دولتهای قبل وقتی در محصولاتی مانند برنج،چای،گوشت،مرغ و فولاد و خیلی از اقلام دیگر دچار کمبود و افزایش قیمت میشد با واردات اقدام به کنترل قیمت ها و بازار می کردنند. چرا در خودرو این سیاست رو پیاده نمی کند؟؟؟. جز این نمی تونه باشه که خود دولت در رانت خودرو نقش اصلی رو بازی می کنه !!!!!
لطفا اعضای شورای رقابت هیچ حرفی نزنند چون کاری برای حل مشکل مصرف کننده نمی کنند فقط گند میزنن به بازار ، آقایان شورای رقابت خواهشا حرف و برنامه ندید هیچ خیری از شما به نفع مصرف کننده بدبخت نمی رسه .
هم دولت و هم خودروساز ها دارند به مردم ظلم می کنند!!
خودرو سازان به دلیل کیفیت پایین و قیمت بالا ناشی از انحصار در بازار خودرو، و دولت در جلوگیر از واردات خودروی خارجی!!!
مگر نه اختیار با مردم هست اگر مردم خودروی داخلی با کیفیت فعلی را نخواهند چه کار باید بکنند؟به چه کسی باید بگویند؟
والله ظلمی که در این زمینه به مردم میشه خارجی ها نمی کنند!!!
خودرو سازان داخلی شده غده سرطانی!
مردم با همین پولی که برای ماشین داخلی پرداخت می کنند می توانند ماشین خارجی با کیفیت خوب و هزینه تعمیر و نگهداری کمتر و بهتر خریداری کنند و از داشتن و استفاده کردن از آن راحت باشند! و نگران هزینه تمعیر و نگهداری گزاف با قطعات بی کیفیت نباشند.
و در حق ملت با سوء استفاده از شرایط اقتصادی و روابط خارجی ظلم به نام جمهوری اسلامی ظلم می شود.
این غده سرطانی خودرو سازان داخلی باید درمان شوند
واقعأ اگر به ضرر ملت و کشورند و هزینه های اجتماعی و اقتصادی و حتی سیاسی، نا جوانمردانه و ظالمانه تحمیل می کنند
باید با تیغ و شمشیر عدالت جراحی و درمان شوند.
نمی شود بنام اسلام حکومت کرد و ظلم بین ،فراگیر را دید و سکوت کرد!!!
اگر مصلحت اندیشی است ،مصلحت رفع ظلم و ارکان آن، از امت مسلمان بالاترین مصلحت است!!!!
اینکه حاکم اسلامی در مسند حاکمیت اسلامی بنشیند و ظلم به مسلمان روا شود، حق نیست!!!
الان ایران جزو ارزانترین نیروی کار در جهان است یک کارگر در چین پنج برابر یک کارگر در ایران حقوق میگیرد عوض وارد کردن خودرو ازخارج و پولدار شدن مقامات از کشور های مثل چین بخواهید در ایران کارخانه تولید خودرو بسازند که هم جوانان بیکار شاغل شوندکه اینکار هم برای خارجی ها سود آور است وهم برای ایران وهم مواد اولیه ساخت خودرو در ایران موجود است و هم رقابتی شدن ساخت خودرو با دزدان خودر سازی در ایران که به فکر پیشرفت و رقابت بر سر کیفیت وقیمت خودرو باشند که به نفع مردم است نه به فکر خالی کردن جیب مردم ولی کو گوش شنوا نون در واردات است آنهم برای مقامات و خانواده هایشان
داشتم نظرات رو میخوندم و میخندیدم به جامعه و خودمون-وقتی خودمون اتحاد و مردانگی نداریم -چرا گله میکنید وبعضیها نوشتند مارو چی فرض کرده ایران خودرو-من جواب میدم عزیزان -ما روخرفرض نکردن -بلکه خردیدن وخرهستیم-همینکه فقط ازما سواری میگیرن خداروشکر-کار دیگه ای ندارند - وقتی پراید شد 100 میلیون -کجا بودیم که تحریم کنیم ایران خودرو وسایپا رو وقتی خریدیم خود ایران خودرو شیرشد وتا 150 میلیون قیمت رو بالابرد -بازم خریدیم -دلار شد17تومان صف بستن خلایق برای خرید شد25 تومان صف بیشترشد -شد 30 تومان وبیشتر- پس کسی رو ملامت نکنیم -یک جوغیرت میخواد بخداقسم 3ماه کسی دلارنخره-ماشین نخره- مسئولین به شکرخوردن میفتند-اما دیگه غیرتی نیست -بیخیال ازدست خودمون
هرکس چاهی کند بهر کسی،اول خودش بعد کسی.دود این گرانفروشی و بی عدالتی به چشم خودشان خواهد رفت ،فقط صبر کنید تا ببینید .وقتی مردم قدرت خرید نداشتند و مردم نخریدن،شرکت آن موقع بر شکست خواهد شد
مجبور می شوند تمام قسط بدن.کی داره دویست تومان بده یک خودرو بی کیفیت از رده خارج بگیره.یعنی باید دویست ماه پس انداز کنی ۲۰۰ ماه تورم صفر باشد که این غیر ممکنه. نتیجه ،خودرو خودتان برای خودتان دولت تدبیر.مردم عزیز صبر کنید ان الله مع الصابرین
شورای رقابت ورییس جمهور و خیلی ها دیگه همش به فکر خودشون هستن کی به فکر مردم هست؟ ؟مردم خودرو حلبی کنسرو ماهی و لوبیا نخرید؟؟؟قیمت رو الکی گران کردن چه خبره؟
بابا در شان جمهوری اسلامی این ماشین های بی کیفیت نیست .اصلا کاری به قیمت هم نداریم.شما به کشورهای دیگه نگاه کنید .این ماشینها ظاهر شهرهای ما رو هم خراب کرده.از آلودگی و ظاهر ماشینها و عدم پیشرفت در قطعات .
