اگه یه مردی بعد 2 سال از زندگیه مشترکشون بخاطر شرایط اقتصادی بگه بچه نمیخام سن خودش 37و سن خانمش هم 35 سال باشه بعد چند سال بچه بخاد و زن نتونه بچه بیاره و بره زن دوم اختیار کنه حق و حقوق زن چی میشه این وسط راهنماییم کنین ممنون میشم
سلام ...قسم خورده بودم نه زن بگیرم و نه بچه دار بشم ، اما چون دیدم یکی بکوب تبلیغ نه به ازدواج و نه به فرزند داره انجام میده ، قسمم رو میشکنم و به لطف خدا در اولین فرصت و تا قبل نیمه شعبان ازدواج میکنم و انشاالله بعد یه سال بجه هم میارم...حضرت عباسی راست میگم
کسی که با قسم و شکستن قسم و حرف دیگران زن میگیرد یا نمیگیرد و بچه دار میشود و نمیشود ، همان بهتر است که اصولا تصمیمی نگیرد تا ببیند بالاخره دیگران چه راهی پیش پایش خواهند گذاشت!
شماگرانی وبیکاری را حل کنید بقیه مشکلات درست خواهد شد مسکن برای قشر کم درآمد حتی به صورت رهن واجاره هم دست نیافتنی شده خودروهم دست نیافتنیست مسئولان حقوق کلان می گیرند وهیچ مشکلی حل نمی کنند فقط مشکلات بیشتری درست می کنند
اگر به فکر کردید که دولت به خانواده برای بچه دار شدن کمک میکنه باید بهتون بگم توهم زدید
گرونی باشه یا نباشه
دو راه دارید
یا بچه دار شید یا نسل تون منقرض شه
انتخاب حق شماست
باید از صاحب کارش بپرسه که امنیت شعلی داره یا نه!حق بیمه اهل و ایال واریز شدنیست یا نه ! سال دیکه هم زیر سقف این خانه ساکن شدنی هست یانه ! با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه!
ازدواج اشتباه وفرزتد آوری اشتباهی بزرگتر است شما زندگی یک انسان از تولدتا مرگ را بررسی کنید غیراز زجر استرس وجان کندن چه نکته مثبتی داردکه می خواهید فرزند متولدشده به آن برسد این چرخه زندگی حاصلی جز فشاربرانسان ندارد
من خیلی دلم میخواد بچه دار بشیم ولی هر ماه کلی قسط داریم به غیر از اون ماهیانه حدود یک میلیون و هفتصد کرایه خونه داریم میدیم حقوق شوهرم رو چند ماه یه بار میدمجبوره دو جا کار کنه خرج خونه نمیرسه واقعا سخته هر دومون تحت فشاریم ... باید قبل از بارداری دندونام رو درست کنم لازمه پیش دکتر ارتوپد و متخصص تغذیه برم همه ی اینا هزینه داره ... خدا بزرگه ان شاءالله درست میشه خدا بچه میده روزیش رو هم میده ... دولت هم باید به فکر باشه توی روسیه بچه شون که به دنیا میاد بهشون پول میدن اما تو ایران همش پول می گیرن !!!
من یه مستاجرم امیر جعفری خخخ
من مستاجرم دو تا بچه با فاصله دو سال خدا بهمون داد از اول زندگی تا امروز هیچ لباسی برای خودم و زنم نتونستم بخرم لباسای بچه اولی شد واسه ی دومی به هزار بدبختی تا الان اینجام ضمنا به لحاظ شکم و خورد و خوراک واس بچه هام هیچی کم نذاشتم حتی شیرخشک بهشون دادم تا سر دو سال
ولی خدایا شکرت چون فکره بدون زن و بچه هام واسم مث مرگه
با اینکه همه ما میدونیم از نظر اقتصادی مردم واقعا تو مضیقه هستند و خیلی ها توانایی ازدواج رو ندارن
اما عده ای از این وضعیت ما خیلی خوشحالن و دائما در حال تزریق بی اعتمادی به آینده ما هستن
نمونه اونو میتونین تو همین نظرات بینید بیشتر از پنجاه پیام فقط مربوط یک نفره
دوستان دشمن از ایران قدرتمند به شدت هراس داره ، واسه همین به دنبال از بین بردن روحیه و سرد کردن روحیه جوانان نسبت به زندگیه
بقای دشمن در کاهش جمعیت و نابودی ایرانه
حداقل ترین کاری که میتونیم انجام بدیم اینکه اجازه ندیم عده ای بر این موج سوار شن هوشیار باشیم.
