پیرو نظرات مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت ، بنظر بنده این سیستم وقتی مدیر کل صنایع وزارت خانه نمی تواند نه با بازار جهانی و نه با توجه به محدودیت های و حمایت های دولتی کاری سرو سامان دهد و روند رو به بهبود چه در طراحی و جه در ساخت داشته باشد یا باید کنار برود . اینها با این حمایت ها نمی توانند تامین نیاز داخل را فراهم کنند ، گرفتن سرمایه مردم برای مدتها ( پیش فروش خودرو ) و عدم تحویل خودرو بدون کیفیت در زمانی که خود تعهد داده اندنشان از چیست؟ این شرکت های خصوصی - دولتی که چنگ در سرمایه ملت ( از سرمایه مردم وسرمایه ملی ) نهاده اند و از منافع آن فقط خودشان سود می برند. فقط به دلیل ایجاد شغل در حال هدر رفت سرمایه دارند. چه باید کرد؟
1- آزاد کردن شرکت های خصوصی بدون کمک دولتی برای تامین خودرو مناسب برای جامعه و حمایت از آنها برای رقابت با شرکت های خصولتی 2- برآورد کردن استاندارد های روز دنیا برای ورود خودرو های با استاندارد های روز جهانی با تشکر
یک نگهبان ساده ایران خودرو میگفت ماهی نه میلیون حقوق میگیرم، خب عزیزم حقوق پرسنل و مدیرانتون رو مثل بقیه جاها متعادل کنید تا لازم نباشه اینهمه بدهی بالا بیارید. مشکل این بریز و بپاش هاست
آها به اینجا که رسیدیم بانک مرکزی درست آمار اعلام نمیکنه
الان شد ربطی به دلار نداره ؟؟!!
پس اگه دلار بشه 100 تومن و یه طوری تورم بخشی ثابت بمونه شما ماشینو گرون نمیکنید؟؟؟
چون پارسال خودرو را بیش از صددرصد گران کردن آن هم با هماهنگی و دلسوزی بی حد حساب شیوا الان هم انتظار داشتند دارند باز هم شیوا به سمتشان غشن کند ولی ارزش خودرو ها خیلی خیلی کمتر از قیمتها ی فعلی است چرا مسئولین در این باره سکوت کردن جای شک تردید است
به فرض که حالا این دروغی که تو ماه رمضان داره میگه راست باشه اگر شما برای هر یک ماشین ۳۰ میلیون ضرر میدید قطعا از ارث ابوی گرامی نیست از بیت المال همین ملته پس جمع کنید این بساط رو خواهشا
هزینه سوء مدیریت خودرو سازان با سیاست های غلط حمایتی حکومتی از جیب مردم پرداخت میشه! کاش بهتر بود واردات خودرو های ارزان قیمت از خودروساز های مطرح دنیا به استثناء پژو و رنو با تعرفه پایین آزاد بشه تا خودرو ساز ها کمی به بهبود کیفیت و رقابت رو بیارند
دولت به نام مردم به کام عده ای خاص اداره میشه! از دولت آقای روحانی فقط شوهای تلویزیونی و تبلیغات هم مسلک هاشو دیدیم
قوه مجریه که معلوم الحاله و امیدی به احقاق حقوق ملت بهش نیست ولی قوه قضائیه و قوه مجریه انقلابی شما چه میکنید وقتی خودرو ساز هر اچه از دستش برمیاید میکند وهر ظلم و اجحافی میکند
پیشنهاد میکنم خودروسازها تولیدشون رو یه مدت کم کنند تا شیشه سازی ها عقب موندگیشون رو جبران کنند و برای خون مردم شیشه به اندازه کافی تولید کنند بعد با شورای رفاقت مجدد از سرگیری افزایش تولید داشته باشیم .
خب تولید نکن اگه راست میگین وارد کنین بخدا قطر سوناتا
2017 به تومان ایران176 ملیون تومان ما تو این موندیم که برای اونا میصرفه که بهترین ماشین روز دنیا را درست کنن بدن 200 میلیون ولی برای ایرانخودرو ی پژو پارس اشغال بده
200 ملیون بعد هم بگه ضرر داریم
سلام اگه تولید نکنند پس کی جیب آقایان دولتی را پر بکنه؟؟
مهدی
۲۱:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
بازار خودروی ایران جزء عجایب هشتگانه دنیاس.خودروی ۲۰ میلیونی رو ۱۵۰ میفروشن سالی ۴۰ هزارمیلیارد هم ضرر میدن.خودرو و قطعه هاش هرهفته گرون میشه ولی قیمت سهاماش در بورس ۸۰ درصد افت کرده.واقعا آدم سردرد میگیره از اینهمه بی منطقی
آقامهدی ببخشید هنوز متوجه نشدی سودشو لولو میبره.خوب مشخصه چرا زیان میدن چون سودشو با یه مقدار زیان آقایان هاپولی میکنن.واز اون طرف شرکت زیان ده نشان میدن تا دوباره افزایش قیمت بدن .چرابا افزایش دلار میگن ۶۰درصد داخلی ۴۰درصد وارداتیه وقیمت میبرن بالا الان تو این مملکت بی صاحب کسی نیست بگه خوب دلار امده پایین چرا قیمت نمیارید پایین
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر ضرر میدهند تعطیل کنند ما راضی به ضرر دادن خودروسازان نیستیم
باید دید در حساب سازیتان اگر 30میلیون بیشتر بشود از نظر شما بهتر است یا قیمت تمام شده با ریختو پاشهایتان. اگر انحصار نبود قیمت از این که هست کمتر می شد.
