مردم کلی دلار در خانه هایشان پنهان کرده اند. شما واردات را آزاد کن و ببین مردم بدن نیاز به ارز دولتی خودرو وارد می کنند. سودشان را می برند، دولت هم از طریق گمرک منفعت می برد و بازار قیمت خودرو هم تنظیم می شود.
برخی مشکلات کشور مربوط به توافقات برجام و مسایل بین المللی هست که به لطف خداوند به صورت عزتمندانه برای ایران به نتیجه خواهد رسید. اما برخی مشکلات را مصوبات داخلی ایجاد کرده اند. از جمله ممنوعیت واردات خودرو که باعث مشکلات عدیده ای در داخل شد و می توان به راحتی آنها را لغو کرده به بازار خودرو سر و سامانی دهیم.
واردات باید آزاد بشه، اونم بدون تعرفه، خودروساز داخلی هم یا خودش را برسونه یا جونش درآد، درشو تخته کنه
اگه واردات آزاد بشه حتی رولزرویس، بوگاتی، میباخ و ... هم بلدن چی تولید کنن که با جیب ایرانیها جور دربیاد
دوستانی که نظر به واردات خودرو میدید الان یه پژو پارس 250 میلیون پولشه ماشینی که میخوارد کنن به گفته وزیر صمت برای درآمد زایی و شک نکنید برای تامین کسری بوجه ماشین خارجی وارد بکنن با قیمت 100 میلیون200 میلیون دست من و شما نمیدن کف قیمتش 1 میلیارد چند در صد مردم توان خرید دارن بعدش قرار باشه سالی 3000 دستگاه وارد بکنن به چند متقاضی میرسه
ای خدا کجای دنیا هر سه ماه ماشینها رو گرون می کنند اگر تولید داخله پس این گرونفروشی چیه اگرمواد اولیشو از خارج وارد می کنید برای خودروهای مزخرف با قیمتهای نجومی همون بهتر که خودروهای کارکرده خارجی وارد کنید که قشری امثال ما هم بتونه چون نیاز داره بخره خلاصه کیسه بوکس خودروسازهای داخلی شدیم با هر سه ماه افزایش ¡¡¡¡
واردات فقط در صورتی رقابت ایجاد می کند که تعرفه واردات یا صفر و یا بسیار کم باشد در غیر این صورت فایده خاصی نخواهد داشت و یک ماشین معمولی خارجی برای ایرانی ها در حد یک ماشین لوکس تمام خواهد شد پس تاثیری در رفاه نخواهد داشت.
این ک وزیر صمت هیچ .دقیقا پایان دولت احمدی نژاد خود رئیس جمهور اومد ای حرفا زد ک پراید کیلو چند!!!
اینا همش شوی تبلیغاتی پایان دوره هر رئیس جمهوری هس ک میگه کیفت ندارن خودروهای داخلی .
ولی دقیقا از او زمان پراید کیلو چند ۱۴ میلیونی شد ۱۰۰ میلیون .
قیمت ماشینش را کرده 700 میلیون تومن ایرانخودرو بعد میگن دنبال افزایش کیفیته! واقعا ارزش نداره!
