یه عده اومدن اینجا گفتن ارز واردات کجاست ، الان این چندتا شرکت چینی فروش که ckd قطعه میارن یا بجای پول نفت یا ارز مفت که نیست ، قبل سال ۹۶ چی ؟ تعرفه ۱۵۰ درصدی زدین چندتا شرکتم مثل پروتون و رنو.... نذاشتین اینجا کارخانه بزنه ، جالب بود سوزوکی و ماکسیما و مگان بنز .. اگه تولید میشد باید این دوتا میزدن
سالیان سال است که مافیای خودرو با همین منطق هایی که اقای میرسیلم عنوان کرده جلوی واردات خودرو را گرفتند.نه کیفیت تغییر کرد و نه پیشرفتی ایجاد شد.فقط پول های عظیم به جیب مافیا رفت.امید به پیشرفت خودرو سازی به قیمت جان سپردن هزاران نفر در جاده ها هزینه هنگفتی است.
43 سال صبر کردیم و فرصت دادیم تا خودروسازی داخلی رشد کند
چند تا 43 سال دیگر وقت نیاز دارید؟؟
چرا ما باید از عمر خودمان
برای توسعه خودرو سازی داخلی هزینه بدهیم
عمرمان تمام شد فکر میکنید ما چقدر عمر می کنیم؟؟
سال به ایران خودرو اشغال میده تحویل مردم کدوم رقابت ما دنبال وسایل و خودرو قدیمی میگردیم جدید همش شده اشغال خودرو نیست که اینا که تولید می کنند از همه قطعات بدنه لاستیک دزدی می کنند این خیانت هست به مردم نباید از چنین محصولاتی حمایت کرد پراید را قیمت پرادو میفروشد به مردم آیا این انصاف هست
الان 10برند دارید نمیتونید مردم را از قیمت وکیفیت قانع وسود کلان به خیک سوداگراران انحصاری که باشما سود وسروسری دارند میخورن هیچ کشوری همه تولیداتش خودش انجام نمیده حتی آمریکا واردات خودرو ژاپنی دارد چون اون به ارتقا کمک میکنه وتنوع شما اگر روزی را برای مردم ایران خاک واب وهوا آبه ارث گذاشتید جای تعجب است
ما بدبخترین کشور دنیاهستیم از همه لحاظ تا حالا نمیدانستید بدانید
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
یکی نیست بگه بازار خودرو انحصاری در اختیار گروهی و آن موقع ۴۰ سال هنوز نتوانستید کیفیت مطلوب ببره بالا و هم خودرو وارد بشه و هم رقابت داشته باشیم با این خودروساز داخلی و خارجی و موقع است چرا یارو به خاطر این مبلغ هر جوری دلشان می خواهد با مردم حساب می کنند کسی رقیب نیست در بازار بس نیست این رویه یک طرفه فقط داخل
YJCعزیز اگر مسولان و وزیر صنعت و مدیران خودروسازی به همین نظرات مردم بها دهند و گوش فرا دهند.
حتما در صنعت خودروسازی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
تولید ایران عزیز و پهناور تا فتح کردن مرز تولید ده ملیون و یا بیشتر فاصله زیادی دارد و با این تولید کم و انحصاری و مافیایی و لابیگری ، حتما باید بخشی با واردات پر شود .
آدمی را که خودش رو به خواب زده نمی توان بیدار کرد...
عبدالهی پبدنی
۱۷:۲۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خودرو سازی در ایران باید به ده ملیون تولید در سال برسد .
شک نکنید وقتی عده ای مانع تولید و یا واردات این کمبود، میشوند یا سود میبرند و بفکر جیب خود هستند و یا نفهم و وطن فروشند.
اگر تولید این گاری ها به ده میلیون برسد حتما در و پنجره و... نداشته و آمار تلفات نیز ده برابر.
