باز هم تایید نکن،ولی ای وضع دانشگاهی بود که ادعای ساخت ابررایانه دارد و هر گدام از اعضای هیات علمی اش کلی مقاله:
یک گوشی و موبایل ساده را نمی توانستند بسازند.
دو مقالاتشان به اصطلاح در نشریات معتبر چاپ می شد ولی می خواندی تفاوت سطح را با دیگر مقالات همان نشریه متوجه می شدی و هی هم اسم همدیگر را زیر مقالاتشان می زدند و خودشان به خودشان استناد می کردند که مقام علمی شان برود بالاتر.
به دخترهای بی حجاب و بد حجاب ارایش کرده و به حاج اقاهای ریشو پول و مقام دار هی نمره می دادند.
دانشجوها خصوصا سال پایینی ها را تحریک به شورش و شکستن و ...می کردند و بعد که ان بدبختها اخراج یا لااقل تعلیق می شدند بیانیه وااسفا می دادند.
درس که تدریس نمی کردند و همه اش به جوک گفتن و بادی لنگوییج جوک می گذشت.
از بهایی ها حمایت می کردند.
همایشهای بسیار برگزار می کردند یکی قبح شکن تر از دیگری.
حالا مجازی شده دارند دق می کنند و می خواهند هرچه زودتر دوباره حضوری شود انشالله که بیماری کرونا برود ولی لااقل خوبی داشت اینکه دیگه سر کلاس دختران بدحجاب و بی حجاب رو دید نمی زدن و نمی تونستن دل بدن و قلوه بگیرن و تعداد مقالاتشان هم بالاتر نرفت با اینکه در خانه بودند ولی کیفیتش از قبل هم بدتر شد.اردوهای مختلطشان تعطیل شد.
حاج اقاهای ریشو هم دیگه ندیده باید نمره بدن و از بابت نمره دادن به اینها چیزی گیرشان نمی اید.
حالا بنشینند با همان ابررایانه خیالیشان بازی های روز دنیا را اگر می تواند حتی یک بازی موبایل مثل تتریس را بالا بیاورد بنشینند اجرا کنند و کیف کنند کمک به تحقیقات علوم مختلف و پردازش داده پیش کش.
این وضع یکی از پرادعاترین دانشگاههای کشور بود که هر سال برای فقط سر در و خیابانها و جادههای اطرافش کلی خرج می کردند و کلا دوتا مقاله که سرچهارراه می فروشن هم نمی ارزید بعد توقع دارید ملت بروند صف بکشند که چه بشود قبلا یک عده ای برای دوست یابی!می رفتند لااقل حالا غیر حضوری به چه انگیزه ای بروند.
این وضع واقعی دانشگاههای این کشور است حالا شما تایید نکنی هم چیزی تغییر نمی کند.
خیلی فهمیده هستی آفرین ،یه استاداقتصاد داشتیم از اصفهان می اومد ،همش سرو ته کلاسش را می زد بعد یه بار بنا گرفته بود برای خونشون می گفت چرا بناها کار نمی کنن دیر میان ،صبحانه می خورن ،غروب نشده هم می رن !!!
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
چند نکته رو باید اضافه کنی:
1-اعضای هیات علمی سودای وکالت مجلس و وزارت دولت یا کم کم معاونت و مشاورت دارند و تمرکزی روی تدریس و تحقیق ندارند و خیالشان هم راحت است که بعد از دورانشان باز برمی کردند و عضو هیات علمی می شوند که اگر قانونی بگذارند که نتوانند راحت به کارهای قبلی شان برگردند دیگر به همین راحتی ها ول کن تدریس و تحقیق نمی شوند.گرچه خودشان عضو مجلسند و نمی گذارند چنین قانونی تصویب شود.
2-مثل قضیه ابررایانه که فرمودید در باقی صنایع هم خیال بافی می کنند غیر از صنایع نظامی ان هم نه به نسبت ابرقدرتها در صنایع دیگر پیشرفت بسیار اندک و در دانشگاهها عملا صفر است.
3-بعضی دروس وجود دارد که اصلا معلوم نیست چیست بقیه دروس هم چون قبلا بوده اند می گذارند باشند.
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
درست گفتی
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
حرف دل مردم در مورد خودروسازها رو هم یه جوری بیان کردی برادر.درست مثل قضیه همین ابررایانه خیالی بیش نیست.
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
لیسانس وفوق لیسانس ودکترا را بگیری اخرش عمرت تلف به کار بخوررنمیر گیرت نیاد بهتر است در دانشکاه تخته بشه توی این مملکت تحصیل کرده به اندازه سیپور هم ارزش نداره
خوب دانشگاه جای بدی نیست از نظ معلومات حتی اگر یک خط متوجه بشید ویادبگیرید عالیست ولی در مورد کار ودرامد شما تا مراحل دکترا هم بروید مگر چقدر میتوانید حقوق داشته باشید این هم 10 میلیون نماینده یا مسولین سه تا چهار برابر این رو دارند میگیرند با تمام مزایای مقامی ونفوذی که دارند برای هر کاری ودستشون برای رفاه بازه این مسئله باعث دلسرد شدن دانشگاه وعمر تلف کردن در دانشگاها کارگاه ها اکثر دستگاه هاشون روشن نمیشه چون میترسن خراب بشه فقط تئوری یاد میگیریم ولی در کشور های دیگه از ابتدایی کارگاه دارند وحتی به کارگاههای دولتی وخصوصی هم برای یادگی ی فرستاده میشوند این میشه که در بزرگسالی اصلا احتیاج به دوره کلاس اموزشی ندارند همشون اکثر خونه هاشون رو به جز برق کاریش خودشون میسازند جون های ایران لامپ خونه شون هم همسایه میاد درست میکنهاین قسمت دردناک قضیه ست
به جای این رشته های بی مصرف انحصار و از رشته های پزشکی بردارین تا مردم به خاطر یه جراح یا متخصص مدتها معطل نشن ورزشها هم درآمد های چند صد میلیونی نداشته باشن
راست میگه تا هر دانش اموز بی سوادی بیاد و پزشک بشه و جون مردم رو ازشون بگیره. اینکه فقط نخبگان باید دروس پزشکی رو بخونن اسمش انحصار نیست.
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
منظور اینه که راحت بشه رشتهی پزشکی رو انتخاب کرد ولی فقط کسی که شایستگی پزشک شدن رو داشته باشه بتونه فارغالتحصیل بشه و مدرک بگیره
در ضمن همهی کسایی که پزشکی رو میخونن نخبه نیستن و هوش بالایی ندارن بلکه اکثر قریب به اتفاق اونا پشتکار خوبی داشتن و یا کلاس رفتن
مهسامحمدی
۱۷:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
دوست عزیز سواد دین زندگی و عربی و هندسه و ریاضیات چه ربطی به پزشکی داره.باید دانشجوهای پزشکی روبیشتربردارن.