کسی اون پولو داشته باشه اگه واردات باز بشه و بدون گمرک باشه چرا باید اونو بگیره؟
این تصمیم را بر عهده دولت بعدی بگذاریم که تا پایان آن فرصت زیادی باقی نمانده است و اختلاف نظری ایجاد نشود
خودرو قطعات و لوازم یدکی می خواهد تعمیر کار باید به چند نوع خودرو مسلط باشد؟ کجا دنبال تعمیر کار بگردیم در طولانی مدت
اینکه خودروسازها بدنبال منافع شدید و فرغون سازی هستش شکی نیس، اینکه مردم لایق بهترینها هستن با قیمت و کیفیت مناسب باز شکی نیس، اینکه خروج ارز اقتصاد داخلی رو نابود میکنه بازم شکی نیس، و اینکه وزیر صمت بدنبال گرانفروشی و خروج ارز از کشور و نابودی و نه اصلاح اقتصاد و نارضایتی که پیش آوردن هستش بازم شکی نیست. و اما وظایف وزیرصمتی که میتونه نجات بخش باشه استفاده از ظرفیت داخلی و جوانان نخبه برا توسعه و اصلاح ساختارها و پایان دادن به ابراز قدرت مسولان خودروساز و قطعه سازان سهام دار و مالکان و مسولان دست در کیسه و به گرانفروشی و کم فروشی پایان دادن و نظم و نظام قدرتمند رو ایجاد کردن هستش
دروغه .... اگه قرار باشه خودرو خارجی وارد بشه و دولت دوباره رانت خواری کنه و دست دلال بیفته همون بهتر وارد نشه اگه خودرو وارد بشه و قیمت ها هم پایین بیاد یعنی انحصار خودرو از دست دو فرقون ساز داخلی که قیمت خودرو هاشون اندازه بنز و بی ام وه بالاست در بیاد شاید بشه به اینده امید وار بود
بنده هم معتقدم که ای کاش در کنار ساخت موشک، خودروی سازی را هم به سپاه می دادند تا الان اوضاع کشور در این زمینه خوب می شد چرا که یک عده امروزه در خودرو سازی حضور دارند و همش وعده می دهند. برای اینکه اوضاع درست شود مدیریت خودرو سازی را به سپاه بدهند و از طرفی حدود 50 هزار دستگاه هم وارد کنند تا اینقدر افزایش قیمت نداشته و در عین حال رقابت ایجاد شود
دمش گرم که واردات آزادکردبزاراین مافیا به خاک سیاه بنشینن 41سال دارن جولان میدن وگرانی تاکی انها ثانیه به ثانیه پولدارترومردم به سلاخی می کشند وبخیال هستن خودروی که خودشان میسازندخودشان هم سوارنمیشن بعد می گویند استاندارد لازم را دارن ومردم به کام مرگ می برند
راهش فقط آزاد سازی واردات خودروی دست دوم هست که با این مقدار ارز خودروی بیشتری وارد کنن و هم اینکه قشر متوسط و ضعیف جامعه هم بتونن خودروی با کیفیت سوار شن
عمو قشر ضعیف بتونن خودرو از رده خارج هم سوار شن راضین ولی اوضاع جوری شده اونم نمیتونیم
فک کردی وارد بشه ما میتونیم بخریم؟!
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
تا خودرو وارد نشه این دو شرکت سایپا و ایرانخودرو هر بلایی روسر ملت میارن تا می تونن فقط جیب ملت رو خالی کنند هیچ جای دنیا نداریم واسه خودرو صف بکشن و قرعه کشی کنند
یجوری ازواردات صحبت میکنیدکه انگارهمه توانایی خریددارند؟
خودروحداقلی ۱۵۰۰۰دلاربادلار۲۵تومنی میشه ۳۷۵میلیون
باتعرفه نزدیک یک میلیارد آب میخوره کدوم رقابت
این آشغال های فرغون فقط خریدواسه قشرمتوسط بودکه اونم به لطف این دولت خریدش برای مردم آرزوشده
واردات فقط مال ازمابهترانه
مگراینکه واردات خودروکارکردآزادبشه برای هر یک نفرکه خودرولازم داره بدون تعرفه
ولسلام
واردات باید با برنامه باشه که هم ماشینهای باکیفیت و زیر ۲۰۰۰ خوب با تعرفه های گمرکی و پلاک و سایر هزینه ها معقول (نه هزار درصد) باشه تا کسی نخواد به بهانه هزینه های مختلف خودروی صد میلیونی را یک میلیارد بفروشه همچنین کسانی که واردات دارن زیر نظر و کنترل بشن تا سو استفاده نکنن و...
