نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
متاسفانه. عده قابل توجهی از مردم شهر نشین ما به تبعیت و تقلید از فرهنگ اروپایی اقدام به نگهداری و از سگ و گربه در منازل خود میکنند و حتی با فراغ. بال سگ گردانی در کوچه و خیابان میکنند ،، این رفتارها باعث اذیت و آزار. و. سلب آسایش بقیه مردم چه در آپارتمان ها و چه در خیابانهای شهر شده است ،، یکی از همین سگها دو سال پیش به بنده حمله کرد و قصد گاز گرفتن مرا داشت ،، مردم. ما بجای تقلید از قانون مداری مردم اروپا چه در رانندگی و چه در حقوق شهروندی فقط سگ گردانی و گربه چرانی. را یاد گرفته اند ،، به این عزیزان باید گفت آزادی شما در اینگونه موارد باعث سلب حقوق دیگران میشود زیرا ما مسلمانیم و فرهنگ. ما. فرسنگ‌ها. با اروپای مسیحی. تفاوت دارد . آنهایی که کمپین راه میندازن. مثل اینکه هیچ دغدغه ای بجز سگشان ندارند ،،، مرفهین بی دردی که. در ماه میلیون ها تومان فقط پول خوراک سگ و هزینه دامپزشکی پرداخت میکنند ، یه ذره هم به حقوق دیگران احترام بگذارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
حضرت محمد نعوذبالله مسیحی یا غرب زده بودند بخاطر داشتن معزه؟؟؟خجالت نمی کشید در همه چیز تا کم می آورید اسم غرب و غرب زدگی را می اورید؟شما فهم بیشتری از معصومین که مدام به حمایت از حیوانات و تیمار آنها توصیه کردند،دارید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
واقعا براتون متاسفم که اینجور قضاوت میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
ایکاش کمی انصاف به خرج می‌دادید وهمه چیزو به غرب نسبت نمی‌دادید با این حساب همون کت و شلواری هم که امثال شما میپوشند پیروی از فرهنگ غربیه برین ببینین چه اموالی وسرمایه هایی از کشور خارج می‌شود که همون ارزی هستن که شما میگید حیوانستیزی بسه به خودتون بیاین خوبه هرروز با این معیشتی که داریم دست وپا میزنید ولی جالبه گردن حیوونای خانگی میندازید بیکفایتهای جامعمونو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
سگها دقيقا به افراد منفي حمله ميكنند. حسشون قوي هست. سگ ولگرد شايد به خاطر گرسنه بودن در زمستان به انسان حمله كنه. ولي سگ خانگي هيچوقت گرسنه نيست. و حمله اون بخاطر حس منفي انسان هست. سگها حس خيلي قوي دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
شما هر سگي رو ميبينيد فكر ميكنيد اون حق شمارو خورده و در رفاه با ميليونرها داره زندگي ميكنه. بخاطر همين سگ بهتون حمله كرده چون ذهنتون منفيه
Iran (Islamic Republic of)
Rozita
۱۲:۳۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
الآن همه معضلات و مشکلات مملکت حل و فصل شدن،فقط مونده همین یکی،یعنی واقعاً مجلس کار دیگه ای جز این نداره که بیفته به جون این موجودات مظلوم و بی دفاع، و خانواده ها؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
بی‌دفاع! مگر نشنیده ای :گرگزاده عاقبت گرگ شود/ گرچه باآدمی بزرگ شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سگ اصحاب کف روزی چند پی نیکان گرفت مردم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
قانون عالی هست اما باید برا لعضی موارد استثنا باشه مثل سگ های نگهبان
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۱۲:۲۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
اگر دولت جلو این حیوانات را در جامعه نگیرد آزادی سایر افراد سلب می شود کم کم چهره کشور ما از اسلامی بودن با دادن این ازادی های غیر مشروع خارج می شود در جامعه ای که زن و بچه زندگی و رفت و آمد می کنند یک سری افراد بی قید و بند به سگ و حیوان گردانی در پارک ها و خیابانها می نمایند که بسیار زننده و با عث ترس کودکان و زنان می شود . لذا از مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه خواستاریم با افراد متخلف برخورد شود ما واقعاً از صدای سگهای همسایه شب نمی توانیم بخوابیم آن وقت در تراه و کلان شهر ها چطور است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
الان درکشورچهره اسلامی مشاهده میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
مجلس باید در مورد فضای عمومی طرح بدهد نا اینکه در خانه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
فقط يعنی سگ نجسه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
نجس‌بودن‌وفرزندونا امنی مردم ومزاحمت‌برای‌همسایگان‌ومردم‌هم‌اصلابرایشان مهم‌نیست‌فقط‌وفقط‌داشتن‌سگ‌.هدف‌اول وآخرشان است‌قانون برای اینهااگرکاری به‌سگ بازیشان نداشته باشدخوب ولی‌اگرکوچکترین‌ممانعتی‌برای‌سگ‌بازیشان.داشته‌باشدقانون بدی‌استوهمسایه‌خوب‌هم‌همسایه‌موافق‌سگ‌بازی‌ونگه‌داشتن‌ سگ درآپارتمان‌میباشدوگرنه‌آن‌همسایه‌بداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
من خودم خوشم نمیاد گربه یه سگ نگهدارم ولی دلیل نمیبنم کس که این کارو انجام بده بگیم مجرم این خیلی مسخره اس اره این که سگ به مکان عمومی مثل پاساز یا اینجور جاها نیارن اره حرف درسته ولی کسی نمیتونه در مورد خونه کسی تصمیم بگیره ولی درمورد حیوانات خطرناک موافقم چه معنی داره کسی مار یا اینجور چیزا داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
منم موافقم
ولی حیوونایی مثل مار و کروکودیل
نه حیوونایی مثل سگ و گربه که توسط بعضی از مردم آزار می بینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سلام خواهشا این طرح رو به جدیت دنبال کنید خسته شدیم از دست سگ بازها
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۰۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سلام واقعا جامعه ما اینقدر بی مشکل الان فقط گیرتون ب این بی زبوناست درضمن هیچ آیه ای از قرآن مبنی برنجست بودن سگ نداریم ب گفته دوست عزیزم پارکا بیشتراست مدفوع معتادان ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
طرز صحبتتون اصلا درست نیست.
چون شما خوشتون نمیاد دلیل بر دخالت تو زندگی بقیه نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
والله تو منطقه ما از هر چند خونه یکی سگ داره بماند که سگ های ولگرد هم کم نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۰۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
تنها مشکلی که داشتیم همین بود واقعا آسایش ازمون سلب شده بود دمتون گرم که اینقدر به فکر امنیت و آرامش ما هستین
-
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
آنهایی که می گویند ما مشکلات مهمتری داریم جوابشان این است این هم مشکلی است کوچک که با اندکی وقت حل می شود مشکلات بزرگی که میفرمایند نباید ما را از اینگونه مشکلات فرهنگی که حتی در اروپا هم قواعدی دارد منع کند مثل اینست که بگوییم چرا به فکر ناهار هستی درحالیکه دیوار خونه ات نیاز به تعمیر دارد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
یه طرحی هم به اسم صیانت از حقوق انسان ها در مواجه با انسان های حیوان صفت بکنند
سگ و گربه که مشخص از ظاهرش
این حیوان صفت هارو نمیشه شناسایی کرد
زندگی اکثر مردم رو هواست بعد خوشی زده زیر دل نمایندگان مجلس شورای اسلامی
همینمون مونده بیان واسه‌ی توی خونمون هم نظر بدن که چی بکنیم چی نکنیم
اون خیابونا اونم شما به توی خونه‌ی مردم چیکار دارین
مگه آشپزخونه‌ی مواد زدن تو خونه که میخواین گیر بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
دقيقا
Iran (Islamic Republic of)
حرف حق زدی ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
ولی خو درمورد بدن تو دین تو زندگی تو خونه تو وقت تو تصمیم گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
بگین شهرداری بیاد سگ های ولگرد رو جمع بکنه نمیخواد آقایون بفکر سگ و گربه تربیت شده باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
من خیلی میترسم که یهو سگ از دست صاحبش در بره و بهم حمله کنه. اتفاقی که بارها رخ داده. اونوقت صاحب سگ میخواد بگه ببخشید حیوون نمیفهمه که، یهو ترسید مثلا... منتها من شانس بیارم فقط ترسیدم. اما بدشناس باشم که خیلی اتفاقا ممکنه بیوفته کما اینکه برا خیلی ها افتاده. مخصوصا بچه ها خیلی در خطر هستن و در برابر سگ بی دفاع اند.


