نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰۹
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
وقتی وزارت ورزش و جوانان تاسیس کردن که حتی یک هزارم به فکر ازدواج جوانان نیستن خیلی خیلی همت کنن جست و گریخته بتونن ورزش رو مدیریت کنن که همونم نمیتونن وضع همین میشه . تو این کشور هیچ نهاد و سازمان و ارگانی متولی ازدواج نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
مشکل اینه که یک جوان بعد از دبیرستان به جای اینکه بره سر کار و شغل و پول دربیاره، از ترس سربازی، تا سن ۳۰ سالگی رو توی دانشگاه تا مقطع دکتری هدر میده، اونوقت تازه میخواد دنبال شغل و کار بگرده و بعدشم تا ۴۰ سالگی سرمایه ای جمع کنه و تازه به فکر ازدواج باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
تازه الان میگین مشکل چیه
هزینه ها زیاد از طلا بگیر تا پارچه و لباس همین خرج عقد ۱۰۰میلیون میخواد حداقل اونم حالا اگه خیلی کم خرج کرد
هزینه عروسی که گفتن نداره
جهیزینه که پدر بدبخت باید خونش رو بفروشه واسه دختر وسایل بخره میگین مجبورنیستن وسایل زیاد بخرن باشه اما وقتی ۶تا بشقاب معمولی باشه ۱۵۰ دیگه خودتون بقیه رو بدونین
هزینه مسکن کلی پول پیش میخواد و کرایه حداقل یه تومن به بالا
خرج ها دیگه بماند حالا
با این چیزا بیکاری هم هست من با اینکه یه هنری هم بلدم نمیتونم یه مغازه کرایه کنم و لوازم اولیه رو بخرم از بس گرونه
اصلا ما مینویسیم کی میخونه ؟کی صدا ملت رو شنید تو این گرونی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
اگر واقعاً قصد بهبود اوضاع دارید، باید ریشه‌ی مشکلات رو حل کنید. اگر بچه ها از همون دوران مدرسه مهارت یاد بگیرند و بعد از مدرسه برای خودشون یه شغل راه بندازن، مشکل بیکاری و بی‌پولی و مسکن و ازدواج و جمعیت و فارغ التحصیلان بیکار هم حل خواهد شد.
اما الآن جوان‌ها مهارت یاد نمی‌گیرند. اکثراً از روی ناچاری یا ترس از سربازی وارد دانشگاه میشن و تا دکتری هم بدون علاقه درس می خونند. و عملاً یک دهه از عمرشون بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی رو تلف می‌کنند. ریشه‌ی مشکلات جوان ها اتلاف عمرشون هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
متاسفانه مدرسه و دانشگاه و سربازی به جای اینکه به جوانان مهارت یاد بدهند، به اولین عامل هدر دادن عمر جوانان تبدیل شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
اگر واقعاً قصد دارید مشکلات رو حل کنید، به مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها توجه کنید. متاسفانه اکثر مردم فقط چند کلمه یاد گرفته اند: گرونی، بیکاری، مشکل ازدواج و ...
ریشه‌ی تمام این مشکلات بی توجهی به پرورش بچه هاست. اگر فقط یک دوره‌ی کوتاه، به وضع مهارت آموزی بچه‌ها در مدرسه و دانشگاه توجه بشه، بعد از مدت کوتاهی ۹۰ درصد مشکلات کشور از بیکاری و بی پولی و گرونی و مشکل مسکن و ازدواج و ... همگی حل خواهد شد. تمام کشورهایی که پیشرفت کردند، پیشرفتشون نتیجه‌ی اصلاح مدرسه و دانشگاه بود. اگر مدرسه و دانشگاه اصلاح نشه، وضع همین خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
وقتی یه جوانی تا ۳۰ سالگی گرفتار مدرسه و دانشگاه و سربازی هست و توی ۳۰ سالگی تازه میخواد بره شغل پیدا کنه، چه انتظاری باید داشت؟ جوان اگر از همون ۲۰ سالگی بره سر کار، بدون شک تا ۳۰ سالگی، هم میتونه خونه بخره هم ازدواج کنه و مشکلات اقتصادی هم نداشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
احسن نه به تقلیید از مدرک گرایی و شغل ناشی از تحصیل دانشگاه که باعث عقب ماندن از زندگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۱ تير ۱۴۰۰
از اون طرف دخترها که این مشکلات رو ندارن خیلی زودتر و راحتتر وارد بازار کار میشن و همیشه از پسرها جلوترن، نتیجش شده این که دختر فقط درصورتی تن به ازدواج میده که شرایط مالی پسر بهتر از خودش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
متاسفانه خیلی‌ها مدام اینو تکرار می‌کنن که مشکل اصلی جوانان مشکل اقتصادیه.