سلام.سریعترین راه کاهش قیمت ده برابری قیمت کارخانه،محاکمه و مصادره اموال مسئولین دلال چون اقای ... است،باید تمامی کانالهای رانتی که توسط برخی مافیاها و نفوذ در دولت و مجلس و رشوه دهی شده است شناسایی و تمام افراد محاکمه شوند،
خودروسازی اگه از چهل سال پیش دست قرارگاه خاتم بود تا الان یکی از بزرگترین برندهای جهان بودیم.
بشکنید انحصار #خودرو و . عرضه تولید ندارید خداوکیلی، امیدوارم بچه حزب اللهی ها بیان توی میدون و صنعت خودرو رو متحول کنن.خسته شدیم از ماشین های بی کیفیت و درجه چندمی اروپا و چین.
در ضمن، خونواده ما ماشین نداره و تا شرایط همینجوره عمرا ماشین بگیرم.
سلام.تنها راه کاهش ده برابری قیمت کارخانه ای خودرو و به تبع ان بازار،محاکمه و مصادره اموال تمام دلالان و مسئولین صنعت خودرو، هست که باید حداقل حبس ابد بشوند چون به مردم خسارت سنگین مالی و جانی جبران ناپذیر با خودروهای با تکنولوژی سه دهه پیش و گرانفروشی وارد کردند.با تشکر
سلام خدمت مسئولین پس حقوق مصرف کننده چی میشه الان که داره دلار ارزان میشه میترسید قیمت روبیارید پایین باز اینجوری سر مردم کلاه بره بابا یکی به فکر مصرف کننده هم باشه تکلیف اون بنده خدایی که پیش فروش کرده چیه ما هم فرزند این ملت هستیم خواسته زیادیه میخواهیم یه ماشین داشته باشیم شماروبه قران این رو مصرف کننده فشار نیارین
شاید تنها راه جلوگیری از افزایش قیمت
1- جلوگیری از درج اگهی های خودرو در دیوار و سایت های دیگر باشد
2- اگر هم درج شد نزارن قیمت خودرو از قیمت های مصوب بالاتر در دیوار قیمت گذاری مثلا برای نمونه اگه پژو پارس قیمت مصوب 200 تومان است هرکس بالاتر از ان قیمت گذاشت اتومات اگهی ش حذف شود
ما باید بپذیریم اداره اقتصاد ایران با جهان متفاوته.در مورد خودرو حجم عرضه وتقاضا وغیره میتونه تاثیر گذار باشه ولی اصل مطلبو اگه بخوام مفید ومختصر شرح بدم خودر دقیقا از زمانی گرون شد که نرخ دلار رفت بالا. خودروساز هم دید اینطوره حاشیه سودش بخواد حفظ بشه باید عرضه رو کم کنه تا قیمتا تو حاشیه بازار برن بالا تا خودشم بتونه به این بهونه گرون کنه..پس انتظار پایین امدن قیمتارو نباید داشت تا زمانی که نرخ دلار پایین نیاد....این قضیه هم مربوط به توان دولته که با مدیریت سیاسی اقتصادیش بتونه کاری بکنه که البته واس دولت هم نمیصرفه دلار بیاد پایین...پس نتیجه میگیریم اگه شرایط سیاسی اقتصادی در مورد کشور تغییر اساسی نکنه انتظار ارزونی وکاهش تورم بعید به نظر میاد.....در هر صورت امیدواریم به روزای بهتر
هردم از این باغ بری میرسد..
تا زمانیکه این.دله و دکان شواری رقابت.ستاد تنظیم جمع نشود.و این مدیران هستند.و نیز ارز تک نرخی نشود.و عدم ورود خودرو.
انحصاری کردن.
بهانه ای در دست وزارت صمت با ان مدیران ناکارآمدش..و مافیای ان است
.هیچ وقت قیمت تمام شده و واقعی خودرو ها مشخص نمیشود.و بخاطر ناکارآمدی مسئولین در برنامه ریزی غلط. هر سیاستی و برنامه اجرا شود.مثل همیشه به بن بست خورده وشکست میخورد.و هر روز گران و گرانتر میشود.