ولی انصافا طرح هایی مثل این سریع میرن و تصویب میشن اما چیزی مثل شفافیت آرا رو میبینیم که الکی به تاخیر میندازن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
ببین
حیوون که الکی حمله نمیکنه
شاید به سمتت می دوید و از کنارت رد میشد
برای منم اتفاق افتاده ولی یه بار وایسادم و سگه از کنارم رد شد
سگ وقتی میدوه به سمتت یا میاد سمتت که نوازشش کنی و بهش غذا بدی یا دنبال هدف دیگری هست که ربطی به تو نداره و مربوط به یه چیز دیگه هست ولی اگر خود سگ یا صاحبش رو مورد آزار قرار بدی برای دفاع شاید بیاد بهت پارس کنه یا دندون نشون بده که طبیعیه
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۱:۵۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سلام
سگ من جون من و نجات داد وقتی که توی خواب فشارم بالا رفته بود و با پارس کردن وبی قراری منو متوجه کرد و تا دو روز هم بعد از اون از کنار من تکون نمیخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
فشار گرفتن رو از کی یاد گرفته
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
همسایه ی بیچاره باید چکارکنه؟ مجبور به تحمل صدای پارس سگ هست .از خواب واسایش بیافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
بله واقعا طرح صیانت از جنگل ها ،ساحل ها ،،کوهعا تپه ها باید تصویب شود چون اینها اموال عمومی هستند

اما پارک و پیاده رو ،اپازتمان ،،جای حیوانات خانگی نیست

شما که حیوان دوست دارید برید خونه حیاط دار بزرگ بخرید مزاحم همسایه ها نشوید
گردش هم ببرید بیرون شهر ها ،،اسایش ملت بیش از این نگیرید
مردم همین جوری هم به خاطر وضعیت اقتصادی اعصاب معصاب ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
بله واقعا طرح صیانت از جنگل ها ،ساحل ها ،،کوهعا تپه ها باید تصویب شود چون اینها اموال عمومی هستند

اما پارک و پیاده رو ،اپازتمان ،،جای حیوانات خانگی نیست

شما که حیوان دوست دارید برید خونه حیاط دار بزرگ بخرید مزاحم همسایه ها نشوید
گردش هم ببرید بیرون شهر ها ،،اسایش ملت بیش از این نگیرید
مردم همین جوری هم به خاطر وضعیت اقتصادی اعصاب معصاب ندارند
Iran (Islamic Republic of)
mojtaba
۱۱:۴۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
من هیچ حیوونی ندارم اما میبینم پیرمرد و پیرزنها با یک سگ و گربه شادن و سرگم منم شاد میشم
این مجلس چرا اولویتش برای اشتغال میلیونها تحصیلکرده بیکار نیست!؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۱:۴۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
جهت اطلاع بگم ذات سگها از خیلی آدمها پاکتر هست،اشرف مخلوقات زمین را به گند کشیده ،یه لقمه نون به یه سگی میدی حاضر جونش را هم برات بده،ولی آدمها چی؟
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
fجای اینکه فکر اشتغال و گرونی و حل تخریب طبیعت باشه فکرچیاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
معیشت مردم مهم نیست این بی سوادها چسبیدن به سگ و گربه ها
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
جامعه جای حیوان داری نیست که یه عده بسیار کم بر خلاف نظر ااکثرمردم بخواهند یک کار غیر اخلاقی یعنی سگ گردانی ونگهداری حیوانات وحشی را درمحل سکونت انجام بدن برخورد باید قاطع وباز دارنده باشه این خودش یه نوع حیوان ازاری است که از حیوان ازادی را سلب میکنند واسمش را حمایت میذارند خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
احسنت جامعه اتفاقا این طرح به جای سطح شهر خانه مردم را هدف گرفته و به قول معروف اشتباه می زنه
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۱۱:۳۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
نگهداری از حیوانات توسط ائمه توصیه شده گربه و خرگوش و لاک پشت هیچ خطری واسه آدمی زاد ندارند حتی خیلی از سگ ها تربیت شده اند به طوری که آدمیزاد به بچه ش میگه بشین گوش نمیده ولی اون ها خیلی سریع اطاعت می کنند حیوون خونگی ها هزاران جور واکسن دارند و شامپو های مخصوص ب طوری که از خیلی از آدمیزاد تمیز ترند بعدش مسئله ازدواج و لبخند بچه رو پیش نکشید وقتی این همه بیکاری تو این جامعه کدوم پسری ازدواج میکنه بعدش خیلی ها هم بچه دارند و هم حیوون پس نگو لبخند شیرین بچه
چطور دوست دارید حیوونی آواره بشه و تلف بشه کسانی که موافق هستند حاضرن برای خود خواهی خودشون این حیوانات کشته بشند درسته صاحب حیوانات اگر حیوون شون به کسی صدمه زد باید جریمه بشند یا هرجایی که حیوون کثیف کرد تمییز کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
کلا هر کاری انجام شود بعضی ها دوست دارند همین طور حرف مفت بزنند. احتمالا خودشون از کسانی هستند که این حیوانات رو نگهداری می کنند و باعث آزار و اذیت دیگران می شوند، حالا به بهانه مشکلات دیگر دارند هوچی گری می کنند که این قانون تصویب نشود. هر چیزی سر جای خودش باید انجام شود؛ بهای خوشگذارنی تو رو که دیگران نباید بپردازند!
Iran (Islamic Republic of)
تخته روانچی
۱۱:۱۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
مشکل رانت و فامیل بازی و پارتی بازی و حقوق های نجومی کله گنده ها حل شده ،تالاب ها و دریاچه هامون همه پر از آب شدن، دیگه سدهای غیر کارشناسی نمیزنن کنار کوه نمک که تمام آب رودخانه شور بشه و زمین های کشاورزی خشک بشه،
-
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
این هم مشکلی است که باید حل شود نباید به این بهانه ها از سگ گردانی بعضی ها که همه پارک ها را نا امن و نجس می کنند اغماض کرد
Iran (Islamic Republic of)
یک هموطن
۱۱:۱۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
با تشکر از حاج آقا دلیکانی و کسانی که موافق این طرح هستند، برخورد با ضد فرهنگ مسئولیت کل افراد جامعه است. موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
اشتباهی موافق زدم بسیاربااین نظر مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
عمل‌کردن بر ضد دستورات صریح معصومین از هر ضدفرهنگی بدتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
مجلس اول بیاد طرح جلوگیری از نابودی جنگلها و مراتع و دریاها و رودخانه جلوگیری از شکار حیوانات را تصویب کنه نمیخواد از حیوانات خانگی طرحی بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
واقعا متوجه نمیشم!
توی کشور های غربی و اروپایی، هر کسی که صاحب حیوانی هست اگه مدفوع حیوانش رو از خیابان جمع نکنه جریمه سنگینی میشه ولی اینجا آقایون کلاس میذارن میگن، پس پارک بانا و رفتگران واسه چی حقوق میگیرن؟؟!!!
از طرفی طی سال‌های اخیر چندین حمله چنین سگ های بزرگ خانگی به کودکان در ایران رسانه ای شد که متاسفانه همگی به مرگ این بی گناهان ختم شد و حتی موردی بود که سگی به خانم حامله ای حمله کرده بود و هم خانم فوت شده بود هم فرزندش!
پس اون موقع مدافعان سگ پروری کجا بودن که الان نیم متر زبان درآوردن؟ با اینکه از سرتا پا با این مجلس مشکل دارم ولی این تنها اقدام مثبتی خواهد بود که ازشون خواهیم دید. هرچیزی حد و حدودی داره... معلوم نیست داخل باغ وحش زندگی می‌کنیم یا شهر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
حرف دلم رو گفتید .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۴۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
اقای محترم تفاوت هست بین سگ بزرگ وحشی با گربه و سگ آپارتمانی پاپی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
صورت مسئله رو نبايد پاك. كرد. بايد به صاحبان سگ اموزش داد مدفوع رو از توي خيابون و... جمع كنند و سگ رو با قلاده بيرون ببرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سلام خیلی طرح خوب و به موقعی هست رسیدگی کنید هر چه سریع تر مردم سگ شده مثل بچه انقدر وابسته شدن که هیچ چیزی هم نمیشه بهشون گفت دیگه نمیتونیم بچه ها مونو ببریم پارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
بله نماینده های که باید مشکلات معیشت مردمو که با این همه گرانی وتورم واختلاسهای افسار گسیخته مد نظر قرار بدهند به دنبال قانون سگهستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
چیه نارحتی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
باید با این معضل برخورد جدی بشه
از رتس سگ گردان ها نمی تونیم توی پیاده رو حرکت کنیم و مجبوریم بریم توی خیابون یا اینکه بریم و از طرف دیگر رد بشیم که خودش می تونه خطرناک باشه
وقتی یک دفعه ای یک سگ رو می بینم می ترسم که این ترس ناگهانی هم می تونه خطرناک باشه
در حوالی ما کسی هست که سگ اش آزادانه بیرون می یاد. در اونجا مغازه هست و محل خرید مردم و ترس از سگ که واقعاً وحشتناک می کنه خرید کردن رو
یکی از همسایه های ما به گربه ها غذا می دهد و موجب زاد و ولدشون می شه. بهش هم اعتراض می کنیم ولی فایده ای نداره. پر از گربه شده همه جا

