برابر بند 17_2 مبحث دوم مقررات ملی ساختمان هزینه ساخت باید توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان محاسبه شود و نیازی به تایید وزیر راه شهرسازی نیست اگر وزیر تا آخر امسال هزینه ساخت ساز پیشنهادی رو تصویب و ابلاغ نکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خودش باید هزینه ساخت و تعرفه مهندسی رو به تمام کشور ابلاغ نماید جمع طراحی و نظارت به 5درصد ساخت هم نمیرسه طبق جدول 11 صفحه 77مبحث دوم مقررات ملی ساخت ولی سود ساخت ساز حداقل 100درصد بعد به مهندسین گیر میدن با این همه مسئولیت
شورای مرکزی بایدم تسلیم بی چون و چرا وزیر راه و شهرسازی باشه.
اعضای شورای مرکزی حقوق هر کدامشون کمتر از ۵۰ میلیون در ماه نیست برای چار جلسه در ماه!
زحمتی هم نمیکشن.
همشونم که هیات علمی هستن و شاغل و صاحب شرکت و...
یه همچین خوان نعمتی رو بنظرتون، با اعتراض به کم بودن تعرفه برای اعضا، از دست میدن؟!!
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
مجریان نظام مهندسی توسط کارفرما ( مالک ساختمان ) بیمه شوند .
با توجه به زلزله 8ریشتری ترکیه و زلزله طرح در این که حدود 7ریشتر ساختمان ها دوام میارن لازم مهندسین طراح کنترل کنن اگر آپارتمان ها دچار واژگونی نمیشن و چسبندگی فونداسیون به سطح زیرش اجازه بده از پلاستیک استفاده بشه تا در زلزله های بالای 7ریشتر آپارتمان روی سطح زیر فونداسیون مانند 2صفحه دچار لغزش بشه و نیروی زلزله دفع بشه و از ریزش جلوگیری بشه لازم محاسبه بشه در این سیستم حذف چسبندگی فونداسیون به سطح زیرش برای لغزش از واژگونی آن کارایی بهتری، داشته باشد گرچه نیرویی بتونه ساختمان رو واژگون کنه اگر کنترل نشه ساختمان رو دچار ریزش خواهد کرد این یک پیشنهاد برای طراح سازه و مشاور مکانیک خاک میباشد و نیازبه تایید کتبی آنها دارد و سازندگان نباید بدون اجازه این 2 نهاد قانونی خودسرانه اقدام نمایند
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
نظام مهندسی به این صورتی که هست باید برچیده بشه
نظاممهندسی نیست نظام پادشاهیه
مجامع عمومی در سالیان اخیر از هیئت مدیره های ادوار، اکثریت کارکنان و اعضای حداقلی تشکیل می گردند ( اعضا رغبتی به حضور در مجامع ندارند و این مطلوب دست اندرکان سازمان می باشد )
ایا مجامع حداقلی بالاترین رکن سازمانند؟
ارای سرنوشت ساز همان ارای هیئت مدیره ی ادوار و کارکنان ست.
هیئت مدیره و کارکنانی که بخش عمده بودجه جهت حقوق، مزایا، پاداش و حق ماموریت و حق محرومیت و ... برای خود ایشان پیشنهاد می گردد و خودشان به خودشان از جیب مهندسان رای بلی می دهند.
کاش غیرانتفاعی و مستقل نبودیم.
می گویند آب که یکجا بماند می گندد.
قوانینی هم که عامدانه سال ها یکجا و بدون تغییر مانده اند و سران و دست اندرکاران از تمام ضعف های آن نهایت سوءاستفاده را می کنند مصداق همین ضرب المثلند.
به علت بیکاری مهندسان مجری نظام مهندسي بايد قانونی تصویب شود که به هر مجری حقیقی و حقوقی فقط سالی ۱ کار داده شود تا هیچ مجری بیکار نماند .