سخن ازازدواج وفرزند آوری نکنید بنده مدرک مهندسی برق دارم توبدترین جای ممکن سربازیم راانجام دادم (نقطه صفر مرزی سومار ) درحالیکه فرزندان مسولین پی خوشگذرانیشون بودن وماتوکمین نقطه صفر مرزی بودیم پس ازسربازی که 4سال ازخدمتم گذشته دنبال کار میگردم نیست یااگر هم باشد کارگری روزمزد هست باساعت شیفتی 12ساعت و2ساعت هم رفت وآمدنت میشد عملا 10ساعت درروز دراختیار خودت هستی که اون هم باید استراحت کنی تا خستگی روزت برد درضمن درآمد کار مربوطه 3میلیون درماه هست بااین مبلغ خود هم نمیتوانم اموراتم رااصلاح کنم بارها باخودم میگم ای کاش به دنیا نمی آمدم
من واقعا موندم چی بگم. زن گرفتن و بچه دار شدن یک تصمیم کاملا شخصی هست . طرف اگر دلش بخواد ، زن میگیره و بچه دار میشه و اگه دلش نخواد سمتش هم نمیره . در عجبم که چرا تا ینفر میگه ما زن و بچه نمیخوایم ، بهش بد و بیراه میگید. خجالت بکشید . شماهایی که ادعای روشنفکری و ادب و نزاکت دارید و دم از فرهنگ ۲۵۰۰ ساله میزنید ، به سلایق شخصی افراد احترام بگذارید و در مسائل خصوصی مردم دخالت نفرمایید . هر کسی با عقل و اختیارش ، بهترین تصمیم را میگیرد و هیچ نیازی نیست که شما دربارش نظر بدید !
شما بچسبید به زندگی خودتون و در زندگی شخصی افراد سرک نکشید. ممنون
برادر گلم حرفت قبول ولی ایشون که شما میگی نظر میده داره تبلیغ میکنه نه نظر متوجه نیستی! اینجا جای تبادل نظر هست نه موسسه تبلیغاتی ضد ازدواج و فرزندآوری در ضمن توهین میکنه و دروغ میگه
میگه شما دیوانه هستید
برنج کیلو صد تومان واقعا برنج صد تومان هست ؟؟؟
ما هم روشنفکر نیستیم اینجا تبادل نظر هست نه موسسه تبلیغات
ندا
۱۶:۵۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
آره والا به بچه دار شدن و نشدن مردم هم کار دارن. هی میخوان واسمون تصمیم بگیرن. حالا به معیشت مردم که ندارن بخورن و تو فشار هستن اصلا کاری ندارنا، اصلا واسشون مهمم نیست ولی واسه چیزایی که نفع خودشون در میونه هی به مردم فشار میارن
دوستان اگه مجردید اصلا تو ایران نمونید برید خارج از کشور و اونجا کار کنید و تشکیل زندگی بدید من پشیمونم موقعیتش رو تو مجردی داشتم که از ایران برم نشد الان حقوق من 4500 و 3000 میره جا وام و کرایه خونه به نظرتون با 1500 میشه زندگی کرد بچه به کنار
کاخ اجاره کردی 3 تومن اجاره میدی؟؟؟؟؟ خب وقتی نمیتونی دخل و خرجت رو مدیریت کنی بایدم بنالی... کسی که دخلش 4500 هست باید تو خونه ی کوچیک بشینه تا پول برای بقیه اموراتشم بمونه...
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
ناشناس ۱۲:۴۶ داره میگه وام و کرایه. نگفت فقط کرایه. سواد که داری درست بخون
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اونجا اول پینوکیو میشی دم درمیاری تا کامل الاغ میشی و مثل بقیه جمعیت خارج حیون میشی نمیدونم منظورت از خارج کجاست و مثل اینکه داری چرت میگی و خودتم تو ایرانی. کمتر لاف بده مردم ایران گول یکی مثل تورو نمیخورن با چهار تا دورغ مردم بکشونی تو قلب دشمن
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
دشمن داخلی و خارجی
هدف
تحریم
بیکاری
نابود کردن تولید
از بین بردن خانواده
اختلاف طبقاتی
فقر
اعتیاد
و....
ما سالهاست عقب هستیم و ایران در حال نابودی با این مدیران بی لیاقت
رهبری جهاد بده هر چی مدیر و مسئول دزد و دشمن هست نابود کنیم
جوانان نفس بکشند
ازدواج کنند
صاحب خانه شوند
و تفریح کنند
و امید به آینده داشته باشن
در هیچ کجای دنیا معنی پذیرفتن مسئولیت به تنهایی بر عهده مرد نیست .این قوانین قدیمی و اصلا دارای وجه قانونی و عقلانی در شرایط فعلی نیست .افرادی که ازدواج کردند که خوب دیگه هیچ ولی افرادی که هنوز ازدواج نکردند و یا در شرف ازدواج هستند مراقب باشند در تله نیوفتند و هر شرط و شروطی را نپذیرند و شروط خود را در عقد نامه لحاظ نمایند.