این یه حرف خیلی کُلی هست و سالهاست همه‌ی مردم و مسئولان همینو میگن و هیچ مشکلی هم حل نشده. الآن به همین کامنت‌ها هم که نگاه می‌کنی، باز هم همه دارن همین حرف‌ رو می‌زنند. آخه بحث مشکل اقتصادی یه حرف کُلی هست و تا وقتی دقیقاً جزئیاتش رو نشناسیم، این مشکل هیچوقت حل نمیشه. ​چرا هیچکس نمیگه ریشه‌ی این مشکلات اقتصادی از کجاست؟
ریشه‌ی این مشکلات اینه که جوانان مهارت و شغل ندارند. چون چندین سال از عمرشون رو بیهوده صرف کنکور و دانشگاه و مقاله نوشتن و سربازی و ... می‌کنند.
با این گرونی های امروزه، حتی وام ازدواج و ... هم برای خرید وسایل زندگی و خونه و ... کافی نیست. راه حل اینه که بچه‌ها از همون دوران مدرسه مهارت یاد بگیرند که بتونند برای خودشون شغل و درآمد داشته باشند. و موانعی مثل سربازی و تجملات و ... هم از سر راه برداشته بشه. در این صورت مشکل مسکن و ازدواج هم رفع خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۱ تير ۱۴۰۰
بله مشکل اصلی مسکن و کار است.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۰:۵۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
من 30 سالم شده سربازی و کارو درسمم تموم کردم. نه پول دارم نه کار درست و حسابی.به چه پشتوانه ای ازدواج کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
دقیقا همینه
اگر از همون دوران مدرسه، آدم روی یک شغل درست و حسابی تمرکز کنه، دیگه تا ۳۰ سالگی، سرمایه لازم برای زندگی رو جمع آوری می‌کنه. اما وقتی تا ۳۰ سالگی اسیر درس و سربازی و کارهای حاشیه ای باشی، تازه از ۳۰ سالگی باید دنبال شغل باشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
جوانها ، مراقب باشید در دام این دخترها نیفتید ! اینها در کمین کسی هستند که با سند و مدرک آویزه گردن شما شوند و در این کشور کسی هم نیست به داد شما برسد با قانون پدر شما را در خواهند آورد . مجرد بمانید بهتره < اما اگر خواستید ازدواج کنید با دختری ازدواج کنید که تحت هر شرایطی حاضر به زندگی با شما باشد و دنبال پول و ماشین و خانه و طلا و غیره نباشد . بهش بگویید با وضع موجود باید بسازد . کدوم مردی هست که دلش نخواهد در رفاه زندگی کند ! وقتی نیست چکار باید بکنیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
مشکل جوانان نداشتن مهارت و شغل هست.
ریشه‌ی نداشتن مهارت و شغل هم تلف شدن عمر جوانان در مدرسه و دانشگاه و سربازیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
هیچکس نمیگه ریشه‌ی تمام این مشکلات اینه که جوان ها دارند ۳۰ سال از عمرشون رو بیهوده تلف می‌کنند. و تازه توی ۳۰ سالگی می‌خوان دنبال شغل بگردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
چرا هیچکس ریشه ی مشکلات رو نمی خواد بشناسه؟ الان توی همین خبر نوشته:

"مشکلات اقتصادی اصلی‌ترین عامل عدم ازدواج جوانان"

خُب مشکلات اقتصادی از کجا میاد؟ دلیلش اینه که جوانان شغل ندارند.
چرا شغل ندارند؟ چون مهارت ندارند.
چرا مهارت ندارند؟ چون عمرشون بیهوده صرف کنکور و دانشگاه و مقاله و سربازی و ... میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
اشتغال رو حل کنی ; ازدواجش با جوونهایی که حالا میانسال شدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
خوب شرایط برای هر دو طرف دختر و پسر سن بالا فراهم میشه.
تو هر نسلی این مشکل برای هر دو جنس هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
موافقم
اشتغال هم فقط زمانی حل میشه که بچه از همون دوران مدرسه کار یاد بگیره.