اینا همش حرفه ، اگه راست میگن واردات خودرو رو آزاد کنن خصوصا خودروی دست دوم خواهیم دید قیمتها واقعی میشه اونوقت هیچ نیازی به نظر شورای رقابت و بقیه دستندر کاران محترم نداریم
ربطی به بالا بردن تیراژ ندآره این دو قوطی ساز حقوق هیئت مدیره هاشونا که خیلی بالاست و افزایش حقوق کارگراشونا از جیب ملت برمیدارن چون قابلیت به روز کردن دستگاه ها و افزایش بهره وری را ندارن.
من که نفهمیدم چی شد
ولی اینو میدونم که هیچ وقت خودرو ارزان نخواهد شد.
مگر اینکه خودرو خارجی ارزان و با کیفیت وارد کنیم و این انحصار و دیکتاتوری خودرو سازان رو بشکنیم.
البته یه چیز دیگه ای هم هست که این همه کارگر خودرو سازی ها بیکار میشن و اونا که تصمیم میگیرن بازهم خم به ابروشون نمیاد.
بازی بازی پیچیده ای ولی میشه با یه خورده سختی جمعو جورش کرد.اینه که دلشون نمیخاد مشکل هم همینه
اگه خوردو هم مردم نخرند باز به کارگر فشار میاد.
همه بر میگرده به اقتصاد زیبای که داریم
خبرنگاران جوان اطلاع رسانی کنید که خودرو با پایین امدن ارز خودبه خود ارزان می شود ارز را ثابت نگه دارید سلطان سکه ای هم وجود نخواهد داشت که شما ان را اعدام کنید چرا مردم این همه وسوسه ای خرید دارند به خاطر این که صبح که خواب بیدار می شوند ارز از از 11 هزار تومان رسیده 25 هزار تومان خوب معلوم که چیز ها هر روز سر به فلک می کشد
اول آقای نعمت بخش کی باشن که برا خودرو قیمت و برنامه میدن؟؟؟؟؟ بعدش خودرو ساز بره خودروشو بسازه و به خودرو ساز ربطی نداره قیمت آزاد چنده و خودرو یه قیمت تموم شده داره و یه سود منطقی که مثلا پراید میشه 45 میلیون. ولی اگه سیاستشون فقط گرانفروشی باشه هر روز یه فرمول جدید کشف کنند الانم که میبینن بازار هر روز افت قیمت داره تکاپو افتادن نذارن قیمتا بیاد پایین
من نمیدونم این خودروسازها مردم رو چی فرض کردن.ما کور بودیم وقتی خودرو دو سه دفعه داشت ارزون میشد کارخانه گرونش کرد که پایین نیاد قیمت.لازار آزاد هم که دست خود سایپا و ایرانخودرو هیت.رئیس قوه قضاییه به نظر بنده اگه متونه جلوی مشکل خودرو رو بگیره واقعا ضربه ی بزرگی به نیاز های اولیه مردم داره میخوره.دویست میلیون پول واسه یه خودرو پول کمیه اون هم خودرو هایی که واسه کشورهای دیگه اصلا ماشین له حساب نمیاد؟
تنها یه راه حل داره مادامی که خودروسازها و شورای حمایت و رقابت و دلال ها و رانت خورها افتادن به جون مردم ، خیلی شفاف خودرو وارد بشه ، دولت هم لطف کنه دست از سر تعرفه و حقوق گمرکی و کسب درآمد از خودرو برداره
فقط باید نخرید تا قیمتها واقعی شود.قیمت واقعی در تمام دنیا متوسط حقوق 6ماه یک کارگر یا کارمند متوان یک خودرو نسبتن خوب خرید هرموقعی توی ایران با 6ماه حقوق یک کارگر یا کارمند توانستی یک خودرو خوب خرید قیمت واقعی است.البته یک خودرو خوب نه این فرعون ها مرگ
وقتی بالای 90 درصد از مردم یارانه بگیر در کشور داریم چند درصد بقیه چنتا خودرو میخوان داشته باشن یا خرید وفروش کنن ! فیمتها دلالی نه تقاضای واقعی ! راست میگید بیایید دریای خودرو با خیابانهای 40 سال پیش از سر این شهر و مردم مستعسل و سرسام گرفتش رفع کنید و فکر چاره باشید
چرا دروغ تحویل مردم میدین...شما هم شریک درذ و رفیق قافله هستین....خودرو تعدادش کم نیست مشکل انبار کردنش توسط دلالها وخوده مردمه...تولید خودرو چند برابر سال پیشه
سلام .این شورای رقابت چه ارتباطی با ایرانخودرو داره .مگه میشه بعضی هاشون سهام داره ایرانخودرو هستند که میخوان قیمت ماشین رو بالا ببرن .و مردم رو اذیت کنند .بابا نرخ ارز داره میاد پایین .و قیمت خودرو از اینی که مصوب هست هم در اینده با توجه به ریزش ارز باید پایین بیاد .حالا شورای محترم نمیدونم چی میخواد تویه این موضوع پیدا کنه .شورای رقابت عزیز مردم رو نا اگاه فرض نکنید لطفا .حتما یکی از اونا سهام دار هستند که میخوان قیمت رو بالا ببرن