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
همه موارد بالا
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
چرا باید ازاد بشه....وقتی کل حقوق کارکنان دولت مجلس شورای نگهبان مصلحت نظام رو این دوتا فرغون سازب بهترین نحوه دارن تامین میکنن چرا باید اجازه بدن واردات ازاد بشه...فک میکنی اینهمه افزایش قیمت ب جیب کی میره ؟؟
جناب میرسلیم میبایست دهها قطب خودروسازی و صدها و هزاران قطعه سازی و بیش از ده ملیون تولید درسال داشت آیا دو خودرو ساز ایرانی توان دارند؟؟؟؟؟؟؟
تا دهها سال دیگه و تا سال ۱۴۲۰هم به این توان نمیرسند پس راه میانبر را باید رفت و مسیر را باید کوتاه کرد یا صنعت داخلی را باید اینقدر رشد داد که با شما مدیران و مسولان امکان ندارد و یا باید واردات که گزینه درست تر و با عقل جور در می آید و راه کوتاهتری است ،آزاد شود خواهشاً یکبار هم که شده گوش به حرف مردم و دلسوزان و وطن پرستان واقعی باشید.
وقتی واردات خودرو رو بستین چه رقابتی صورت میگیره.همین میشه که ماشین های آشغال رو با قیمت بالای دویست میلیون به مردم میندازن.چه گیری کردیم بخدا با این تصمیم گیران نا آگاه و بی خرد
این دو خودروساز خائن هیچگاه خودرو ساز نمیشوند تمام خودروسازی سنگین و سبک تولیدشان هیچگاه به تولید ده ملیون در سال نمیرسند. پس بهتر است راه واردات خودرو مخصوصا خودروهای برقی و پیشرفته و بروز باز باشد زیرا که ظلم به صنعت خودروسازی و کشور عزیزمان و مردمانش است.
خدارو شکر تا الان که واردات ممنوع بوده رشد کیفی خوبی داشتیم توی خودروسازی و قیمت ماشینهای داخلی اصلا با قیمت دلار بالا نرفته آقای میرسلیم و سایر اعضای تشخیص مصلحت هم هنوز توی غار اصحاب کهف خواب هستن و با حضرات کهف از غار بیرون نیومدن
آقای دکتر، این باید باید های که میگی کی قراره انجام بشه. تا کی باید منتظر بمونیم. کی قراره انجام بده. چه تضمینی هست که بعد از این همه فشار انجام به. آگه انجام نشد یقه چه کسی رو بگیریم.
اگه مردم شش ماه صبر کنند و نخرن نه اینکه برا ۷۹ هزار ماشین یم میلیون ودویست هزار نفر پول بحساب می ریزن وقتی مردم بلانسبت.... خوب طرف باید سواری بگیره اگه نگیره احمقه
آقای میرسلیم خودش سهامدار شرکتهای خودروسازیه و چیزی از اقتصاد حالیش نمیشه آیه قرآن هم بیارید قبول نمیکنه چون خودش صاحب کارخونه است و مردم براش هیچ ارزشی ندارن و فقط تا آخر عمر میخوان این مردم بیچاره را بچاپن.
عزیزان من چرا اعصابتونو خرد میکنید اینا فقط بفکر جیبشونن چکار دارن ماشین بی کیفیته یا بلای جون مردم خیلی خوب میدونم راست میگه مصلحت نظام بفکر باید باشه احسن به مصلحت نظام
بخاطر این واردات خودرو آزاد نمیشود که سردسته رانتخوارن و رباخواران مثل .... هنوز سوار برا موج گرانی و بیکیفیتی لگنهای دو خودروساز اصرار دارند و از ورود خودروهای با مد روز و قیمت ارزان بسیار بسیار وحشت دارند و همچنان عده ای در مجلس و دولت وحامی این افراد و عده کم هستند!!!!!!