وقتی اجرای تک فرزندی در کشور جا افتاد خانم ها راحت طلب شدن به هیچ وجه تمایل به فرزند آوری ندارند نمونه اش خود بنده 4 تا فرزند میخواستم زنم قبول نکرد موقعیت زمانی فرزند دار شدن هم گذشت تنها راهکار بنظر من قانون باید تصویب شود اگر زنی تمایل به فرزند آوری ندارد مرد زن دوم اختیار کند
خدا گفته اگه به خاطر اینا باشه باید به ایمانتون شک کنید
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
از عدد و ارقامت معلومه سواد نداری
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
متاسفانه سطح توقعات رفته تا آسمان
هستند زوجی که بیش از ۱۵ ساله بچه دار نمیشن
نا شکر نباشید
آنکه دندان دهد نان دهد
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
گرانی هست ولی این نمیشه که به خاطر گرانی بچه نیاریم خدا خودش روزی رو میرسونه
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ماهی ۵۰۰ هزار تومن پوشک مصرف میشه دسته کم
دل پر درد
۱۶:۱۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
الان ۶ساله ازدواج کردیم سال اول ازدواج تویه منطقه خوب ۵۰میلیون دادیم به خونه ۱۰۰متری ذهن کردیم الان اومدیم یه منطقه خیییییلیییی پایین برای یه خونه۸۰متری طبقه چهارم بدون پارکینگ کاملا دلگیر ۸۰میلیون دادیم ماهی ۱۸۰۰
هر ماه اجاره خونه رو که میدیم دوتومن میمونه برامون که با بدبختی تا آخر ماه رو میگذرونیم هر هفته ام برنج تو خونه رو وزن میکنم ببینم تا آخر ماه میرسه یا نه
ماهم دوستداریم زندگی خوب داشته باشیم ماشین داشته باشیم ولی هیچی نداریم که بخواییم بچه بیاریم دلم میسوزه ازاینکه نمیتونیم بچه داشته باشیم وبخوایم بغلمون کنیم مادری کنیم پدری کنیم لذت ببریم از این حس ما جوونهای این نسل چال کردن ارزوهامونو خوب بلدیم
از ما که گذشت به خاطر اینکه کارگر بودم و توان اداره زندگی رو نداشتم و نتونستیم پول آزمایشات قبل بارداری بدیم و به خاطر نداشتن پول ، فرزندآوری و انداختیم عقب تا کمی پولمون جمع بشه اما نشد تا اینکه سن ما به پنجاه سال رسید و دیگه اون شور و شوق از دست رفت ، حالا منتظر مرگ نشستم ،،، اما عیبی نداره آرزو میکنیم برای جوانان مملکتم تا خیلی زود ازدواج کنن و صاحب فرزندان بیشمار بشن و از لحظه لحظه زنوگیشون لذت ببرن و به پاس این نعمت که خدا بهشون عطا میکنه شکرگذار باشن ، انشاالله
تو پنجاه سالگی آرزوی مرگ؟!!!.به نظرم باید یه تغییر نگرش اساسی به زندگی و دنیا داشته باشین. احتمالا با این طرز فکر،اگه الان چندتا بچه هم داشتین،بخاطر داشتن اونا آرزوی مرگ میکردین.دوست گرامی دو روز دنیا و داشتن و نداشتناش واقعا ارزش اینو نداره که بخواین بخاطرش از زندگی سیر بشین و آرزوی مرگ کنین.ضمن اینکه مرگ سرنوشت همه ماست و تاریخ مشخصی هم نداره.پس بهتره تا روزی که به حکم خدا فرصت بودن در این دنیارو دارین از زندگی لذت ببرین.
اگه هدایت نشدی ان شاالله عذاب این دنیا و اون دنیا داشته باشی
اون دنیایی هم هست
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
تو که داری علیه ازدواج تبلیغ میکنی خودت چند تا زن و بچه داری ؟
خیلی تابلویی همه تو رو میشناسن . تو با خودتم مشکل داری
یه خیرخواه
۱۹:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
عزیز دل منم مثل خودت جوون ۵۵ پیام علیه ازدواج و فرزندآوری چرا اخه؟
شماره تلفنت رو بده باهات صحبت کنم شاید نظرت رو نسبت به خانواده عاشق و اسلامی عوض کنم
۵۵ کامنت علیه ازدواج و فرزندآوری
میگی حالم از زن و بچه بهم میخوره
مادر خودت هم زن هست خجالت بکش به زنان و فرزندان این مملکت توهین نکن
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من یه جوون دهه هفتادیم ژن خوب و پول هم کلا حدود سه میلیون دارم ولی عاشق ازدواج و بچه
۵۵ پیام علیه ازدواج و فرزندآوری دادی هدایت شدی شکر نشدی خدا ازت نگذره قیامت جواب خدا رو چی میخوای بدی؟؟؟
اینقدر نباید ناشکری کرد همه چیز هست. شهرستان سبزوار برنج 250 و تخم مرغ هم شانه 45 کارگر هم روزمزدی 200 و بنا 350 زمین ها هم متری 2 میلیون شرایط سخته ولی میشه کنار اومد ادم یبار به دنیا میاد هم زن بگیرید هم بچه بیارید ارزو به دل از دنیا نرید
ما تو تهرانیم کیلویی ۴۵ خریدیم هفته پیش شما کدوم کشور زندگی میکنید ؟
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
مسولین شماها که دستتون به دهنتون میرسه بچه بیارین که جمعیت زیاد بشه دستتون درد نکنه از ماها که گذشت
33سالمه هنوز نتونستم زن بگیرم شغل پیدا کنم سرمایه هم ندارم.