سلام .این شورای رقابت چه ارتباطی با ایرانخودرو داره .مگه میشه بعضی هاشون سهام داره ایرانخودرو هستند که میخوان قیمت ماشین رو بالا ببرن .و مردم رو اذیت کنند .بابا نرخ ارز داره میاد پایین .و قیمت خودرو از اینی که مصوب هست هم در اینده با توجه به ریزش ارز باید پایین بیاد .حالا شورای محترم نمیدونم چی میخواد تویه این موضوع پیدا کنه .شورای رقابت عزیز مردم رو نا اگاه فرض نکنید لطفا .حتما یکی از اونا سهام دار هستند که میخوان قیمت رو بالا ببرن
سلام .این شورای رقابت چه ارتباطی با ایرانخودرو داره .مگه میشه بعضی هاشون سهام داره ایرانخودرو هستند که میخوان قیمت ماشین رو بالا ببرن .و مردم رو اذیت کنند .بابا نرخ ارز داره میاد پایین .و قیمت خودرو از اینی که مصوب هست هم در اینده با توجه به ریزش ارز باید پایین بیاد .حالا شورای محترم نمیدونم چی میخواد تویه این موضوع پیدا کنه .شورای رقابت عزیز مردم رو نا اگاه فرض نکنید لطفا .حتما یکی از اونا سهام دار هستند که میخوان قیمت رو بالا ببرن
با چه ورقی هم رفتید مصاحبه کردید. جای تاسف داده کسی که باید بخاطر توهین به مردم بخاطر اون جمله معروفش ( مگه من مثل شمام که پراید سوار شم) تودهنی میخورد و به دادگاه کشیده میشد حالا شده نسخه پیچ همون مردمی که از نگاهش رعیت حساب میشن.
با همین کاراست که طرف توهم برمیداره که من بالاتر از بقیه هستم.
دوستان خودرو ساز باید توجه داشته باشن اگه فاصله قیمتی بازار و کارخانه وجود نداشته باشه کسب از شما خودرو میخره؟این فاصله قیمتیه موجب شده که شما خودروهاتون رو خوب میفروشید البته توسط دلالین...هیچوقت فکرشو کردید
دوستان خودرو ساز باید توجه داشته باشن اگه فاصله قیمتی بازار و کارخانه وجود نداشته باشه کسب از شما خودرو میخره؟این فاصله قیمتیه موجب شده که شما خودروهاتون رو خوب میفروشید البته توسط دلالین...هیچوقت فکرشو کردید
اقا صحبت سر قیمت کارخونه یا بازار ازاد نیست
بلکه بحث سر قیمت فروش کارخونه هست چرا که تولید کنندگان ماشین گران فروشی میکنن زیرا همیشه قیمت ارز رو علت گرانی اعلام میکنن
و بادلالان هم همراه هستند برای گران فروشی
فریب مردم و مصرف کننده تا کی ؟
افزایش قیمت در کمتر از یک سال صد در صد بوده و حالا نهایتا پنج درصد کاهش پیدا کنه باز هم سود باد آورده نصیب خودروساز که دلالان اصلی هستند خواهد شد.
این حرفارو ولش کنید...خودروسازها میتونن تولید و کیفیت رو ببرن بالا ولی نمی کنن...راهش اینه که واردات خودرو بیشتر آزاد شه تا همه ببینیم این خودروسازها چطوری مثل میگ میگ تولید میکنن...
اخه بی انصافها اخه بی وجدانها ...چقد از ایرانخودرو و سایپا پول گرفتید که هی دائم بر طبل قیمت بازار میزنید ....زمانی گفته شماها منطقی هستش که قیمت بازار معقول باشه نه اینکه پراید بیست میلیونی صدو سی میلیون باشه یا لگنهای ایرانخودرو بیشتر از هفتاد میلیون قیمتشون نباشه..اونوقت بیایید حرف از قیمت کارخونه و بازار باید یکی بشه...یوقت غولهای بزرگ ماشین سازی ندزدنت بخاطر این راه حلهایی که میدی...میگم چرا نمیگید قیمت بازار باید مثل کارخونه باشه هاااا حتما یه چیزی هست که همچین ایده ای رو پیاده نمیکنید
بله حق با شماست باید کالا بر اساس عرضه و تقاضا قیمت گذاری شود منتها اگه مرد هستید واردات خودرو را آزاد کنید بعد این حرف بزنید اگه مجبور نشدید پراید ۲۰ تومن قیمت بزارید من مرد نیستم
علی علی قیمتهای واقعی در انتظار مردم
از اول سال تا الان سه تا سی درصد افزایش داشتند
بازم کمه
الان رفتن برا پنجاه درصد افرایش برای واقعی شدن نهایی.
بعد حقوق منه کارمند اخر سال بیست درصد پلکانی
باشگاه خبر نگاران جوان لطفا بدون ویرایش نظر منو بگذار
جالبه والله... موافقان مردم هستن....
مخالفان دلالان و دزدان
برو ببین موافقان زیادن یا مخالفان....