تا وقتی که بچه ها عمرشون رو پی کنکور و دانشگاه و سربازی هدر میدن، مشکل اشتغال حل نخواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
دلم بحال اونایی میسوزه که میگن مشکل فقط گرونی اگه همه چیر ارزون باشه ازدواج میکنن .شما واقعا اگه معیارتون این باشه که اوضاعتون خیلی خرابه .خواهشا اگرم همه چیز ارزون شد ازدواج کردین اصلا به فکر زادولد نباشید مشکل جمعیت کشورم به شما هیچ ربطی نداره الان مشکل کمبود شدید آب و منابع گرم شدن زمین مشکل بزرگتری هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۱ تير ۱۴۰۰
سرنوشت من این است که عمرم پی دانشگاه و سربازی تلف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
خدایا آخه چرا باید به خاطر سربازی چندین سال از عمر من بدون علاقه و یادگیری توی دانشگاه هدر بره؟ آخه قرار که نیست همه به کارای نظامی علاقه داشته باشند. اونم توی این وضعیت که خودمون هزارجور مشکل بی پولی و بیکاری و... داریم. دیگه این سربازی و دانشگاه چیه واقعاً؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
چه ربطی به سربازی و دانشگاه داره.
شما الان که دانشگاه رفتی اگر کار بلد باشی هم شرکتهای خصوصی دنبالت میگردند (چون کسی که کار بلد باشد کم هست) و هم سربازی را دانشبنیان تمام میکنی.
مشکل از خودتان است که برای مدرک زورکی درس خواندید و مهارت ندارید.
الکی سربازی و دانشگاه را بهانه نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۱۵ شک ندارم شما کوچکترین درکی از مشکلات جوانها نداری. چون حرفی که زده ای اصلاً منطقی نیست. آدم از حرف شما شاخ درمیاره واقعاً.
خُب وقتی من دبیرستانم تموم شد، می‌خواستم برم سر کار و کوچکترین علاقه ای به دانشگاه نداشتم. اما مشکلی وجود داشت به اسم سربازی.
اگر با مدرک دیپلم به سربازی می‌رفتم، سرباز صفر میشدم و به هیچ وجه امکان امریه هم نداشتم. این شد که کاملاً به اجبار به دانشگاه رفتم و چندین سال در رشته ای که اصلاً علاقه نداشتم درس خوندم و طبیعتاً نه درس یاد گرفتم نه مهارت. بعد از لیسانس هم به دلیل اینکه هیچی از دانشگاه یاد نگرفته بودم و پارتی هم نداشتم، احتمال کار و امریه برام خیلی کم بود و تنها راه پیش رو این بود که بدون کوچکترین علاقه ای تا فوق لیسانس و دکتری ادامه بدم با این امید که شاید طرحی مثل سربازی حرفه ای تصویب بشه. حالا تازه سربازی مونده، کار و مهارت هم ندارم. و تازه بعد از سربازی که حدود ۳۰ سالم بشه باید دنبال شغل بگردم.
لازمه اینو بگم که فقط من اینجوری نبوده ام و بیش از نصف همکلاسی‌هایی که در دانشگاه دیده ام از روی ناچاری و بی‌هدف به دانشگاه اومده اند. حالا به نظرت سربازی و دانشگاه هیچ ربطی به تاخیر ازدواج نداره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۱۵
گرچه من معتقدم نظر همه‌ی آدم‌ها محترم هست، اما نظری که شما نوشته‌ای انصافاً به حدی عجیبه که واقعاً به نظرم غیرمنطقی هست. مشکل فارغ التحصیلان بیکار و بی‌مهارت و همچنین ادامه‌تحصیل‌های بی‌هدف به خاطر سربازی، مشکلیه که خود مسئولان هم قبولش داشتند و همین طرح سربازی حرفه ای که چند وقت پیش صحبتش بود هم به همین دلیل بود. شما روی چه حسابی میگی دانشگاه و سربازی بهانه است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۱۵
شما یا اصلاً پسر نیستی که در مسرها رو درک کنی، یا به نحوی از سربازی و دانشگاه (به این شکلی که الان هست) سود می‌بری، وگرنه این حرف رو نمی‌زدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۱۵
خودت داری میگی کسی که کاربلد باشه کم هست
دلیلش چیه؟
دلیلش این نیست که اکثریت دانشجوها بدون علاقه و از روی اجبار وارد دانشگاه شده‌اند؟
اگر اجباری نبود که من و امثال من اصلاً عمرمون رو توی دانشگاه هدر نمی دادیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۱۵
وضع فعلی مدرسه و دانشگاه و سربازی بزرگترین مانع شغل و ازدواج پسرها هست. چطور میگی ربطی نداره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۰۵
اگه دانشگاه و سربازی ربطی به ازدواج و شغل نداشت، که ما الکی نمی‌رفتیم.