دقیقا یه نگا بندازین . یه مسئول نیست که سه تا چهار بچه داشته باشه .
در صورتی که زیر ۵۰ حقوق کمتر نمی گیرن .
از ما بدبدختا نیروی کار و سرباز می خوان
خب یکی نیست بگه پول نداریم کار نداریم می فهمین
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خدا گفته اگه به خاطر اینا زن نگیرید و یچه نیارید باید به ایمانتون شک کنید
ناشناس
۰۶:۳۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
موافقم می خواهند ما بچه بیاریم تا کارگر بی مزد شوند وبچه های کم خودشان به خارج بفرستند تا خوشگذرانی کنند به من به اندازه مسئول حقوق وامکانات وکارراحت بدهید تا بچه بیارم
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
الان ماها که به دنیا آمدیم خیلی شادیم خواهشاً بچه نیارین که عاقبتش مثل ما بشه
قبلاً نسبت به تو مشکوک بودم ولی الان به یقین رسیدم که از یه عده ای داری ساپورت میشی برای سوار شدن بر فکر و اعتقاد مردم .
اگه هم مشکل روانی داری خودتو به یه روانشناس خوب معرفی کن.
دو تا بچه خوشگل دارم سومی هم تو راهه خدا به همه زن و بچه بده خدا شما رو هم شفا بده.
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
تو روانی و بدبخت هستی آدم باید چقدر حقیر باشه که علیه زندگی دیگران اقدام کنه
نه به امثال شما...
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
یک زوج جوان، وقتی از ابتدای زندگی مشترکشان آگاهی و برنامه ریزی برای زمان فرزند دار شدنشان داشته باشند، در زمانی که کیفیت زندگی. شرایط آنها مناسب باشد میتوانند مسئولیت والد شدن را انجام دهند.
خود کارشناس میگه اینو دیگه / پس الکی تشویق نکنید برای بچه آوردن تو این شرایط تورم ماهانه 45 درصدی
پدر مادر ما چه گلی به سرمون زدن که ما ازدواج کنیم و بچه دار بشیم. تنها هنرشون اجبار به رفتن به دانشگاه بود و حالا که با مدرک ارشد بیکاریم ما رو با هم سن و سال های ما که از همون اول وارد بازار و شغل ازاد شدن مقایسه میکنن و بدبختی مارو میکبون تو سرمون و خودشون رو کشیدن کنار
بچه بیارید خدا رزق میده فقط اسباب کشی سخته با بچه ی کوچیک
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من نویسنده و عضو صندوق اعتباری هنرمندان هستم
همه ما هنرمندا ها که سلبریتی نیستیم و در آمد میلیاردی نداریم
که تو رفاه کامل باشیم
سال ۹۲ که با همسرم ازدواج کردم تا ۹۸ اقدام به بچه دار شدن نکردیم و اصلا حتی فکرش را هم نمی کردیم
تا اینکه به لطف خدا حقیقتا ناخواسته بچه دار شدیم
از آن زمان تاکنون باور کنید در تهیه خرج پوشک بچه و شیر خشک و... مانده ام چه برسه به ایجاد یک زندگی آرام و ... برای آنها
با وجود اینکه برای چندین روزنامه و ... متن مینویسم اما درامدم زیر سه میلیون تومان در ماهه
با این هزینه های سرسام آور و این درآمد حداقلی من اگه بتونم همین یه بچه رو خوب بزرگ کنم به نظرم کار بزرگی کردم
اما خودمو جای اون میزارم دلم براش میسوزه چون در آینده برادر و خواهری نداره که ازش مراقبت کنه
خیلی از خانواده ها شرایط مشابه ما رو دارن
دولت باید حمایت کنه
کشورهای دیگه خانه و زمین و... میدن برای فرزند آوری
اون وقت ما برای رفتن به مرکز بهداشت محله باید کلی بدبختی بکشیم
یه روز هست یه هفته نیست
پوشک بچه و شیر خشک و... رایگان را به پدر و مادر ها بدین
شما که آمار افراد رو در هر محله دارید
یه وام بلاعوض حداابل ۵ میلیون تومانی هم برای فرزند آوری برای دهک های یک تا هفت در نظر بگیرید
یه سری از دوستان به درست علت بچه دار نشدن را مشکلات اقتصادی و مالی ذکر می کنند که من هم قبول دارم به طور کامل، ولی دوستان فراموش نکنید یکم اش هم دست خودمون هست، بزرگ شدن بچه های امروز را با بزرگ شدن خودمون مقایسه می کنم، گاهی خود ما پدر و مادر ها سخت می گیریم، اصلا منظورم نیست بچه های الان هم مثل زمان ما بزرگ بشند ولی واقعا و انصافا خیلی از هزینه ها زائد هست! واقعا متوجه نمیشم اگر مشکل اقتصادی مساله هست، پس هزینه های بی جهت چیه! جشن تعیین جنسیت، سونوگرافی سه بعدی، جشن دندان، جشن تاتی پارتی، جشن گوبای پمپرز.....