اگر دوست داری یا شک داری کمپین یا انتخاباتی داشته باش تا دوزاریت بیفته
این نشون میده قوه قضاعیه فقط برای جلب توجه کار میکنه البته باز برای جلب توجه کارای خوبی شده. ولی چی مهمتر از این که سازمان بازرسی ورود پیدا نمیکنه؟ کل اعضای شورای رقابت باید محاکمه بشن و.... افسوس
دقیقا
منم اوایل به قوه قضابیه خیلی امیدوار بودم ولی الان اصلا
صادق
۰۷:۴۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
چه فرمول قشنگیه ،حالا که زورمون به دلال و بازار نمیرسه بهتره با بازار هماهنگ شیم تا مشکل حل بشه به همین راحتی...دیگه گردن رانت و فساد و واسطه و ...زده میشه.یادمه زمانی که عمرمون در بطالت درس میگذشت وقتی درس نمیخوندیم میگفتن بچه ها ی جواب رو دوبار بنویس یا سوال رو تو جواب بنویس خدا رو چه دیدی استاد حواسش پرت شد نمره داد..اتفاقا یکی از بچه ها جواب گرفت...
اگه قرار باشه قیمت تک نرخی بشه و در آینده نزدیک بدون قرعه کشی خودرو تحویل بدن اونوقت تکلیف اونایی که برای ۱۴۰۱ خودرو ثبت نام کردن و پول پیش دادن پس چی میشه :) :) :)
این نعمت بخش همش حرف میزنه میخواد به این بهانه قیمت رو بالا ببره خیال میکنه ما گوش هامون درازه
مرد حساب تو میخوای وقتی تیراژ ماشین از عمد توسط خودروساز پایین اومد تا تعادل عرضه و تقاضا رو به سمت افزایش قیمت تغییر بده ، بیای تو حاشیه بازار بفروشی تا به این افزایش قیمت بیشتر دامن بزنی خیال میکنی ما نمی فهمیم؟؟؟؟؟!!!!!
وقتی میتونی دم از فروش حاشیه بازار بزنی که قبلش خودروساز مکلف به افزایش تیراژ به اندازه تقاضای بازار شده باشه وگرنه با این روند چیزی جز افزایش قیمت و هجوم دلال نداریم
سلام
بابا مگه ما بچه هستیم که میخواهید سر مردم را شیره بمالید
دوران کم سوادی ملت هم به پایان رسیده
هر فرمولی که بزارید فقط بدبخت کردن ملت است
ایرانخودرو و سایپا هر چقدر هم افزایش تولید داشته باشند از طریق اهرامی که دارند اجازه نمیدهند قیمت حاشیه بازار افت کند و از این طریق هر روز ماشین را گرانتر خواهند کرد
واقعا فکر میکند عرضه و تقاضا قیمت را تعیین میکند!؟
که اگر چنین فکری میکنید بی سواد هستید
اگر راست میگویید و مرد عمل هستید یا علی
فردا صبح قیمت کلیه خودرو های تولید داخل را کامل آزاد سازی و از طرف دیگر ورود خودرو خارجی را نیز آزاد و بدون تعرفه گمرکی کنید بعد ببینید قیمت خودرو چه میشود
بنام خداوند جان و خرد :
خودرو ارزان می شود اما به یک شرط!!!! .
به شرط آنکه همه هم وطنان متحدانه اصلا و ابدا خودرو خریداری نکنند از این دو خودروساز گرونفروش انحصار طلب بساز بنداز به ملت رو تا چندین سال خریداری ازشون نکنید تا اولا استاندارد خودرو سازیشون برسه در حد سطح بین المللی از هر لحاظ بعد از صد سال که دارن خودرو تولید می کنند و قیمتها برگرد به قیمتهای واقعی خودش تا همه ملت بتوانند به راحتی و با سهولت و با شرایط بسیار عالی خدمات فروش و پس از فروش خودرو های استاندارد فول آبشن جادار زیبای مستحکم ارزان قیمت خریداری کنند و خودروهای فرسودشون رو این دو خودروساز داخلی عادلانه جمع آوری کنند و جاش یه خودروی استاندارد خوب به ملت تحویل دهند نه اینکه به پلیس راهنمایی رانندگی بگویند از زور استفاده کند و برای آنکه آلودگی هوا را کمتر کند بیاید دارو ندار مردم بینوا که همان یه خودروهای فرسوده مردم است را جمع آوری کند و به پارکینگها انتقال دهند بدون اینکه ملت خودروی دیگری بتوانند داشته باشند این عمل عین بی عدالتی و جبر و ظلم و انحصار طلبی و ستمگریست و در قانون اساس کشور هم این عمل انحصار طلبانه را نهی کرده است قانونا باید خودرو سازان خودروهای فرسوده شده فروخته شدشان را هر از چند سالی فراخوان بزنند و از مشتریانشان بخرند همان فرسوده ها رو و سپس جایگزینش به مشتریانشان خودروهای خوب استاندارد لیزینگی اقساطی طولانی مدت ارزان قیمت تحویل دهند با خدمات پس از فروش بسیار خوب تا با این سیاستگذاری صحیح هم آلودگی هوا بسیار کمتر شود هم چهره شهر ها زیباتر شود هم مشتریان از سازندگان خودرو راضی شوند هم به صورت مداوم تولید گران در چرخه اقتصادیشان موفق ترند از هر لحاظ که حسابشو بکنند و جامعه مدنی انسانها رو به پیشرفت عادلانه گام می گذارد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
وضعیت بازار خودرو افتضاحه...
