باور کن این طوری نیست.
من پسرم و مادرم می گه پیر پسر و سی سال رو رد کردم و از هجده سالگی خواستگار دختر زیاد داشته ام و یا زیبا نبوده اند یا زیبا بوده اند ولی خنگک بوده اند یا زیبا بوده اند و باهوش بوده اند ولی بهشان نمی خورد وفادار باشند و حالا چند تا مورد پیدا شده که هم زیبا هستند هم باهوش هم تا به اینجا که وفادار ولی حالا من دارم فکر می کنم که نکنه من خیلی ادم بی وفایی هستم و بعدا این دختر بنده خدایی رو که می خوام باهاش ازدواج کنم ول کنم و برم و حیران شده ام در کار خدا.من که تا به این لحظه این همه سطح توقعم رو برده ام بالا بعدا در زندگی اگر اتنفاقی برای این دختر بنده ی خدا خدای نکرده افتاد من باز هم دوستش خواهم داشت اگر نابینا بشه اگر فلج بشه اگر دیگه اون زیبایی اولش رو نداشته باشه.باید معیارهایم رو از زیبایی و باهوش بودن و وفاداری به زیبا بودن و باهوش بودن و وفاداری و اینکه من هم لیاقت این همه توجه اون رو داشته باشم ارتقا بدم وگرنه می شم یک موجود تهی و تو خالی.
ازدواج فقط لذت جنسی اش نیست این همه سال خودم رو نگه داشته ام تا درست ازدواج کنم .ازدواج برای ارتقای خصوصا معنوی و ذهنی و روحی رو الان در نظر باید داشت.
من پیر پسر به این نتیجه رسیده ام.
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۶ دی ۱۴۰۰
پسری آماده ازدواج هستم هر دختری خواستگاری می یاد خانه ویلایی به مساحت هزارمتر تعداددوهزار سکه مهریه ویک خودرو شاسی بلند خارجی داشته باشد پاسخ مثبت خواهم داد
مررررد پس غیرتت کو چرا خودتو جوری نشون میدید که باید انتخاب بشی نه انتخاب کنی اینجوری مردانگی از دست میدی یه مرررررد هیچ وقت انتخاب نمیشه انتخاب میکنه پس سعی کن عزت نفس داشته باشی
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۶ دی ۱۴۰۰
مطمئن باش اگه خواستگاری با زن ها بود هرچه مرد کج وکوله بود عذب می موندن،برید خوشحال شین که همین یه نعمت رو دارین وگرنه باید منتظر خواستگار بودین اونم با این اخلاقایی که بعضی از آقایون دارن
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
ناشناس ۱۶:۲۶
چیشد ، حرست گرفته؟ :))))
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
به نظر من حالت بدتر این است که سالها پسر و دختر مخفیانه با هم ارتباط دارند (شاید خانواده هم مطلع باشند) و بعد از چند سال یکی می زنه زیرش بدون اینکه تعهدی داده باشند که خسارت بار خواهد بود
کاش خواستگاری با دخترا بود تا هرچه مرد بد وبدرد نخور رو کسی خواستگاریش نمی رفت تا نسلشون منقرض شه
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
رو دل نکنی ی وقت
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
دیگه دورهی مسخره کردن و درک نکردن گذشته، دخترا هم مثل پسرا چه فرقی داره بالاخره اونا هم دل دارن اگه عاشق یکی بشن حق دارن برن خواستگاریش و اگه خانوادهای یا کسی درمورد اون دختر حرفی بزنه، مشکل از اون خانواده یا شخصه که هنوز فرهنگش و عقلش رشد نکرده.
اصلاً چه دلیلی داره که من به عنوان یه پسر بیام بگم چرا اون دختره رفته خواستگاری کرده، خیلی پرروعه یا فلانه، دختر یا پسر بالاخره همه آدمن و توی یه حقوقی هم مشترک و انتخاب همسر هم یکی از همون حقوق مشترکه
من 1000 تا سکه میخوام. شیر بها هم میخوام خونرو هم خودتون بسازید. ماشین هم باید داشته باشید حق نفقه ندادن و حق کارنکردن هم میخوام
هر ماهم باید یه بار منو مسافرت ببره. وقتی میریم خرید باید کارتشو در اختیار من بزاره
همه ی اینها رو میخوای وظیفه فرزند آوری هم به عهده میگیری؟؟؟
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۶ دی ۱۴۰۰
حق بچه و بزرگ کردن بچه رو یادت رفت
حق تحمل باجناق
حق چند همسری و ...