من حاضرم پولم از کشور خارج بشه ولی زن و بچم با امنیت توی ماشین بشینن
اگر هم که ماشینای داخلی با کیفیت بشن که من باز به شخصه از همون ماشینای داخلی میخرم و افتخار هم میکنم
ولی حیفففف
بهترین راه آزادسازی واردات و خصوصی سازی دو شرکت ایرانخودرو و سایپا هست. وقتی دولت ها بدونن که منفعتی از این دو شرکت ندارن قیمتها کنترل میشه، وگرنه تا ابد مشکلات مربوط به خودرو و قیمت و استاندارد و غیره هست که با نامه نگاری بین دستگاه ها مسکوت میمونه
واقعا بعضی نه عرضه دارن خودرو تولید کنن نه با واردات موافق
حامد
۱۶:۲۲ ۰۴ دی ۱۳۹۹
من موافق واردات خودرو هستم ولی میدونم
دلالی که خودرو وارد میکنه خودرویی که مثلا با قیمت 100 میلیون تومان میشه خرید رو به مردم 300 - 500 میلیون تومان میده.
زمانی که دلار افزایش داشت بدون هیچ رحمی خودرو رو افزایش میدین بیشتر از سقف اعلام شده الان که کاهش داشته هیچ خبری نیست تمام مسئولین سکوت کردن انگار تو این مملکت هیچکس بفکر مردم نیست
سلام.تنها در صورتی میتوانیم بگوییم واردات خودرو باز شده که سالانه حداقل دومیلیون دستگاه خودرو بدون تعرفه گمرکی وارد شود و با قرعه کشی به مردم فروخته شود،و الا واردات3هزار دستگاه خودروی گفته شده یعنی قول زدن خودشان و مردم،ضمن اینکه گرانی دههابرای قیمت کارخانه ای دو شرکت انحصاری داخلی در دولت تدبیروامید باید کاهش یابد،مردم دیگر توان خریدمالی این خودروهای بی کیفیت با قیمت کارخانه ای نجومی فعلی را ندارند،تیراژ خودروها نیز باید پنج برابر شود تا پاسخگوی نیاز مردم باشد.از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.باتشکر
ما فقط نفهمیدیم چرا واردات را ممنوع وحالا چرا آزاد شد؟(البته شما فکر کن ما نفهمیدیم) کلا آمریکا مقصر است.(اینم برای دل خودم نوشتم. )شما که برج سازی تون تو کشورای دیگه براهه مردم ایران سیری چند.
بگذارید واردات خودرو آزاد بشه مگه ما ایرانی ها چی از بقیه کشورها کم داریم تازه پول بیشتری هم بابت خودرو میدیم و باید انحصاری بودن خودرو اونم با این خودرو های گران و افتضاح و بی کیفیت شکسته بشه البته واردات خودرو های خارجی با کیفیت و با قیمت واقعی باشه و برای دولت و گمرک نون دونی نشه و تعرفه های ۱۰۰ و ۲۰۰ درصدی روی اون نگذارن بگذارین توی این صنعت رقابت ایجاد بشه تا این دو خودرو ساز یکم لااقل به فکر جون مردم باشن
واردات خودرو یعنی خروج ارز.وقتی آقای وزیر می فرمایند با وارد کردن خودرو انحصار را می شکنیم کاملاً بی ربط می فرماین.برای بالا بردن کیفیت خودرو باید این دو شرکت خودروساز که معلوم نیست شتر هستن یا مرغ باید به بخش خصوصی و کار آمد و اینکاره واگذار بشه و به جوانان فرصت و میدان بده بی شک بهترین خودروهای جهان را تولید خواهیم کرد.
