان امام خمینی اراک گنجایش این حجم از خودرو را ندارد پس یا باید خیابان امام خمینی اراک تعریض و عقب نشینی شود یا با احداث زیرگذر ( تقاطع غیرهم سطح) از ابتدا تا انتهای خیابان امام خمینی اراک ، ترافیک رفع شود
امروز از میدان ولیعصر جلو بازار اراک در خیابان امام خمینی ترافیک سنگین بود و حدود ۴۵ دقیقه معطل شدم ولی با احداث زیرگذر از میدان ولیعصر تا میدان شورا ، ترافیک کاهش می یابد
بودجه شهرداری اراک برای اجرای پروژه ۲۴ متری کافی نیست ولی میتوان با انتشار و فروش اوراق مشارکت شهرداریها نسبت به تامین مالی این پروژه عمرانی و ترافیکی اراک ، اقدام کرد
احداث پارکینگ طبقاتی کنار بیمارستان ولیعصر اراک با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شود .
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۳
عوارض آلایندگی هوا که توسط نیروگاه و پالایشگاه و پتروشیمی شازند پرداخت میشود باید صرف توسعه و تعریض خیابان های اراک و کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر اراک شود .
احداث زیرگذر ( تقاطع غیر هم سطح ) در محل تقاطع بلوار سید الشهدا و خیابان قائم مقام ضروری است . احداث زیرگذر به جای میدان ساعت در خیابان قائم مقام ضروری است .
محل تقاطع خیابان شهدا و خیابان عماریاسر و خیابان قائم مقام باید زیرگذر یا تقاطع غیرهم سطح احداث شود تا مشکل ترافیک این منطقه اراک برطرف شود . این همان جایی است که میدان ارک به خیابان قائم مقام متصل میشود
وقتی داوطلبان نخبه انتخابات شورای شهر رد صلاحیت میشود، در نتیجه افرادی غیرمتخصص و بیسواد وارد شورای شهر میشود و نتیجه این سوءمدیریت و ناشایسته سالاری ، عقب افتادگی پروژه های عمرانی شهرداری است .
با احداث خیابان ۲۴ متری ، اتوبوس های شهرک گردو مجبور نیستند تا خیابان قدوسی و خیابان ملک طی مسیر کنند بلکه از کوچه فجر وارد کوچه عضد سپس وارد خیابان شهید بهشتی شده و سپس به میدان باغ ملی میروند هم مسیر تردد کم میشود هم آلودگی هوا کاهش می یابد
با احداث زیرگذر ( تقاطع غیر هم سطح ) بین خیابان جنت و خیابان شهید رجایی ( ملک ) میتوان ترافیک مرکز شهر اراک را کاهش داده ، البته همه این طرح ها به برنامه ریزی و انجام مطالعات ترافیکی نیاز دارد
تراکم تشویقی به صاحبان املاک در مسیر این خیابان داده شود تا بتوانند حداقل ۲ متر عقب نشینی کنند .
ناشناس
۰۶:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
متاسفانه شورای شهر اراک نسبت به عقب افتادگی پروژه های عمرانی شهر اراک از برنامه زمانی ، بی تفاوت هست و نظارت درست و دقیق بر این پروژه های عمرانی وجود ندارد .
مشاغل مزاحم و اصناف آلاینده مثل اگزوزسازی و آپاراتی و تعویض روغنی ... از خیابان شریعتی اراک به شهرک خودرو انتهای هپکو منتقل شوند
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
فلکه فرمانداری سابق اراک به زیرگذر ( تقاطع غیرهم سطح ) تبدیل شود
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۹ تير ۱۴۰۳
احداث تقاطع غیرهم سطح ( زیرگذر ) بین کوچه مهدیه و خیابان جمال الدین اسد آبادی برای کاهش ترافیک مرکز شهر اراک ضروری است چون حجم خیابان ها کم و تعداد خودروهای عبوری به شدت بالا رفته .
شهرداری اراک باید به زمین های در حریم خیابان ۲۴ متری یا ۵۸ متری تراکم تشویقی طبقاتی بدهد در ازای حداقل ۲ متر عقب نشینی ، تا با تعریض خیابان ها ، امکان عبور و مرور خودروها تسهیل شود
چرا شورای شهر اراک هیچ مصوبه ای در برخورد با تخلفات زیربنایی ساختمان ها ( اضافه زیربنا ) یا تخلفات طبقاتی ساختمان ها و ... ندارد . باید جریمه های تخلفات ساختمانی به حدی زیاد شود که بساز و بفروش ها جرات تخلف ساختمانی نداشته باشند .