واقعا ما راضیبه ضرر این خودروسازان عزیز نیستیم شما دیگه تولید نکنید اخه خیلی ضرر میکنید بزارید واردات با تعرفه پایین آزاد بشه ما بجای تارا اتومات هینوپای میخریم تا شما دچار ضرر بیش از این نشید
اگر ضرر انباشته ای از قبل بوده نباید من خریدار فعلی هزینه اون رو بپردازم، بی عرضگی مسئولین قبلی، سرمایه گذاری های غیر خودرویی، فروش های سبدی به اشخاص خاص در سال های قبل و کنترل بازار توسط خود خودروساز دلیل این همه نابسامانی در بازار خودرو هست و اتفاقاً شورای رقابت تا حد کمی ترمز این ها رو کشیده
افرین به این همه فهم و شعور مردم ما ...یعنی خودرو ساز ای ما واقعا از بازار دنیا خبر ندارن یا مردمو نادان فرض کردن
یه بنده خدا
۲۱:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
درک باید متقابل باشه؛ خودروساز وقتی توان خرید عامه مردم رو درک نمیکنه (عامه مردم حقوق کارگری میگیرن، چه بسا کمتر)، پس به هیچ عنوان نباید ازش خودرو خرید (چه دارا باشید، چه نباشید). #نه_به_خرید_خودرو
این اقا که میگه ماشین باید گرون بشه خودشو بزاره جای من حقوقم نداشته باشه ان موقع معلوم میشه که شیره که روباه یگه حرف از روی شکم سیر نمیزنه گرون کنیم گرون کنیم
سال ۸۸ پارس خریدیم ۱۸ میلیون که به دلار میشد ۱۸ هزار دلار . تو همه جای دنیا با اون پول میشد ماشین با کیفیت خرید . الان قیمت پارس ۲۰۰ میلیون که به دلار میشه ۱۰ هزار دلار .. که بنظر من بازم زیاده .. ارزش این ماشین ۴ هزار دلار هم نیست
جناب مقنی با نظرت موافقم.اما فکر کردی اگه ماشینهای خارجی رو وارد کنند،اجازه میدن بقیمت واقعی فروش بره؟؟؟؟؟ سخت دراشتباه است کسیکه فکر میکنه خودروهای خارجی رو میتونه با قیمتهای واقعی خودشون بخرد!!!!!تنها راه ورود خودروی خارجی با قیمت واقعی و مناسب،حذف سایپا و ایرانخودرو ازین مملکت میباشد.
اینها اولا میگفتن به علت تحریم قطعه نداریم ماشینها رو تکمیل کنیم بدیم دست مردم.در حالی که داشتن انبارهاشون رو پر میکردن . حالا که قیمتها سر به فلک گذاشت از کجاشون دارن قطعه میارن ماشین میدن دست مردم.
ما هزار بار بگیم توان خرید با این قیمتهای نجومی را نداریم ایا شما رضایت میدن که دیگه بازار گرمی نکنید برای حلبی سازهای بدردنخورتون ؟
بسه دیگه بابا هر روز هی روده درازی برای توجیه این قیمتهایی که بر مبنای هیچ اصولی قیمت گذاری نشده .
وقتی بازاری ساختین که اجازه هیچگونه رقابتی با خودروهای خارجی وجود نداره و محصولات بی کیفیت خودتونو با قیمت های بی حساب و کتاب به مردم تحمیل می کنید پس دیگه نیاز نیست که هر روز مصاحبه بکنید و توضیح اضافه بدین برای توجیه قیمتها
عزیز،،،،بخدا،به پیر،به پیغمبر،ازماست که برماست. نخرید نخرید نخرید. این آشغالهای این دو شرکت رو 6ماه تا 1 سال نخرید،بعد نتیجه همدلی و کاردرست خودتون رو ببینید.