حتی اگر به فاصله دو ماه دو تا خواهر یا برادر بچه دار بشند حاضر نیستند لباس اون بچه را که فقط دو ماه پوشیده برای بچه خودشون استفاده کنند! مدارس حتما باید غیر انتفاعی باشه! و ....
من یه مستاجرم امیر جعفری خخخ
من مستاجرم دو تا بچه با فاصله دو سال خدا بهمون داد از اول زندگی تا امروز هیچ لباسی برای خودم و زنم نتونستم بخرم لباسای بچه اولی شد واسه ی دومی به هزار بدبختی تا الان اینجام واقعا بدبختی کشیدیم ولی خدایا شکرت زندگی بدون بچه و زن از مرگ بدتره واسم
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من ازدواج کردم تا الان چند صد میلیون بار گفتم غلط کردم ...تو میگی بچه دار بشین..اصلا حواست ب خودت نیستا تو این وضعیت...تا میتونین ازدواج نکنین.ادم عاقل یک مشکلرو هزارتا نمیکنه
احتمالا نون و پفک میخوری که قیمت پفک اینقد برات مهمه.
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
ساکت
حسین
۱۳:۰۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من حدود ۴ سالی هست با همکارم ازدواج کردم، از ابتدا هم تو همون اوایل آشنایی به ایشون گفتم تمایلی به داشتن بچه ندارم و ایشون هم پذیرفتند، حتی یادمه گفتم لطفا این تصمیم از سر احساس نباشه و کاملا روش فکر کنند که ایشان هم گفتند منم بچه نمی خوام، ولی بعد از گذشت حدود ۳ سال از زندگی مدام اصرار به داشتن بچه می کنند و وقتی میگم ما با هم صحبت کردیم میگه نظرم عوض شده، حتی گاهی ناراحتی اش به خاطر بحث های راجع به بچه را به محل کار منتقل میکرد، به نوعی که همه همکارها متوجه ناراحتی ایشان می شدند و به همین خاطر من کارم را عوض کردم و به یک شرکت دیگه رفتم! مشاوره هم رفتیم بی فایده بوده، من واقعا ایشان را دوست دارم و زندگی ام را هم دوست دارم ولی احساس میکنم اگه به داشتن بچه راضی نشم احتمالا درخواست طلاق می کنه، از طرفی هم نمیخوام پدر فرزندی بشم، که به زور من را پدر اون کردند، چون نوشتید تجربیات خود را به اشتراک بگذارید این را نوشتم ممنون میشم دوستان راهنمایی کنند. فقط لطفا در نظر داشته باشید داشتن یا نداشتن بچه تصمیم شخصی هست،
ممنون
مگه بچه لولو خرخره هست ازش اینقدر میترسین دلتون نمیگیره وقتی میاین خونه فقط یه نفر منتظرتونه من احساس میکنم شما تحت تاثیر حرف های ماهواره قرار گرفتین واقعا فکر نمیکنین ده سالدیگه از این تنهایی خودتون حالتون به هم بخوره بچه که فقط زحمت و مسئولیت نیست برای آدم شیرینی های خاص خودشو داره یه آدم کوچولو که تو مرد یا زن تمام الگو و دنیاشی هر آموزشی بهش بدی انجام میده یه لبخند میزنه بهت که از روی دوست داشتنه به نظر من بچه کامل کننده آدم هست نه باری بر دوشش که ازش فرار کنی یه موجود که وقتی میترسه فوری میپره تو آغوشت که انگار امن ترین نقطه جهان بغلته
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بچه لولو خورخوره نیست همه هم بچه دوست دارند اتفاقاچون بچه رو دوست دارندبفکراینده ی نداشته بچشون هستن میترسن بچشون بزرگ بشه بخاطربی پولی بره معتادبشه سرخودشون خراب بشه اونهایی ک میگن من توبدترین وضعیت بچه میاریم اونها یا منطق ندارن ک این حرفو میزنند یا باید چادربزنن توخیابون زندگیشونو بگذرونن بدون نان خالی!!!!!
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
من مادر دو دختر ۶ و ۲ ساله هستم گاهی وقت ها که از اذیت هاشون خسته میشم میگم خدایا غلط گردم بچه اوردم ولی همون موقع میگم خدایا غلط کردم این حرفو زدم فقط به عنوان یه خواهر میگم بهتون هیچ حسی بالاتر وشیرین تر از پدر و مادر بودن نیست در دنیا این نعمت بزرگ رو از خودتون نگیرید که بعدا حتما پشیمون میشید .