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
عده ای از مهندسین اعتراض دارن که چرا مجمع عمومی نظام مهندسی کشور مصوب کرده حق عضویت سالانه 300هزار تومان بشه خب تنها راه جلوگیری از ورود مهندسین بدون پروانه اشتغال به مجمع های عمومی نظام مهندسی ها همین که حق عضویت چندین برابر بشه تا اون ها نتونن تفریحی بیان در مجمع و در رای گیری ها شرکت کنن چون اکثر این مدل مهندسین بساز بفروش هستن و منافع آنها در تعارض با منافع مهندسین میباشد و با اجرای مقررات ملی ساختمان و افزایش تعرفه های مهندسی مخالف هستن لذا ما باید به نظام مهندسی حق عضویت متناسب با تعرفه دریافتی بدیم تا افرادی که مخالف ما هستن نتونن در کار ما دخالت کنن و هیئت مدیره ها هم باگذاشتن مامور در مجمع ها مانع ورود افرادی بشن که حق عضویت رو نپرداختن و یا مجمع اینترنتی برگزار بشه و رای گیری هم اینترنتی باشه تاکلا افرادی که حق عضویت نپرداختن نتونن رای بدن و نظر بدن
باید مجمع نظام مهندسی استان ها اینترنتی برگزار بشه و رای گیری هم اینترنتی باشه تاکلا افرادی که حق عضویت نپرداختن نتونن رای بدن و نظر بدن
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
لازم کلیه آپارتمان هایی که از طریق مجری ذی صلاح ساخته میشن شماره تماس مالک و آدرس آپارتمان با اخذ رضایت مالک در سایت نظام مهندسی ها قرار بگیره تا سرمایه گذار ها و بانک ها با خیال راحت بتونن خرید کنن با وجود مجری ذی صلاح سرمایه گذار خیالش راحت است که در حین بهربرداری طی سالیان آتی بابت حوادث ساختمانی به زندان نمی افتد و طبق تبصره ماده 517قانون مجازات اسلامی مهندسین ذی ربط دارای پروانه اشتغال مسئولیت حقوقی و کیفری دارند و برابر ماده 616قانون مجازات اسلامی آنها باید تا 4سال زندان را تحمل نمایند وخسارات وارده به سرمایه گذار و مالک رو بپردازند
با نرم افزار اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین بدون نیاز به هیچ گونه دستگاه ثبت ترددی میتوانید به راحتی تردد و حضور و غیاب مهندسان مجری و ناظر سرساختمان را کنترل کنید. با حضور و غیاب آنلاین فینتو از وضعیت حضور و غیاب کارکنان بهصورت آنلاین مطلع شده و به کسب و کار خود نظم ببخشید.
نامه ریاست سازمان نظام مهندسی استان گلستان : حضور کارمندان دولت تحت هر عنوانی در شرکت های حقوقی مجری ، شرکت های حقوقی طراحی و ناظر و خدمات فنی و آزمایشگاهی ممنوع است
در برخی سازمان های نظام مهندسی از مهندسان یک تعهدنامه میگیرند که مهندس مشمول دستور العمل منع تعارض منافع نشود ولی با گسترش علم و فناوری اینترنت ، دیگر نیازی به تعهد گرفتن از مهندسان نیست بلکه با زدن یک دکمه اینترنتی و استعلام از سازمان برنامه و بودجه یا سازمان امور استخدامی کشور میتوان مهندسان مشمول دستورالعمل منع تعارض منافع را شناسایی کرد
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
در وزارت بهداشت هم طرح ارجاع پزشک خانواده هست ، پس چرا در نظام مهندسی طرح ارجاع کار نوبتی مهندسان مجری وجود ندارد ؟
وزیر ناکارآمد و غیرمتخصص در صنعت ساختمان باید استعفا بدهد .
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
حضور و غیاب کارگران ساختمانی در کارگاه های ساختمانی توسط مهندسان مجری نظام مهندسی انجام شود
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۳ تير ۱۴۰۱
وجود مجری ذیصلاح را باید مراجع صدور پروانه(شهرداری ها) بپذیرند، ابتدا باید شهرداری ها را مجاب کرد مجری ذیصلاح به صورت واقعی باید در پروژه های ساختمانی با هر متراژ وجود داشته باشد و نام مجری در پروانه های صادره در کنار نام ناظران درج گردد وگرنه مانند وضعیت فعلی تبدیل به مجری صوری می شود
صدور کارنامه شغلی و حرفه ای برای مهندسان ضروری است.