خُب از همون بعد دبیرستان می رفتیم سر یه کار ساده توی شهر خودمون. اما همین دانشگاه زورکی عمر خیلی از جوان ها رو هدر داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۰۵
چرا افرادی مثل شما اینقدر از تغییر و تحول می‌ترسند؟
الآن سالهاست وضع کنکور و دانشگاه و سربازی اینجوریه و نتایجش هم شده بیکاری و بی مهارتی و بالا رفتن سن ازدواج.
آیا باید دست روی دست بگذاریم و بگیم هیچ ربطی نداره؟؟؟؟؟
بهتر نیست، وضع کنکور و دانشگاه و سربازی بهبود پیدا کنه و دانش آموزها و دانشجوها مهارت یاد بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۰۵
تو خودت دوست داری دو سال از عمرت رو یه کاری انجام بدی که اصلاً توانایی و علاقه ای بهش نداری؟ حالا اگه مجبورت کنن این کار رو بکنی، آیا هیچ تاثیری توی زندگیت نخواهد داشت؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۰۵
آخه من با چه زبونی باید بگم، علاقه ای به دانشگاه نداشتم،
تو داری میگی برو شرکت دانش بنیان؟؟
من دارم میگم از روی اجبار و ناچاری رفتم دانشگاه و عمرم هدر رفت،
تو داری میگی مشکل از خودته که زورکی رفتی دانشگاه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۰۵
گرچه حرفهات مثل یک کیسه نمک روی زخمم بود، اما از این‌ها گذشته، شما جزو مرفهین بی‌درد نیستی؟؟؟
چون طرز حرفهات خیلی به حرف آدم‌های بی درد شباهت داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۲ تير ۱۴۰۰
به ناشناس 14:29
انسان باید یا اهل کار و تلاش بیشتر فیزیکی باشد تا دنبال تحصیل و کسب تخصص نرود و یا اهل صبر و تلاش علمی برای ایجاد تخصص در جهت بهره وری از آن و ایجاد کار فکری بیشتر با درآمد بیشتر باشد.
نمی شود که به جهت تنبلی از هر کدام از این دو راه بخشی را که زحمت کمتری برای سربازی ایجاد میکند را بخواهیم و در ادامه برای کسب درآمد بیشتر مدرک لازم است برویم دانشگاه و الکی وقت تلف کنیم و در آخر توقع وجود زندگی بی تلاش و تعهد و لاکچری داری.
این قانون این دنیاست که باید برای رسیدن به نتایج مطلوب و مورد دلخواه در مسیر انتخابی زندگی تلاش کرد و سختی های زندگی را پشت سر گذاشت.
با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۲ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۱:۲۲
باز هم نه شما متوجه حرف من شدید، نه من متوجه حرفهای شما میشم.
من دارم میگم اگه سربازی نبود، توی شهر و روستای خودمون کاری برای خودم جور می کردم اما به خاطر اجبار سربازی و مطالبی که گفتم، مجبور شدم دانشگاه برم،
الآن بحث تنبلی کجای قضیه بود؟
داری میگی برای رسیدن به هدف و نتیجه مطلوب باید تلاش کنی.
خُب وقتی یه عاملی مثل سربازی میاد آدم رو از هدفش دور می‌کنه، چجوری تلاش کنیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۲ تير ۱۴۰۰
ناشناس عزیز ۱۱:۲۲
با کمال احترام؛ حس می‌کنم شما اصلاً کامنت‌ها رو نمی‌خونین ، همینجوری یه نظری زیر کامنت‌ها می‌نویسید. چون چند بار که کامنت‌های شما رو خوندم، منظورتون رو اصلاً متوجه نشدم چون اصلاً ارتباطی با چیزهایی که من گفتم نداشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۲ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۱:۲۲
منظورتون رو اصلاً متوجه نشدم.
شما قبول داری که هر کسی باید راه زندگیشو خودش انتخاب کنه یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۲ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۱:۲۲
اینکه فرموده ای آدم یا باید بره دانشگاه یا بره دنبال کار رو قبول دارم.
خُب من و خیلی های دیگه هم هدفمون این بود که دنبال کار مورد علاقه‌مون بریم.