خخخخخ
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۶ دی ۱۴۰۰
آخه با این وضعیت اقتصادی و بخصوص بیکاری کدوم احمقی تن به ازدواج میده بابا نفستون از جای گرم بلند میشه چشماتو نو باز کنید ببینید جوونا چطور تا گلو تو باتلاقی که درست کردید فرو رفتن و دارن دستو پا میزنن که شاید زنده بمونن اونوقت مساله مهمیه که دختر بره خواستگاری یا پسر دنبال ریشه باشید و ریشه رو درست کنید وگرنه با آب پاشیدن روی دخت درخت سیراب نمیشه
من به عنوان یه مرد حاضرم ازدواج کنم درست درآمدم کمه پس انداز کمی دارم ولی میدونم خدا تنهام نمیزاره چرا که خدا باهامه
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
دختر ها از نظر عاطفی نسبت به پسرها ضعیفتر و شکننده ترند اگر جواب رد بشنودند می توانند تحمل کنند!؟؟ در ضمن تائید نهایی قبول ازدواج در شرایط فعلی به عهده دختر است یعنی حرف اول را اگر پسر می زند حرف آخر را دختر می زند. صرفاً جهت اطلاع
موافقم. خدا لعنت کنه پسرهایی که به قصد ازدواج با احساسات دختر مردم بازی میکنن... قطعا سزای حقهبازیشون رو نه تنها اون دنیا بلکه تو این دنیا مبینن
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۶ دی ۱۴۰۰
اون دختری که توی تلگرام و واتساپ و اینستا دنبال شوهر و ازدواجه مشکل از خودشه و حقشه که بلاک بشه و... هرچند پسرا هم حق ندارن با احساسات اونها بازی کنن.
ولی اینکه دخترا توی مجازی دنبال شوهرن مثل اینه که پسرا توی خیابون دنبال دختر باشن...
صداقت
۱۹:۳۵ ۰۶ دی ۱۴۰۰
دقیقا، خدا از مردایی نگذره که پیشنهاد آشنایی رو خودشون میدن، بعد وقتی یه مدت میگذره و دختر هم علاقمندی نشون میده، میرن و هروقت دلشون بخواد میان به دختر چندتا پیام میدن و یه غلط کردم و ... میگن با چهارتا دروغ، دوباره میرن و میان و سالها با پیام دادن گاه و بیگاه دختر اذیت میکنن و وابسته، نه میگن خوششون میاد از طرف نه میگن بدشون میاد. اسم خودشونم میزارن تحصیلکرده با موقعیت اجتماعی و نان حلال خورده. و دختر ضربه میخوره و همیشه به چشم یه دروغگو به اقایون نگاه میکنه
صداقت
۲۱:۱۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
دقیقا، خدا از مردایی نگذره که پیشنهاد آشنایی رو خودشون میدن، بعد وقتی یه مدت میگذره و دختر هم علاقمندی نشون میده، میرن و هروقت دلشون بخواد میان به دختر چندتا پیام میدن و یه غلط کردم و ... میگن با چهارتا دروغ، دوباره میرن و میان و سالها با پیام دادن گاه و بیگاه دختر اذیت میکنن و وابسته، نه میگن خوششون میاد از طرف نه میگن بدشون میاد. اسم خودشونم میزارن تحصیلکرده با موقعیت اجتماعی و نان حلال خورده. و دختر ضربه میخوره و همیشه به چشم یه دروغگو به اقایون نگاه میکنه
چرا؟ آخه جمله ای که به شما گفتن رو روزانه به صدها پسر میگن؟
همیشه که جواب مثبت داده نمیشه.
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
خب برعکس هم هست ، اینهمه پسرها میرن جلو و خواستگاری جواب منفی میگیرن
در ثانی کسی که اینطوری نمیره جلو بگه دوست دارم ، یه مقدماتی داره ، بجای دوست دارم هم باید بگه قصد ازدواج داری؟
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
با هر جواب منفی دختر یه پله به اعتمادبه نفستون اضافه میشه قدرت مردانگیتون بالا میره کاشکی دخترها به من همش جواب منفی بدن خیلی عالی جواب نه
ولی چه کنم که دلربا هستم خخخخخخخخخخ
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
الان عرف نیست وقتی مردامون مثل زن نشستن تو خونه بشور بساب کردن اونوقت ارتماس می کنه یکی بیاد بگیرتش
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۷ دی ۱۴۰۰
دلیل نمیشه که چون توی چند میلیارد آدم این اتفاق برای شما افتاده برای بقیه هم بیفته
علوان
۱۳:۲۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
اقدام به خواستگاری از سوی دختر هیچ منع شرعی ندارد. البته به شرطی که با اذن پدر باشد و رضایت او جلب شده باشد. لازم به ذکر است که اگر دقت کنیم در صیغه عقد، درخواست ازدواج از جانب زن و پذیرش آن از طرف مرد است و از نظر حکم اسلامی خواستگاری زن حرام نمیباشد، و این خواستگاری مرد از زن از سنت و عرف جامعه است. هر چند سنتی خوب و پسندیده است و با تحلیل و بررسی آن به درستی و هماهنگی آن با روحیات دختر و پسر پی میبریم.
با این حساب تو اعتماد به نفس نداری و نمیتونی در زندگی موفق بشی تو زندگی درجا میزنی با این طرز تفکرات هیچ وقت نمیتونی انتخاب خوبی داشته باشی
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۶ دی ۱۴۰۰
شما خجالتی بودن و اضطرابت از بی پولیه گلم.پول اعتماد به نفس عجیبی بهت میده.امیدوارم بهش برسی.