یکبار ندیدیم شورای رقابت، خدمتی به مصرف کننده کرده باشه و فقط با تصمیم های آبکی و یک شبه وضع رو بدتر کرده.
دقیقا دولت نمیخواد انحصار خودرو شکسته بشه و این حقیقت از تغییر تعرفه خودرو های هیبریدی، دپوی خودرو در انبارها به بهانه و دروغ نبود قطعه، قرعه کشی و کیفیت پایین مشخصه دوست داره مردم رو تحت فشار بذاره تا فقط به اهداف حزبی و سیاسی خودش برسه.
یعنی قشنگ ملت رو گذاشتین سر کار...ادم میمونه چی بگه..فقط خجالت بکشین..عامل تمام این گرونی ها و دلال بازیها، خودرو سازان و شورای رفاقتشون هست..ماشینهارو یکباره 200 درصد گرون کردید بعدشم در هر سال چندین نوبت افزایش قیمت دادین...حالا هنوزم هر روز جلسه هاتون راجب چجوری افزایش قیمته..هر روز به یک بهانه گرون کنید..موندم سازمان بازرسی و قوه قضاییه چرا اینجور سکوت کردن...دوست دارین هرروز مردم یک دغدغه ای داشته باشن...بعدم فقط بگین دولت دولت.....اصلا این اوضاع افزایش قیمت اجناس مختلف کار همین دلال بازی ها و احتکار کنندگان هست نه دولت...هرچند راجب مسکن و خودرو و میحتاج زندگی دولتم بی تقصیر نیست..خدا نگذره از اون مسئولی که از حق مردم بخوره و واسه مردم کاری نکنه..از پول بیت المال و حق مردم خوردن که واسه خودتون خوب سرمایه هایی بهم زدین..ولی فکر اون دنیارو کنید.چجوری جواب دل این مردم و خدارو میخواهید بدید
چه بازی ساده ای!!!
از یه طرف ایران خودرو و سایپا با حداقل ظرفیت کار میکنند برای اینکه عرضه زیاد نشه و بازار اشباح نشه
ازا اون طرف قیمت ها که نجومی شد میگن آها مردم ما راه حل رو ب بلدیم
برای اینکه دست دلال و واسطه قطع بشه اجازه بدید ما به همون قیمت بازار بفروشیم
به همین سادگی به همین خوشمزگی!!!
یعنی ما فقط از طرف آمریکا تحریم نیستیم
ما دشمنان داخلی هم داریم که مثل آب خوردن از داخل مردم رو تحریم کردن و پا گذاشتن رو گلوی مردم سازمان بازرسی کشور کجاست؟
ت. این مملکت ولی به اسم حمایت از تولید داخل قدرت اختیار و انتخاب رو ازمون گرفتن
خودرو سازان به دلیل کیفیت پایین و قیمت بالا ناشی از انحصار در بازار خودرو، و دولت در جلوگیر از واردات خودروی خارجی!!!
مگر نه اختیار با مردم هست اگر مردم خودروی داخلی با کیفیت فعلی را نخواهند چه کار باید بکنند؟به چه کسی باید بگویند؟
والله ظلمی که در این زمینه به مردم میشه خارجی ها نمی کنند!!!
خودرو سازان داخلی شده غده سرطانی!
مردم با همین پولی که برای ماشین داخلی پرداخت می کنند می توانند ماشین خارجی با کیفیت خوب و هزینه تعمیر و نگهداری کمتر و بهتر خریداری کنند و از داشتن و استفاده کردن از آن راحت باشند! و نگران هزینه تمعیر و نگهداری گزاف با قطعات بی کیفیت نباشند.
و در حق ملت با سوء استفاده از شرایط اقتصادی و روابط خارجی ظلم به نام جمهوری اسلامی ظلم می شود.
این غده سرطانی خودرو سازان داخلی باید درمان شوند
واقعأ اگر به ضرر ملت و کشورند و هزینه های اجتماعی و اقتصادی و حتی سیاسی، نا جوانمردانه و ظالمانه تحمیل می کنند
باید با تیغ و شمشیر عدالت جراحی و درمان شوند.
نمی شود بنام اسلام حکومت کرد و ظلم بین ،فراگیر را دید و سکوت کرد!!!
اگر مصلحت اندیشی است ،مصلحت رفع ظلم و ارکان آن، از امت مسلمان بالاترین مصلحت است!!!!
اینکه حاکم اسلامی در مسند حاکمیت اسلامی بنشیند و ظلم به مسلمان روا شود، حق نیست!!!