اما یکباره سربازی مانع شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
سربازی
سربازی
سربازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
مشکل من سربازیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
سربازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
بیکاری و بی پولی، بی مسوولیتی، بی اخلاقی، عدم تربیت صحیح بچه ها، توقعات بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
تو تهران با چندتا دختر حرف زدم فقط پول پول میکردن. تو ذهنم گفتم اینا به درد زندگی با من نمیخورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
آفرین، بنده هم همین مشکل را دارم با چند تا صحبت کردم، همین مشکل بود، متاسفانه جوانان حالا و الخصوص خانواده هایشان فقط فکر مال اندوزی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ده تا مثبت !!!! اشتباهی منفی دادم. از شهرستان زن بخواه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
خُب شاید اون‌ها هم درست میگن. باید کمی به اونها هم حق داد. نمیشه که گرسنه باشند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
آره خوب شد نگرفتیشون :)))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
عرضه کار کردن و پول در اوردن نداریدبعدش میگید دخدرا ازمون پول میخان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
عقاید پول پرستانه به شهرستان ها هم نفوذ کرده. از آسمان زن بخواه اونجا فک کنم کار به پولت نداشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
فکر نکنم دیگه جایی برای سوال کردن مونده باشه ؟ درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ازدواج خوبه ولی باید تو انتخابتون خیلی دقت کنید. من الان 3 ساله عقد کردن و 9 ماه که زیر یک سقف بودیم خانومم سر تولد زن دادشم با من دعوا کرد و الان 2 ماه گذاشته رفته، پدررشم سریع رفته مهریه اجرا گذاشته. الان هم نمیدونم چیکار کنم رفتم دونبالش نمی آید. اینارو گفتم که زمان انتخاب خیلی دقت کنید مشکلات مالی قابل حله ولی تو انتخابتون دقت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
وقتی دنبال ظاهر و دخترای چیتان بیتانی همین میشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
از اول هم نمیخواسته تو رو دیده خیلی عقل داری!!! گفته همین بسشه بذار پولاشو بالا بکشم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
خودوبه قیمت خانه و خانه به قیمت هواپیما رسیده چگونه می توان با حقوق زیر خط فقر زندگی کردبعدخانم های امروزی تحمل سختی های زندگی را ندارند وبا کوچکترین مساله ای طلاق می خواهند مهریه ها هم تعیین سکه به اندازه سال میلادی هست که ازدواج صورت می گیرد بااین شرایط اسفبار ازدواج کردن شدنی نیست تا آخر عمر نمی توانم ازدواج کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
بنظرم دیگه در این مورد هیچی نگید بهتره ازدواج مثل خیلی چیزای دیگه تو این مملکت نابود شده و‌ درست شدنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
مهریه چیه .
کار من تهران هزینه مسکن خیلی بالاست.
کلی درس حوندم و کار متناسب با درسم دارم با این حال گفتم برگردم شهرستان کشاورزی بیحیال زندگی در تهران
برگشتم شهرستان یک زمین کشاورزی پیدا نمیشه همشو ویلا کردن... تهرانی ها
گفتم برم حونه بگیرم دیدم بحاطر حجوم حوش نشین های تهرانی قیمت خونه هم در شهرستان نزدیک تهران شده

حالا با این شرایط باید چیکار کرد؟؟
چجوری یک دحتر بهم تکیه کنه. چجوری اینده بچه تامین کنم.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۴۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
فقط یه آدم بی عقل زندگی راحتشو با ازدواج به باد میده.
تو این وضعیت پر از استرس اگر کسی به فکر تیر خلاص زدن به خودشو و عمرشو جوونیشه بسم ا...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
کاملاً درسته.