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
وضعیت معیشت درست بشه که نمیشه مشکل خواستگاری آقایون هم حل میشه و نیازی به این تغییر روشها و سنت ها نیست به هر چیزی گند زدن که راه حل نیست اصل موضوع حل کنید
وضعیت معیشت درست بشه که نمیشه مشکل خواستگاری آقایون هم حل میشه و نیازی به این تغییر روشها و سنت ها نیست به هر چیزی گند زدن که راه حل نیست اصل موضوع حل کنید
وضعیت اقتصادی مطمئن باش دیگه درست نمیشه همین آش و همین کاسه
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۶ دی ۱۴۰۰
به نظر من چون در عصر حاضر با وجود فضای مجازی و نمایش انواع خانم ها ی متنوع و همچنین در سطح جامعه ،مردان تنوع طلب تر از
گذشته شده اند .
عده ای از مردهای که خود به خواستگاری خانم میروند، بعداز مدتی اظهار بی علاقه گی می کنند .چه رسد اگر خانم این کار انجام دهد .
دخترای الان اکثرا پول پرستن میرن دنبال یه پسر که خیلی پولدار باشه و براش دام پهن میکنن و خیلی از پسرا هم گول میخورن بعد از اینکه مهریه هزار سکه ای رو خانم گذاشت اجرا اونوقت میگن ای دل غافل این همون دختره بود که میگفت عاشقتم خیلی دوستت دارم ؟ همش کشک بود
بابا جان پسرها بدتر از دختران. پسره اومده بود خواستگاری دختر بهش گفتن جهیزیه چی میاری ؟ گفت هیچی! همش با دختر... گرونه... اونوقت پول اجاره و رهن منزل رو هم نصف میکرد... یعنی مرد به این پولدوستی تو عمرتون ندیدید
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۶ دی ۱۴۰۰
یه نصحیت از من:
از قلبت پیروی کن اما عقلت رو هم با خودت ببر
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
هیچ چیزی درمورد تمام پسرا و دخترا صدق نمیکنه نه همهی دخترا پول پرستن نه همهی دخترا، توی هر دو گروه هر نوع آدمی پیدا میشه
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
طبق این مقاله معلوم می شود که هر رسم و رسومی در گذشته بوده الان قابل تغییر است و این یعنی خیلی از رسوم فقط مختص زمان خود هستند و در کل اینگونه نشان می دهد که انسان باید در هر لحظه خود را با حال و شرایط موجود وفق دهد .
بنظر بنده این افکار حاصل بی مدیریتی و بی اراده بودن مسوولان در انجام کارها و وظایف خود هستند و الان از روی ناتوانی در امر ازدواج مردم را به سوی دیگر تشویق می کنند یعنی خواستگاری دختر از پسر.
مشکل ما بااین نظرات صد من یک غاز کارشناسان ناکاربلد حل نخواهد شد مشکل عدم ثبات در کشور است هم در اقتصاد هم در روابط اجتماعی دینی و و و
زنا کوچکترین نیازی به مردا ندارن ولی اونا بزور و با هزار حقه بازی و کلک میخوان خودشونو بهشون بیندازن که هیچ تازه چند تا توله هم بهشون بندازن تازه براشون پخت و پز و رفت و روبم بکنه بعدشم کلی براشون قیافه بگیرن
حالا با کمال وقاحت توقعم دارن خواستگاریشونم برن
مردها هم نیازی به زن ها ندارند من مردم بااینکه ۵دهه از سنم گذشته مجرد باآرامش درحال زندگی هستم هنوز خانم ها دست از سرم برنمی دارند پیشنهاد ازداج می دهند واسطه می فرستند
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۶ دی ۱۴۰۰
آقای ۱۴۱۷ چطوری به اونجاییکه میگی رسیدی؟
لطفا یه راهنمایی کن.
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۶ دی ۱۴۰۰
ناشناس ۱۴۱۷ چجوری تونستی از زن بی نیاز بشی؟ لطفا راهنمایی کن.
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۶ دی ۱۴۰۰
تو با این سطح تفکر و تربیت همون بهتر که ازدواج نکنی
حاصل ازدواج شما نابودی و بدبختی حداقل یک خانواده است همین
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
اه پس آقایی که باید بره کارگری جون بکنه که پول خرجی و بریز و بپاش زن رو بده احتیاج داره ؟
خرجی بدی بعد برات قیافه هم بگیره
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۶ دی ۱۴۰۰
دوستان آقای1417 فقط فقط اعتماد به نفس بالا داشتن و میدونه که بدون حضور همسر هم میشه به آرامش رسید
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
چرا پرت و پلا میگی ؟ ( زنا کوچکترین نیازی به مردا ندارن )
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۶ دی ۱۴۰۰
۹۹ درصد آقایون موافقن که دختر ازشون خواستگاری کنه ولی ۹۸ درصد جوابشون به خواستگاری منفی خواهد بود.پس الکی خانوما خودشونو کوچیک نکنن.
"ما آقایون خوب همدیگرو میشناسیم."