دلال سود میبره از واردات خودرو از ۲ جهت. اول اینکنه دلار دوباره گرون میشه و رو قیمت ۳۰به بالا میره و دوم اینکنه قیمت کارخانه برای ۳ماه اخر سال باید ۳۵درصد کاهش پیدا کنه وگرنه دلال از فروش گران خودرو داخلی و خارجی مصرف کننده را له میکنه
اتفاقا باید واردات ازاد بشه تا انحصار سایپا و ایران خودرو شکسته بشه تا اینقدر خودرو های داغون تولید نکنن چندین ساله به بهانه خروج ارز و بیکاری کارگران دارن پدر مردم رو با این خودرو های بی کیفیت در میارن
جلوی واردات رو گرفتن هنر نیست
شما بگو برنامه ت برای اینکه به تقاضای بازار جواب بدی و جلوی انحصار خودرو رو بگیری تا قیمت ها لحظه به لحظه بالاتر نره و من کارمند با چندرغاز حقوق بتونم یه ماشین بخرم چیه؟؟؟
الان حمایت از خودروساز مهم تره یا مردم؟؟؟
گیرم که ارز از کشور خارج بشه، گیرم که خودروازها ورشکست بشن، خوب بشن تاوانش رو من باید پس بدم؟؟؟ مردم باید ماشین گرون و بی کیفیت سوار شن تا خودروساز ورشکست نشه؟؟؟
اصلا قبول تو راست میگی، اما تا کی؟؟؟؟ چقدر زمان میخواید؟؟ تا کجا باید ماشین بی کیفیت رو چند برابر قیمت به مردم بفروشید؟؟
روزهای خوب میان..هموطنها..عزیزانم...بیایید به هم کمک کنیم.سنتهای مارو نابود کردن.سنتهایی که سالیان سال پا برجابوده...همدلی وهمبستگی بین مردم رو ورداشتند...همه اش بفکر این نباشید اینو بخرم ۲تومن روش بخورم..توهرزمینه ای که کار میکنی ..مخصوصا خودرو...باهم نخریم...
با همین قیمت خودروهای به اصطلاح ملی،چه خودروهای با کیفیت خارجی هست؛وقتی رقابت نباشه تهش همینه کیفیت پایین قیمت بالا،الان پراید با اپشن های ۲۰ سال قبل ارزش این قیمتو داره؟؟؟اگ خودرو ازاد باشه کسی پرایو ۵ تومن هم نمیخره،تیترمغرضانه هم نزنین ک ارز خارج میشه،خود خودروسازا به بهانه نرخ بالای دلار قیمت بردن بالا ...
مگر جان ملت ایران ارزشی ندارد که سالی فقط 17هزار که اغلب از جوانان وسرپرست خانوار هستند بخاطر بی کیفیتی این فرغونهای ساخت داخل گشته وبیش از از60هزارزخمی وبیلیار بیلیار پول به فنا میره .پول بهتر است یا جان مردم .
عجب اوضاعی
انگار ایران رو کره زمین نیست
وارداتم کنند دوبرابر ارزش واقعی میخوان تو بازار بفروشن چون میگن واردات محدوده درنهایت نون دونی یه عده خاص میشه. ما باید بازم خودروی داخلی رو دوبرابر قیمت فضایی کارخونه بخریم. حیف عمر...
پیرمردهایی عشق پول وخدمت روازریاست ونظارت شرکتهایی خودروبردارید، دست دلال ورانتخواروقطع کنید کارروبدین دست کارشناس وجوانان تحصیلکرده مملکت کارش راه می افته حتی باتحریم وعده روبیخیال گوشمون پره عمل کنین
متاسفانه هر بار که که صحبت از ایجاد تغییر در وضیت نا بسامان صنعت خودرو سازی کشور میشود , اعتراضات هدایت شده ای از سوی طرفهای ذینفع بر پا میشود تا هرگونه تغییر و تحول در نطفه خفه شود ! از جمله در ارتباط با ورود خودروهای خارجی ! و تنها دلیل معتر ض هم ظاهرا خروج ارز است ؟!!!! ایا میلیاردها دلاری که برای واردات " سرخاب و سفیداب " ! ویا وسایل و لوازم تجملی از کشور خارج میشود , ارز نیست ؟ ایا این مخالفت ها و اعتراضات همیشگی فقط بخاطر این نیست که دکان درامدهای باداورده ناشی از تولیدات از رده خارج شده 30 سال قبل کشورهای صنعتی بسته نشود ؟ و این " نان دانی " بی دردسر بصورت دربسته و سربسته در اختیار متولیان امر باقی بماند ؟!!!