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۱ تير ۱۴۰۰
دختران امروزی ازدواجی نیستند چون باهاشون که صحبت میکنی فقط سخن از پول و مهریه می کنند. دختری که تو اول صحبتاش سخن از مهریه و پول و طلاق بزنه بدونید اون به دنبال پول شماست نه ازدواج با شما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
من که رفتم خارج از کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
برای زن گرفتن هم باز دنبال خارج رفتنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
سالها زمان برده که از ریشه اوضاع به اینجا رسیده برگشتش هم همینطور بهتراست دسدنکاران در بلند مدت و کوتاه مدت چاره کار و جواب ها را از بطن جامعه واز جوانان این آب و خاک جویا شوند نه مثل همیشه در پشت درهای بسته تصمیم بگیرند و از جیب مردم هزینه کنن نداشتن امنیت شغلی و اقتصلدی همه اینا اگر سقفی بالا سر باشه با کم و زیادش میشه کنار آمد تازه اگه بجای اشتغال ورونق تولید دوباره برگردیم سراغ پول با صادرات نفت و هرچی رشتس پمبه کنیم که برگشتیم خان اول
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
اول از همه برید مذاکره کنید تا تحریم هارو بردارند تا یه گشایش و پنجره تنفس در کشور به وجود بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
استقلال طلبی اینها همه بها شه که قدرش را بدانیم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی کیا
۰۹:۰۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ماشالله به این مدیریت بحران 40 ساله مدیران دولتی هر کجا که با بحرانی مواجه شدند با دادن وام سعی در رفع اون بحران کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ترس نداشته باشید و ایجاد ترس نکنید، به خدا همه چیز فراهم میشه، تصمیم بگیرید با توکل به خدا برید جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
امپول که نیست نترسیم بریم جلو ازدواجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
اگر فراهم نشد شما از جیب مبارک خودتون خسارت میدی؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
مرفه بی‌درد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
توکل خالی نمیشه که باید عقل هم داشته باشیم.
اگه نه انقلاب نمی کردیم، با شاه بودیم تا امام زمان بیاد حکومت تشکیل بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
اقتصاد فلج کشور توکل سرش نمیشه.بی حساب کتاب کاری انجام بدی بدبختت میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
بی مسولیتی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۱ تير ۱۴۰۰
به تناسب وضعیت مالی افراد بایستی برای مهریه سقف تعیین شود مهریه که در اصل برای استحکام بنیان خانواده و تعمیق روابط زوجین لحاظ شده است اکنون به مصیبتی برای خانواده بدل گشته است و بعنوان اهرم فشار و عامل بسیاری از طلاقها شده است لذا جهت جلوگیری از جنبه های منفی قضیه دست اندکاران حوزه خانواده و مراجع قضائی و دولت بایستی به مساله ورود کرده و میزان مهریه را قانونمندتعیین کنند . البته این مساله نیز مشابه قضیه چک میباشد که یک فرد مستمند و فقیر میتواند یک چک بی محل میلیاردی بکشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
حتی اگه ۱۴ سکه هم پذیرفته بشه برای خیلی از پسرها پول کمی نمیشه.به نظر میزان مهریه خیلی تاثیری تو دوام زندگی زناشوئی نداشته باشه.اگه دو نفر نخوان با هم زندگی کنن مهریه چه کم چه زیاد نمیتونه جلو طلاقشونو بگیره. بهترین کار داشتن دوره آشنایی طولانی مدته. به نظر من قبل از جاری شدن خطبه عقد پسر و دختر باید به دور از احساسات و رد و بدل کردن حرفهای قلمبه و سلمبه سعی کنن تا حد ممکن از هم شناخت پیدا کنن. اگه این دوره آشنایی به درستی طی بشه هزار تا سکه یا چهارده تا سکه خیلی فرقی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
خدایا به ابروی حضرت علی وحضرت فاطمه گره ازدواج همه جوانها را باز کن امین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۰۸:۵۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ازدواج شیرین ترین لحظه زندگی آدمه..اما بخاطر مشکلات اقتصادی شده تلخ ترین و ترسناک ترین لحظات آدم
من عقد کردم، دورانی که عقد بودم شرایط خیلی بهتر بود، ولی زمانی که عروسی کردم همه چیز خراب شد، قیمتها بشدت بالا رفت و.. الان سر زندگیم...خانمم خیلی قانعه هرچی باشه قبول میکنه، نباشه حرفی نمیزنه، ولی خودم عقل که دارم، همش دارم حرص میخورم، خودخوری میکنم، یک بدن جوان دارم ولی از داخل یک مرد ۵۰ ساله شدم...خدا از سر تقصیرات بانی این مشکلات نگذره
ولی بازم خداروشکر حداقل زمانی که خونه ام و کنار خانمم هستم آرامش دارم
ان شاالله همه خوشبخت بشن
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
خدا را شکر کن که آرامش داشتن خانواده و نعمت همسر بساز را بهت داده است.
برای هر کدامش هزاران سال خدا را شکر کن و نق نزن که خیلی ها (از مجردها گرفته تا متاهل ها) همین نعمت هم محرومند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
شکر خدارو کن که خانمت قانعه. خدا خیلی دوست داشته چون خانم هایی اینجوری به شدت کم و نایاب هستن
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
مسکن و شغل و سربازی ٬ سه مانع اساسی پیشروی برای ازدواج است. باید مدت زمان خدمت سربازی کاهش پیدا کند و دستیابی به شغل و مسکن تسهیل شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۱ تير ۱۴۰۰
دقیقاً موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
دقیقا مسکن و شغل و سربازی:
سربازی مانع شغل و درآمد هست.