من به عنوان یه پسر جوابم مثبت مثل شما دخترها نیستم
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
شما مطمئنی ۹۸ درصد جوابشون منفی یه ؟
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
شما از جانب خودت حرف بزن ما مثل تو بیمار نیستیم که تند و تند جواب منفی بدیم اگه یکی باشه که به دل خودمونم باشه و دوستش داشته باشیم چرا باید بگیم نه؟ مرض داریم؟
اگه منظور از اینکار اینه که آمار ازدواج بالا بره.خیلی تفاوتی ایجاد نمیشه.چون مشکلات اقتصادی بزرگترین مانع فکر کردن آقایون به ازدواجه.شاید یه چند نفری احساساتی بشن و جواب مثبت بدن ولی چهار روز دیگه که تو خرج یومیه موندن مثل چیز پشیمون میشن از ازدواج کردن.
هیچ اشکالی نداره دختر از پسر خواستگاری کنه اگه یه دختری واقعا یه پسری رو دوست داره هر چه زودتر باید بهش پیشنهاد بده اما یه ولی داره اونم اینکه فقط بخاطر پول پسر رو دوست نداشته باشه خودشو بخواد
باور کن نه دختر برای تو قحطه نه پسر برای او
هر کی به هر حال ازدواج میکنه این همش حرفه
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۶ دی ۱۴۰۰
خواستگاری دختران اگر عاقلانه انجام شود به حتم بخشی از مشکلات زندگی زناشویی آنان در آینده را حل خواهد کرد و رویکردی جدید در عرصه انتخاب و شوهرگزینی ایجاد می شود !
به نظر من صد درصد میتونه چرا که طرف مقابل شاید اصلا ندوونه کسی باورش داره پس میتونه با احساسش با نگاههش یا رفتارش درطرف مقابل مقلوب خودش کنه واگر تمام سعی شو کرد جواب نگرفت میتونه بیانش کنه چرا که همه چیز با صحبت درک متقابل به صورت خودکار درست میشه .و یک تلخ بی پایان بهتر تلخی بدون پایانه
به چند دلیل مطرح کردن درخواست ازدواج از سوی دختران درست نیست و ایجاد مشکل میکند .
1- با اینکار حس حیای دختر شکسته شده و با نود این حس در دختران باعث مشکلات بعدی می شود وقتی یک دختر دارای شرم وحیای زنانه باشد پسر بیشتر به او اعتماد میکند و موجب جلو گیری از خیلی از انحرافات قبل و بعد از ازدواج هم می شود.
2- بسیاز زیبنده است که یک فرد دختری را ببپسندد و با احترام و گذاشتن ارزش برای دختر برای درخواست ازدواج با اعضای خانواده به خواستگاری برود این باعث ارزش و اهمیت به دختر است
3- با در خواست پسر به هیچ وجه آزادی دختر صلب نشده و کاملاً در دادن جواب مثبت و یا منفی مختار است
4- در صورت درخواست دختر یک احتمال شنیدن جواب منفی دارد که بنا به روحیه جنس مونث از نظر روحی برای دختر سنگین است و حتی در صورت سماجت دختر مانند سماجتی که پسر هنگام خواستگاری میکنند در زمان بعد از ادواج ممکن است عدم تمایل اولیه پسر باعث بدبینیها و ایجاد مشکل در ادامه زندگی مشتر داشته باشد.
5- باعث ایجاد فرهنگی نا سازگار و بد در بین دختران برای خودنمایی در نحوه رفتارها و یا پوشش شده که باعث ناپایداری این گونه ازدواجها باشد . در کلیه موجودات به جز انسانها این نوع مذکر و نر است که برای جلب توجه جنس مخالف خود را به آب و آتش می زند تا جنس ماده را راضی کند پس این قانون طبیعت هم است .
بنابر این قطعاً حکمتی در این کار است که درخواست ازدواج از طرف پسر باشد هم به نفع پسر است و هم به نفع دختر و چه بسا با تغییر این رویه باعث بی ارزشی دختران و تبدیل شدنشان به کالا شده و برای ثبات زندگیشان دولت مجبور به وضع قوانینی برای اجبار مردان برای تحملشان شوند و آمار طلاق نیز از جانب زنان بیشتر شود به گونه ای که زندگی با نفرات دیگر را تجربه کنند که این کار از ارزش زن بسیار میکاهد .
آقایون هم اگر نه بشنوند به غرورشان بر میخورد .آقایون حیا و احساس ندارند ؟؟
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۶ دی ۱۴۰۰
باید این دیدگاه تغییر کند و دختران هم از نظر روحی روانی بسیار با عزت نفس باشند که چنانچه نه هم شنیدند این حق رو قایل بشن...این دیدگاه که دختران مثل کالای پشت ویترین منتظر انتخاب شدن باشند باید از بین برود.
به نظر من هیچ دختری در هر سنی که باشد نه تنها نباید از پسر مورد علاقشون خواستگاری کنند بلکه حتی نباید اظهار علاقه مختصر هم کنند چون ممکنه با رفتار معکوس یا بدی دچار بشن که تا مدتها دچار مشکلات روحی بشن، خیلی از آقایون لیاقت دوست داشته شدن ندارن
نه بابا!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۶ دی ۱۴۰۰
شما یه نفر خواستگاری نکن بذار بقیه خانوما پا پیش بذارن.