خواهشاً سف و سخت مبارزه کنید با این بلا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۴۲ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
مشکل خودته میترسی کسی که اینقدر ترسو هست ماشین بزنه بهش صاف بشه اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
يجوري حرف ميزنيد انگار پياده رو شما پنجاه تا سگ داره راه ميره يه ادم با ترس از لابلاي اونها رد ميشه. احتمالا شما اصلا داخل شهر زندگي نميكنيد. و فرق سگ ولگرد و حامل بيماري رو با سگ خانگي نميدونيد. يه كم مطالعه كنيد كه اطلاعاتتون زياد شه. اينجا بعنوان ناشناس پيام گذاشتيد كسي نميشناسه شمارو. ولي جاي ديگه كه بشناسنتون اين حرفها رو بگيد. مجلس شادكن ميشيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
منم کاملا مخالف نگهداری سگ و حیوانات دیگر هستم علی الخصوص تو پارکها و خیابونها
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۱۲:۲۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
سگ با گربه خیلی فرق میکنه سگ کلا نژادش وحشیه البته قبل از اموزش ولی گربه ک دیگ ن ازاری میرسونه ن هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
باور کنید ضرری که ماهی قرمز شب عید به محیط زیست و منابع آبی میزنه هیچ سگ و گربه ای نمی زنه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
نترسید تصویب کنید هشتاد درصد مردم را از آزار حیوانات و یا ترس و اظطراب برخورد با حیوانات دراماکن عمومی و پارکها نجات می دهید
Iran (Islamic Republic of)
کاوه کیا
۱۹:۳۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
منظورت بیست درصده دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس.
۱۲:۲۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
درسته . خیلی از موافقا کامنت نمیزارن چون معترض نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
بد نیست یک طرح صیانت از مشکلات اقتصادی و گرانی دلار هم نمایندگان مطرح کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
از صدای سگ همسایه آسایش نداریم شب و روز
لطفا زودتر تصویب شود
خواسته اکثریت هم همین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
برو شکایت کن .
هر گونه صلب اسایش قابل پیگیری هست .
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۵۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
من و بچه ام میبرم پارک.
همین جور باید مواظب باشم خودم و بچه ام پا روی فضولات سگ و گربه نگذاریم

صاحبان سگ و گربه خانگی بهداشت را در مکان عمومی رعایت نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
پارک ها پر شده از فضولات خانگی
بدبخت پارک بانان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
صاحبان سگ و گربه خانگی بهداشت را در پارک ها و محافل عمومی. رعایت نمی‌کنند
همه جا پارک پر است از فضولات حیوانات خانگی

بنده خدا رفتگر صبح تمیز می‌کنه ،اخر شب پر از فضولات حیوانات خانگی

گاهی باید جلوی پا. را نگاه کنی که پا روی فضولات سگ و گربه نگذاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
درباره طرح مجلس برای مقابله حیوانات

سید مهدی طباطبایی

استاد حوزه علمیه قم

اخیرا طرحی با عنوان صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک، به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده که مفاد آن هیچ تناسبی با عنوانش ندارد و آمیزه ای است از چند موضوع متفاوت که در واقع هدف اصلی آن مقابله با نگهداری حیوانات خانگی مانند گربه و سگ هست.

اخیرا طرحی با عنوان صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک، به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده که مفاد آن هیچ تناسبی با عنوانش ندارد و آمیزه ای است از چند موضوع متفاوت، که در واقع هدف اصلی آن، مقابله با نگهداری حیوانات خانگی مانند گربه و سگ هست.

در این طرح آنچه به حیوانات خانگی و اهلی مرتبط می‌شود، از دیدگاه بنده، بر خلاف اخلاق و شرع و عرف است و در برخی موارد دخالت در حریم خصوصی افراد و دستوری کردن اخلاق محسوب می شود، که جز نارضایتی، چیزی بدنبال نخواهد داشت. اصولا هنجارهای فرهنگی و اخلاقی را با قانون و جریمه و حبس و شلاق نمی‌توان در جامعه رواج داد و طبق آنچه از سیره پیامبر اسلام و ائمه اطهار و بزرگان می‌فهمیم، برخورد اخلاقی و توام با مهربانی، بیشترین تاثیر را در اعتلای فرهنگی جامعه خواهد داشت. "و انک لعلی خلق عظیم" .

روزگاری پوشیدن کت و شلوار، از مظاهر فرهنگ غرب محسوب میشد، اما مگر توانستند با آن مقابله کنند؟

همینطور است نگهداری سگ و گربه که مطلق نگهداری آنها هیچ منع شرعی ندارد و روایاتی که در مورد نگهداری سگ در خانه آمده، نیازمند بررسی و فقه الحدیث است.