یه بابا
۲۲:۴۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
داداش گلم، بچه که بیاد خودت اتوماتیک یه جوری به بچه علاقه مند میشی که خودت تعجب میکنی، پدر 2 تا بچه ام دخترم کلاس هشتمه پسرم کلاس چهارم، مشکلات اقتصادی واقعا کمر شکنه، خیلی وقتها خیلی خیلی اوضاع سخت میشه ، نمیخوام اینجا ناله کنم که همه ی ما گرفتاریم ، هر کس به نوعی
ولی بودن بچه توی زندگی یه چیز دیگه است،
فرق بین مجرد ها با متاهل ها چقدر زیاده، همون فرق هم بین متاهل ها ی بدون بچه و با بچه هست، یعنی از زمین تا آسمون
زندگیتون شیرین میشه ، سخت ممکنه ولی شیرینی عجیبی داره جوری که نمیتونی از بچه هات دل بکنی
بزار اولین بار بهت بگه بابا ، دیووونه میشی ازخوشحالی ، بزار برات خودشو لوس کنه، تازه اون موقع هست که زندگی رو میفهمی
یا حق
واقعا انگار یسریا توی توهم زندگی میکنن ، الان آدم خرج خودشو به زور در میاره حالا چه برسه بره ازدواج کنه و بچه دار شه ، یسریا یا وضع مالیشون خوبه یا واقعا توی توهمن
متاسفانه زوجینی ک ازدواج میکنند بخاطر قسط و وام وشرایط بد اقتصادی نبود کار تورم خانه نداشتن واجاره نشیینی و غیره مجبورمیشن تا پنج شش سال شایدم بیشتر اقدام ب فرزند اوری نکنند شرایط اقتصادی مخصوصا تورم کمر زوجین روبریده حتی اگرهردوطرف بخوان بچه دار هم بشن این دلایل مانع میشود ودولت هم کمکی حاضر نیست به این جور تازه عروس دامادها بکنه تازه مشکل دوم بزرگ کردن بچه واینده بچه وشغل هست ک ان هم باز یک بلا برا خانواده هست هرچ تورم بیشترمیشود وکارکمترمردم بیشترمطمن میشند ک نباید بچه اوری کنند!!!
یکی از اشنایان ما هم پدر هم مادر مشکلات ژنتیکی داشتن الان بچه دار شدن شکر خدا بجه ۱سالشه وکاملا سالم. به دکتر متخصص مراجعه کنید و تحت نظر دکتر بجه دار بشید ان شالله که مشکلی پیش نمیاد
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
خداییش آینده ای برای بچه نمیبینم چون سطح توقعات و زندگی ها بالا رفته
برای بچه های دهه 60 و دهه 70 که حتی روی پاکته پفک نمکی شون هم شعاره (فرزنده کمتر زندگی بهتر) رو نوشتید و این جمله رو در ناخود آگاهشون هک کردید در این وضعیت نا به سامان اقتصادی حرف از فرزند آوری نزنید.
با عرض سلام تمام مطالبی که گفته شده درسته ولی درد بچه دار شدن ما فراتر از این مشکلات هست من مشکلات نواقصی و عیوب و ناهنجاری در اندام بدن دارم یعنی ارثی هست پدرم من هم همینطوری بود و ما خانواده هفت نفری بودیم که همین ناهنجاری را همه ما داشتیم و برادر بزرگ من که ازدواج کرد و خدا به آنها سه اولاد داد که این ناهنجاری ها در بین این بچه ها منتقل نشد و من هم تصمیم گرفتم که ازدواج کنم و بعداز ازدواج تصمیم به بچه دار شدن کردم ولی همان نواقصی و عیوب و ناهنجاری برای بچه من انتقال پیدا کرد و بعداز آن برای بچه دوم اقدام نکردیم چون اگه قرار این معلولیت و عیوب و ناهنجاری نسل به نسل ادامه پیدا کنه بچه دار شدن معنی نداره ولی ما خیلی دوست داریم بچه زیاد داشته باشیم ولی این مشکل ما رو محدود کرده و نمی دانم که آیا علوم پزشکی راهکاری برای اینجور ناهنجاری های ژنتیکی دارد یا نه..
با اوردن هر بچه از لحاظ جسمانی ۳ سال از عمر مادر کم میشه ، ۲ دانگ خیلی هم کمه !
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
برای بچه اول چی دادی بهش....فک کنم زندگی سختی داری...واسه جای اوردن یاشام درست کردن چی میخواد ازت
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
پس برای بچه سوم علاوه بر خونه خودت خونه باباتم باید به نامش کنی
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
این حرفها الکی هست که میگن با زایمان عمر زنها کم می شود. زنهای قدیم حداقل 8 تا 12 بچه می آوردند. نه سرطان پستان داشتند نه کیست رحم.