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۶ دی ۱۴۰۰
الکی
مهدوی
۱۴:۱۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
بله واقعیت اینه، یه دختر حتی اگه حس خوبی هم نسبت به یه مرد داشته باشه نباید بهش بگه چون یا اون مرد غرور برش میداره با خودش میگه پس من اینقدر خوبم و همزمان با چند نفر روزشو به شب میرسونه، یا با احساسات اون دختر بازی میکنه و ضربه روحی بدی تا مدتها میزنه به اون خانم.
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۶ دی ۱۴۰۰
هر کی به فکر خودش هست به هرحال چه دختر از پسر خواستگاری کنه چه پسر از دختر اگر اگر هر دو جواب رد شنیدن ضربه روحی میخورند خانم آقا نداره
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۶ دی ۱۴۰۰
شاید یکی از کارامدترین راهکارها برای جلوگیری از کاهش ازدواج و افزایش طلاق، همین رویکرد عقلانی خواستگاری دختران از پسران پس از مشورت با مشاوران است.
درست است که نمیشود گفت زن با ارزشتر است یا مرد ولی باید بپذیریم باهم فرق دارند،وخیلی از مسائل غریزی است وشاید دلیلش را ندانیم،وحتی اگراز نظر قانون ورسم وشرع مشکل نداشته باشد،فکر میکنم خیلی برای مردان دلنشین نیست مگر در موارد خاص.
تابحال هرجا میخوندیم میدیدیم گفتن درست نیست وباید مرد پیش قدم بشه و دختر باید فلان کنه و... !! حالا که زادو ولد کم شده و ازدواج هم همچنین ....، حالا میگن تقریبا اشکالی نداره و کم کم میگن ایراد نداره که هیچ باید پیش قدمم بشه و ولکن ماجرا هم نباشه تا ازدواج نکرده !! معیشت و اشتغال و مسکن و... جوونها را فراهم کنند نیاز نیست دخترها پیش قدم بشن ، خود پسرها هجوم میارن برای ازدواج !! آخه کدوم جوونی هست (به جز استثناها) که دوست نداشته باشه ازدواج کنه و زندگیش سروسامون بگیره و مستقل باشد و نشینه سر سفره پدرمادر تو سن 30-40 سالگی ؟؟!
این موضوع به رشد عقلانیت در مردم بستگی دارد و به رشد دختران در بی اعتنایی به ارزیابی های منفی یا مثبت اجتماعی. از لحاظ شرعی که بلااشکال است از لحاظ عقلی نیز همچنین. فقط عدم رشد مانع ان است
اگه دختر خواستگاری کنه و پیگیر باشه میتونه به عشقش برسه.ولی اگه صرفا یکبار مطرح کنه و پیگیر نباشه درصد موفقیتش کمه.اکثرا فقط یه بار مطرح میکنن و زود ناامید میشن .چه دختر چه پسر اگه به این نتیجه برسن که طرف ارزش زمان گذاشتن و اصرار بیشتر رو داره باید غرور و منیت رو کنار بذارن و سمج باشن.البته که باید به هم بیان و فاصله زیادی از نظر سطح اجتماعی با هم نداشته باشن.به عنوان مثال اگه خانمی حتی اگه زیبایی داشته باشه ولی نه تحصیلات بالا و نه جایگاه شغلی و اجتماعی مناسبی داشته باشه از یه مرد همه جوره موفق زیاد نمیتونه باشه و با اصرار الکی، فقط خودشو کوچیک میکنه.
برو بابا آدم خودشو خار و خفیف کنه که چی ؟؟ عزت نفس داریم مثلا
نخواست بره با هرکس میخواد ، من با کسی ازدواج میکنم که اونم منو بخواد ، اگه نخواد منم از ذهنم حذفش میکنم
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
واقعا هیچ اشکالی نداره
هیچ جای اسلام نگفته اشکال داره
ولی نمیدونم چرا مردم فکر میکنن باید اشکال داشته باشه...
البته من خودم با اینکه کوچکترین ایرادی نمیبینم ولی هیچوقت این ریسک رو نمیکنم که از یه پسر خواستگاری کنم، چون بعدش کلی حرف ازش در میارن....
سلام من با نظرتون کاملا مخالفم من خودم ۲ بار در دوران مجردیم دختر خانم ها بهم پیشنهاد دادن نه حرفی پشتشون زدم نه فکری ولی دلیل انتخاب نشدنشون جور نبودن معیارهامون بود.مگه زمانیکه پسر از طرف دختر رد میشه پشتش باید حرفو حدیثی باشه؟!
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۶ دی ۱۴۰۰
نه پشت سر پسرا حرف نمیزنن چون توی جامعه جا افتاده.
شما منطقی عمل کردید که در مورد اون خانما حرف نزنید و واقعا احسنت.