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
تمام این پرفسورها دور هم جمع شدن و تنها راه برون رفت از ضرر رو کندن جیب مردم میدونن . یکی از تو اینها عرضه نداره بگه کم کردن ریخت و پاش , بهینه سازی تولید و ... هم تاثیر داره به خدا. نخریییییییید.تمام
چرافقط به افزایس قیمتها می اندیشید!!؟ آیا فکراین راکرده اید که مردم توان خرید خودرو حتی با30 میلیون هم نیستند!! چراضررشمارامردم بیچاره شده، باید بپردارند!؟! چراهیج مسؤلی به فکر مردم نیست!!؟! ؟! ؟؟
آنقدر که شما مسئولان بی کفایت و بی لیاقت به مردم فشار آوردید آمریکا نتوانست فشار بیاورد.همه ی مردم می دانند که شما عمدا دارید عدالت را زیر پا می گذارید.
آقای معمار باشی ،اگه خودرو سازها دارن باضرر تولید میکنن. خوب اصلا"تولید نکنید.قسم میخورم ما مردم راضی نیستیم شما ماشین ارزون بدی به ما .کارخانه ها روتعطیل کنید تا بیش از این ضرر نکنید.
اینا حکم ضد انقلاب را تومملت دان بازی میکنند آخره دولته میخوان نارضایتی ایجاد کنند مگه مردم چقدر درآمد دارند کهماشین پراید110میلیونی بخرند حقوق یک کارگر که اگه5سال هیچی نخوره میشه پراید بس کنید
قیمت پژو پارس به ضررشونه در عوض ضررشون رو از جیب کسایی که 207 دنده ای سقف شیشه و سورن پلاس و دنا پلاس توربو اتومات خریدن در میارن
دنا پلاس معمولی 180 میلیونه شده اون وقت دنا پلاس توربو اتومات 405 میلیون چطور میشه یه ماشین بخاطر یه گیربکس اتومات و چند تا آپشن قیمتش معادل 2تای همون خودرو معمولی بعلاوه 45 میلیون اضافه بشه!!!!!!!!!!!!!!!
تو را تمام مقدسات این قیمت ها رو تصویب کنید شاید دست از سر مردم بردارید
پراید 800 ملیون
پارس 1ملیارد
206 حدود 800 ملیون
موتور سیکلت 250 ملیون
دوچرخه 120 ملیون
سمند 600 ملیون
اقا بکنید شاید یقه مردم رو ول کنید
تا زمانی که شورای رفاقت و دولت قیمت خودرو را تعیین میکنند همینه اوضاع قیمت خیلی از خودروهای بی کیفت ایرانی خصوصا در خصوص ورق بدنه و... کاملا نشون میده این قیمتها کذاییه
قسم راضی به ضررتون نیستیم .
واردات رو ازاد کنید گمرک هم نگیرید . این عزیزان دل انگیز هم به هر قیمتی که دلشون خواست با هر اپشنی که میلشون کشید خودرو تولید کنند اصلا پراید رو دوباره تولید کنند ده ملیارد بفروشند اگر صدا از هرکس دراومد هرچی دلتون خواست بگید .
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا آقایان کیفیت و امکانات خودرو را با دیگرکشورها مقایسه نمیکنند ترکیه خودروملی برقی تولید کرد با ظاهر ی بهتر و امکانات بیشتر آنها با قیمت دنا در ایران در همین سایت خبری بود خودرو سازهای کشور هم وزن خودرو طلا بگیرن راضی میشن؟
سلام دعا میکنم که سطح فکر مردم این مملکت اینقدر بالابره که دیگه هر آشغالی رو نخرن و اون وقت نتیجه کارشون رو میبینند به امید آن روز انشاالله؟ چون فقط جواب یاوه گوی های این خودروسازا رو میشه با نخرید محصولات آشغالشون داد
اون بدبختی که با ماشین قراضه مسافر کشی میکنه شعور داره سطح فکرم داره فقط پول نداره
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
۳۰ میلیون که به قول خودتون ضرر میکنین مربوط به قطعه و فولادنیست هزار تا خرج اضافه دارین که باید از جیب ما پرداخت بشه.