مجبور می شوند تمام قسط بدن.کی داره دویست تومان بده یک خودرو بی کیفیت از رده خارج بگیره.یعنی باید دویست ماه پس انداز کنی ۲۰۰ ماه تورم صفر باشد که این غیر ممکنه. نتیجه ،خودرو خودتان برای خودتان دولت تدبیر.مردم عزیز صبر کنید ان الله مع الصابرین
بشکنید انحصار #خودرو و . عرضه تولید ندارید خداوکیلی، امیدوارم بچه حزب اللهی ها بیان توی میدون و صنعت خودرو رو متحول کنن.خسته شدیم از ماشین های بی کیفیت و درجه چندمی اروپا و چین.
در ضمن، خونواده ما ماشین نداره و تا شرایط همینجوره عمرا ماشین بگیرم.
1- جلوگیری از درج اگهی های خودرو در دیوار و سایت های دیگر باشد
2- اگر هم درج شد نزارن قیمت خودرو از قیمت های مصوب بالاتر در دیوار قیمت گذاری مثلا برای نمونه اگه پژو پارس قیمت مصوب 200 تومان است هرکس بالاتر از ان قیمت گذاشت اتومات اگهی ش حذف شود
لیست قیمت بروز شده را پخش کنید
در ثانی تولیددرخارج یک خودروچقدراست
من از خودروسازان خواهش می کنم تحقیق و توسعه نکنید
بعد یک تومان را ده تومان جانزنیدو...
شورای رقابت، جناب اقااااای شیوا، بسه دیگه.
تا زمانیکه این.دله و دکان شواری رقابت.ستاد تنظیم جمع نشود.و این مدیران هستند.و نیز ارز تک نرخی نشود.و عدم ورود خودرو.
انحصاری کردن.
بهانه ای در دست وزارت صمت با ان مدیران ناکارآمدش..و مافیای ان است
.هیچ وقت قیمت تمام شده و واقعی خودرو ها مشخص نمیشود.و بخاطر ناکارآمدی مسئولین در برنامه ریزی غلط. هر سیاستی و برنامه اجرا شود.مثل همیشه به بن بست خورده وشکست میخورد.و هر روز گران و گرانتر میشود.
ولی اینو میدونم که هیچ وقت خودرو ارزان نخواهد شد.
مگر اینکه خودرو خارجی ارزان و با کیفیت وارد کنیم و این انحصار و دیکتاتوری خودرو سازان رو بشکنیم.
البته یه چیز دیگه ای هم هست که این همه کارگر خودرو سازی ها بیکار میشن و اونا که تصمیم میگیرن بازهم خم به ابروشون نمیاد.
بازی بازی پیچیده ای ولی میشه با یه خورده سختی جمعو جورش کرد.اینه که دلشون نمیخاد مشکل هم همینه
اگه خوردو هم مردم نخرند باز به کارگر فشار میاد.
همه بر میگرده به اقتصاد زیبای که داریم
با همین کاراست که طرف توهم برمیداره که من بالاتر از بقیه هستم.
بلکه بحث سر قیمت فروش کارخونه هست چرا که تولید کنندگان ماشین گران فروشی میکنن زیرا همیشه قیمت ارز رو علت گرانی اعلام میکنن
و بادلالان هم همراه هستند برای گران فروشی
پول بردم تو بورس همش شده ضرر.چرا اینقدر به ملت ضرر میزنید؟چرا ثبات قیمت ندارید؟؟
پول بردم تو بورس همش شده ضرر.چرا اینقدر به ملت ضرر میزنید؟چرا ثبات قیمت ندارید؟؟
پول بردم تو بورس همش شده ضرر.چرا اینقدر به ملت ضرر میزنید؟چرا ثبات قیمت ندارید؟؟
افزایش قیمت در کمتر از یک سال صد در صد بوده و حالا نهایتا پنج درصد کاهش پیدا کنه باز هم سود باد آورده نصیب خودروساز که دلالان اصلی هستند خواهد شد.
از اول سال تا الان سه تا سی درصد افزایش داشتند
بازم کمه
الان رفتن برا پنجاه درصد افرایش برای واقعی شدن نهایی.
بعد حقوق منه کارمند اخر سال بیست درصد پلکانی
باشگاه خبر نگاران جوان لطفا بدون ویرایش نظر منو بگذار
ولی در ایران قیمت تمام شده خودرو*3میشه!
متاسفانه میخریم.
چرا. اعضای شورای رقابت را اعلام نمی کنید ببینم کیا هستند
حتما خودشون ماشین احتمالی زیاد دارن
مخالفان دلالان و دزدان
برو ببین موافقان زیادن یا مخالفان....
اگر دوست داری یا شک داری کمپین یا انتخاباتی داشته باش تا دوزاریت بیفته
منم اوایل به قوه قضابیه خیلی امیدوار بودم ولی الان اصلا
مرد حساب تو میخوای وقتی تیراژ ماشین از عمد توسط خودروساز پایین اومد تا تعادل عرضه و تقاضا رو به سمت افزایش قیمت تغییر بده ، بیای تو حاشیه بازار بفروشی تا به این افزایش قیمت بیشتر دامن بزنی خیال میکنی ما نمی فهمیم؟؟؟؟؟!!!!!