در بسیاری از این روایات، فرموده "سگ و تصویر جاندار اگر در خانه باشد، فرشته ها وارد نمی شوند"، در حالی که در منازل همه ما، کما بیش، تصویری از انسان یا حیوان دیده می شود، ولی مخالفتی با آن صورت نمی‌گیرد.

وانگهی، نگهداری از سگ و گربه، امری شخصی است و تا جایی که مزاحمتی برای دیگران نداشته باشد، نی توان از آن منع کرده و بر آن جریمه وضع کرد.

از نمایندگان محترم مجلس تقاضا دارم، بر حسب آنچه در اسلام آمده است، بجای چنین طرحی که چهره ای خشن را از جمهوری اسلامی به جهانیان ارائه می کند، فرهنگ غنی اسلام را در حمایت از حقوق حیوانات، به دنیا ارائه کنید و با وضع قوانینی در مقابله با حیوان آزاری، پیشگامی اسلام را در حفظ حقوق حیوانات، معرفی فرمایید.

بله، ما با پرورش و تکثیر و خرید و فروش هر حیوانی، از جمله سگ و گربه و حیوانات به اصطلاح خانگی مخالفیم و سالهاست ندا سر می‌دهیم که جلوی توله کش ها را بگیرید.

ما‌ با به جنگ انداختن حیوانات و شرط بندی سر آنها مخالفت کرده ایم.

ما با جدا کردن گوساله از مادر بر حسب دستور شرع و اخلاق، مخالفت کرده‌‌ایم.

ما با شکار تفریحی و زنده گیری حیات وحش، و فروش آن مخالف بوده و هستیم و سالهاست ندا سر می‌دهیم، ولی کو گوش شنوا.

ما با پرورش و تکثیر و بهره کشی از حیوانات از جمله کروکودیل مخالفیم.

ما نسبت به درمان و امداد آفریده های خدا، حساس هستیم‌ و بر حسب شرع و اخلاق، آن‌ را ضروری می‌دانیم.
با ظلم و ستم به حیوانات، از مورچه گرفته تا حیات وحش،‌مخالفیم.

باغ وحش و باغ پرندگان را ظلمی آشکار به حیوانات می دانیم و سلب آزادی از آنها.

اما نه تنها از نمایندگان و مسئولان واکنشی در برابر آن ندیدیم، بلکه مشاهده می‌شود به ترویج آن برای جلب نگاه مردم، می‌پردازند. نمونه آن باغ پرندگان قم هست.

تعجب می کنم که چرا نمایندگان محترم مجلس، در برابر چنین ظلم آشکار، واکنش نشان نمی دهند و آن را ترویج فرهنگ غرب نمی دانند.

چنین است: کشتار میلیونی پرندگان مهاجر در شمال و جنوب کشور، قطع و سوزاندن درختان بلوط برای زنده گیری و فروش سنجاب‌ها، جنگل خواری و کوه خواری و رودخانه خواری و حفر چاه و سد سازی و انتقال آب و خشکاندن تالاب‌ها و مالچ پاشی و صید بی رویه ی ماهی ها و صید ترال و ده ها مشکل زیست محیطی دیگر، که مصداق بارز فساد و تباهی در زمین هستند و مخالفت با آیه شریفه ی : "هو انشاکم من الارض و استعمرکم فیها " اوست خدایی که شما را از زمین پدید آورد و از شما آبادانی زمین را درخواست کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
خیلی طولانی بود ! من که نخوندم .
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۱:۵۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
شما حق ندارى نظر شخصى خود را بنام شرع ارائه بدهى
اسلام از نظرات شخصى امثال تو بنام دين كم ضربه نخورده است. امثال شما كى مى خواهيد بفهميد كه جامعه و مملكت را نمى شود فقط با اخلاق اداره كرد؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
اقا ییی .... شما که استاد حوضه هستی واقعا تعجب میکنم که چه طور هیچی نمیدونی ؟
برو تو گوگل سرچ کن حکم شرعی نگهداری سگ و بعد برو تو ویکی شیعه ببین .
یعنی اینقدر حدیث و روایت از بدی و نجاست و گناه نگهداری سگ داریم که من با خودم گفتم الان که ایه ای نارل بشه و مستقیما حرامش کنه .
برو مطالعه کن برادر من
به فکر خودت نیستی به فکر جوونایی باش که بهشون درس میدی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
ایشان که استاد حوزه هستند دانایی دارند یا شما که در گوگل سرچ می کنی و بدون هیچ خواندن اصول و درسی نظر می دهید؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۳۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
سلام علیکم عزیز دل برادر درود و خداقوت ولی آنچه موجبات نامنی و هنجارشکنی و مغایرت با اصول بهداشتی و ایمنی و سلامتی جسمی و روحی انسانها در محیط زیست انسانها داشته باشد دیگر نامش حریم خصوصی محسوب نمی شود مال و اموال خصوصی محسوب نمی شود مثلا شما در منزلتان یک حیوان وحشی یا اهلی که امراض مختلف را می تواند به انسان سرایت دهد و منزلتان را با مدفوعش و ادرارش و مو و پشمش نجس کند و اگر آن مو و پشم بر البسه تان باشد نماز شما باطل است و باید عین نجاست را از مکان ایستادن نمازتان و البسه تان پاک کنید بعد بایستد برای نماز خواندن و اگر این آلودگی امراض حیوانات مختلف اهلی و وحشی دامن گیر آن انسانهایی شودکه در همسایگی شما زندگی می کنند شما گنهکار محسوب می شوید و حق الناس گردنتان می افتد چرا که شما صاحب آن حیوانات در منزلتان هستید و شما آن حیوانات را در منزلتان آوردید و با سر صداهای ناهنجارشان هم می توانند انسانهایی که در همسایگیتان زندگی می کنند را مداوم آزار و اذیت کند و حتی می تواند به همسایگانتان حمله کند و آسیبهای جدی بهشون وارد کند بنابراین در این امور صحبت از حریم خصوصی در شهرها مطرح و جایز نمی شود امنیت ملی جامعه بشری از هر لحاظ مهم و اصل و اصول دینی دین اسلام ناب محمدی ص اولویت اول است نه حریم خصوصی که به امنیت مردم صدمه می زند و قانون حقوق بشری حق حقوق شهروندی را زیر پا می گذارد حریم خصوصی زمانی حریم خصوصی است و احترامش واجب و صیانتش واجب است که در آن حریم خصوصی ایجاد نا امنی و هنجارشکنی و عدم رعایت اصول ایمنی بهداشتی و محیط زسیتی در حریم دیگر انسانها که همسایگانتان هستند ایجاد نکندو قانون باید محکم و مجدانه جلوی اینگونه ناهنجاریها رو برای ایجاد امنیت برای شهروندانش بگیرد و حیوانات وحشی و اهلی را به محیط زیست خارج از شهر ها انتقالشان دهد در جایگاه خودشان یا صاحبان اینگونه حیوانات می توانند حیواناتشان را به خارج از شهر ها در باغها و ویلاها و کاخها و کارخانه جاتشان و مزارع خودشان انتقالشان دهند ولی در شهرها قوانین و مقررات انسانی اسلامی خاص خودش باید ایجاد و اجرایی شود
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران لطفاً. فرهنگ سازی کنید چون پارک ها که محل تردد کودکان است. پر شده از فضله سگ و گربه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
#حیوانات_احساس_دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
#حیوانات_شعور_ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
#حیوانات_وفا_دارند
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۱۲:۲۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
#حیوانات_حق_زندگی_دارند
#حیوانات_باید_جدا_از_زندگی_انسان_ها_زندگی_کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
نمی‌رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
با سلام.من خونه ویلایی دارم یه سگ نگهبان دارم که از خونم محافظت میکنه در برابر پسر های معتاد همسایه ها دزدها به کنار خوده همسایه هایه اگه سگمون نباشه هر چی تو حیاطه رو میدزدن
الان اونا می تونن شکایت کنن سگ مارو بگیرن بعد بیان دزدی؟
بارها دیدیم تو کوچه بی پروا مواد مصرف می کنن و از ما هم ترسی ندارن چند بارم که از دیوار تو خونه سرک کشیدن همین سگ مچشونو گرفته
لطفا ملک ویلایی رو از آپارتمان جدا کنید چون هیچ مشاعاتی با همسایه ها نداریم بعد اونا برن شکایت کنن بدون اینکه اسمشونو بفهمیم بیان دزدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سگ نگهبان فقط بامجوزبایدباشدجائی راسراغ دارم سگ نگهبان داردمتاسفانه درایام تعطیلات ابتدای سال این حیوانات رابدون آب وغذارهامی کنندتابعدتعطیلات شایدهمسایه ای چیزی ازروی دیواربیندازداین هم معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۱۲:۳۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
نه قانون برای سگ نگهبان نیست برا ی افراد لاابالی که سگ گردانی در شهر دارند و مزاحم مردمند داداش سگ برای گله و نگهبانی و روستا ها اشکال ندارد نگران نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
قدیم چون حیاط ها خیلی خیلی بزرگ بود در روستاها و مردم گله وکاو گوسفند داشتند در حیاط سگ هم نگه می‌داشتند در گوشه آیی آزار و اذیت به همسایه ها نمی‌رسید چون حیاط ها خیلی بزرگ بودند
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۰:۳۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
یعنی الان دیگه همه مشکلات کشور حل شده ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۰:۳۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
یعنی الان دیگه همه مشکلات کشور حل شده ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۰:۲۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
ازیک دخترخانم پرسیدم باوجودخواستگارای خوب چراازدواج نمیکنی ؟گفت سگموچکارش کنم؟خب شماهموطن نظربدین.سگ بهترست یاهمسر.؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
ما اومدیم محل زندگی اونارو تصرف کردیم اون وقت حق ندارن اونجا باشن؟ این همه حدیث از پیامبر راجب گربه ها و حیوانات. که همشم اینه که نباید اونارو ازار بدیم . اگه شما برای حرام و حلال اینکارارو میکنین پس به حدیث پیامبر باید عمل کنین نه عکس حدیث!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
هر چیز سر جای خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
شما چطور خودت جای ی خانم گزاشتی و به این نتیجه رسیدی اون خواستگارها خوب بودن ؟ اگه خود شما به خواستگاری خانمی مورد علاقه خودت بری و ایشون ازدواج به شرط پدبرفتن سگش از طرف شما قبول کنه چیکار میکنی قبول میکنی یا رد میکنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
توحید شاه آبادیان
۱۰:۵۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
هموطن گرامی مشکل همینجاست که نباید در کار کسی دخالت کنی و دلیل بپرسی . هر شخصی عقیده و اعتقاد خود را دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
دیگه نمی دونم چی بگم. خدایا نجاتمون بده از این وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۰۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
در زمان پیامبر سگ برای چوپانی وگله داری بود .شما هم چوپان هستی عزیزم چرا همه چیز را قاطعی کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سگ بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سگ
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۰:۲۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
نگهداری سگ جرم نیس.امااذیت وآزارهمسایگان چه درآپارتمان وخونه ویلاییهاجرم هست.درهمسایگی مایک خونه ویلایی هست که دوتاسگ دارند که همیشه صدای وق وق شان به آسمان بلنده.مفابل اعتراضمان صاحبش میگه زبون بسته ها مگه چکارتون کردن؟اگه زبون بسته ایناهستن پس مابریم بمیریم بهتره چون شب وروزمون روسیاه کردن وازدستشون خواب واسراحت نداریم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
اینقدر پارس می کنند که آدم بیچاره می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
این طرح بسیارعالی هست حتما تصویب کنیدپارک وشهروخونه باغ وحش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
کاملاً موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
فکر کنم سگ رو با شیر و ببر اشتباه گرفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
یه دوستی هی آیه حدیث آورده، عزیز جان خانه های قدیم طویله و جای حیوان داشته. هیچ حدیثی نگفته که در تخت خوابتون حیوان نگه دارید.
اونی هم که گفته سگ کوچولو موچولو بی آزار؛ ما در ساختمانمون یه همسایه یه سگ کوچولو نگه میداره که مدام پارس میکنه. بعد خود همسایه سرش فریاد میکشه که ساکت پدرسگ:) صدای خودش هم قاطی صدای حیوون میشه و آسایش نداریم. خب حیوان که ذاتش پارس کردن هست چرا میاری تو خونه بعد میگی ساکت شو !!!