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
رشته ریاضی داره مهندس در تمام مقاطع چاپ میکنه آخرشم بیکار ملت ۴ سال پشت کنکور میمانند بلکه دندانپزشکی چیزی قبول بشن
خوب معلومه جیب ها خالیه وخرج دانشگاه کنند که چی که ؟بعدش با مدرک در دست بیکار باشن مثل ما
وعمر هدر رفته با استرس وسرخورده باشن .دانشگاه رفتن اینجا به هیچ درد نمیخوره وقتی همچی به پول وپارتی ربط داره نه هوش واستعداد ودانش
تو دانشگاه مملکت خودت درس بخونی با هر شرایطی بهتر از اینکه جای دیگه درس بخونی و به بیماری غربگرایی مبتلا بشی
فرزند ایران
۱۵:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خوب معلومه جیب ها خالیه وخرج دانشگاه کنند که چی که ؟بعدش با مدرک در دست بیکار باشن مثل ما
وعمر هدر رفته با استرس وسرخورده باشن .دانشگاه رفتن اینجا به هیچ درد نمیخوره وقتی همچی به پول وپارتی ربط داره نه هوش واستعداد ودانش
خوب معلومه جیب ها خالیه وخرج دانشگاه کنند که چی که ؟بعدش با مدرک در دست بیکار باشن مثل ما
وعمر هدر رفته با استرس وسرخورده باشن .دانشگاه رفتن اینجا به هیچ درد نمیخوره وقتی همچی به پول وپارتی ربط داره نه هوش واستعداد ودانش
خوب معلومه جیب ها خالیه وخرج دانشگاه کنند که چی که ؟بعدش با مدرک در دست بیکار باشن مثل ما
وعمر هدر رفته با استرس وسرخورده باشن .دانشگاه رفتن اینجا به هیچ درد نمیخوره وقتی همچی به پول وپارتی ربط داره نه هوش واستعداد ودانش
این یک واقعیته اساتید فقط اسمشون استاده ما یک استادی داشتیم که جوان و تازه کار بود هر سوالی می کردین می موند و نمی تونست جواب بده و عوضشو از امتحان در میاوردولی انصافا یک استادی داشتیم که معلم باسابقه بود با مدرک دکتری انصافا خیلی خوب درس می داد به نظرم استاد دانشگاه باید از میان همین ها انتخاب بشه
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
یکی از مشکلات بزرگی که با آن رو به رو هستیم نبود زیر ساخت های شغلی متناسب با ظرفیت دانشگاه ها و پذیرش آنها است از طرفی هم دچار کسری بودجه در بخش تحقیقات و فناوری هستیم و دانشجویان با مشکلات زیادی در به سرانجام رساندن پروژه های خود مواجه هستند.
وقتی دانش آموز دوسال تو خونه میشینه از همه چی میگذره به امید اینکه دانشگاه سراسری مجاز بشه بعدش با اون سوالهای مسخره با روح روانشون بازی میکنین سراخر با انتخاب رشته اون رشته ای که دلش نمیخواد برا ایت قبول بشه تی نشه با چه امیدی درس بخونه برا همین کسی انتخاب رشته نکرد میره به سمت بدون آزمون هر رشته ای دوست دارع میخونه وقتی حقشون میدین به اونایی که سهمیه دارن به چه امیدی امتحان بده
دو سال تو خونه نشستی از همه چی گذشتی که فقط مجاز بشی مورد داشتیم کنکور چند تا درس رو منفی زده مجاز شده واسه دولتی تو چطوری اون همه خوندی از آخرم هیچی یک تست هوش بده لطفا
بی نام
۱۶:۲۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
آخه بی مغز تو تجربی اصلا اینطور نیست رتبه ۳۰۰۰۰دسکه مجاز روزانه نیست اونم با درصد های ۲۰تا۳۰اوکی
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اون رشته ریاضیه که بارتبه ۳۲۰۰۰ مهندسی معماری شهرستان قبول میشن تجربی ۴۰۰ شدی باید بری پزشکی پردیس تفاوت از زمین تا آسمان است تو تجربی رتبه ۱۵۰۰ چون نتونسته پردیس پزشکی بره پول نداشته باباش رفته پرستاری اونم پسر به خدا قسم
فاطمه
۲۰:۴۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
دوست خودم با ریاضی منفی ۲ و فیزیک ۵ درصد رتبه اش ۲۲۰۰۰ منطقه یک شده مجاز روزانه دولتی هم شده رشته تجربی بی مغز تویی که سرت در نمیاد ادعات هم میشه
فاطمه
۲۰:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
رتبه سی هزار هم دو سال زحمت نمیخواد
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
بارتبه ۲۲۰۰۰ تجربی هیچی نمیشی ولی ریاضی مهندس میشی
امیر
۱۴:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
درس به چه درد میخوره یارو با 5 کلاس سواد با دلالی میلیاردر شده یک تکه زمین بخر بعد چند سال صدها برابر بفروش خودرو بخر بزار تو پارکینگ بعد چند سال چند برابر بفروش دیگه نون خشکی باشی بهتر از درس خواندنه نون هم داره گران و گرانتر میشه و 4 برابر شده ولی حقوق تحصیلکرده ها چی تو ایران با مسئولان احمقی که داریم همه دنبال خرید و احتکارند و بالا بردن قیمت و فروش
پول که همه چیز نیست. نباید تمام جنبه های رشد شخصی رو به پول ضمیمه کنیم. تحصیلات درست نتایج دیگه ای به جز اقتصاد هم داره.
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
هنوز هم آدم هایی هستند که بخاطر علاقه و بس درس میخونن
امیرحسین
۲۰:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
آقا امیر دیگه خیلی داری چرت میگی کدوم ماشین هست که حتی یکماه روشن نکنی باتری خالی نمیکنه و قابل استفاده هست؟ در ضمن زندگی فقط اقتصاد نیست ما علمی میخواهیم پزشکی میخواهیم سیاسی و دیپلماتیک و نظامی میخواهیم و...
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
تو این جهانی که هستیم پول مهم تر از همه چیز جز سلامتیه
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
وقتی ده ساله استخدام قراردادی هستم تبدیل وضعیت نمیشن آزمون پیمانی قبول شدم ابلاغم نمیخوره اما یک فرزند ایثارگر از روز اول طرحش پیگیر تبدیل وضعیت به رسمی شدنش هست و من که هم قراردادی و قبول شده آزمون بلاتکلیف ، یعنی بازار کار دولتی مال ما نیست و امیدی به استخدامی نیست برای همین کسی انتخاب رشته نمیکنه دنبال هنر یا شغل آزاد میرند چند سال وقتسون تلف نمیشه ، الآنم جدیدا مد کردن آزمون استخدامی ویژه ایثارگران میدند یعنی بدون سهمیه نمیتونی ثبت نام کنی
بیخود ایثارگر رو خراب نکن توشرکت ما برادر شهید چند ساله دنبال تبدیل وضعیتش هست هیچ کس هیچ کاری واسه ایشون نکرد حتی بنیاد شهید.
کلی تحقیر هم شد اتفاقا فرد بسیار محترم و وظیفه شناس و خوبی هم هست
امیرحسین
۲۰:۳۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
من نمیدونم چرا اینقدر ایثارگران خار شدن تو چشماتون، آقا تو داری میگی هنر یا شغل آزاد پس همینو دنبال کن و ساکت شو در غیر این صورت ناراضی هستی؟ خب میتونید از اینجا بری نخواستیم بمونی بخدا کسی جلوتو نگرفته
بعدشم مگه شماها نبودید که میگفتید کنکور و بذارید برای ایثارگران؟ خب آزمون استخدامی هم بهایش هستش
اصغر
۱۴:۱۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خب وقتی که بیل گیتس دانشگاه رو ترک کرد اونم دانشگاه هاروارد دیگه موندن تو این دانشگاه ها معنی نداره
هیچ کس دیگر انگیزه ای برای ادامه تحصیل نداره برای مثال بنده رفتم در بهترین دانشگاه فوق لیسانس گرفتم فقط سیصدهزار تومان به حکم بنده اضافه شد ارزش نداره به خاطر سیصدهزار تومان دوسال عمرتو هدر بدی و زندگیتو نابود کنی واقعا در این دو سال تحصیل خیلی از چیزها را از دست دادم همیشه افسوس خوام خورد که چرا رفتم ادامه تحصیل دادم.
نه اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه سراسری گلی به سرمون زدن
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
سراسری هم کلیش سهمیه اس
کارشناس ارشد
۱۴:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
بابا جمع کنید این بساط کنکور ناعادلانه را .تا کی میخواید با روح و روان دانش اموزان بازی کنید کنکور نمیتواند ملاک ورود به رشته های دلخواه داوطلبان باشه چطور عده ایی متمول میتوانند بعد دو سال در دانشگاههای خارج از کشور تحصیل (که چه عرض کنم) با پرداخت هزینه هنگفت در ایران رشته دلخواه خودشونو با پول ادامه دهند ولی داوطلب مستعد و علاقه مند داخل نمیتونه در همین مملکت ادامه بده چرا این حق رو با مانع کنکور از داوطلبان گرفتید بگذارید بدون کنکور در رشته دلخواه ادامه بدهند بعد از یکی دو ترم هر کسی استعداد نداشت خودش ادامه نمیده یا رشته دیگه ایی انتخاب میکنه .ظرفیت رشته های پزشکی و امثالهم رو اینقدر پایین اوردید که فقط تعدادی خاص میتونند انتخاب کنند دست بردارید کافیه دیگه .جوانان ما رو روانی کردید اینجور میخواهید جامعه سالم پرورش دهید؟! این بازی با عمر و سرنوشت جوانان مملکته.