نقشه بعدی دولت هست و سرکیسه کردن مردم و خارج کردن ارز از کشور تو این نابسامان ارزی،این ننگ است نه خدمت به مردم، وزیر باید پاسخگو باشد، همچنین رئیس جمهور که بی خیال هست، شما که دم از تولید داخل میزدی فشار بیار تا تولید از انحصار بیرون بیاد، مملکت رو از انحصار بکش بیرون
چطوره که وقتی ایران خودرو میخواد آمار تولید بده میگه روزانه به تولید 3000 خودرو در روز رسیدیم ولی وقتی میخواد طرح فروش بزاره مجموع خودروهاش 8000 تا است یعنی تولید 3 روز پس بقیه اش کجا میره و به مردم نمی فروشند
دستتون برای ملت رو شده که به بهانه کیفیت قیمتو بالا ببرین ۲۰ سال بردین بالا و هر سال از سال قبل کیفیت بدتر شد مگه خودتوننمیگین بی کیفیتن خوب قیمتو کاهش بدین تا به خودشون بیان
من فقط از این خنده ام میگیره که دولتمردان و مجلسیها میگن ما به فکر تقویت اقتصاد و پول ملی هستیم ..ههههههه پول ملی کدوم پول پولی که با فروختن کولر و موتور و فروش سهام عدالت و گرفتن وام از بانک نتونستم یه پراید مزخرف بخرم...اهن و فولاد ازخودمون پلاستیک و لاستیک از خودمون مواد پتروشیمی از خودمون تحریم رو بهونه کردین
کسی موافق خروج ارز در این شرایط نیست اما یک طرفه به قاضی نرید ، خودرو ساز داخلی هم تو این شرایط هر بلایی دلش میخواد سر ملت میاره چون رقیب نداره میگه میخوای بخر نمیخوای نخر ، مردم همیشه در صحنه هم که آب به آسیاب این خودرو ساز داخلی میریزن و با هجوم به خرید این محصولات بی کیفیت به اونها میدون میدن ، در ضمن مگه خودروساز داخلی برای ساخت محصولاتش ارز خارج نمی کنه ؟
باز هم بعد از ۱۰ بار خودم و خانم در قرعه کشی ایران خودرو موفق جز برندگان نشدیم نمی دانم چرا یعنی ۱۰ با دو نفر شماره کد پیگیری قرعه کشی از شرکت ایران خودرو با ثبت نام دریافت کنیم نمی داند که این خانواده نیاز به خودرو باشند با ۱۰ بار ثبت نام دو نفر یک کمکی به ما بکنند که واقعا نیاز داریم چند بار نوشتم که سال ۹۸ بازنشسته شدم با پاداش فقط از کارخانه پول ام می رسد
با سلام.
لطفا این ت مدلی تیتر نزنید, الان چند دهه است که انحصار خودرو دست این به اصطلاح خودروساز داخلی هست؟!!!! فقط به اسم تحریم چه بلاهایی که بر سر ملت نیاوردند!!!! آخه قیمت یه خودروی ساخت داخل باید انقدر گرون باشه؟!!! واقعا مردمی که نیاز دارن نمیتونن خودرو سوار شن.اگه راست میگن قصد حمایت از تولید ملی دارن چرا توی تمام این سالهای تحریم قطعات لازم رو بومی سازی نکردن تا به واردات قطعات یدکی و.... احتیاج نداشته باشن که مدام بر طبل تحریم تحریمیم میکوبند.مگر ما متخصص کم داریم؟!!! یا هوش پایینی دارند متخصصینمون...!!!!
بگذارن واردات خودروی با کیفیت مناسب و البته قیمت مناسب آزاد بشه, نه اینکه خودروهای میلیاردی وارد کنن که مردمم مجبور شن هر جور شده لگن های داخلی رو خریداری کنن.....
با سلام.