ولی خیلی این مدلی نیست شخصیتشون
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۶ دی ۱۴۰۰
دخترهای زیادی از من خواستگاری کردند ولی پاسخ رددادم چون با ازدواج وخانم های پرتوقع وپول پرست انسان به آرامش نمیرسد فعلا تنها ودر آرامش زندگی می کنم اگر گرانی نبود آرامش بیشتری داشتم
حالا چند نفر آقا بهت پیشنهاد داد؟ اونا که پول پرست نبودن
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۶ دی ۱۴۰۰
باشه
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
تمام مواردی که دربالا عرض کردم واقعی ویک کلمه آن هم دروغ نبود دخترهایی که خواستگاری من آمدند حاضر نشدند بدون مهریه ودرخواست مخارج زندگی با سادگی با من ازدواج کنند از این ده دختر فقط دونفر آن ها ازدواج کردند بقیه مجرد وسن بالای سی وپنج سال دارندمن متوجه شدم خانم ها باازدواج دنبال پول هستند وشوهررابرای پول می خواهند
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۶ دی ۱۴۰۰
ای بنازم
خیلی از دخترا دنبال پولن برن با همون پول ازدواج کنن
آدم میخواد با ازدواج به آرامش برسه نه با اومدن به آدم متوقع پول پرست همون یه ذره آرامشش هم از بین بره
خودم به شخصه هر دختری دیدم پولکی هست تو اولین نگاه رد کردم رفت هرچند بهترین قیافه رو داشته باشه
بنام خداوند جان و خرد :
در هر صورت این دختر خانمها و خانمها هستند که باید بله رو بگن و راضی باشند و بپسندند ، حالا چه پسران و مردان بروند درخواست ازدواج موقت یا دائمی بدهند چه خانمها و دختر خانمها بروند به پسرها و مردهای متاهل و مجرد درخواست ازدواج دهند هر دوش یکی است اول و آخر اون جنث مونث هست که باید بله رو بگوید اما در مرحله ایی که دختر خانمها و خانما مستقیما خودشون از کیس مورد نظرشون خواستگاری کنند یعنی جواب بله رو دادند و فقط باید بروند صیغه نامه عقد موقت و دائم را با شرایط معلوم اسلامی ثبت و ضبط کنند و بروند پی زندگیهای حلالشون بنظر بنده حقیر کمترین بی سواد درخواست کردن دختر خانمها و خانمه از پسران جوان و مردهای متاهل و مجرد بسیار کار پسندیده ایی است اما باید معقولانه و بجا از پسران و مردان درخواست ازدواج کنند و مطمعن باشند که آن پسر جوان و آن مرد واقعا بدردش می خورد و با مشورت گرفتن از خردمندان با تجربه و تحقیقات موشکافانه از فرد مورد نظرشان این عمل خواستگاری را انجام دهند از پسر جوان و یا مرد متاهل یا مجرد تا به نیکویی به حوائجشان دست یابد بسیار سنت پسندیده ایی است امر ازدواجهای موقت و دائمی خداوند جل جلاله روزی همه پسران و دختران جوان و مردان متاهل و مجرد کند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
اینقدر یعنی اقتصاد خرابه که پسرها امیدی به خواستگاری رفتن ندارن و منتظرن دخترها ازشون خواستگاری کنن؟؟؟!!!!!! فک کن دختره خواستگاری کنه وپسره اونوقت شرط بذاره شغل ثابت و خونه و ماشین داشته باشی بعد دختره بدوه تا اینارا تامین کنه چه شود؟؟!!!!!!
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۶ دی ۱۴۰۰
منتظر بشین همچنان پس :))
يوسف
۰۹:۴۵ ۰۶ دی ۱۴۰۰
از طرف دختر نه وليكن از طرف خانواده دختر به صورت غير مستقيم خوب هم است
زن مظهر بی نیازی خداست و زشته بره خواستگاری مگه حضرت زهرا رفت خواستگاری حضرت علی که اینا توقع دارن دخترا برن خواستگاری پسرا
ضمنا قضیه حضرت خدیجه فرق میکرد چون یه پیرزن یه جوون رو میخواست و معلومه که اون باید پا پیش بذاره
زن مظهره بی نیازیه خداست پس مهریه و عروسی و شیربها و خونه و .... نخواد دیگه.مگه مظهر بی نیازی نیست؟
در ضمن حضرت خدیجه( س )مسن نبودند.
شما هم یکم ادب داشته باش تا مظهر ادب باشی
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۶ دی ۱۴۰۰
به کار بردن لفظ «پیرزن» برای بانوی با جلالت و کرامتی همچون حضرت خدیجه(سلام الله علیها) مؤدبانه نیست بزرگوار.
هر چند که اصلا در مورد سن ایشان هم اکثر مورخین (برخلاف چیزی که در بین عموم رایج است) حدود 25 سال را بیان کرده اند.
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۶ دی ۱۴۰۰
اون زمان مرد به خاطر مهریه زندانی نمیشد ، حالا قضیه با شیوه اهل بیت متفاوته...