من دانشجوی دکترای بازاریابی ورودی 98 سه ترم گذشته ، سی ملیون تومان به تهران مرکز دادم تنها 25 جلسه مجازی تشکیل شد اساتید دنبال بیزنسس خودشون هستند و مدیران هم اینکاره نیستند هیچی نیاموختم و دانشگاه آزاد فقط شهریه میگیرد و مدرک میدهد ! چرا باید ادامه بدهم ؟ چرا باید خواه و برادرم را تشویق به تحصیل در دانشگاه کنم ؟
دانشگاه آزاد، راه اشتباهی رو در پیش گرفت و به بقیه هم یاد داد. دانشگاه پیام نور، علمی کاربردی، غیر انتفاعی ها و ...متاسفانه دانشگاههای دولتی هم برای اینکه از کاسبی عقب نیافتن رو آوردن به شبانه، نوبت وم و پردیس خود گردان و... فقط به شهریه فکر میکردن الان هم یکی یکی دارن ورشکست میشن. سالها قبل از رییس دانشگاه آزاد پرسیدن این همه دانشجو میگیرید برایبازار کار هم فکر کردین. جواب داد اون وظیفه یکی دیگه است وظیفه من فقط تربیت نیروی متخصصه!!!! نیروی متخصص؟؟؟؟؟ با این کیفیت؟؟؟؟؟
تنها دانشگاهی که شبانه ندارد دانشگاه اصفهان است ،چرا ؟آیا رئیس دانشگاه اصفهان چیزی را می دانست که بقیه نه؟
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
دانشگاه اصفهان هم شبانه داشت وقتی من بودم...فکر کنم هنوزم داره...
artemis
۱۳:۴۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اگه نظر منو میخوایین کنکور و دانشگاه ول کنید برید همتون فوتبالیست بشین... حاقلش سالی یه بار به دوبی مسافرت میکنید...مثل ما تحصیلکرده بی پول نمیشین که تو خونه بپوسین
چرا حرف الکی میزنی فوتبال ک همش پولوپارتی شده داداش من تویکی ازتیمای لیگ برتره اما میگن یاپول میدی بازیت میدیم یارونیمکت ذخیره میشینی بااینکه یکی از بهترین بازیکنانست اما چون فقیریم بایدحقارت بکشه
تقی
۱۳:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
چرا تحلیل بدرد نخور میکنید مدرک دیپلم که پولی می فروشند وهر جا که استعلام شود مشکلی ندارد وشرکتها هم دیپلم میگیرند اگر بفهمند مدرک بالاتری داری اخراجت میکنند وکسانی که مدرک بالاتر از دیپلم دارند دنبال میز وصندلی وکار راحت هستند که هیچ جا این افراد را نمی خواهند
من استاد دانشگاه هستم خيلي از اساتيد رشته هاي مثل نساجي رياضي محض و ... كه در دانشگاه هاي شهرستان ها بودن بيكار شدن و رشته هاشون جمع شده امثال رشته برق ما چهل تا استاد داره سي و نه تا دانشجو ثبت نام كردن
دقیقا همینطوره که میگی برای فرار از سربازی رفتن دانشگاه ولی خب اخرش چی باید بری سربازی.وقتی هم از سربازی برگردی میخوای بری دنبال کار.بعد میفهمی که این همه رفتی دانشگاه الکی بوده وهیچکس ارزشی برات قایل نیست
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
ششصد هزار نفر تجربی کنکور دادن. بیشتر از پنجاه درصد کل کنکوریا.. همشونم دندون پزشکی و دارو میخان.. ظرفیتم که به خاطر مافیای وزارت بهداشت خیلی خیلی کمه.. مافیای کنکورم که همکارشونه.. هرچی پشت کنکوری تجربی بیشتر بمونه درامدشون بیشتر میشه.
مافیای وزارت بهداشت؟ همین الان هم خیلی بیشتر از نیاز کشور و ظرفیت آموزش دانشگاه ها، پذیرش انجام میشه
مهدی
۱۴:۱۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
شما بهتره از همون کشور آلمان که پرچمش ثبت شده کنار اسمت تز ندی واسه ایران...ایران کشور پهناورتری از آلمان...بیست سال دیگه کشور با بحران سالمندی روبه رو میشه...بله درسته...درکشور آلمان، امثال شما پزشکان با مدرک هند و پاکستان زیادی محسوب می شوند.(خنده)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اگرپزشک بیشتر از نیاز بود ۷۲ ساعت یا ۹۶ ساعت شیفت نبودن تا سکته کنند دانشجوها از شدت فشار کار انوقت مهندس چاپ میکنند.
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
جالب اینه این همه پزشک و دانشجوی پزشکی داریم، بعد وقتی آدم مریض میشه، دکترهاا نوبت ویزیت برای چندماه دیگه میدن. باید التماس کنی تا یه نوبت بهت بدن.
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
پزشکی پزشکی میکنین متاسفانه فقط ویترین پزشکان یعنی متخصصهای خاص رومیبینین ۹۰درصدپزشکان عمومی ازاین رشته فقط استرس نصیبشون شده وواقعا زیر خط فقر هستن این حقیقت تلخ روباید برید ازنزدیک ببینین که اینها دارن چوب ۱۰ درصد پزشکان مرفه رومیخورن
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
ششصد هزار نفر تجربی کنکور دادن. بیشتر از پنجاه درصد کل کنکوریا.. همشونم دندون پزشکی و دارو میخان.. ظرفیتم که به خاطر مافیای وزارت بهداشت خیلی خیلی کمه.. مافیای کنکورم که همکارشونه.. هرچی پشت کنکوری تجربی بیشتر بمونه درامدشون بیشتر میشه.
ظرفیت پزشکی امسال نسبت به پارسال ۱۰۰۰تا افزایش یافته. بیشتر از حد نیاز هم دارن میگیرن
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
چرا دروغ میگی دفترچه رو بگیر ببین زیاد کردن ؟؟؟
نصیروندمغان گرمی
۱۳:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام.برای اینکه کار و اینده نیست،خود اینجانب فارغ التحصیل کارشناس ارشد با رتبه40تبریز،چندین سال هست بیکارم،باسابقه حدود3سال کارگری قراردادی فنی سخت در خودکفایی شهیدکریمی سپاه تبریز بعنوان کارشناس فنی و مونتاژ هزاران سلاح سبک در جهت امنیت کشور،معادل سلاح سبک دولشکر،،نوزده سال عضو بسیج مستضعفین مساجدو شورا،فرزند ایثارگر،عوض تبدیل عضویت به کارمندی طبق نامه و دستور از ستادکل سپاه تهران به شماره8648-30/40/10 به گزینش سپاه استان تبریز و مرکزشهیدکریمی و تقدیر از زحماتمان متاسفانه به همراه دهها همکار کارگر زحمتکش بیکارم کردند،به هر کجا رفتم و نامه نوشتم از تهران و بیت رهبری و...فقط گفتند اجرت با خدا و هیچ رسیدگی نکردند،آری اجر من با خدا بود ولی اجر انهاییکه حقوق نجومی میگیرند و پاداش با کیست،نه خانه ای دارم،نه خودرویی،نه کاری،نه سرمایه ای،مسئولین در محضر خداوند متعال چه جوابی برای گفتن دارند که این همه خسارات مادی و معنوی بر فرزندان مردم تحمیل میکنند.چرا به افرادیکه در قلب راکتور صلح امیز هسته ای سیمان ریختند و صدهها سانتریفیوژ را پلمپ کردند که در جهت تامین انرژی کشور بود مدال افتخار کشوری دادندو پاداش میلیونی ولی به ما که با دستان پینه بسته صبح تا شب روزانه12ساعت جهت امنیت کشور سخت کارگری فنی کردیم هیچ و بیکاری و خانه نشینی،آیا لیاقت ما مدال افتخار کشوری نبود.ایا این خسارت محض به کشور و مردم ایران نیست.نصیروندمغان گرمی.باتشکر
سلام.فقط اجرت با خدا،آری مسئولین راه را اشتباهی رفتند،برای یک نخبه حتی کار کارگری را زیاد دیدند،کجایند شهید باکری ها،تهرانی مقدم ها،حججی ها،بالازاده ها و...،که برای امنیت مردم ایران از جان خود گذشتند تا جوان مردم امنیت و کار داشته باشد،اما برخی مسئولین چرا فراموششان کردند،شهدای عزیز مسئولین شرمنده شمایند.اری مسئولین شرمنده اند.با تشکر
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
میخواستی نکنی
دلیری
۱۳:۵۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام.ما مردم قدردان زحمات شما هستیم،اجرت با خدا،امیدوارم مسئولین از خواب غفلت بیدار بشند قبل از اینکه خدا انهارو از خواب بیدار کنه،ما در مملکتی زندگی میکنیم که حتی کار کارگری را برای یک نخبه و باتجربه زیاد میبینند،جوان مردم چگونه نفس بکشد،به جای نفس با جیب خالی، آه میکشد.باتشکر
کریم
۱۷:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
سخنان شما کاملا دروغه برای بسیجی ها و فرزندان ایثارگران همه جا کار هست با سهمیه.شما حتما مشکلی داشتید برای استخدام که تایید نشده اید.