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
همون بچه اول هم زیادیه
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
همون بچه اول هم اضافیه
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
همون بچه اول هم اضافی بود
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
همون بچه اول هم اضافی بود
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
همون بچه اول هم زیادی بود
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
بدلیل شرایط اقتصادی بد یک بچه کافی است ، لااقل با ارثی که به یک بچه میرسه میتونه ی مقدار راحتر زندگی کنه تا اینکه ارث بین بچه ها تقسیم بشه ، در ضمن جوانا بیکارن و ازدواج نکردند بعد شما میرید سراغ بچه دار شدن جوانان؟
خواهشا قبل از جو سایزی کردن برای بچه دار شدن یادتون بیاد که یه زمانی تبلیغ میکردید واسه بچه دار نشدن پس مردم نباید یک درصد شک کنن که شما فقط سیاست های خودتون واستون مهم نه مردم درضمن هروقت مشکلات جوونای الان اعم از ازدواج شغل مسکن و خیلی چیزایی دیگه رو درست کردید بعد مردم رو تشویق به بچه دار شدن بکنید مال جوونای الان کار ندارید گرونی داره مردم رو فلج میکنه اونوقت افتادید تو فکر فرزند اوری امیدوارم مردم یکم فکر کنن بع به حرف شما عمل کنن
گرونی باشه یا نباشه
دو راه دارید
یا بچه دار شید یا نسل تون منقرض شه
انتخاب حق شماست
خدا کریمه .
من مستاجرم دو تا بچه با فاصله دو سال خدا بهمون داد از اول زندگی تا امروز هیچ لباسی برای خودم و زنم نتونستم بخرم لباسای بچه اولی شد واسه ی دومی به هزار بدبختی تا الان اینجام ضمنا به لحاظ شکم و خورد و خوراک واس بچه هام هیچی کم نذاشتم حتی شیرخشک بهشون دادم تا سر دو سال
ولی خدایا شکرت چون فکره بدون زن و بچه هام واسم مث مرگه
ولی هزینه ها واقعا بالاست
حاکمیت باید فکری اساسی بابت فرزنداوری جامعه بکند
با اینکه همه ما میدونیم از نظر اقتصادی مردم واقعا تو مضیقه هستند و خیلی ها توانایی ازدواج رو ندارن
اما عده ای از این وضعیت ما خیلی خوشحالن و دائما در حال تزریق بی اعتمادی به آینده ما هستن
نمونه اونو میتونین تو همین نظرات بینید بیشتر از پنجاه پیام فقط مربوط یک نفره
دوستان دشمن از ایران قدرتمند به شدت هراس داره ، واسه همین به دنبال از بین بردن روحیه و سرد کردن روحیه جوانان نسبت به زندگیه
بقای دشمن در کاهش جمعیت و نابودی ایرانه
حداقل ترین کاری که میتونیم انجام بدیم اینکه اجازه ندیم عده ای بر این موج سوار شن هوشیار باشیم.
شما بچسبید به زندگی خودتون و در زندگی شخصی افراد سرک نکشید. ممنون
میگه شما دیوانه هستید
برنج کیلو صد تومان واقعا برنج صد تومان هست ؟؟؟
ما هم روشنفکر نیستیم اینجا تبادل نظر هست نه موسسه تبلیغات
هدف
تحریم
بیکاری
نابود کردن تولید
از بین بردن خانواده
اختلاف طبقاتی
فقر
اعتیاد
و....
ما سالهاست عقب هستیم و ایران در حال نابودی با این مدیران بی لیاقت
رهبری جهاد بده هر چی مدیر و مسئول دزد و دشمن هست نابود کنیم
جوانان نفس بکشند
ازدواج کنند
صاحب خانه شوند
و تفریح کنند
و امید به آینده داشته باشن
مسکن
مسکن
اجاره ها رو دیدی!!!!!!!!!!!!!
شروط ضمن عقد هم اگه آدم از جای خوب زن بگیره و توقع اش رو بیاره پایین خودبخود این چیزایی عجیب قریب نمیاد تو زندگیش
هستند زوجی که بیش از ۱۵ ساله بچه دار نمیشن
نا شکر نباشید
آنکه دندان دهد نان دهد
هر ماه اجاره خونه رو که میدیم دوتومن میمونه برامون که با بدبختی تا آخر ماه رو میگذرونیم هر هفته ام برنج تو خونه رو وزن میکنم ببینم تا آخر ماه میرسه یا نه
ماهم دوستداریم زندگی خوب داشته باشیم ماشین داشته باشیم ولی هیچی نداریم که بخواییم بچه بیاریم دلم میسوزه ازاینکه نمیتونیم بچه داشته باشیم وبخوایم بغلمون کنیم مادری کنیم پدری کنیم لذت ببریم از این حس ما جوونهای این نسل چال کردن ارزوهامونو خوب بلدیم
اون دنیایی هم هست
خیلی تابلویی همه تو رو میشناسن . تو با خودتم مشکل داری
شماره تلفنت رو بده باهات صحبت کنم شاید نظرت رو نسبت به خانواده عاشق و اسلامی عوض کنم
میگی حالم از زن و بچه بهم میخوره
مادر خودت هم زن هست خجالت بکش به زنان و فرزندان این مملکت توهین نکن
۵۵ پیام علیه ازدواج و فرزندآوری دادی هدایت شدی شکر نشدی خدا ازت نگذره قیامت جواب خدا رو چی میخوای بدی؟؟؟
خودم پیدات میکنم.