کلا حیوون نگه داشتن تو خونه روحیه خاصی میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
مگر دین اسلام برای امروز و یا دیروز بوده که حدیث معصوم را زیر پا می گذارید؟؟؟ دین اسلام دین همیشگی است و جاودان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
دلیلش اینکه هیچ وقت فرهنگ نگرداری از حیوانات اموزش داده نشده و اکثر این افراد هیچ مطالعه ای درباره نگهرداری از حیوانات ندارن وگرنه سگ بی دلیل صدا نمیکنه و ی سرپرست باید صداهای پارس سگشو بشناسه و بدون معنی هر کدوم چی هست من حتی با شنیدن پارس سگم میدونم الان ی مرغ اومده جلوش و داره با پاش خاک و زیر و رو میکنه و سگم از این کار خوشش نمیاد یا کدوم پارسش برای دیدن گربه هست و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
چرا انسان نمیرود در لانه سگ زندگی کند
معمولا انسان با انسان زندگی میکند دوستان بروند با حیوانات در مکان حیوانات زندگی کنند
جان کلام همین است مطمئن باشید حیوانات اگر در مکان واقعی خود باشند حاضر نیستند انسان را داخل خود قرار دهند چرا بعضی از دوستان میخواهند خود را زیر گونه حیوانی قرار دهند به نوعی هم حیوان آزاری و انسان آزاریست مشکل از آن دوستی است که همراه حیوان است چون فکر کنم در انسان بودن و دیگر مخلوقات خدا انسانیتش را گم کرده
Iran (Islamic Republic of)
توحید
۱۱:۰۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سرت تو کار خودت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
واقعا حرف درستی بود دوستان گم شده خودشان را دارن نشان میدهند
آن حیوان انسان شده یا آن انسان حیوان شده ولی گزینه دو درست است چون انسان خود را حیوان مبینه و با حیوان میچرخه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
امیدورام هر چه زودتر ممنوعیت حضور حیوانات در آپارتمانها و در محل های عمومی شهری و وسایل نقلیه زودتر تصویب شود
یه رزو یه آقایی یک سگ بسیار بزرگ را تو پیاده رو می‌آورد که تمامی رهگذران به خاطر حضور این حیوان از مسیر پیاده رو نمیرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
من هم نمی رم چون می ترسم. از سگ و گربه فرار می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
من با نگهداری سگ مخالفم اما گربه نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
من با هر حیوانی مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
چ فرقی داره؟؟اون فضولات نداره؟؟بیماری نداره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
والله حقوق این حیوانات همجوره پایمال شده مردم ازهرشهرودعات وروستایی آمدن تهران بیابونارم ساختن تصرف کردنحیوانهاروآواره کردن حالامیگن اوناکه حیون دارن برن روستا واینکه عوص اینکه فکراین حیونهاکه اواره باشن میخوان اونایم که صاحاب دارن بی صاحاب و اواره کنن خداونددنیاروباحیواناتش آفریده واین نظرفقط باعث هرج ومرج هست وپروشدن یسری ادما...خوب دوتاازپارکارم بزارن براحیوناکه فقط حیونهاوادمایی که باخداوحیوناش مشکل ندارن برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
این چ نوع استدلالی هست.اونطور باشه باید با حشرات هم کاری نداشته باشیم چون مخلوقات خدا هستن.پس بزارین تو زندگیمون باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
آخه خرگوش وحشیه؟
گربه و سگم همینطور یکی برای خونش نگهبان نمیخواد مثل سگ
حالا سوسمار و میمون کروکدیل آره و سگ و خرگوش و گربه واقعا چیز مسخره ای یه فکر کن یکی بچه داره بعد واسش گربه خریده اون بچه هم وابسته شده چطور بهش میگی اینو باید بندازیم بیرون دل صاحبا و بچه ها میشکنه با این طرح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
امیدوارم هر چه زودتر تصویب بشه محیط زندگی آدمها باغ وحش نیست که یک عده هر حیوونی خواستن نگهداری کنن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
با سلام خواستم بگم حیوانی مثل سگ با جثه کوچک و کاملا بیصدا و بدون اینکه تردد در مشاعات داشته باشدواینکه تمامی واکسنها را زده و انگل تراپی شده و مدام تحت نظر دامپزشک است چرا باید جز حیوانات خطر ناک قرار بگیرد لذا خواهش میکنم در مورد این مخلوقات خداوند تصمیمهای کاملتری بگیرید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۰۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
خودت مگی حیوان خدا حیوان خدا جایش در طبیعت نه خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
اینطوری باشه ک هرکسی برا نگه داری حیوونش ی دلیل میاره.دلیلی ک از نظر خودش درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
هر چقدر بهش رسیدگی کنید باز نجس است عین مدفوع آلودگی داره کاش متوجه بودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
یک کودک با قبول مسئولیت نگهداری از یک حیوان خانگی می تواند خود را برای قبول مسئولیت های بزرگتر در آینده آماده کند.
Iran (Islamic Republic of)
توحید
۱۱:۰۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
تفکر فوق العاده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۰۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
می خوای با یک حیوان بچه تربیت کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
بی ربط و مسخره.شما میخوای آماده اش کنی یاد بده ب حقوق دیگران احترام بزاره.ب قانون احترام بزاره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
یادتان باشد که حیوانات خانگی به یک صنعت تبدیل شده است.
تکلیف این همه دامپزشک و تولید کننده و توزیع کننده غذای حیوانات، خاک، قفس، خانه و ... چه می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
خدا برکت به حیواناتی چون گوسفند و مرغ... قرار داده اما سگ نه باید در این زمینه همت کنند البته نه در آپارتمان و اتوبوس وپارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
همسایه ما به فروشنده موادمخدرمی گفت شماهم بایدیک لقمه نون برای خانوادت ببری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
جطور می توانید توزیع کننده ی مواد مخدر را با دامپزشک و تولید کننده ی غذا و قفس و ... یکی کنید۱؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
جناب آقای دکتر قالیباف
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
سرکار خانم رفیعی
رئیس محترم فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی