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
حضرت خدیجه پیر نبودن.فقط 15 سال از حضرت پیامبر بزرگتر بودن.که برای ما باید عبرت باشه که عشق و تفاهم ربطی به سن و سال نداره.والسلام
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۶ دی ۱۴۰۰
اولا حضرت خدیجه پیر زن نبوده و 40 سالش بوده دوما با توجه به نوشته هات ، عقل وهوشت تو حدی نیست که چیزی تو کتت بره
ف
۱۲:۱۲ ۰۶ دی ۱۴۰۰
شما ک خودت رو با حضرت زهرا مقایسه میکنی.فقط هرجا ب نفعته مقایسه میکنی؟؟؟با مهریه حضرت زهرا ازدواج میکنی؟؟؟تو شرایط اون ازدواج میکنی؟؟اگمقایسه میکنی تو همه شرایط مقایسه کن نه ی چیز مشخص ک دلت میخواد
امیرعلی
۱۸:۱۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
هی بابا
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
دشمنان دین خدا به خاطر خدمات ارزنده حضرت خدیجه علیه السلام از ایشون کینه به دل گرفتن و به منظور تحریف تاریخ شایعه کردن که ایشون سن و سالشون زیاد هست
من پسرم و مادرم می گه پیر پسر و سی سال رو رد کردم و از هجده سالگی خواستگار دختر زیاد داشته ام و یا زیبا نبوده اند یا زیبا بوده اند ولی خنگک بوده اند یا زیبا بوده اند و باهوش بوده اند ولی بهشان نمی خورد وفادار باشند و حالا چند تا مورد پیدا شده که هم زیبا هستند هم باهوش هم تا به اینجا که وفادار ولی حالا من دارم فکر می کنم که نکنه من خیلی ادم بی وفایی هستم و بعدا این دختر بنده خدایی رو که می خوام باهاش ازدواج کنم ول کنم و برم و حیران شده ام در کار خدا.من که تا به این لحظه این همه سطح توقعم رو برده ام بالا بعدا در زندگی اگر اتنفاقی برای این دختر بنده ی خدا خدای نکرده افتاد من باز هم دوستش خواهم داشت اگر نابینا بشه اگر فلج بشه اگر دیگه اون زیبایی اولش رو نداشته باشه.باید معیارهایم رو از زیبایی و باهوش بودن و وفاداری به زیبا بودن و باهوش بودن و وفاداری و اینکه من هم لیاقت این همه توجه اون رو داشته باشم ارتقا بدم وگرنه می شم یک موجود تهی و تو خالی.
ازدواج فقط لذت جنسی اش نیست این همه سال خودم رو نگه داشته ام تا درست ازدواج کنم .ازدواج برای ارتقای خصوصا معنوی و ذهنی و روحی رو الان در نظر باید داشت.
من پیر پسر به این نتیجه رسیده ام.
چیشد ، حرست گرفته؟ :))))
اصلاً چه دلیلی داره که من به عنوان یه پسر بیام بگم چرا اون دختره رفته خواستگاری کرده، خیلی پرروعه یا فلانه، دختر یا پسر بالاخره همه آدمن و توی یه حقوقی هم مشترک و انتخاب همسر هم یکی از همون حقوق مشترکه
اصلا شما خودت خوبی از نظر دیگران؟
اهل زندگی
شریک زندگی و ...
واقع بین
وفادار
هر ماهم باید یه بار منو مسافرت ببره. وقتی میریم خرید باید کارتشو در اختیار من بزاره
خانوما اگه شرایطشو دارید خواستگاری کنید اگه ندارید وقتو منو تلف نکنید
خوبه یه خورده سختی های مرد بودن رو درک میکنن
وای وای
حق تحمل باجناق
حق چند همسری و ...
خخخخخ
ولی اینکه دخترا توی مجازی دنبال شوهرن مثل اینه که پسرا توی خیابون دنبال دختر باشن...
همیشه که جواب مثبت داده نمیشه.
در ثانی کسی که اینطوری نمیره جلو بگه دوست دارم ، یه مقدماتی داره ، بجای دوست دارم هم باید بگه قصد ازدواج داری؟
ولی چه کنم که دلربا هستم خخخخخخخخخخ
گذشته شده اند .
عده ای از مردهای که خود به خواستگاری خانم میروند، بعداز مدتی اظهار بی علاقه گی می کنند .چه رسد اگر خانم این کار انجام دهد .
از قلبت پیروی کن اما عقلت رو هم با خودت ببر
بنظر بنده این افکار حاصل بی مدیریتی و بی اراده بودن مسوولان در انجام کارها و وظایف خود هستند و الان از روی ناتوانی در امر ازدواج مردم را به سوی دیگر تشویق می کنند یعنی خواستگاری دختر از پسر.
مشکل ما بااین نظرات صد من یک غاز کارشناسان ناکاربلد حل نخواهد شد مشکل عدم ثبات در کشور است هم در اقتصاد هم در روابط اجتماعی دینی و و و
حالا با کمال وقاحت توقعم دارن خواستگاریشونم برن
لطفا یه راهنمایی کن.
حاصل ازدواج شما نابودی و بدبختی حداقل یک خانواده است همین
خرجی بدی بعد برات قیافه هم بگیره
"ما آقایون خوب همدیگرو میشناسیم."
هر کی به هر حال ازدواج میکنه این همش حرفه
1- با اینکار حس حیای دختر شکسته شده و با نود این حس در دختران باعث مشکلات بعدی می شود وقتی یک دختر دارای شرم وحیای زنانه باشد پسر بیشتر به او اعتماد میکند و موجب جلو گیری از خیلی از انحرافات قبل و بعد از ازدواج هم می شود.