اگه نشدی خدا ازت نگذره قیامتی هم هست اونجا چی میخوای بگی؟؟
ما هم میدونیم وضعیت خرابه ولی شما ظاهراً یا مشکلی داری یا داری از جایی واسه تزریق بی اعتمادی به مردم ، حمایت میشی . ما امثال شما رو خوب میشناسیم
پس لطفاً این همه چرندیات نفرست.
33سالمه هنوز نتونستم زن بگیرم شغل پیدا کنم سرمایه هم ندارم.
دقیقا یه نگا بندازین . یه مسئول نیست که سه تا چهار بچه داشته باشه .
در صورتی که زیر ۵۰ حقوق کمتر نمی گیرن .
از ما بدبدختا نیروی کار و سرباز می خوان
خب یکی نیست بگه پول نداریم کار نداریم می فهمین
چندبار این پیامت رو نوشتی؟
مثلا فکر کنیم افراد مختلف این پیام را گذاشتند
حداقل متنش رو عوض می کردی
زن نگیر
بسه
چقدر پیام گذاشتی
حالا که اینجوریه و میخوای علیه ازدواج و جمعیت ایران اقدام کنی
میخوام شش تا بچه بیارم . تا بسوزی.
چرا اینقدر پیام دادی
واقعا هدفت چیه اینقدر این متن رو نوشتی؟
یه بار گفتی بسه
اگه هم مشکل روانی داری خودتو به یه روانشناس خوب معرفی کن.
نه به امثال شما...
خود کارشناس میگه اینو دیگه / پس الکی تشویق نکنید برای بچه آوردن تو این شرایط تورم ماهانه 45 درصدی
وجود و زندگی کردن خودم رو هم زیاد میدونم.
یه قدم به سمت خداوند متعال بریم 10قدم به سمت ما میاد
مسئولین عزیز هم یه قدم بیاید سمت ما تا نیروی کار فرزندانتون رو تامین کنیم
راست میگه
ول کنید بذارید جمعیت کم بشه حداقل وضعشون بهتراز ما میشه
دست بزنید براشون
همه ما هنرمندا ها که سلبریتی نیستیم و در آمد میلیاردی نداریم
که تو رفاه کامل باشیم
سال ۹۲ که با همسرم ازدواج کردم تا ۹۸ اقدام به بچه دار شدن نکردیم و اصلا حتی فکرش را هم نمی کردیم
تا اینکه به لطف خدا حقیقتا ناخواسته بچه دار شدیم
از آن زمان تاکنون باور کنید در تهیه خرج پوشک بچه و شیر خشک و... مانده ام چه برسه به ایجاد یک زندگی آرام و ... برای آنها
با وجود اینکه برای چندین روزنامه و ... متن مینویسم اما درامدم زیر سه میلیون تومان در ماهه
با این هزینه های سرسام آور و این درآمد حداقلی من اگه بتونم همین یه بچه رو خوب بزرگ کنم به نظرم کار بزرگی کردم
اما خودمو جای اون میزارم دلم براش میسوزه چون در آینده برادر و خواهری نداره که ازش مراقبت کنه
خیلی از خانواده ها شرایط مشابه ما رو دارن
دولت باید حمایت کنه
کشورهای دیگه خانه و زمین و... میدن برای فرزند آوری
اون وقت ما برای رفتن به مرکز بهداشت محله باید کلی بدبختی بکشیم
یه روز هست یه هفته نیست
پوشک بچه و شیر خشک و... رایگان را به پدر و مادر ها بدین
شما که آمار افراد رو در هر محله دارید
یه وام بلاعوض حداابل ۵ میلیون تومانی هم برای فرزند آوری برای دهک های یک تا هفت در نظر بگیرید
اما دلمون خوشه ها
اینجا از این خبرا نیست
حتی اگر به فاصله دو ماه دو تا خواهر یا برادر بچه دار بشند حاضر نیستند لباس اون بچه را که فقط دو ماه پوشیده برای بچه خودشون استفاده کنند! مدارس حتما باید غیر انتفاعی باشه! و ....
من مستاجرم دو تا بچه با فاصله دو سال خدا بهمون داد از اول زندگی تا امروز هیچ لباسی برای خودم و زنم نتونستم بخرم لباسای بچه اولی شد واسه ی دومی به هزار بدبختی تا الان اینجام واقعا بدبختی کشیدیم ولی خدایا شکرت زندگی بدون بچه و زن از مرگ بدتره واسم
واقعا با این اوضاع میگید افزایش جمعیت
ممنون
ولی بودن بچه توی زندگی یه چیز دیگه است،
فرق بین مجرد ها با متاهل ها چقدر زیاده، همون فرق هم بین متاهل ها ی بدون بچه و با بچه هست، یعنی از زمین تا آسمون
زندگیتون شیرین میشه ، سخت ممکنه ولی شیرینی عجیبی داره جوری که نمیتونی از بچه هات دل بکنی
بزار اولین بار بهت بگه بابا ، دیووونه میشی ازخوشحالی ، بزار برات خودشو لوس کنه، تازه اون موقع هست که زندگی رو میفهمی
یا حق