نداشتن شغل هم مانع خرید مسکن هست.
نداشتن مسکن هم مانع ازدواج هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
شما هر سال فقط یک بار حرف از مشکلات ازدواج جوانان میزینید و اون هم روز ازدواج در تقویم ملی کشور هستش چرا این مشکلات رو به عنوان یک رسانه هیچوقت پیگیر نمیشید؟؟؟؟؟؟؟؟ مشکلات جوانان برای ازدواج خیلی زیاده.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۳۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
من فوق لیسانس دارم شغلم رسمی دولتی هست.خیلی دوس دارم ازدواج کنم و چندین مورد هم تلاش کردم اما متاسفانه دخترای امروزی ازدواجی نیستند و همه چی رو از اول میخوان.
هیچ چیز مثل ازدواج روح بشر رو تکامل نمیده.انسانهای متاهل واقعا آرامش بیشتری دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
من تجربه ی برادرم رو دارم واقعا سخته ! از کلان شهر دختر خواستگاری و ازدواج نکن. در شهرستانها خانواده ها و دختران با اصالت مومن قدرشناس اهل ازدواج و زندگی زیاد هست فقط باید مکان خواستگاری و عقیده ی سخت گیری رو تغییر بدی با تحقیق و تلاش و تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
اتفاقا شهرستانیا زود از خودشون در میرن و جو گیر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
من ۴۲ سالمه ۱۰ سال پیش ازدواج کردم ۴ ماه بیشتر زیر یک سقف نتونستیم زندگی کنیم خانواده همسرم با دخالتهاشون کاری با من کردن که از هر چی ازدواجه متنفر بشم دیگه میخوام تا آخر عمر تنها زندگی کنم تنهایی هم اولش سخته ولی آدم عادت میکنه بعدش عادی میشه میخوام اگه اوضاع اقتصادی و کرونا درست بشه برم سفرهای خارجی و دنیا گردی تو زندگی فقط همین میمونه آخر هم همه پیر خواهیم شد و از دنیا خواهیم رفت وقت و عمر خیلی کمه باید از لحظه ها استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
با این اوضاع، همه‌مون باید به تنهایی عادت کنیم. سفر تنهایی به دور دنیا هم ایده‌ی خوبی هست اما پول نداریم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ازدواج الان یعنی ظلمت فقر دربدری زن بدبخت بچه نگون بخت مستاجری نون خالی تن ناسالم فقر غذایی پریشانی پشیمانی بیمارستان میوه و غذاهای بی کیفیت گران درماندگی
یعنی نا امیدی ....

علی برکت ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ارزنی = ازدواج بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
آدم وقتی اصلاً شغل و پول نداره، هر چقدر هم ارزون بشه بازم نمی تونه چیزی بخره.
بنابراین به نظر من:
شغل + ارزونی = ازدواج بیشتر
Germany
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
چی؟ ازدواج! اونم با این شرایط؟ من سنم بالا رفته سر کار هم هستم ولی اصلا به وام ها و مخارج تحصیل و زندگی خودم نمیتونم برسم. میدونید قیمت زمین و خونه چنده؟ چند سال باید کار کنی که خونه یا ماشین بخری ؟ اصلا آیا پرداخت اجاره و تامین مایحتاج چند نفر ممکن هست؟ آیا میشه پس انداز کرد؟ یعنی فقط با رنج و زحمت بتونی فقط شروع کنی پس بقیه اش؟ ما هر روز فقیر میشیم باید یه کار اساسی کرد با وام دادن و افزایش ده بیست درصدی حقوق که کاری درست نمیشه، قدرت خرید نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
مسئولینب جای وام بیشتر رو به کسانی بدن که سنشان بیشتر شده و در آستانه ازدواج هستند برعکس وام بیشتر رو دادن به بچه ها و ماهایی که بخاطر بی پولی ۲۹ سالمون شده باید ۷۰ بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
دقیقا.اخه اگه ما داشتیم ک نمیزاشتیم سنمون بره بالا زودتر ازدواج میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۰۸:۳۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
دقیقا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ما که 38 سالمون هست رو هواییم شما که باز تو سن ازدواجید
Iran (Islamic Republic of)
محمدم
۰۷:۳۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
دو ساله زن گرفتم و بخاطر اینکه خونه ندارم شغل درس درمونی ندارم داریم از هم جدا میشیم کل دو سالمون دعوا بوده دیشب اس ام اس داده بیا توافقی جدا شیم ان شالله جدا میشیم و هردومون راحت میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ای وااااااای !!! ،هرچه قدر صفر جلوی عدد بگذاریم بازهم کمه با این تورم مسکن و نبود شغل وگرانی ... فقط جهادی فاطمی نیاز دارد و اصلاح تفکر و اخلاق با اسلام تا مردم و جوانان مراسم ازدواج غربی وچشم و هم چشمی آن رو کنار بگذارند و در مورد کار آفرینی و مسکن جوانان ، مردم و والدین در حق آنان نیکوکاری و یاری کنند( قرض الحسنه ی قرآنی پول و مسکن و اشتغال ، آرامش) .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
نا امید نشید به خدا توکل کنید به خدا توکل کنید به خدا توکل کنید همدیگر رو دوست داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۴۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
داداش به خدا راحت میشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
غم انگیزه.