با سلام
مدتی پیش طرحی موسوم به «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» به مجلس ارائه شده که دارای اشکالات جدی است. خواهشمندیم ضمن بررسی اشکالات که در ادامه به تفصیل عنوان خواهد شد به‌طور کلی این موضوع را مدنظر قرار دهید که با وجود مشکلات فراوان در جامعه و لزوم توجه و تقدم‌گذاری به حل معضلات معیشتی و ریشه‌یابی و مبارزه با عوامل فساد، رانت و قاچاق و... درگیر کردن نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی به بررسی خانه‌های مردم جهت ضبط حیوانات خانگیشان در این برهه زمانی امری عجیب است.
این طرح دارای اشکالات جدی است که به ترتیب عنوان می‌شود:
۱. تعریف حیوانات وحشی، مضر و خطرناک صحیح نبوده و حیوانات نام‌برده‌شده در این لیست هم‌سطح نیستند. خرگوش جزو حیوانات اهلی و سازگار است. گربه جزو حیواناتی است که ائمه‌ (ع) توصیه به نگهداری از آن‌ها در خانه کرده‌اند، سگ برای بسیاری از منازل نقش نگهبان داشته و لاک‌پشت و سوسمارهای گیاه‌خوار آزاری برای سایرین نداشته و نبایستی جزو حیوانات وحشی و مضر و خطرناک طبقه‌بندی شوند.
۲. با توجه به اینکه افراد بسیاری در طی سال‌ها اقدام به نگهداری از حیوانات کرده‌اند ممنوعیت ناگهانی نگهداری از حیوانات ممکن است باعث رهاسازی گسترده حیوانات در محیط شهری و یا خارج شهری شود که باعث بروز مشکلات عدیده زیست‌محیطی خواهد شد.
۳. عمده‌ترین دلیل گرداندن حیوانات در وسیله نقلیه برای تردد به مراکز دامپزشکی است. چنانچه تردد در وسایل نقلیه ممنوع اعلام شود بسیاری از افراد تمایلی به مراجعات دامپزشکی نخواهند داشت که در نتیجه باعث افزایش بیماری و تهدید سلامت جامعه خواهد شد.
۴. نگهداری از حیوانات خانگی خصوصاً گربه به‌لحاظ روان‌شناسی باعث بهبود سلامت روانی فرد و کاهش آثار افسردگی می‌شود. با توجه به شرایط جامعه و شیوع بالای مشکلات روانی ممنوعیت نگهداری از حیوانات باعث تشدید مشکلات روانی جامعه خواهد شد.
۵. با اجرای چنین قانونی امدادرسانی به حیوانات آسیب‌دیده بی‌سرپرست میسر نخواهد بود، چراکه نیاز به تردد با وسیله نقلیه و انتقال به مراکز دامپزشکی وجود دارد؛ لذا این قانون مغایر با تعلیمات دین مبین اسلام مبنی بر مهربانی با حیوانات است.
۶. افراد زیادی در کشور اعم از دامپزشکان، متخصصان، کارشناسان، پرورش‌دهندگان و سایر رده‌ها به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم مشغول به فعالیت تجاری در زمینه حیوانات خانگی هستند. تصویب چنین قانونی منجر به موج بیکاری گسترده‌ای در سطح کشور خواهد شد که با توجه به مشکلات معیشتی و درصد بالای بیکاری موجود، این قانون باعث تشدید مشکلات کشور خواهد شد.
۷. سال‌هاست رشته دستیاری بیماری‌های داخلی دام کوچک جزو رشته‌های تخصص دامپزشکی در دانشگاه‌های کشور است که به مطالعه بیماری‌های سگ و گربه می‌پردازد. در صورت تصویب چنین قانونی فارغ‌التحصیلان این رشته که تعداد زیادی هم دارند با عمر رفته و هزینه‌های کرده چه باید کنند؟
۸. با توجه به تعداد بالای دوستداران حیوانات، تصویب و اجرای چنین قانونی باعث نارضایتی عمومی خواهد بود.
خواهشمندیم با توجه به موارد مذکور، دستورات لازم را برای لغو این طرح و یا اصلاح آن ابلاغ فرمایید.