لطفا این مدلی تیتر نزنید, الان چند دهه است که انحصار خودرو دست این به اصطلاح خودروساز داخلی هست؟!!!! فقط به اسم تحریم چه بلاهایی که بر سر ملت نیاوردند!!!! آخه قیمت یه خودروی ساخت داخل باید انقدر گرون باشه؟!!! واقعا مردمی که نیاز دارن نمیتونن خودرو سوار شن.اگه راست میگن قصد حمایت از تولید ملی دارن چرا توی تمام این سالهای تحریم قطعات لازم رو بومی سازی نکردن تا به واردات قطعات یدکی و.... احتیاج نداشته باشن که مدام بر طبل تحریم تحریمیم میکوبند.مگر ما متخصص کم داریم؟!!! یا هوش پایینی دارند متخصصینمون...!!!!
بگذارن واردات خودروی با کیفیت مناسب و البته قیمت مناسب آزاد بشه, نه اینکه خودروهای میلیاردی وارد کنن که مردمم مجبور شن هر جور شده لگن های داخلی رو خریداری کنن.....
هرجا انحصار باشه فساد ایجاد میشه تولید کنندگان خودرو چون می دانند مردم چاره ای جز خرید خودرو داخلی ندارند کیفیت و قیمت برایشان مهم نیست واردات آزاد شود با ایجاد رقابت کیفیت محصولات بالا می رود و قیمت کم می شود.به نفع مردم است
مردم از خودروساز داخلی حمایت کردن ولی اونا جواب خوبی به مردم ندادن خودرو باید ازاد بشه شما همین پرونده شکایت از خودروسازها رو ببینین بی کیفیتی محصولاتشونو ببینین همیشه هم ا گرونی دلار محصولاتشونو گرون میکنن در صورتی که همین خودرو میتونست ارزو کنترل کنه
با توجه به اینکه خروج از پروتکل الحاقی قانون شده ، در نتیجه از بهمن ماه مجددا تحریمها تشدید و شوک قیمتی خواهیم داشت. لذا واردات خودرو خودبخود منتفی است. لطفا امید واهی به مردم ندهید و بجای ان تلاش کنید کیفیت و تیراژ خودروهای داخلی را بالا ببرید.
اگه واردات آزاد بشه حتی رولزرویس، بوگاتی، میباخ و ... هم بلدن چی تولید کنن که با جیب ایرانیها جور دربیاد
مردم میرن سمت ماشین های بهتر و فشار از روی پراید برداشته میشه و قیمتش منطقی میشه!
اینا همش شوی تبلیغاتی پایان دوره هر رئیس جمهوری هس ک میگه کیفت ندارن خودروهای داخلی .
ولی دقیقا از او زمان پراید کیلو چند ۱۴ میلیونی شد ۱۰۰ میلیون .
کسی اون پولو داشته باشه اگه واردات باز بشه و بدون گمرک باشه چرا باید اونو بگیره؟
خودرو قطعات و لوازم یدکی می خواهد تعمیر کار باید به چند نوع خودرو مسلط باشد؟ کجا دنبال تعمیر کار بگردیم در طولانی مدت
وعدهای الکیه
شایدم به این بهونه میخان خودروواردکنن وبفروشن ولی نه ارزون فوقلعاده گرون
فک کردی وارد بشه ما میتونیم بخریم؟!
خودروحداقلی ۱۵۰۰۰دلاربادلار۲۵تومنی میشه ۳۷۵میلیون
باتعرفه نزدیک یک میلیارد آب میخوره کدوم رقابت
این آشغال های فرغون فقط خریدواسه قشرمتوسط بودکه اونم به لطف این دولت خریدش برای مردم آرزوشده
واردات فقط مال ازمابهترانه
مگراینکه واردات خودروکارکردآزادبشه برای هر یک نفرکه خودرولازم داره بدون تعرفه
ولسلام
این همه کالای خارجی وارد میشه حالا گیر به این خودرو دادند
واردات رو آزاد کنید با کالای خارجی رقابت کنید!