درود
جالبه .یه مسابقه که طرف مقابل،حریف رو میگم اصلا غیبت داره و آقایون میگن ما بازم بردیم .برنده شدیم
بابا جمع کنید این گاری سازیا رو فرغون دارید تولید میکنید
یه ماشین ابتیما ۲۰۱۴ تو کره داره میفروشه نصف قیمت پراید
شرف داره دیگه تو تصادف به چند قسمت تبدیل نمیشه
دست از سر مردم بردارید .مگه ارز مال شماست که خارج میشه .هر کس پولی داره آزاده که کجا خرجش کنه .شما برا جیب مردم هم تصمیم گرفتید
درود
جالبه .یه مسابقه که طرف مقابل،حریف رو میگم اصلا غیبت داره و آقایون میگن ما بازم بردیم .برنده شدیم
بابا جمع کنید این گاری سازیا رو فرغون دارید تولید میکنید
یه ماشین ابتیما ۲۰۱۴ تو کره داره میفروشه نصف قیمت پراید
شرف داره دیگه تو تصادف به چند قسمت تبدیل نمیشه
دست از سر مردم بردارید .مگه ارز مال شماست که خارج میشه .هر کس پولی داره آزاده که کجا خرجش کنه .شما برا جیب مردم هم تصمیم گرفتید
سلام
آقای میرسلیم رقابت باید در فضای باز باشد نه بسته
اصولا در فضای بسته رقابتی وجود ندارد
با توضیح بسیار مختصر می توان فهمید امسال شماها از عدم ورود خودرو منفعت زیادی می برید
این مطالبی رو هم که فرمودید به درد لای جرز دیوار می خوره
در پایان احمق خودتی با همه اونهایی که فکر می کنن مردم احمقن
من نمیدونم اینا چه عمر درازی دارند متاسفلنه عم و عصه ندارند مثل عموم مردم والا هیچکدومشون هم کرونا نگرفتند یکی هم یکی کم بشه والا بقران خون مردم کردند توی شیشه
امان از کند ذهنی!!!!
امان از انحصار و ایادی آن!!!
این دست سخنان فاقد هرگونه ارزش کارشناسیست.
البته بعید به نظر میرسد که حضرت ایشان خودشان را به کوچه ع...... چپ زده باشند.!!!!!
پناه برخدا......!!!!!
خدایا عاقبت همه ما را ختم بخیر بفرما
آمین
عزیزانی که نظر میدن با خودتون فکر کنید اگه ورود ماشین آزاد بشه ارز و دلار اون از کجا باید تهیه بشه این یعنی گرونی بیشتر دلار وگرنه خودرو سازان ایرانی در صورت آزاد سازی واردات خودرو در شرایط فعلی هیچ ضرری نمی کنن چون فعلا این تولیدات با قیمت بالاتری در کشور های دیگه به فروش میرسه
اگر این اقای میرسلیم وهمکارانشون این نظرات رابخونه متوجه میشن که نظر مردم در موردشون چیه واگر عقل وانصاف داشتن همین امروز استعفا میدادن میرفتن خونه.تا هم خودشون وهم مردم را تو این اخر عمری عذاب ندن.که رضای خدا در رضایت خلق خداست.در تمام طول زندگیت یک کار درست انجام ندادی بیا اخر عمری به کار درست انجام بده وبرو واز مردم طلب بخشش کن.