با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
این همه صغرا کبرا برای چی می گی جای که پیامبر وامام از درستکاری می گویند گوش نمی کنی وهر جا به نفع خودت هست حدیث می گی تازه اون موقع بافت شهر نشینی مثل الان نبود که وبعدش پیامبر آنقدر در مور رعایت حال همسایه گفته که بعضی ها فکر کردن همسایه ارث می برد انوقت تو با سگ وگربه می خواهی به استناد حدیث مردم آزاری کنی و بعد پای دین واسلام وسط می کشی خجالت نمی کشی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
طرف هرجا میره سگ و گربه و.. با خودش میبره اون دقت میگی برا دکتر میبره؟؟با حساب کتاب شما این حیوون ها چقدر مریض میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
مردم آزاری گناه داره اما حیوان آزاری نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
امام کاظم (ع) فرمود: خانه‌تان را از سه چیز خالی نگه ندارید که آن‌ها خانه را آباد می‌نمایند: 1- گربه 2- کبوتر 3- خروس حال این نمایندگان فهم بالاتری از امام معصوم دارند نعوذبالله؟ ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
شما کبوتر و خروس نگه دار

این سگ و گربه‌ها رو بیشتر برا پز و تقلید از اونوریا نگه میدارن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
حرف خنده دار نزن اون زمان مگه خروس بوده. خودتون رو مسخره کردین یا مردم رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
امام ها حدیث های زیادی دارن ولی چرا گزینشی عمل میکنید.اگ ب حرف اونا عمل میکنید به همه اش عمل کنید ن هر کدوم ک ب نفع خودتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
یه جوری میگی اون زمان مگه خروس بوده که آدم فکر میکنه خروس همین چند سال پیش اختراع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
خانه با آپارتمان فرق دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
کاربر ۱۰:۳۷ چرت نگو یعنی خروس همین چندسال پیش اومدش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
پیامبر (ص) فرمود: حیواناتی را در خانه نگه‌داری کنید، تا شیاطین به جای این که به فرزندانتان مشغول شوند به آن‌ها مشغول شوند. حال اگر نمایندگان از پیامبر نعوذبالله به دین آگاه تر اند سخن بگویند و طرح های مخالف دستورات صریح معصومین تصویب کنند و به دین خیانت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سگی که صدای ناهنجار داره بدرد نگه داری نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
امام صادق (ع) فرمود: زنی به خاطر این که گربه‌ای را زندانی نمود و آن گربه از تشنگی مرد، مورد عذاب واقع شد. حال نمایندگان می خواهند جهنمی شوند بسم الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
این ربطی ب این طرح نداشت ها.بیشتر درباره حیوان آزاری بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
فکر کردی اگر این حیوانات را از خونه ها جمع کنند چه کارشون می کنند معلوم می کشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
گربه هیچ آزار و اذیتی ندارد و با روش های کنونی مانند خاک مخصوص و غذای خشک و تر آماده که در مغازه ها به فروش می رسد کاملا برای زندگی آپارتمانی آماده شده است.
یادمان نرود که در قصه ای قدیمی همیشه یک گربه روی کرسی می نشست و خرخر می کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
امام علی(ع) فرمود: از خدا بترسید در مورد بردگان، کنیزان و اموال بی‌زبانتان سوال کردند:‌ اموال بی‌زبان چیست؟ ایشان فرمود: گوسفند، کبوتر، گربه و مانند این‌ها. حال این نمایندگان مدعی دین از امام علی نعوذبالله داناتر و آگاه تر به دین اند که گربه را هم ردیف کروکودیل و یا سگ نجس می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
کسی نگفته نجسه.امام علی هم نگفته سگ و گربه ببرید تو آپارتمان.طرف بیرون شهر ویلا داره اونجا نگه داره.ن تو شهر و اپارتمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
اگر راست می گویی، چرا توی خانه ات گوسفند نگه نمی داری؟ در همین حدیث هم هست. طفلکی مظلوم تر از بقیه هم هست:)))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
البته با قیمت گران گوسفند کسی هم اگر بخواهد نمی تونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
پیامبر هم نعوذبالله اگر بودندبه خاطر معزه(مشهورترین داستان در مورد او این است که یکبار وقتی اذان گفته شد، معزه بر یکی از آستینهای عبای پیامبر اسلام خوابیده بود؛ پیامبر گربه را بیدار نکردند بلکه آستین را جدا کرد، و بقیه عبا را برداشتند تا گربه به خواب ادامه دهد. و حیوانی است که پیامبر اجازه داده در خانه باشد.) با این قانون جریمه می شدند؟؟؟ آیا فهم نمایندگان مجلس بیشتر است یا رسول خدا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
حصرت علی هم گفتن من ی دانه رو از دهان ی مور هم نمیگیرم با حرف شما پس باید تو خونه مورچه هم نگه داری کنیم و کاری بهشون نداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
مورچه را هم اگر از روی تفریح بکشید گناه کرده اید
Iran (Islamic Republic of)
م ب
۰۹:۴۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سلام ..چقدر بعضی از انسانها ... هستند که با یک موجودی که کارش چیز دیگریست و نجس است برای خودشون بظاهر کلاس میزارند ..سگ گردانی کلاسه واقعااااا ..خدایا اشرف مخلوقاتت به کجا رسیده ...
Iran (Islamic Republic of)
تخته روانچی
۱۱:۲۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۴۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
فقط اعدام کسی که سگ گربه اخوند قناری یا هر حیوان وحشی در خانه نگهداری کنه باید اعدامش کرد
Iran (Islamic Republic of)
امیر جواد
۱۰:۴۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
بهتره در مورد چیزی که سر رشته نداری صحبت نکنی
یعنی ما سگ و گربه و قناری و طوطی هامون رو ول کنیم؟
بعدش بنظرت برای اینها چه اتفاقی میوفته
این بد بخت ها حتی یک شب هم نمیتونن بیرون از خونه زندگی کنن
پس ما نمیتونیم اینهارو ول کنیم
من خودم 3تا طوطی دارم،1سگ دارم و4تا بچه گربه
توی بهترین مکان و شرایط دارم نگه داری میکنم و هیچ کس هم ناراضی نیست
پس بیا پایین سرمون درد گرفت بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
کاربر ایرانی یکی باید بیاد امثال تورو اعدام کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
شنیده شده امسال افزایش حقوق کارمندان دولت10درصد هست ایا نمایندگان بجای اینکه به معیشت وتورم وارزانی کالا جلسه بگذارند باید به مسائل مثل سگ وگربه وروکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۹:۳۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
طرح بسیار خوبی است نه خانه نه مجتمع نه هیج جای محصور کردن حیوانات بدلیل تمایلات و نیازهای شخصی ما نیست هم خود حیوان هم خود اجتماع مورد اذیت است حالا فرقی نمی کند چه باشد سگ زینتی یا سگ نگهبان اینها همه بازی با کلمات است .درضمن مافیای بزرگی پشت قضیه است که مردم را درگیر کرده است مثل دامپزشکان تولید کنندگان و...به نظر من سگ باید در مواردی چون کمک نگهبانی آموزشی دامداری و غیره استفاده شود مطمینا در داخل شهر این موارد بسیار کم است.چرا مرغ و خروس در خانه بخواهی نگهداری کنی همسایه ها صداشون در میاد اما برای سگ خیر؟!؟!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
جمع کنید بساط سگ بازی و این مزخرفات غربی رو.هر چیز چرت و کثیف غربی هارو مردم دو سوته یاد میگرن خوب چرا کارای خوبشونو انقدر سریع و فراگیر یاد نمی گیرید.یه نمونه خیلی ساده و ابتدایی تا حالا شده یه بار قبل غذا خوردن، مثل همین غربیا دعا بخونید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