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خوب کردن نخواستن عمرشونو مثل من هدر بدن جونیم رفت بخدا دیگه نمیتونم شبی نیست به خودکشی فکر نکنم ۶سال دویدم تا تونشتم فوق لیسانس مهندسی بگیرم 6تا شرکت تا مرز پذیرش رفتم اخر سرم پارتی بازی کردن منو رد کردن خدا لعنت کنه کسی رو که به من گفت برو درس بخون
سلام.برای اینکه کار و اینده نیست،خود اینجانب فارغ التحصیل کارشناس ارشد با رتبه40تبریز،چندین سال هست بیکارم،باسابقه حدود3سال کارگری قراردادی فنی سخت در خودکفایی شهیدکریمی سپاه تبریز بعنوان کارشناس فنی و مونتاژ هزاران سلاح سبک در جهت امنیت کشور،معادل سلاح سبک دولشکر،،نوزده سال عضو بسیج مستضعفین مساجدو شورا،فرزند ایثارگر،عوض تبدیل عضویت به کارمندی طبق نامه و دستور از ستادکل سپاه تهران به شماره8648-30/40/10 و تقدیر از زحماتمان و دادن مدال افتخار متاسفانه به همراه دهها همکار کارگر زحمتکش بیکارم کردند،به هر کجا رفتم و نامه نوشتم از تهران و بیت رهبری و...فقط گفتند اجرت با خدا و هیچ رسیدگی نکردند،آری اجر من با خدا بود ولی اجر انهاییکه حقوق نجومی میگیرند و پاداش با کیست،نه خانه ای دارم،نه خودرویی،نه کاری،نه سرمایه ای،مسئولین در محضر خداوند متعال چه جوابی برای گفتن دارند که این همه خسارات مادی و معنوی بر فرزندان مردم تحمیل میکنند.چرا به افرادیکه در قلب راکتور صلح امیز هسته ای سیمان ریختند و صدهها سانتریفیوژ را پلمپ کردند که در جهت تامین انرژی کشور بود مدال افتخار کشوری دادند ولی به ما که با دستان پینه بسته صبح تا شب جهت امنیت کشور سخت کارگری کردیم هیچ و بیکاری و خانه نشینی.ایا این خسارت محض به کشور و مردم ایران نیست.نصیروندمغان گرمی.باتشکر
دیگه دانشگاه رفتن تقریبا فارغ از هر رشته ای وقت تلف کردن ن هست و فقط موجب سوختن پول و وقت می شود کشوری که استخدام افراد معمولی و غیر فرزند شهید و ایثارگر و ... عملا ممکن نیست ادامه تحصیل تو این وضع گرونی خنده دار و بیهوده هست اگر بجای ان وفت صرف مهاجرت در جوانی شود حتما بهتر خواهد بود . حداکثر تحصیلات فقط دیپلم تو ایران کافی هست بیشترش باعث الافی خود و زحمت دیگران میشه.
نه پارتی داشته باشی باتصدیق ششم هم رییس جمهورمیشوی
ارتا
۱۳:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
به اندازه بازار کار باید دانشگاه یک رشته رو بیاره الان تمام شهرهای ایران یک دانشگاه دارن که رشته مهندسی کامپیوتر داره و بیشترین بیکاری تو ایران برای هین رشته هست ، دانشگاه آزاد و پیام نور و غیرانتفاعی ها از تعداد مدرسه ها تو بعضی شهرها بیشترن خب بایدم ملت مدرک بی ارزش دانشگاهی خودشون آتش بزنن
بنده یک دندان پزشک هستم و تا مرحله پست داک دانشگاه رفتم (استرالیا). دیدم یک بنده خدایی از وضعیت تز و پروپوزال صحبت کرده و حرف حق را زده. خداوکیلی چرا انقدر تو این کشور کسانی که قصد گرفتن مدرک دکتری و ارشد را دارند ازار میدهید مگه اساتید داور روزی دانشجو نبودند. یادم هست که برای یک امضا چقدر بنده را دانشگاه اصفهان دواند و استاد محترم با قبول شیرینی امضا کرد. الان جراح دندانم و کلینیک زدهم. جواب ساده است، اساتید مردم ازار هستند و دلسوز نیستند و انگار از دماغ فیل افتادند مثل سربازی. برای چاپ مقاله در خارج راحت بودیم ولی در ایران کلی مکافات داشتیم. از مهرپزشکی گرفتن که به جد ناراضی هستم.
وای چه بد باور نکردنی هست که اساتید داور پولکی هستن من شنیده بودم اما باور نمی کردم خدا به من رحم کنه
نصیروندمغان گرمی
۱۳:۱۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام.برای اینکه کار و اینده نیست،خود اینجانب فارغ التحصیل کارشناس ارشد با رتبه40تبریز،چندین سال هست بیکارم،باسابقه حدود3سال کارگری قراردادی فنی سخت در خودکفایی شهیدکریمی سپاه تبریز بعنوان کارشناس فنی و مونتاژ هزاران سلاح سبک در جهت امنیت کشور،معادل سلاح سبک دولشکر،،نوزده سال عضو بسیج مستضعفین مساجدو شورا،فرزند ایثارگر،عوض تبدیل عضویت به کارمندی طبق نامه و دستور از ستادکل سپاه تهران به شماره8648-30/40/10 و تقدیر از زحماتمان و دادن مدال افتخار متاسفانه به همراه دهها همکار کارگر زحمتکش بیکارم کردند،به هر کجا رفتم و نامه نوشتم از تهران و بیت رهبری و...فقط گفتند اجرت با خدا و هیچ رسیدگی نکردند،آری اجر من با خدا بود ولی اجر انهاییکه حقوق نجومی میگیرند و پاداش با کیست،نه خانه ای دارم،نه خودرویی،نه کاری،مسئولین در محضر خداوند متعال چه جوابی برای گفتن دارند که این همه خسارات مادی و معنوی بر فرزندان مردم تحمیل میکنند.نصیروندمغان گرمی.باتشکر
جوابش کاملا مشخصه.وقتی میبینن یکی بدون زحمت و با رانت و پارتی داره به همه چی میرسه و واسه خودش عشق و حال میکنه و یکی با درس خوندن و تحمل مشکلات فراوان داره درجا میزنه و هیچ پیشرفتی نداره واسه چی درس بخونه.به شخصه مدرک تحصیلیم که فوق لیسانسه فقط تو خدمت به دردم خورد.همین.