من هم به همین دلایل هست که از ازدواج متنفرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۱ تير ۱۴۰۰
جناب ناشناس ۰۸:۰۱
مشکل اصلی، ازدواج غربی و چشم و همچشمی نیست، مشکل اینه که یک جوان بعد از دبیرستان به جای اینکه بره سر کار و شغل و پول دربیاره، از ترس سربازی، تا سن ۳۰ سالگی رو توی دانشگاه تا مقطع دکتری هدر میده، اونوقت تازه میخواد دنبال شغل و کار بگرده و بعدشم تا ۴۰ سالگی سرمایه ای جمع کنه و تازه به فکر ازدواج باشه.
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۰۷:۳۰ ۲۱ تير ۱۴۰۰
سلام ووقت بخیر درسته یه سری مشکلات و موانع هستن که در داخل خانواده ها مانع ازدواج جوانان میشه مثل چشم هم چشمی مثل توقع بیجا ولی خود نظام هم موانع درست میکنه بنده دی ماه سال 1399 عقد کردم خداشاهده هموز وام ازدواجم از بانک تایید نشده یعنی واقعا منتظر این وام هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
بابا من کار دارم. خونه دارم. ماشین دارم. وضع مالیم بد نیست فقط شوهر نیست. مردی وجود نداره که بشه اعتماد کرد. بازم مجردی بهتره تا بهونه اقتصادی رو بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
از ما دهه شصتی ها که نزدیک چهل سالمون شده دیگه ازدواج و تشکیل خانواده گذشت من پسر دهه شصتی باید همیشه مجرد بمونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
خدا دوستت داره
ما که ازدواج کردیم پشیمونیم
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۰۸:۴۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
خدا از کسانی که میتونستن کمک کنن به ازدواج جوونها نگذره ، از پدر ها و مادر ها و خانواده های بیخیال ، از مسئولینی که خواب هستن ، از دختر ها و پسر هایی که رویا پرداز هستن و ...
الان 30 سال سن دارم ، در آستانه ازدواج بودم به خاطر شرط های سخت و همچنین مهریه بالا کسی رو که خیلی دوست داشتم از ازدواج باهاش منصرف شدم .
ولی به خدا ظلمه به جوونا هست این که مجرد بمونه به خاطر مسائل مالی و خونه و ...
دلم خیلی پره ولی مجال نیست .
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۴۳ ۲۱ تير ۱۴۰۰
قدر بزرگترین نعمتی که خدا بهت داده رو بدون...نمیدونی داری ناشکری چه نعمتیو میکنی.
به خدا حاضرم کل زندگیمو بدم فقط برگردم به اون دوران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ما دهه 60 همیشه نسل سوخته بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
برو خدارو شکر کن که مجرد موندی وگرنه الان با خاک کوچه یکی شده بودی و برای یه لقمه نون باید به هر خفت و خاری تن میدادی مجردی اولش سخته ولی انسان جوری افریده شده که به شرایط راحت عادت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۱ تير ۱۴۰۰
منم دهه شصتی هستم نسل ما از سوخته بدره خاکستر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
جناب 10:08 :
چرت و پرت نگو دیگه.
آرامش داشتن خانواده چیزی است که با هیچ چیز قابل جبران نیست و جایگزینی ندارد.
آدم که حیوان نیست که برای شهوت ازدواج کند.
واقعا سطح شعور یک عده به ظاهر انسان، آدم را به تعجب می اندازد.
۱۲