وقتی میتونی دم از فروش حاشیه بازار بزنی که قبلش خودروساز مکلف به افزایش تیراژ به اندازه تقاضای بازار شده باشه وگرنه با این روند چیزی جز افزایش قیمت و هجوم دلال نداریم
خودرو به شرطی ارزان میشود که جیب این آدمها پر شود
بابا مگه ما بچه هستیم که میخواهید سر مردم را شیره بمالید
دوران کم سوادی ملت هم به پایان رسیده
هر فرمولی که بزارید فقط بدبخت کردن ملت است
ایرانخودرو و سایپا هر چقدر هم افزایش تولید داشته باشند از طریق اهرامی که دارند اجازه نمیدهند قیمت حاشیه بازار افت کند و از این طریق هر روز ماشین را گرانتر خواهند کرد
واقعا فکر میکند عرضه و تقاضا قیمت را تعیین میکند!؟
که اگر چنین فکری میکنید بی سواد هستید
اگر راست میگویید و مرد عمل هستید یا علی
فردا صبح قیمت کلیه خودرو های تولید داخل را کامل آزاد سازی و از طرف دیگر ورود خودرو خارجی را نیز آزاد و بدون تعرفه گمرکی کنید بعد ببینید قیمت خودرو چه میشود
خودرو ارزان می شود اما به یک شرط!!!! .
به شرط آنکه همه هم وطنان متحدانه اصلا و ابدا خودرو خریداری نکنند از این دو خودروساز گرونفروش انحصار طلب بساز بنداز به ملت رو تا چندین سال خریداری ازشون نکنید تا اولا استاندارد خودرو سازیشون برسه در حد سطح بین المللی از هر لحاظ بعد از صد سال که دارن خودرو تولید می کنند و قیمتها برگرد به قیمتهای واقعی خودش تا همه ملت بتوانند به راحتی و با سهولت و با شرایط بسیار عالی خدمات فروش و پس از فروش خودرو های استاندارد فول آبشن جادار زیبای مستحکم ارزان قیمت خریداری کنند و خودروهای فرسودشون رو این دو خودروساز داخلی عادلانه جمع آوری کنند و جاش یه خودروی استاندارد خوب به ملت تحویل دهند نه اینکه به پلیس راهنمایی رانندگی بگویند از زور استفاده کند و برای آنکه آلودگی هوا را کمتر کند بیاید دارو ندار مردم بینوا که همان یه خودروهای فرسوده مردم است را جمع آوری کند و به پارکینگها انتقال دهند بدون اینکه ملت خودروی دیگری بتوانند داشته باشند این عمل عین بی عدالتی و جبر و ظلم و انحصار طلبی و ستمگریست و در قانون اساس کشور هم این عمل انحصار طلبانه را نهی کرده است قانونا باید خودرو سازان خودروهای فرسوده شده فروخته شدشان را هر از چند سالی فراخوان بزنند و از مشتریانشان بخرند همان فرسوده ها رو و سپس جایگزینش به مشتریانشان خودروهای خوب استاندارد لیزینگی اقساطی طولانی مدت ارزان قیمت تحویل دهند با خدمات پس از فروش بسیار خوب تا با این سیاستگذاری صحیح هم آلودگی هوا بسیار کمتر شود هم چهره شهر ها زیباتر شود هم مشتریان از سازندگان خودرو راضی شوند هم به صورت مداوم تولید گران در چرخه اقتصادیشان موفق ترند از هر لحاظ که حسابشو بکنند و جامعه مدنی انسانها رو به پیشرفت عادلانه گام می گذارد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
یکبار ندیدیم شورای رقابت، خدمتی به مصرف کننده کرده باشه و فقط با تصمیم های آبکی و یک شبه وضع رو بدتر کرده.
دقیقا دولت نمیخواد انحصار خودرو شکسته بشه و این حقیقت از تغییر تعرفه خودرو های هیبریدی، دپوی خودرو در انبارها به بهانه و دروغ نبود قطعه، قرعه کشی و کیفیت پایین مشخصه دوست داره مردم رو تحت فشار بذاره تا فقط به اهداف حزبی و سیاسی خودش برسه.
قیمت بازار خودرو امروزه یک قیمت دلالی است.نه قیمت واقعی !
از یه طرف ایران خودرو و سایپا با حداقل ظرفیت کار میکنند برای اینکه عرضه زیاد نشه و بازار اشباح نشه
ازا اون طرف قیمت ها که نجومی شد میگن آها مردم ما راه حل رو ب بلدیم
برای اینکه دست دلال و واسطه قطع بشه اجازه بدید ما به همون قیمت بازار بفروشیم
به همین سادگی به همین خوشمزگی!!!
یعنی ما فقط از طرف آمریکا تحریم نیستیم
ما دشمنان داخلی هم داریم که مثل آب خوردن از داخل مردم رو تحریم کردن و پا گذاشتن رو گلوی مردم سازمان بازرسی کشور کجاست؟