واردات خودرو های برقی چی شد چرا انها را وارد نمیکنید حداقل به خاطر سلامتی و جان مردم الودگی شدید هوا بسیار شدید شده تکنولوژی را وارد کنید در بحث واردات خودرو هم قیمتها پایین میاد همم الودگی رفع میشه متاسفانه همه فقط به فکر سود و منافع خودشون هستند
تا رقیب نباشه کیفیت بالا نمیره و مردم باید سوار ماشین های بی کیفیت و گران بشن چقدر منافع چند نفر رو گرفتید و ملت رو رها کردید اون دنیا چه جوابی دارید به خدا بدید
بنده بجای شما خجالت میکشم جناب میرسلیم که هیچ درکی از جامعه و خودرو ندارید باید دید خانواده و بستگان شما پراید سوارند و از آن مهمتر منافع شما در شرکتهای خودرو سازی چیست به شما پیشنهاد میدهم قبل از اینکه نظرات غیر کارشناسی در مورد خودروسازان داخلی بدید یک کلاس توجیهی کف همین خیابانهای پایین شهر پیش بچه های ده دوازده سال بروید تا متوجه عمق بی اطلاعی خود در مورد خودرو کیفیت خودروسازان و بازار بشوید.
مردم عزیز ایران اگر به این منوال باشد تا۲ سال دیگر کشور شیعه وجود ندارد وسلا م علیکم اولا خدانکند اینطور شود ولی سران دولت محترم بدانند ما رای دایم که سیبزمینی کیلوی ۱۰ هزارتومان بخریم سهم پالایش ۱۳ تومان را۷ هزارتومان بفروشیم بعد دوسال شما می بینید که قعطی می اید ومردم بفکر خودشان اند وهمه همه فقطبفکر نجات خود درست تصمیم بگیرزد فکری بحال ما شیعه بکنید ادیان دیگرراببینید خودرو سکه طلا مسکن هزار کوفت زهرمار دیگه اینا احتیاج ملت اند
خوب طرحی بدید که خودروهای تشریفاتی وارد نشه ، این حرف یعنی چه ، ماشین های خوب ژاپنی وارد بشه ، آقای میر سلیم خودت چی سواری ؟ خانواده ات چی سوار میشن ؟؟؟
سلام.آقای میر سلیم میگن واردات میره سمت ماشینهای لوکس .خب این که کاری نداره قانون که داریم ماشین غیر لوکس وارد میکنیم .بعد در مورد ماشینهای عمومی مثل اتوبوس و مینی بوس و کامیون چرا فکری اساسی نمیشه .چرا به مردم احترام نمیذارین.چرا با مردم مثل نادانها رفتار میشه آفای میرسلیم
آخه کی میاد منبع درآمدش را خراب کنه سود دولت در فروش این آشغالها هست بیشتر از 60 درصد قیمت فروش خودرو توی جیب دولت هست مابقی هم تولید کننده و نمایندگیها
واسه واردات هم یه حساب سر انگشتی قضیه را روشن میکنه
خودرو سانتافه 2021 فول 39000 دلار به دلار 27000 چیزی هولو هوش یک میلیارد و پنجاه میشه حالا خودرو 2018 داره توی ایران 2800 فروش میره حساب کن اگر 2021 بیاد میشه 3 خوردهای الان درآمد دولت توی این قضیه مشخص هست
دولت به هیچ عنوان فکر مردم نیست حمایت از تولید کننده به چه قیمت به قیمت زجر مردم به قیمت سر کیسه کردن مردم اگر بی عرضه های داخلی نمی تونن تولید کنند بکش کنار تخته کنن در کارخانه ها را آخه یه قوطی رنگ پاشیدن روی خودرو میشه آپشن که یه اسم پلاس میزارن روش چی داره داشبورد پلاستیکی توی تصادف خطر آفرین ایر بگ باز میشه یا زده بینی طرف را خورد کرده یا صورت سرنشین را سوزانده ترمز abs هم که تا یک تکان کوچولو لاستیک می خوره مثل دست انداز یا شانه خاکی جاده ترمز کاملا قطع میشه چی دارن این تولیدات داخل هرسال هم که بی کیفیت تر میشن جدیدا هم که سقف پارس مقاومتش کمتر شده جنس بدنه سمند هم تغییر کرده خودرو به خاطر کیفیت بد قطعات روغن کم میکنه