تحصیل تحصیل است و هر کس در یک رشته تحصیل میکند یکی شیمی یکی پزشکی یکی مکانیک یکی عمران و و و یکی هم حوزه و فقه و اصول و هر رشته ای چه اشکالی دارد تحصیل در احکام و اسلام مگر عیب دارد مدرک مال هر رشته ای باشد خوب است
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
نه عزیز دل اکثرا از مرگ بر آمریکا مدرک دارن
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اشتباه منفی دادم
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
سال ۹۴ تربیت معلم قبول شدم بار رتبه خیلی خوب به دلیل ۶ ماه اضافه سن قبول نکردن اون موقع که من برای کنکور ثبتنام کردم تا ۲۴ سال بر میداشتن یه عده از خدا بیخبره اومدن سن قبولی رو دو سال کاهش دادان یعنی ۲۲ من هم که دو سال درگیر خدمت سربازی بودم و دو سال هم تلاش کردم تا در تربیت معلم قبول شم به وسیله این قانون یک شبه من درآوردی کلا سرنوشتم رو تغییر دادن خدا ازشون نگذره.
خدا را شکر کن شاید وارد می شدی و به سرنوشت کسانی گرفتار می شدی که الان پشیمان هستند خواستن ها در ده سوم زندگی با دام مهلک همراه هستند و باید بسیار مراقب بود و عواقب کار را در نظر داشت
معلم مظلوم
۱۳:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
برو خدا را شکر کن که استخدام نشدی بنده سی سال خدمت کردم هر سال هم اضافه تدریس هم داشتم ولی هر موقع خواستم خونه بخرم تورم مچمو گرفت الآن هم بعد سی سال فقط کمی پس اتداز دارم که تورم زحمت کشید و بخار کرد، خدا شما را دوست داره برو خدا را شکر کن که مسیر زندگیتو عوض کرده در آموزش و پرورش نه وامی نه زمینی و نه مزایایی هیچی نیست دوستم که همکلاس بتده بود الآن همه چی داره، وامی که بانک برای کارمندان خود میده میشه با احتساب تورم با بیست تا حقوق مقایسه کرد همون آدم خونه ای خریده سی میلیون الآن پنج میلیارد نمیده همون سی میلیون هم از اداره اش وام گرفته بود ولی ما چی برای ما همون موقع سیصدهزار وام می دادند با قرعه کشی شما حرفم را قبول نداری برو بپرس
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
تربیت معلم از اول ۲۲ بود الان شده ۲۴ ،اون دبیری بوده که ۲۴ بود،اگر تربیتمعلم قبول شده بودی اشتباه می کنی ،ولی در کل چرا سال ۸۹ برای اینکه یه عده سهمیه ای را بگیرن سن استخدام را ۳۵ کردن؟
علیرضا
۱۲:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
چون جوانها میبینن که توی این مملکت یکعده بدون دردسر دکتر میشن مهندس میشن بدون یکروز کلاس رفتن وبلا فاصله با رو کردن مدرک قلابی هم میرن سر بهترین شغلها.از طرفی هم بچه میره تلاش میکنه درس میخونه ولی بچه پولدلز دزد کثیف پست میره از مسولین سازمان سنجش جواب سوال های کنور را میخره پس دیگه بچه میگه باید یا دزد باشی ویا پولدار درس ارزشی نداره .باشگاه خبرنگاران برسون به دست دزدان علم خچالت بکشید
نمی گم دانشگاه بد است خودم تحصیلکرده دانشگاه هستم. فقط علم و عمل رو با هم پیش ببرید وگرنه مثل من ناموفق خواهید بود. مدرک دانشگاهی به تنهایی به درد نمی خوره باید کار هم بلد باشید. مدرک وقتی به درد می خوره که توی اون زمینه کار عملی تون هم خوب باشه
وقتی با دلالی خونه و ماشین و تبلیغ اینستا میشه میلیاردی پول درآورد دانشگاه به چه دردی می خوره؟!
۶ ماهه فارغالتحصیل شدم ، کارمندا رفتند دور کاری کسی نیست مدرک ما رو امضا کنه! تورم بالا هم هزینه پژوهش را به شدت بالا برده و حمایتی نیست. فعلا تحصیلات تکمیلی در حال تنفس مصنوعی است.
کسانی که با انتخاب رشته نکردن قید دانشگاه را زدند افراد هوشیاری هستند که به سراب و سرخوردگي خود پایان دادند و باید به آنها تبریک گفت هرچند این موضوع به معنای عدم اهمیت و جایگاه دانش اندوزی و علم آموزی نمی باشد بلکه رد جاذبه های کاذب و دروغین هیولای کنکور و رقابت های منفی آن و بهره مندی عده زیادی کاسب و سودجو می باشد .
تعداد دانشگاه ها و بانک ها و شعبه ها و سوپرمارکت ها از جمعیت ایران بیشتر هست
به ازای هر سیصد هزار نفر باید یک دانشگاه و سه بانک و ده هایپر مارک باشه به غیر از این به اقتصاد و آینده ایران ضرر زده میشه
درسته درصورتی که تو بقیه مسائلم استاندارد باشه همه چی
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
مجلس از وزیر آموزش و پرورش به خاطر لو دادن سوالات در آموزشگاه های وابسته به آموزش و پرورش ( مافیای کنکور) شکایت کرده این یعنی امسال صددرصد سوالات لو رفته
بنظر من که حق با شماهاس
من خودم سال دیگه کنکور دارم چیزیم بارم نیس و امسالو با تقلب پاس کردم.
هزینه های کلاس های کنکوریم ندارم
با توجه به میزان آینده های شغلی منصرف از درس و دانشگاه شدم
دو حالت بیشتر ندارم
حالت اول : بشینم و بخونم (عدم آینده روشن و بیکاری)
حالت دوم :ترک تحصیل و دانشگاه
منم انتخاب رشته نکردم خودم سالهاست دارم کنکور میدم که رشته های مورد علاقه ام پزشکی،داروسازی،دندان پزشکی یا پیرا پزشکی بیارم اما متاسفانه با وجود صندلی هایی که میخرن رتبه ای برای ما باقی نمی مونه ،کاش اصلا کنکور وجود نداشت که مانع رسیدن ما به آرزوهایمان شده کاش مثل کشورهای دیگه کنکور نبود،ای کاش برای ما هم راهی بود
وقتی اکثر فارغ التحصیلان بیکارن خب بقیه درس عبرت میگیرن و نمیرن دانشگاه نمونش خودم که خودمو کشتم از درس خوندن موهای سرمو ریختم با هزار درد و بی پولی ادامه دادم ولی هنوز بیکارم. خب داداشم و فامیلام از من درس عبرت میگیرن. دیگه کمتر کسی بخاطر افزایش سواد و معلومات میره دانشگاه وقتی شغلی نباشه معلومه همین میشه نتیجش یا اکثرا میخوان فرهنگیان قبول شن واونم ظرفیتش محدوه
سلام، تا این لحظه که پیام ها رو خوندم همه پیام ها منفی و ناامید کننده بود(ناراحت کننده هست) اما وقتی از الان آینده خودمون منفی میدانیم و به خودمون قبولوندیم که هیچی نمیشیم، خب معلومه ضعیف و به هیچ جا نمیرسیم. وقتی همه چی رو مفتی میکنیم و نمی خواهیم یکم تلاش کنیم و حتی دیدم که طرف یک هزار تومن هم نمیخواد خرج کنه؛ پس لطفا اینقدر انتظارات بالا نداشته باشید که به جای خوب برسید. در کشور ما زیاد کار نیست اما برای افراد خوب کار هست، پس سعی کنید جز افراد خوب باشید. اگر کار پیدا نشد، خودتون تلاش کنید سختی بکشید و کارآفرینی کنید؛ سختی بکشید چیزهای جدید یادبگیرید، قطعا با یادگیری چیزی که دوست دارید می توانید به یک جای خوب برسید. الان هم که دیگه اینترنت هم هست بیشتر چیزها رایگانش تو سایت ها وجود دارند و از این آموزش های رایگان استفاده کنید تا عقب نمونید. قطعا کسی که به یاد خدا باشه و تلاش و پشتکار داشته باشه قطعا قطعا قطعا موفق خواهد شد.