داشتن حیوون تو خونه بده؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
درستش هم همینه اینا که با سگ هاشون میان تو خیابون هم مردم اذیت میشن هم باعث میشه سگ یا گربه از زندگی اصلی خودش دور بشه
Germany
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
والا چیزی که ما میدانیم حیواناتی خطر ناک تر از بعضی از انسانها نداریم طرح صیانت باید روی اینها احرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۰۸:۳۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سلام ، طرح به جا و خوبیه اميدوارم هرچه زودتر اجرايي بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۳۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
طرح صیانت مردم در قبال بی کفایتی را نیز به تصویب برسانید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
مشکل ما نگهداری حیوانات خانگی بود که آن هم به مدد مجلسیان پرکار و با دقت نظر بالا در حال حل شدن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
من به تصویب چنین قانونی معترض نیستم ولی به این موضوع اشاره کنم که برای جریمه کردن مردم چرا انقدر سریع در مجلس تصویب میشه ولی قوانین دیگه بنفع مردم هست همیشه تق لق هست مثلا رتبه بندی معلمان و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
اگر تصویب بشه عالی است پارکها شده محل گذر اینها داخل چمنها..... و بچه ها انجا بازی میکنند جالبه سگ دارها تابلوهای ورود سگ به پارک ممنوع را از جا دراوردند. در اپارتمانها این مشکل هست که اسانسور ها الوده میشه صدای پارس سگ داخل ساختمان ازار دهنده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
با تشکر از مجلس محترم بسیار عالیست
خیلی سفت و سخت قانون کنید و سختگیرانه تر برخورد کنین
طرف سگ میاره تو آپارتمان چندین واحدی بعد که بهش میگی میگه واحد خودمه در صورتیکه سگ شما در مشاعات هم رفت و آمد دارد و صدای اون موجب آزار همسایگان است
یا پارک ها که جای خود را دارد داخل چمن هر جا نگاه میکنی مدفوع سگ خود غربی ها هم همه سگ ندارن تو خونه که این بندگان خدا به تقلید از آنها انجام میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
آیا این جلسات حیوانی مهمتر ازمسیله معیشت وآب مردم بود!!!
چرابرای مهار گرانی وکاهش قیمتها همه فلج شدید، وخودرابه وضع قوانین مسخره وپیش پا افتاده، سرگرم کرده اید!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
مجلس از مجازات غارتگران بیت المال و نجمومی بگیران غافل می شود
و به مجازات نگهداری از حیوانات رسیدگی می کند ؟؟؟؟؟؟!!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
بعضی سگها واقعا خطرناکن و صاحبانشون اطلاعات درستی در مورد اونا ندارن و وفقط برای خودنمایی از اونا استفاده میکنن. اگر قراره قانونی گذاشته بشه بهتره برای این افراد باشه تا سگهای خطرناکشونو بیرون نیارن یا حق نگه داری در فضای مسکونی نداشته باشن. ولی گربه و خرگوش خطرناکن آخه؟ !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
همه حیوانات خطرناک هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
البته خطرناک ترین موجود کره زمین انسان نام دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
گربه، سگ!!!مسلمان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
ببینم می تونین برای حیوونا قانون بزارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
هرکه حیوان داره تو ملاعام نیاره،جریمه هم بزارن ،خسته شدیم از بس سگ وگربه دیدیم ،بابا بزارین خونتون،خوبه یکی مرغ وخروسش بغلش باشه همه جا ببره،یا گوسفندشو،یعنیا باغ وحش شده کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
انشاالله زودتر تصویب بشود .چون بعضی از سگها خیلی وحشی هستند .درضمن خانواده ها به جای فرزند سگ می آورند!!!مگر ممکن است سگ جای خنده های سیرین فرزند را پر کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
برای فرزند آوری معیشت و اقتصاد باید خوب باشه این ها بهانه است که سگ جای فرزند را می گیرد خیر هیچ وقت یک سگ نمی تواند جای فرزند را بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
کاربر ۸:۰۶ بیا پایین سرمون درد گرفت
Canada
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
ایکاش قبل از داشتن حیوان
قانون نگه داری حیوان را بدانیم
در اینجا اگر مدفوع حیوان ات را برنداری
جریمه 150 دلار تا 250 دلار جریمه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۴۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سلام برای گربه وسگ هم قانون بگذارید این ها که دوست دارند سگ گربه نگه دارند بروند روستا محیط شهری که جای حیوان نیست چه اهلی وچه وحشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
شما متاسفانه اطلاع ندارید که گربه سگ و حیواناتی از این قبیل از روزگار گذشته همدم و مونس انسان ها بودن و جزو حیوانات شهری قلمداد می شوند.لطفا ابتدا علم یک موضوع را داشته باشید و بعد نظر دهید
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۱۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
سگ داران سگ بازان علاقه مندان به سگ و دیگر حیوانات خطرناک سگها و حیوانات خطرناکشان را ببرند در کاخها و باغها و ویلاها و مزرعه ها و کارخانه های صدها میلیاردیشون نگهداری کنند حق ندارند در مجتمع های آپارتمان نشینی مسکونی در داخل واحدهای آپارتمان مسکونی اجتماعی در اماکن شهری عمومی و خودروهای شخصی و عمومی سگها و دیگر حیوانات وحشیشان را نگهداری کنند به دلایل غیر بهداشتی بودن حیوانات و ایجاد انتقال امراض حیوانی به انسانها و خطرات حمله کردن به انسانها و گزش انسانها و حتی کشتن انسانها و ایجاد رئب و وحشت در اجتماع انسانها و سلب آرامش و آسایش و امنیت انسانها و ایجاد سر صداهای ناهنجار وحشتناک حیوانات باید مجدانه و مسئولانه و مومنانه خردمندانه با این سگ بازان سگ گردانان سگ نگهداران و دیگر حیوانات وحشی نگهدارندگان در اماکن مسکونی و تجاری و خودرویی و تفرجگاهی بوستانها و پارکها شدیدا برخورد قانونی بازدارنده مجدانه صورت گیرد تا این فرهنگ غلط غربگرایانه از جامعه انسانی اسلامی برچیده شود سگها برای مشاغل چوپانهای محترم کاربردیست برای باغداران و مزرعه داران و شکارچیان کاربردیست برای نگهبانی از کارخانجاتها و ویلاها و کاخهای ثروتمندان که در بیرون از شهر ها ساخته اند کاربردیست نه در اماکن شهری حتی همه سگهای ولگردهای داخل شهر ها را هم شهرداریها موظفند جمع آوری و به محیط زیست وحشی حیوانات وحشی تحت محافظت محیط بانان انتقالشان دهند اینجا ایران اسلامی است با قوانین اسلامی خاص خودش اینجا اروپا و آمریکا نیست گر چه آنان هم قوانین خاص خودشان را دارند نصبت به داشتن حیوانات وحشی و اهلی در ضمن با جریمه کردن های ریالی و تومانی به تنهایی هم کاربردی نیستند و ثروتمندان مداوم جریمه می پردازند و عین خیالشون هم نیست باید در اماکن شهری نگهداری سگ و دیگر حیوانات وحشی کاملا غدقن و جرم و جریمه و بازداشت افراد متخلف اعلام گردد تا آرامش و آسایش و امنیت خیال راحت انسانی به جامعه انسانی اسلامی باز گردانده شود . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه پیشگیرانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
اولا مثل همیشه منفی برای جمله صلوات و التماس دعا
دوما رعب و وحشت
Iran (Islamic Republic of)
تخته روانچی
۱۱:۲۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سخنرانی نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
بیا پایین سرمون درد گرفت
۱۲۳