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
قانون جدید دیوان عدالت اداری ابلاغ شد الزام انتشار مصوبات دستگاه ها در پایگاه الکترونیکی و خودداری از اجرای احکام دیوان 5سال انفصال خدمت و جبران خسارت
ناشناس
۲۰:۴۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
کارخانه صدور پروانه بیکاری نظام مهندسی باید تعطیل شود . چطور ممکن است وقتی دولت برای مهندسان قبلی هنوز ۱ کار درست و حسابی با بیمه و حقوق مناسب ایجاد نکرده ، به دنبال صدور پروانه اشتغال برای مهندسان جدید الورود است ؟
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
. در سازمان نظام مهندسی ساختمان کم استخدام دوست و فامیلی نداشتیم. قرار هم نیست برخورد با خویشاوندسالاران به ابلاغ مصادیق تعارض منافع سپرده شود و گذشته فراموش شود چرا که خویشاوندسالاری چیزی غیر از سواستفاده از موقعیت اداری موضوع بند ب۳ماده۹۱ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیست که از سال۷۵ ابلاغ شده و قابل رسیدگی در شورای انتظامی است. از سال ۷۵ تا حالا هر گونه خویشاوندسالاری قابل تعقیب است.
جالبست در راهنمای تعلیمی تخلفات اداری ریزترین موارد سواستفاده از موقعیت اداری دیده شده که در ایران خودمان روزانه نقض می شود. دادیار قضایی در پرسش پلیس رانندگی برای عدم جریمه خودروش اتیکت خود را نشان داده و مدیری که به زیردستان دستور داده زنش را برای خرید مشایعت کنند. مدیر ایرانی نکشیمون با این همه رعایت حق الناس در مقایسه با آمریکاییها.
راستی آقای سازمان بازرسی اگر گزارش خویشاوندسالاری در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها را هم بفرستیم ، بی اقدام باقی خواهد ماند؟
بزرگترین اصلاحات = ممنوعیت عضویت افراد غیرمتخصص و بیسواد و دارندگان رشته های دانشگاهی غیرمرتبط در کمیسیون عمران مجلس است .
ناشناس
۱۸:۲۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
استفاده مهندسان ۷۵ ساله و ۸۰ ساله و سن بالاتر از پروانه نظام مهندسی ممنوع شود .
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
سوال؟!:
طراح و طراحهای مسکن های ملی چه کسی یاکسانی(شرکتهایی )هستند ؟!ملاک و معیار انتخاب آنها چیست ؟!چرا همیشه در نهایت افراد معدود و بیشتر مسئول سابق انتخاب می شوند ؟!
در داستان مسکنهای مهر هم همین بود.اکثر کارها به صورت فله ای به افراد محدود و شرکتهای معدود داده میشد.طرح هایی را که اگر بررسی کنید متوجه می شوید که طراحی خاصی هم ندارند و یک کارمند مهندس از ادارات مربوطه میتوانست آنرا طراحی و به صورت سری سازی دراورند.طرحهای آنچنان ساده و بدون نقشه های خاص که همیشه باید در یک فرآیند خاص به افراد محدود و بیشتر مسئول سابق داده شود!!!!در واقع سوال اینست این نقشه های بسیار ساده چرا باید توی یک فرآیند سخت و پیچیده به افرادی خاص داده شود؟!برای روشن شدن این موضوع اگر کسی پاسخی دارد بدهد تا از مهندسان از شک و تردید به درایند و قبول کنند که راه درست بوده است .
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
درست است که هیات مدیره در معرفی بازرس اختیار دارد ولی این انتخاب نفرات باید بر اساس یک فرمول شفاف و ارزیابی منطقی و قابل دفاع صورت پذیرد .
بدیهی است تنها به بهانه ارزیابی های موهوم مانند خوش نام بودن و سابقه درخشان داشتن که یک تعریف نامشخص است نمیتوان کسی را بعنوان بازرس به مجمع معرفی نمود . زیرا خوش نام بودن یا سابقه درخشان داشتن باید دتیل شده و جزئیات آن به آگاهی اعضا رسانده شود .