کارشناس میگه به خاطر کم شدن نسل جوان هست.یکی بگه امتحان داده شده ثبت نام نکردند یعنی دانشجو بوده.پولی که دانشگاهها میگیرن ،نسبت به آموزشی که میدن و بازار کارش اصلا به صرفه نیست.
من که پسرم دیپلم بگیره مشکل سربازی اش حل میکنم وتمام تلاشم میکنم از ایران خارجش کنم بره زندگی کنه ومث ما تباه نشه 18سال درس خوندیم به اجبار گذراندن زندگی یه شغل غیر تخصصی بخور ونمیر گیر آوردیم
قبل ازدیپلم بفرست بره.۱ روز هم دیره.فردا معلوم نیست تواین ممکلت چی میشه
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
به نظر من غلطه..همه دوست دارند برن دانشگاه ولی شرایط ورود به دانشگاه آنقدر سخت و طاقت فرساست که خیلی ها چاره ای جز فراموش کردنش رو ندارند و این در حالیه که تضمینی هم نیست بعد از اتمام دانشگاه شغلی وجود داشته باشه مگه راه های پزشکی..
این از ضعف حکومته که کار برای جوانان تحصیل کرده وجود ندارد یعنی ایران فقط دکتر میخواد؟
الان دیگه مهندس ها هم بیکارند
مملکتی که همه دزدند بیشتر از این نباید انتظار داشت من فوق لیسانس از دانشگاه کفتی دولتی هستم ایکاش درس نمیخوندم چون الان بیسوادی بیشتر می ارزه الان ت یه اداره دولتی کار میکنم که حقوقم با یک نفر یک درس نخونده و ت یک شرکت کار میکنه برابره یا کمتره ت اداره ما هم هر چی پول و رفاه و وام و مواردی از این دست میاد همون بالا میخورن به ما هیچی نمیدن در مجموع مملکت را دزدا گرفتند هیچی نمیشه
مسئولین مربوطه یا خوابند و یا خودشونو به خواب زدن. هر آدم بیسوادی هم میدونه با وجود سهمیه ها و تقلبات ،دانشگاههای ما عملا به مجال افراد خاص و یا نزدیک به حکومت تبدیل شده. از طرفی جامعه به این آگاهی رسیده که فقط دانش آموختگان تعدادی از رشته های خاص و برتر قادر به دستیابی به شغل متناسب با تحصیلات کمربوطه و سطح درآمد کافی هستند. در واقع با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی و اشتغالزایی در کشور و همچنین وضعیت اسفناک کنکور سهمیه ها و حواشی آن فقط داوطلبین شانس خود را برای رشته های خاص امتحان میکنند و بس
به خوب جایی امید داری هه تمام بدبختیا زیر سر اینا است
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
چون من دکتری دانشگاه شیراز که بیشتر از ده مقاله در بهترین ژورنالهای خارجی دارم هیچ شغلی برام نیست و کسانیکه آشنا دارند می تونن بدون رزومه خوب کار پیدا کنند.
وضعیت ضعیف علمی از وقتی شکل گرفت که ارفاق عادی شد و مردود شدن در مدارس برچیده شد. وقتی سیستم تحصیل طوری باشه که دانش اموز حتی برای یک نمره هم که نتونسته باشه کسب کنه مردود بشه و طوری باشه که نمره ی واقعی فقط داده بشه، هر کسی به دیپلم برسه ، فرد باسوادی هست و دیپلم با ارزش میشه ، چه برسه به سطوح دانشگاهی!
برای این سیستم ، بخاطر این که همون سطح ابتدایی طرف طرد نشه، سطوح دروس ابتدایی مهارت محور و بار حفظیات کمی داشته باشه تا مهارت های زندگی رو همون ابتدایی بچه ها یاد بگیرند و هر چه به سطوح بالاتر بره، درس ها سنگین تر بشه و سخت گیری برای نمرات بیشتر بشه که فقط کسایی که باسواد هستند به سطح دیپلم و بالاتر برسند
با سلام من خودم لیسانس دارم برادرم فوق لیسانس خواهرم فوق لیسانس حسابداری ولی هممون بیکاریم یکی دو جا رفتم واسه کار پرسیدن ازم سنی هستی یا شیعه گفتم سنی چندتا فرم کاغذ پر کردم گفتن خبرت میکنیم رفتن که رفتن تا امروز اصلا کار دولتی گیرم نیامد و الان دارم تعمیرگاه کار میکنم برادرم و خواهرم هم بیکارن در صورتی که ما از کوچکی یتیم بودیم از کلاس اول ابتدایی هم کار میکردیم کم کم هر چی میتونستیم هم میرفتیم مدرسه و مادرم چوپانی میکرد خرج مدرسه ما میکرد ولی آخرش هیچ به هیچ شدیم حالا اینقدر از درس و مسولان متنفرم که به خونشون تشنه هستم پارسال حتی نزاشتم دختر کوچکم بره مدرسه دیگه با زور مادرش و دخترم گریه میکرد که میرم مدرسه گذاشتم بره کلاس اول ابتدایی ولی گفتم بهش تا چهارم یا پنجم دیگه بیشتر نمیزارم بخونی
چه ریطی به دختر بیچاره ت داره؟حق درس خوندن رو از اون بگیری بیسواد باشه مملکت درست میشه؟
ناشناس
۰۲:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
نه حق تحصیل از دخترت نگیر بزار هر طور که خودش دوسداره
در اینده ای که دخترت بزرگ می شه کمترین مدرک دکتری اس نزار بچت بی سواد بار بیاد و در اینده لعنتت کنه
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
وقتی سهمیه دارها رشته ها و دانشگاه خوب قبول میشن بقیه دیوانه اند که کنکور میدهند
زگهواره تا گور دانش بجوی
جوانان آینده باید با سواد تر از جوانان حال حاضر باشند تا کشور پیشرفت کند
سیستم آموزشی اصلاح گردد
جامعه شغلی باید گسترش یابد
اما دانشگاه نرفتن دردی را دوا نمی کند که هیچ در آینده کشور را وابسته تر میکند
فوق لیسانس دارم. 37 سالمه..بیکار.مجرد.بدون سرمایه....از این کارخونه به اون کارخونه...تو داروسازی با پیمانکار کار میکردم که پیمانکار وو برداشتن مارو هم انداختن بیرون...تو داروسازی دیپلم و زیر دیپلم کار میکردن ولی ماهارو انداختن بیرون...من میدونستم درس نمیخوندم میرفتم حنبالی بهتر بود.....عزیزان اگه خواستید برید پزشکی بخونید نتونستید درس رو ببوسید بزارید کنار... تو این مملکت هیچی جای خودش نیست...به لطف این اقایون مدرک دانشگاهی رو با افزایش بی رویه انواع دانشگاه که تو هر شهر و دهاتی چند تا دانشگاه ساختن بی ارزش کردن
من لیسانسم ۴۷ سالمه تا حالا نتونستم ارشد بخونم الانم با این سن وسال فقط تلاشم این هست قبول شم دانشگاه تهران وعلامه تو مدیریت فقط به هر شکلی برم از ایران برا دکترا
فرزند زاگرس مرکزی
۱۱:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
هر انسانی باید تا جایی که بتواند درس بخواند و بر سوادش بیفزاید این ایرادها و این حرفها تنها و تنها گول زدن خود و یک دلخوشی بیخودی و پوچ است.دولت و مجلس هم سد کنکور را باید بشکنند و بردارند ،بر سر راه دانش و مهارت هیچ سد و محدودیتی نباید باشد.
کشوری که دهها و صدها ملیون دانشجو دارد بهتر از کشوری است که خالی از دانشجو و تنها چند ملیون دانشجو دارد.