تو دفترچه قید می کنن کم کردن روغن در این موتور امر عادی هست خودرو نو میگیری بعد از چند مدت گیج میزنه می بری جلو بندی درست کنه میگه از بس توی انبار موندن لاستیکهای ضربه گیر و سر کمک پوسیده شدن باید تعویض بشن
بعد یه شرکت میاد میزنه تحویل خودرو قسطی تحویل فوری چه جوری هست مردم باید برن این همه انتظار بکشن و باکد ملی هزار جور آزمون ثبت نام کن به قول خودشون راستی آزمایی به یه شرکت میاد این جوری فروش میزنه ما فیا مگه چیست خون مردم تو شیشه کردن چه جوری هست لطفا تولید نکنین 8000 نفر بیکار میشه به درک 80 میلیون باید زجر بکشن برا 8000 نفر این همه بیکار داریم اینم روش
اولا باید خودروهای زیر دوهزار و ( باکیفیت ) آزاد شود و ثانیا اگر قراره هزینه های گمرکی و پلاک و.... با ( هزار درصد ) گرفته شود اصلا آزاد نشود بهتره . بیش از چهل ساله که دولتها و مجلسی ها به مردم ظلم میکنند. آقایان یادتون نره که جوانان ما جانشان را در جبهه های مختلف نداده اند که شما با خیانتهایتان باعث بدبینی و آزار مردم شویدددددددد
چون قانون تضاد منافع در ایران به شکل مصخره ای فقط ۲ خطه همین شخصی که عکسش تو گزارش هست یکی از مدیران رده بالای خودرویی هست که اتفاقا نماینده مجلسم هست و از مخالفان سر سخت واردات خودرو هست ...
دیگر چاره ای جز قیام برای مردم نمی گذارید با این همه ظلم
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اونایی که اینجا نظر مخالف میر سلیم رو میده انگار همگی کارشناس ارشددمسائل اقتصادی هستن متاسفانه خیلی از افراد مملکت ما تو خواب و خیال زندگی می کنند و اصلا نمیدونن ما کجا هستیم شرایط چی هست چه کاری درسته چه کاری غلط کاش رسانه ی ما دست انسانهایی که به واقع اسکولیسم سیاسی هستن نبود
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
آقای میر سلیم نتوانستند یک شرکت کوچک مونتاژ موتورسیکلت را مدیریت کنند و ورشکست شدند حالا می خواهند در مورد خودرو کشور و راه های پیشرفت آن نظر بدهند؟!!
سلام تیشه به ریشه تولیدملی توسط مسئول...واینکه تولیدملی بایدکنترل نظارت شده وبه حال خودرهانشودمن بعنوان مصرف کننده اگرببینم درتولیدملی منافع من هم مدنظرباشدازآن حمایت میکنم اگرمحصول تولیدشده بانواقص همراه باشدولی متاسفانه اینگونه نیست وتولیدکننده فقط به منافع خودتوجه داردآیامسئولین ودستگاههای نظارتی ازاین امرخبری ندارندچرادارندولی!
پس مردم بیچاره گناهشون چیه که باید خودروی بی کیفیت تولیدی شما رو ۲۰ برابر قیمت بخرند ، این یجور رانت هستش ، اگه شما واقعا میخوای تولید و اشتغال باشه ، قیمت خودرو رو بیار به قیمت واقعی بفروش به مردم نه با قیمتهای نجومی ، خودتون بهتر میدونید اگه واردات خودرو آزاد بشه کسی سمت این فرغونهای شما نمیره که هیچ بلکه میره سمت وارداتی
خودرو سازان که دلشون به حال مردم و مملکت نسوخته که بخواهند کیفیتشون رو ارتقا بدن چون انحصاریه ومردم هم مجبورند بخرند .وقتی میخرند ارتقا برای چی ؟ درضمن چه اشکالی داره که بعصی از پولدارا خودرو لوکس وارد کنند؟
آرزوی سوار ماشین خوب شدن رابا وجود ایران خودرو و سایپا به قبر خواهیم برد
امیر
۱۳:۴۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
حب اینکه کاری نداره واردات محدود کنید به حداکثر قیمت .