2- بسیاز زیبنده است که یک فرد دختری را ببپسندد و با احترام و گذاشتن ارزش برای دختر برای درخواست ازدواج با اعضای خانواده به خواستگاری برود این باعث ارزش و اهمیت به دختر است
3- با در خواست پسر به هیچ وجه آزادی دختر صلب نشده و کاملاً در دادن جواب مثبت و یا منفی مختار است
4- در صورت درخواست دختر یک احتمال شنیدن جواب منفی دارد که بنا به روحیه جنس مونث از نظر روحی برای دختر سنگین است و حتی در صورت سماجت دختر مانند سماجتی که پسر هنگام خواستگاری میکنند در زمان بعد از ادواج ممکن است عدم تمایل اولیه پسر باعث بدبینیها و ایجاد مشکل در ادامه زندگی مشتر داشته باشد.
5- باعث ایجاد فرهنگی نا سازگار و بد در بین دختران برای خودنمایی در نحوه رفتارها و یا پوشش شده که باعث ناپایداری این گونه ازدواجها باشد . در کلیه موجودات به جز انسانها این نوع مذکر و نر است که برای جلب توجه جنس مخالف خود را به آب و آتش می زند تا جنس ماده را راضی کند پس این قانون طبیعت هم است .
بنابر این قطعاً حکمتی در این کار است که درخواست ازدواج از طرف پسر باشد هم به نفع پسر است و هم به نفع دختر و چه بسا با تغییر این رویه باعث بی ارزشی دختران و تبدیل شدنشان به کالا شده و برای ثبات زندگیشان دولت مجبور به وضع قوانینی برای اجبار مردان برای تحملشان شوند و آمار طلاق نیز از جانب زنان بیشتر شود به گونه ای که زندگی با نفرات دیگر را تجربه کنند که این کار از ارزش زن بسیار میکاهد .
نخواست بره با هرکس میخواد ، من با کسی ازدواج میکنم که اونم منو بخواد ، اگه نخواد منم از ذهنم حذفش میکنم
هیچ جای اسلام نگفته اشکال داره
ولی نمیدونم چرا مردم فکر میکنن باید اشکال داشته باشه...
البته من خودم با اینکه کوچکترین ایرادی نمیبینم ولی هیچوقت این ریسک رو نمیکنم که از یه پسر خواستگاری کنم، چون بعدش کلی حرف ازش در میارن....
شما منطقی عمل کردید که در مورد اون خانما حرف نزنید و واقعا احسنت.
ولی خیلی این مدلی نیست شخصیتشون
خیلی از دخترا دنبال پولن برن با همون پول ازدواج کنن
آدم میخواد با ازدواج به آرامش برسه نه با اومدن به آدم متوقع پول پرست همون یه ذره آرامشش هم از بین بره
خودم به شخصه هر دختری دیدم پولکی هست تو اولین نگاه رد کردم رفت هرچند بهترین قیافه رو داشته باشه
در هر صورت این دختر خانمها و خانمها هستند که باید بله رو بگن و راضی باشند و بپسندند ، حالا چه پسران و مردان بروند درخواست ازدواج موقت یا دائمی بدهند چه خانمها و دختر خانمها بروند به پسرها و مردهای متاهل و مجرد درخواست ازدواج دهند هر دوش یکی است اول و آخر اون جنث مونث هست که باید بله رو بگوید اما در مرحله ایی که دختر خانمها و خانما مستقیما خودشون از کیس مورد نظرشون خواستگاری کنند یعنی جواب بله رو دادند و فقط باید بروند صیغه نامه عقد موقت و دائم را با شرایط معلوم اسلامی ثبت و ضبط کنند و بروند پی زندگیهای حلالشون بنظر بنده حقیر کمترین بی سواد درخواست کردن دختر خانمها و خانمه از پسران جوان و مردهای متاهل و مجرد بسیار کار پسندیده ایی است اما باید معقولانه و بجا از پسران و مردان درخواست ازدواج کنند و مطمعن باشند که آن پسر جوان و آن مرد واقعا بدردش می خورد و با مشورت گرفتن از خردمندان با تجربه و تحقیقات موشکافانه از فرد مورد نظرشان این عمل خواستگاری را انجام دهند از پسر جوان و یا مرد متاهل یا مجرد تا به نیکویی به حوائجشان دست یابد بسیار سنت پسندیده ایی است امر ازدواجهای موقت و دائمی خداوند جل جلاله روزی همه پسران و دختران جوان و مردان متاهل و مجرد کند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
ضمنا قضیه حضرت خدیجه فرق میکرد چون یه پیرزن یه جوون رو میخواست و معلومه که اون باید پا پیش بذاره
در ضمن حضرت خدیجه( س )مسن نبودند.
شما هم یکم ادب داشته باش تا مظهر ادب باشی
هر چند که اصلا در مورد سن ایشان هم اکثر مورخین (برخلاف چیزی که در بین عموم رایج است) حدود 25 سال را بیان کرده اند.