سلام وقتی کنکوری که برگذار میکنن کنکور عالانه نیست وقتی اموزش و پرورش درست درس نمیده وقتی این همه مشکل تو کشور هست که از همون بچگی باید بری کار کنی که ۷گرو۸ نشه چرا باید برن دانشگاه؟! به جای اینکه پولشونو صرف چیز الکی کنن ،سیوش میکنن برا بدبختیاشون
کل سازمان سنجش رو منحل کنید و دانشگاهها رو بدید تحویل خود کارخانجات و ادارات مربوطه خودشون میدونن چی و چه تعداد متخصص و با چه کیفیت و سواد و مهارتی میخوان
وقتی سالهاست کارشناسان و نخبگان حذف کنکور فریاد میزنند و خواهان برداشتن این سد لعنتی بر سر راه جوانان هستند ولی کو گوش شنوا و کو چشم بینا؟؟؟
چرا باید سر راه دانش و فهم و رشد جوانان و مردم را گرفت؟؟
اصلا وجود کنکور برای چیست؟؟؟؟
کشوری که همه درسخواندن و دانا باشند مگه بد است؟؟
من معلم باسی سال سابقه زن ندارم خانه ندارم یک پراید قراصه دارم وقتی دانش آموز من را می بیند چه انگیزه ای برای درس خواندن خواهدداشت کسانی که درس نخوانده اندوضعیت اقتصادی بهتری دارند
فقط به خاطر این هست که پزشکی دندانپزشکی داروسازی قبول نمیشن میزارن سال بعد خدا رو شکر همه اش رو هم کردن پردیس و آزاد یعنی اگر رتبه ات شد چهارصد باید بری پردیس پزشکی شهرهای بزرگ
فقط به خاطر این هست که پزشکی دندانپزشکی داروسازی قبول نمیشن میزارن سال بعد خدا رو شکر همه اش رو هم کردن پردیس و آزاد یعنی اگر رتبه ات شد چهارصد باید بری پردیس پزشکی شهرهای بزرگ
این موضوع چند وجهی هست
بیکاری بامدرک یک وجه موضوع هست که اون هم یک بخشش بخاطر نداشتن مهارت فارغ التحصیلان است بخاطر نداشتن سواد لازم وجامع هست چون بسیاری از دانشحویان باتقلب و کپی برداری و تنبلی بهر حال نمره ای گرفتند ودرس رو پاس کردند.خودم بارها شاهدش بودم که نمره های آبکی گرفتند.
بنده در دوره دانشگاه شاهد بودم فایل درس به زبان اصلی رو چطور دانشجویان با پول گذاشتن دادند برای ترجمه کل فایل وتحویل استاد دادند و درس رو مثلا پاس کردند مکرر این رو برایدرسهای مختلف دیدم.
یک وجه دیگر موضوع تناسب نداشتن رشته ها با بازار کار است یعنی بفرض که دانشجویانی صادقانه زحمت وسختی درس خواندن رو کشیدند واتفاقا تسلط نسبی خوبی هم دارند ولی بازار کار برای این عزیزان بااین تعداد متقاضی ودر آمد هزینه های زندگی فراهم نیست
یک وجه دیگرش هم بعضی اساتید دانش وتوانایی تدریس رو ندارند ولی بهر صورت در کلاسها حضور پیدا میکنند بنده خودم بااین مشکل مواجه بودم که استادی که چندان به موضوع درس اشراف هم نداشت باچاپلوسی دانشجویی نمره خوبی ازشون گرفت ولی بقیه نمره های جذابی نداشتند در صورتیکه بارها در کلاس باطرح سوالاتی همین استاد رو درمانده کردند وبهشون رسوندن که شمااستاد نیستید وتسلط برموضوع درس ندارید.
وجه دیگر موضوع تنبلی دانشجویان است که با کوچکترین بهانه ای جمع زیادی در تدارک تعطیلی کلاسها و بهم خوردن برنامه های کلاس هستند واین بیماری وگرفتاری از دبستان دامنگیر ما ایرانیها بوده وهست بطوری که دوستانم که بخارج هم رفتند تعریف میکردند حتی اونجا هم بعضی از ایرانیها باطرح سوالات بی ربط وبیفایده در تلاش فرصت سوزی بودند ولی استادشان در پایان کلاس اعلام کرده چون سوالات متفرقه داشتید وجواب دادم دیکر فرصت نیست ولی درس تا فلان صفحه است مثلا صفحه 200 کتاب و جلسه بعد از صفحه 200 شروع میکنیم.
چون ارتقای اساتید با مقالات و کتاب است، بیش از ۸۵ در صد اساتید با سرقت های علمی روبرو هستند. اگر این فاکتر حذف شدن استاد به سمت عمل کردن و دانشجو پروراندن می رود.
دانشگاه در بعد تربیت نیروی متخصص، تابع عرضه و تقاضا هست. یک انسان علاقمند میتواند بدون اخذ مدرک دانشگاهی هم ، آموزشهای لازم را ببیند و سواد لازم را بدست آورد. درصورتی به دانشگاه می رود که مدرک دانشگاهی را برای آینده شغلی خود مفید ببیند.
سوالتان را از وزرای قبلی و حتی پیشنهادی که همه شان دستی بر موسسات غیر انتفاعی دارند بپرسید تا اگر جرات و صداقت داشتند جواب بدهند.
درس نخونید کار نیست خلاصه تمام کامنت ها هست
یک گوشی و موبایل ساده را نمی توانستند بسازند.
دو مقالاتشان به اصطلاح در نشریات معتبر چاپ می شد ولی می خواندی تفاوت سطح را با دیگر مقالات همان نشریه متوجه می شدی و هی هم اسم همدیگر را زیر مقالاتشان می زدند و خودشان به خودشان استناد می کردند که مقام علمی شان برود بالاتر.
به دخترهای بی حجاب و بد حجاب ارایش کرده و به حاج اقاهای ریشو پول و مقام دار هی نمره می دادند.
دانشجوها خصوصا سال پایینی ها را تحریک به شورش و شکستن و ...می کردند و بعد که ان بدبختها اخراج یا لااقل تعلیق می شدند بیانیه وااسفا می دادند.
درس که تدریس نمی کردند و همه اش به جوک گفتن و بادی لنگوییج جوک می گذشت.
از بهایی ها حمایت می کردند.
همایشهای بسیار برگزار می کردند یکی قبح شکن تر از دیگری.
حالا مجازی شده دارند دق می کنند و می خواهند هرچه زودتر دوباره حضوری شود انشالله که بیماری کرونا برود ولی لااقل خوبی داشت اینکه دیگه سر کلاس دختران بدحجاب و بی حجاب رو دید نمی زدن و نمی تونستن دل بدن و قلوه بگیرن و تعداد مقالاتشان هم بالاتر نرفت با اینکه در خانه بودند ولی کیفیتش از قبل هم بدتر شد.اردوهای مختلطشان تعطیل شد.
حاج اقاهای ریشو هم دیگه ندیده باید نمره بدن و از بابت نمره دادن به اینها چیزی گیرشان نمی اید.
حالا بنشینند با همان ابررایانه خیالیشان بازی های روز دنیا را اگر می تواند حتی یک بازی موبایل مثل تتریس را بالا بیاورد بنشینند اجرا کنند و کیف کنند کمک به تحقیقات علوم مختلف و پردازش داده پیش کش.
این وضع یکی از پرادعاترین دانشگاههای کشور بود که هر سال برای فقط سر در و خیابانها و جادههای اطرافش کلی خرج می کردند و کلا دوتا مقاله که سرچهارراه می فروشن هم نمی ارزید بعد توقع دارید ملت بروند صف بکشند که چه بشود قبلا یک عده ای برای دوست یابی!می رفتند لااقل حالا غیر حضوری به چه انگیزه ای بروند.
این وضع واقعی دانشگاههای این کشور است حالا شما تایید نکنی هم چیزی تغییر نمی کند.