دومم اینکه مازاد نیاز کشور خودرو وارد کنید.
اینجوری تولید کننده اسیب نمیبینه میتونه رشد هم کنه! و مشکل تشریفاتم حل میشه
ولی جالب اینجاست که شما مدیریت کشور بر عهده دارید این دو تا راه حل ساده نمی دونستید!
یا شما مدیر نیستید یا مشکل چیز دیگه ای هست
با سلام.
چرا واردات خودرو آزاد نمی شود؟ چون منافع دم کلفتها به خطر می افتد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصولا واردات برای خودروهای تشریفاتی و تجملی صورت میگیرد و خودروهایی وارد نمی شود که مورد نیاز عامه مردم باشد!!!
پس شما و نظارتتان چه کاره هست؟
چرا مردم را نفهم فرض کرده اید؟
چند تا 43 سال دیگر وقت نیاز دارید؟؟
چرا ما باید از عمر خودمان
برای توسعه خودرو سازی داخلی هزینه بدهیم
عمرمان تمام شد فکر میکنید ما چقدر عمر می کنیم؟؟
حتما در صنعت خودروسازی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
تولید ایران عزیز و پهناور تا فتح کردن مرز تولید ده ملیون و یا بیشتر فاصله زیادی دارد و با این تولید کم و انحصاری و مافیایی و لابیگری ، حتما باید بخشی با واردات پر شود .
رقابت واقعی و تولید انبوه و گسترده در کنار واردات.
شک نکنید وقتی عده ای مانع تولید و یا واردات این کمبود، میشوند یا سود میبرند و بفکر جیب خود هستند و یا نفهم و وطن فروشند.
تا دهها سال دیگه و تا سال ۱۴۲۰هم به این توان نمیرسند پس راه میانبر را باید رفت و مسیر را باید کوتاه کرد یا صنعت داخلی را باید اینقدر رشد داد که با شما مدیران و مسولان امکان ندارد و یا باید واردات که گزینه درست تر و با عقل جور در می آید و راه کوتاهتری است ،آزاد شود خواهشاً یکبار هم که شده گوش به حرف مردم و دلسوزان و وطن پرستان واقعی باشید.
چون دیگر کسی فرغون داخلی سوار نخواهد شد...
جالبه .یه مسابقه که طرف مقابل،حریف رو میگم اصلا غیبت داره و آقایون میگن ما بازم بردیم .برنده شدیم
بابا جمع کنید این گاری سازیا رو فرغون دارید تولید میکنید
یه ماشین ابتیما ۲۰۱۴ تو کره داره میفروشه نصف قیمت پراید
شرف داره دیگه تو تصادف به چند قسمت تبدیل نمیشه
دست از سر مردم بردارید .مگه ارز مال شماست که خارج میشه .هر کس پولی داره آزاده که کجا خرجش کنه .شما برا جیب مردم هم تصمیم گرفتید
جالبه .یه مسابقه که طرف مقابل،حریف رو میگم اصلا غیبت داره و آقایون میگن ما بازم بردیم .برنده شدیم
بابا جمع کنید این گاری سازیا رو فرغون دارید تولید میکنید
یه ماشین ابتیما ۲۰۱۴ تو کره داره میفروشه نصف قیمت پراید
شرف داره دیگه تو تصادف به چند قسمت تبدیل نمیشه
دست از سر مردم بردارید .مگه ارز مال شماست که خارج میشه .هر کس پولی داره آزاده که کجا خرجش کنه .شما برا جیب مردم هم تصمیم گرفتید
آقای میرسلیم رقابت باید در فضای باز باشد نه بسته
اصولا در فضای بسته رقابتی وجود ندارد
با توضیح بسیار مختصر می توان فهمید امسال شماها از عدم ورود خودرو منفعت زیادی می برید
این مطالبی رو هم که فرمودید به درد لای جرز دیوار می خوره
در پایان احمق خودتی با همه اونهایی که فکر می کنن مردم احمقن
این سخنان واقعا خجالت آور است.