آقای فرید حاجیان معاون شهرداری منطقه بافت تاریخی اراک ، دارای مهر طراحی و محاسبات نظام مهندسی ساختمان است که اغلب نقشه های خلاف شهر اراک را طراحی میکند.
طبق قانون منع تعارض منافع ، کارمندان مراجع صدور پروانه ساختمانی مثل کارمندان نظام مهندسی و کارمندان ادارات راه و شهرسازی و کارمندان شهرداری ها ...حق استفاده از مهر و پروانه نظام مهندسی را ندارند
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
طراحی نقشه های خلاف توسط مهندسان طراح نظام مهندسی ساختمان در اراک ممنوع شود و شهرداری و وزارت راه و شهرسازی مانع تخلفات ساختمانی شوند
خلاف زیربنایی یعنی مثلا ساختمان ۴ طبقه و پیلوت که طبق نقشه مصوب سازه و معماری باید ۵۰ درصد تراکم زمین را اشغال کند ، با خلاف زیربنایی احداث شده به طوریکه سطح اشغال ساختمان به ۸۰ درصد تراکم زمین افزایش یافته .
مامور شهرداری قبل بتن ریزی فونداسیون ساختمان های در حال احداث باید بازدید کند تا مانع بتن ریزی ساختمان های دارای خلاف زیربنایی و جابه جایی ستون در فونداسیون شود.
مدیران فاسد و رانت خوار نظام مهندسی ساختمان با ایجاد دفاتر طراحی صوری ، با زد و بند با کارمندان شهرداری ، در حال طراحی نقشه های خلاف برای بساز و بفروش ها و متخلفان ساختمانی هستند تا بدین شکل باعث گسترش ترافیک و آلودگی هوا و کمبود پارکینگ خودرو در مرکز شهر اراک شوند. به طوریکه برخی ساختمان ها با خلاف زیربنایی طراحی و احداث میشوند که حیاط ساختمان حذف شده و کل زیربنای ساختمان، بنا احداث شده.
متاسفانه در انتخابات شورای شهر ، یک نهاد نظامی امنیتی ، بسیاری از نخبگان و متخصصان و دلسوزان شهر اراک را به دلایل واهی رد صلاحیت کرده و مانع از ورودشان به شورای شهر و خدمت کردن به مردم شدند .
طراحی نقشه های خلاف توسط دفاتر طراحی نظام مهندسی ساختمان ممنوع شود . اکثر خانه های در حال ساخت در اراک دارای خلاف زیربنایی یا خلاف اضافه طبقه هستند . خلاف اضافه زیربنا یعنی پیش روی طولی فونداسیون به میزان ۲ یا ۳ متر یا ۴ که باعث حذف حیاط ساختمان میشود
شهرداری اراک باید جلوی تخلفات زیربنایی ساختمان ها را بگیرد ، شورای شهر اراک باید جریمه سنگین بابت تخلفات زیربنایی ساختمان ها دریافت کند تا متخلفان ساخت و ساز انگیزه ای برای تخلفات زیربنایی نداشته باشند. تخلفات زیربنایی ساختمان ها که با افزایش طول فونداسیون اتفاق می افتد ، عامل کمبود پارکینگ و گسترش ترافیک و آلودگی هواست
تراکم تشویقی به مالکان خانه های کلنگی در خیابان جمال الدین اسدآبادی اعطا شود تا به ازای ۳ متر عقب نشینی املاک ، از یک طبقه تراکم تشویقی اضافه برخوردار شوند
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
احداث زیرگذر یا تقاطع غیرهم سطح بین خیابان قائم مقام و خیابان شن کش اراک
مخصوصا خیابان امام خمینی و خیابان محسنی لذا
خیابان محسنی باید عقب نشینی بشه و اون پیاده رو من درآوردی که زدن و شده دوتا پیاده رو حذف بشه تا خیابان باز بشه آقای شهردار یعنی هییییچ طرحی برای خیابان محسنی ندارید؟؟؟؟؟؟
ماشین ها هم که اصلا رعایت نمی کنن هرجا که دلشون بخواد پارک دوبله می کنن پلیس راهنمایی رانندگی هم که مثل همیشه در خواب غفلت