بند 8ماده 15میگه ارجاع خدمات مهندسی و ماده 32 هم خدمات مهندسی رو طراحی نظارت اجرا تعریف میکنه ماه 37 به نظام مهندسی مجوز میده پول از مهندسین بگیره بابت ارجاع خدمات به آنها آیین نامه های ماده 42 هم نباید خلاف مقررات مذکور باشن وگرنه باطل میشن اصل آزادی قرارداد ها کلی است بخواهید اینجوری فکر کنید صلاحیت زیر سوال میره هر شخصی میتونه بدون مدرک پزشکی با یک قرارداد با بیمار طبابت کنه نمیشه خب
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
بهتر است بخش سازه ای ساختمان توسط ۲ ناظر عمران نظارت شود
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
پرداخت پاداش به مهندسان ناظر نظام مهندسي براي اعلام تخلفات ساختمانی به شهرداری ضروری است
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۶ تير ۱۴۰۲
کمر اقتصاد و جامعه را فساد گسترده شکسته و تعارض منافع اقتصاد را فلج کرده است؛ قاعدهگذاری باید معطوف به منافع ملی باشد نه معطوف به منافع گروههای خاص
اعضای شورای مرکزی حقوق هر کدامشون کمتر از ۵۰ میلیون در ماه نیست برای چار جلسه در ماه!
زحمتی هم نمیکشن.
همشونم که هیات علمی هستن و شاغل و صاحب شرکت و...
یه همچین خوان نعمتی رو بنظرتون، با اعتراض به کم بودن تعرفه برای اعضا، از دست میدن؟!!
نظاممهندسی نیست نظام پادشاهیه
ایا مجامع حداقلی بالاترین رکن سازمانند؟
ارای سرنوشت ساز همان ارای هیئت مدیره ی ادوار و کارکنان ست.
هیئت مدیره و کارکنانی که بخش عمده بودجه جهت حقوق، مزایا، پاداش و حق ماموریت و حق محرومیت و ... برای خود ایشان پیشنهاد می گردد و خودشان به خودشان از جیب مهندسان رای بلی می دهند.
کاش غیرانتفاعی و مستقل نبودیم.
می گویند آب که یکجا بماند می گندد.
قوانینی هم که عامدانه سال ها یکجا و بدون تغییر مانده اند و سران و دست اندرکاران از تمام ضعف های آن نهایت سوءاستفاده را می کنند مصداق همین ضرب المثلند.
جالبست در راهنمای تعلیمی تخلفات اداری ریزترین موارد سواستفاده از موقعیت اداری دیده شده که در ایران خودمان روزانه نقض می شود. دادیار قضایی در پرسش پلیس رانندگی برای عدم جریمه خودروش اتیکت خود را نشان داده و مدیری که به زیردستان دستور داده زنش را برای خرید مشایعت کنند. مدیر ایرانی نکشیمون با این همه رعایت حق الناس در مقایسه با آمریکاییها.
راستی آقای سازمان بازرسی اگر گزارش خویشاوندسالاری در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها را هم بفرستیم ، بی اقدام باقی خواهد ماند؟
#تعارض_منافع
طراح و طراحهای مسکن های ملی چه کسی یاکسانی(شرکتهایی )هستند ؟!ملاک و معیار انتخاب آنها چیست ؟!چرا همیشه در نهایت افراد معدود و بیشتر مسئول سابق انتخاب می شوند ؟!
در داستان مسکنهای مهر هم همین بود.اکثر کارها به صورت فله ای به افراد محدود و شرکتهای معدود داده میشد.طرح هایی را که اگر بررسی کنید متوجه می شوید که طراحی خاصی هم ندارند و یک کارمند مهندس از ادارات مربوطه میتوانست آنرا طراحی و به صورت سری سازی دراورند.طرحهای آنچنان ساده و بدون نقشه های خاص که همیشه باید در یک فرآیند خاص به افراد محدود و بیشتر مسئول سابق داده شود!!!!در واقع سوال اینست این نقشه های بسیار ساده چرا باید توی یک فرآیند سخت و پیچیده به افرادی خاص داده شود؟!برای روشن شدن این موضوع اگر کسی پاسخی دارد بدهد تا از مهندسان از شک و تردید به درایند و قبول کنند که راه درست بوده است .
بدیهی است تنها به بهانه ارزیابی های موهوم مانند خوش نام بودن و سابقه درخشان داشتن که یک تعریف نامشخص است نمیتوان کسی را بعنوان بازرس به مجمع معرفی نمود . زیرا خوش نام بودن یا سابقه درخشان داشتن باید دتیل شده و جزئیات آن به آگاهی اعضا رسانده شود .