امان از کند ذهنی!!!!
امان از انحصار و ایادی آن!!!
این دست سخنان فاقد هرگونه ارزش کارشناسیست.
البته بعید به نظر میرسد که حضرت ایشان خودشان را به کوچه ع...... چپ زده باشند.!!!!!
پناه برخدا......!!!!!
خدایا عاقبت همه ما را ختم بخیر بفرما
آمین
نمیخوای هم باید بخوای چون همینه ک که هست
امان از چنگال اژدهای مافیایی
واسه واردات هم یه حساب سر انگشتی قضیه را روشن میکنه
خودرو سانتافه 2021 فول 39000 دلار به دلار 27000 چیزی هولو هوش یک میلیارد و پنجاه میشه حالا خودرو 2018 داره توی ایران 2800 فروش میره حساب کن اگر 2021 بیاد میشه 3 خوردهای الان درآمد دولت توی این قضیه مشخص هست
دولت به هیچ عنوان فکر مردم نیست حمایت از تولید کننده به چه قیمت به قیمت زجر مردم به قیمت سر کیسه کردن مردم اگر بی عرضه های داخلی نمی تونن تولید کنند بکش کنار تخته کنن در کارخانه ها را آخه یه قوطی رنگ پاشیدن روی خودرو میشه آپشن که یه اسم پلاس میزارن روش چی داره داشبورد پلاستیکی توی تصادف خطر آفرین ایر بگ باز میشه یا زده بینی طرف را خورد کرده یا صورت سرنشین را سوزانده ترمز abs هم که تا یک تکان کوچولو لاستیک می خوره مثل دست انداز یا شانه خاکی جاده ترمز کاملا قطع میشه چی دارن این تولیدات داخل هرسال هم که بی کیفیت تر میشن جدیدا هم که سقف پارس مقاومتش کمتر شده جنس بدنه سمند هم تغییر کرده خودرو به خاطر کیفیت بد قطعات روغن کم میکنه
تو دفترچه قید می کنن کم کردن روغن در این موتور امر عادی هست خودرو نو میگیری بعد از چند مدت گیج میزنه می بری جلو بندی درست کنه میگه از بس توی انبار موندن لاستیکهای ضربه گیر و سر کمک پوسیده شدن باید تعویض بشن
بعد یه شرکت میاد میزنه تحویل خودرو قسطی تحویل فوری چه جوری هست مردم باید برن این همه انتظار بکشن و باکد ملی هزار جور آزمون ثبت نام کن به قول خودشون راستی آزمایی به یه شرکت میاد این جوری فروش میزنه ما فیا مگه چیست خون مردم تو شیشه کردن چه جوری هست لطفا تولید نکنین 8000 نفر بیکار میشه به درک 80 میلیون باید زجر بکشن برا 8000 نفر این همه بیکار داریم اینم روش
دومم اینکه مازاد نیاز کشور خودرو وارد کنید.
اینجوری تولید کننده اسیب نمیبینه میتونه رشد هم کنه! و مشکل تشریفاتم حل میشه
ولی جالب اینجاست که شما مدیریت کشور بر عهده دارید این دو تا راه حل ساده نمی دونستید!
یا شما مدیر نیستید یا مشکل چیز دیگه ای هست
چرا واردات خودرو آزاد نمی شود؟ چون منافع دم کلفتها به خطر می افتد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصولا واردات برای خودروهای تشریفاتی و تجملی صورت میگیرد و خودروهایی وارد نمی شود که مورد نیاز عامه مردم باشد!!!
پس شما و نظارتتان چه کاره هست؟
چرا مردم را نفهم فرض کرده اید؟