1-اعضای هیات علمی سودای وکالت مجلس و وزارت دولت یا کم کم معاونت و مشاورت دارند و تمرکزی روی تدریس و تحقیق ندارند و خیالشان هم راحت است که بعد از دورانشان باز برمی کردند و عضو هیات علمی می شوند که اگر قانونی بگذارند که نتوانند راحت به کارهای قبلی شان برگردند دیگر به همین راحتی ها ول کن تدریس و تحقیق نمی شوند.گرچه خودشان عضو مجلسند و نمی گذارند چنین قانونی تصویب شود.
2-مثل قضیه ابررایانه که فرمودید در باقی صنایع هم خیال بافی می کنند غیر از صنایع نظامی ان هم نه به نسبت ابرقدرتها در صنایع دیگر پیشرفت بسیار اندک و در دانشگاهها عملا صفر است.
3-بعضی دروس وجود دارد که اصلا معلوم نیست چیست بقیه دروس هم چون قبلا بوده اند می گذارند باشند.
در ضمن همهی کسایی که پزشکی رو میخونن نخبه نیستن و هوش بالایی ندارن بلکه اکثر قریب به اتفاق اونا پشتکار خوبی داشتن و یا کلاس رفتن
وعمر هدر رفته با استرس وسرخورده باشن .دانشگاه رفتن اینجا به هیچ درد نمیخوره وقتی همچی به پول وپارتی ربط داره نه هوش واستعداد ودانش
وعمر هدر رفته با استرس وسرخورده باشن .دانشگاه رفتن اینجا به هیچ درد نمیخوره وقتی همچی به پول وپارتی ربط داره نه هوش واستعداد ودانش
وعمر هدر رفته با استرس وسرخورده باشن .دانشگاه رفتن اینجا به هیچ درد نمیخوره وقتی همچی به پول وپارتی ربط داره نه هوش واستعداد ودانش
وعمر هدر رفته با استرس وسرخورده باشن .دانشگاه رفتن اینجا به هیچ درد نمیخوره وقتی همچی به پول وپارتی ربط داره نه هوش واستعداد ودانش
کلی تحقیر هم شد اتفاقا فرد بسیار محترم و وظیفه شناس و خوبی هم هست
بعدشم مگه شماها نبودید که میگفتید کنکور و بذارید برای ایثارگران؟ خب آزمون استخدامی هم بهایش هستش
چه دلیل جالبی!
درس خوندن دهه شصتی ها یه فایده داشت اونم اینکه دهه هشتادیا میدونن نباید درس بخونن
۶ ماهه فارغالتحصیل شدم ، کارمندا رفتند دور کاری کسی نیست مدرک ما رو امضا کنه! تورم بالا هم هزینه پژوهش را به شدت بالا برده و حمایتی نیست. فعلا تحصیلات تکمیلی در حال تنفس مصنوعی است.
به ازای هر سیصد هزار نفر باید یک دانشگاه و سه بانک و ده هایپر مارک باشه به غیر از این به اقتصاد و آینده ایران ضرر زده میشه
من خودم سال دیگه کنکور دارم چیزیم بارم نیس و امسالو با تقلب پاس کردم.
هزینه های کلاس های کنکوریم ندارم
با توجه به میزان آینده های شغلی منصرف از درس و دانشگاه شدم
دو حالت بیشتر ندارم
حالت اول : بشینم و بخونم (عدم آینده روشن و بیکاری)
حالت دوم :ترک تحصیل و دانشگاه
دانشگاه پیش کش
این چه سوال چیپیه دگه؟
این از ضعف حکومته که کار برای جوانان تحصیل کرده وجود ندارد یعنی ایران فقط دکتر میخواد؟
الان دیگه مهندس ها هم بیکارند
روحانی فاسد؛
مدیران فاسد؛
کارمندان دولتی فاسد؛
سیستم طلبکار از مردم؛
فقط امیدمان بعد از خدا به رهبر و رئیسی هست.
بهتر یک نفر به جای دانشگاه بره یک فن یاد بگیره
دانشگاه ها شده محل دختر بازی و غیره
می دونم ثبتش نمی کنی
برای این سیستم ، بخاطر این که همون سطح ابتدایی طرف طرد نشه، سطوح دروس ابتدایی مهارت محور و بار حفظیات کمی داشته باشه تا مهارت های زندگی رو همون ابتدایی بچه ها یاد بگیرند و هر چه به سطوح بالاتر بره، درس ها سنگین تر بشه و سخت گیری برای نمرات بیشتر بشه که فقط کسایی که باسواد هستند به سطح دیپلم و بالاتر برسند
در اینده ای که دخترت بزرگ می شه کمترین مدرک دکتری اس نزار بچت بی سواد بار بیاد و در اینده لعنتت کنه
جوانان آینده باید با سواد تر از جوانان حال حاضر باشند تا کشور پیشرفت کند
سیستم آموزشی اصلاح گردد
جامعه شغلی باید گسترش یابد
اما دانشگاه نرفتن دردی را دوا نمی کند که هیچ در آینده کشور را وابسته تر میکند
کشوری که دهها و صدها ملیون دانشجو دارد بهتر از کشوری است که خالی از دانشجو و تنها چند ملیون دانشجو دارد.
چرا باید سر راه دانش و فهم و رشد جوانان و مردم را گرفت؟؟
اصلا وجود کنکور برای چیست؟؟؟؟
کشوری که همه درسخواندن و دانا باشند مگه بد است؟؟
بیکاری بامدرک یک وجه موضوع هست که اون هم یک بخشش بخاطر نداشتن مهارت فارغ التحصیلان است بخاطر نداشتن سواد لازم وجامع هست چون بسیاری از دانشحویان باتقلب و کپی برداری و تنبلی بهر حال نمره ای گرفتند ودرس رو پاس کردند.خودم بارها شاهدش بودم که نمره های آبکی گرفتند.
بنده در دوره دانشگاه شاهد بودم فایل درس به زبان اصلی رو چطور دانشجویان با پول گذاشتن دادند برای ترجمه کل فایل وتحویل استاد دادند و درس رو مثلا پاس کردند مکرر این رو برایدرسهای مختلف دیدم.
یک وجه دیگر موضوع تناسب نداشتن رشته ها با بازار کار است یعنی بفرض که دانشجویانی صادقانه زحمت وسختی درس خواندن رو کشیدند واتفاقا تسلط نسبی خوبی هم دارند ولی بازار کار برای این عزیزان بااین تعداد متقاضی ودر آمد هزینه های زندگی فراهم نیست
یک وجه دیگرش هم بعضی اساتید دانش وتوانایی تدریس رو ندارند ولی بهر صورت در کلاسها حضور پیدا میکنند بنده خودم بااین مشکل مواجه بودم که استادی که چندان به موضوع درس اشراف هم نداشت باچاپلوسی دانشجویی نمره خوبی ازشون گرفت ولی بقیه نمره های جذابی نداشتند در صورتیکه بارها در کلاس باطرح سوالاتی همین استاد رو درمانده کردند وبهشون رسوندن که شمااستاد نیستید وتسلط برموضوع درس ندارید.
وجه دیگر موضوع تنبلی دانشجویان است که با کوچکترین بهانه ای جمع زیادی در تدارک تعطیلی کلاسها و بهم خوردن برنامه های کلاس هستند واین بیماری وگرفتاری از دبستان دامنگیر ما ایرانیها بوده وهست بطوری که دوستانم که بخارج هم رفتند تعریف میکردند حتی اونجا هم بعضی از ایرانیها باطرح سوالات بی ربط وبیفایده در تلاش فرصت سوزی بودند ولی استادشان در پایان کلاس اعلام کرده چون سوالات متفرقه داشتید وجواب دادم دیکر فرصت نیست ولی درس تا فلان صفحه است مثلا صفحه 200 کتاب و جلسه بعد از صفحه 200 شروع میکنیم.
سوالتان را از وزرای قبلی و حتی پیشنهادی که همه شان دستی بر موسسات غیر انتفاعی دارند بپرسید تا اگر جرات و صداقت داشتند جواب بدهند.