خرج های اضافه تون کم کنید تا ضرر ندین
همین کوویک رو دوبرابر میفروشن من ثبت نام برج دو پارسالم دیگه نمیتونم بخرمش این ماشینا همشون فقط بخاطر تکنولوژی که دارن زیره بیست میلیون میرزن ورشکسته شدید دارید تاوانشو از مردم دربدر میگیرید
چرا خودروسازان هزینه هاشون را کاهش نمیدهند حقوق های چند ده میلیونی و زمین های چند میلیاردی کارخانه
امیدوارم دولت بعدی امنیت مردم رادست خودروسازانی که هر روز به بهانه مختلف خودرو را گران میکنند ندهد
خوب دلار امد پایین شما قیمت رو میارید پایین مثل چیز دروغ میگید افزایش قیمت یورو بهانه است..وقتی خودرو انحصاری باشه همینه ...بازار خودرو رو رقابتی کنید مردم خودشون انتخاب کنن شما چرا جای مردم تصمیم میگیرید خون مردم رو ریختید تو شیشه با این ماشینهای بی کیفیت تکراری ۴۰سال هست به بهانه حمایت از تولید داخل پراید ۱۰ تومنی رو ۱۲۰تومان به مردم میفروشید اخرش هم میگید ضرر کردید وقتی به مجموعه مدیران خودرو حقوق نجومی میدید بعد کسری بوجه رو از جیب مردم درمیارید ...یک حسابرس بفرستید تو مجموعه خودرو سازان ببینید هر ماه چه مقدار حقوق به مدیران میدن بعد ببینید علت ضرر خودرو سازان چیه
1- آزاد کردن شرکت های خصوصی بدون کمک دولتی برای تامین خودرو مناسب برای جامعه و حمایت از آنها برای رقابت با شرکت های خصولتی 2- برآورد کردن استاندارد های روز دنیا برای ورود خودرو های با استاندارد های روز جهانی با تشکر
والا مقصر راهنمایی و رانندگی اگه پلاک بده اذیت نکنه قطعه بخری سرهم کنی ماشین نصف قیمت پا آدم درمیاد
باید کیفیت ها افزایش یابد
الان شد ربطی به دلار نداره ؟؟!!
پس اگه دلار بشه 100 تومن و یه طوری تورم بخشی ثابت بمونه شما ماشینو گرون نمیکنید؟؟؟
سر این لگن با این قیمت ضرر کنی.
دولت به نام مردم به کام عده ای خاص اداره میشه! از دولت آقای روحانی فقط شوهای تلویزیونی و تبلیغات هم مسلک هاشو دیدیم
حقوق مردم هم هرسه ماه افزایش داشت
حتما نفعی میبرید ،!!!!! شاید به شما هم مانند دیگر اقشار جامعه زور میگن !!!!! فروشنده میناله ، خریدار هم میناله .
چرت و پرت گفتن هم حدی داره
2017 به تومان ایران176 ملیون تومان ما تو این موندیم که برای اونا میصرفه که بهترین ماشین روز دنیا را درست کنن بدن 200 میلیون ولی برای ایرانخودرو ی پژو پارس اشغال بده
200 ملیون بعد هم بگه ضرر داریم
چشم تنگ مرد دنیا دوست را
یا قناعت پر کند یا خخخخخاککککک گگگگور
همون موقع هم سرت کلاه گذاشته ایرانخودرو
بسه دیگه بابا هر روز هی روده درازی برای توجیه این قیمتهایی که بر مبنای هیچ اصولی قیمت گذاری نشده .
وقتی بازاری ساختین که اجازه هیچگونه رقابتی با خودروهای خارجی وجود نداره و محصولات بی کیفیت خودتونو با قیمت های بی حساب و کتاب به مردم تحمیل می کنید پس دیگه نیاز نیست که هر روز مصاحبه بکنید و توضیح اضافه بدین برای توجیه قیمتها
دنا پلاس معمولی 180 میلیونه شده اون وقت دنا پلاس توربو اتومات 405 میلیون چطور میشه یه ماشین بخاطر یه گیربکس اتومات و چند تا آپشن قیمتش معادل 2تای همون خودرو معمولی بعلاوه 45 میلیون اضافه بشه!!!!!!!!!!!!!!!
پراید 800 ملیون
پارس 1ملیارد
206 حدود 800 ملیون
موتور سیکلت 250 ملیون
دوچرخه 120 ملیون
سمند 600 ملیون
اقا بکنید شاید یقه مردم رو ول کنید
گمرگ صفر درصد بشه شما پژو پارس و پرایدت بفروش 5 میلیارد
واردات رو ازاد کنید گمرک هم نگیرید . این عزیزان دل انگیز هم به هر قیمتی که دلشون خواست با هر اپشنی که میلشون کشید خودرو تولید کنند اصلا پراید رو دوباره تولید کنند ده ملیارد بفروشند اگر صدا از هرکس دراومد هرچی دلتون خواست بگید .
ببیندین در اون کارخونه رو ... وقتی با همین گرونی ارز ماشین خارجی ارزونتر پس مردم و رو احمق گیر اوردین دارین سواری میگیرین..
ملت شریف ...
خرج های اضافه تون کم کنید تا ضرر ندین
امیدوارم دولت بعدی امنیت مردم رادست خودروسازانی که هر روز به بهانه مختلف خودرو را گران میکنند ندهد