اگر هم که ماشینای داخلی با کیفیت بشن که من باز به شخصه از همون ماشینای داخلی میخرم و افتخار هم میکنم
ولی حیفففف
دلالی که خودرو وارد میکنه خودرویی که مثلا با قیمت 100 میلیون تومان میشه خرید رو به مردم 300 - 500 میلیون تومان میده.
شما بگو برنامه ت برای اینکه به تقاضای بازار جواب بدی و جلوی انحصار خودرو رو بگیری تا قیمت ها لحظه به لحظه بالاتر نره و من کارمند با چندرغاز حقوق بتونم یه ماشین بخرم چیه؟؟؟
الان حمایت از خودروساز مهم تره یا مردم؟؟؟
گیرم که ارز از کشور خارج بشه، گیرم که خودروازها ورشکست بشن، خوب بشن تاوانش رو من باید پس بدم؟؟؟ مردم باید ماشین گرون و بی کیفیت سوار شن تا خودروساز ورشکست نشه؟؟؟
اصلا قبول تو راست میگی، اما تا کی؟؟؟؟ چقدر زمان میخواید؟؟ تا کجا باید ماشین بی کیفیت رو چند برابر قیمت به مردم بفروشید؟؟
انگار ایران رو کره زمین نیست
وارداتم کنند دوبرابر ارزش واقعی میخوان تو بازار بفروشن چون میگن واردات محدوده درنهایت نون دونی یه عده خاص میشه. ما باید بازم خودروی داخلی رو دوبرابر قیمت فضایی کارخونه بخریم. حیف عمر...
1. قبلا وارد نمی کردید چی شد؟ باید انحصار شکنی با خصوصی سازی نه دولتی و....
2.خیانت به مردم به کام دولت
اگر استفاده میکنن خب بهتره بجای قطعه ماشین وارد بشه در هر صورت ارز خارج میشه.
اگر ارز خارج نمیشه پس رو چه حسابی نرخ فرغون باید هر 3 ماه یبار افزایش پیدا کنه؟؟؟؟
مگر دست های پشت پرده....
لطفا این ت مدلی تیتر نزنید, الان چند دهه است که انحصار خودرو دست این به اصطلاح خودروساز داخلی هست؟!!!! فقط به اسم تحریم چه بلاهایی که بر سر ملت نیاوردند!!!! آخه قیمت یه خودروی ساخت داخل باید انقدر گرون باشه؟!!! واقعا مردمی که نیاز دارن نمیتونن خودرو سوار شن.اگه راست میگن قصد حمایت از تولید ملی دارن چرا توی تمام این سالهای تحریم قطعات لازم رو بومی سازی نکردن تا به واردات قطعات یدکی و.... احتیاج نداشته باشن که مدام بر طبل تحریم تحریمیم میکوبند.مگر ما متخصص کم داریم؟!!! یا هوش پایینی دارند متخصصینمون...!!!!
بگذارن واردات خودروی با کیفیت مناسب و البته قیمت مناسب آزاد بشه, نه اینکه خودروهای میلیاردی وارد کنن که مردمم مجبور شن هر جور شده لگن های داخلی رو خریداری کنن.....
لطفا این مدلی تیتر نزنید, الان چند دهه است که انحصار خودرو دست این به اصطلاح خودروساز داخلی هست؟!!!! فقط به اسم تحریم چه بلاهایی که بر سر ملت نیاوردند!!!! آخه قیمت یه خودروی ساخت داخل باید انقدر گرون باشه؟!!! واقعا مردمی که نیاز دارن نمیتونن خودرو سوار شن.اگه راست میگن قصد حمایت از تولید ملی دارن چرا توی تمام این سالهای تحریم قطعات لازم رو بومی سازی نکردن تا به واردات قطعات یدکی و.... احتیاج نداشته باشن که مدام بر طبل تحریم تحریمیم میکوبند.مگر ما متخصص کم داریم؟!!! یا هوش پایینی دارند متخصصینمون...!!!!
بگذارن واردات خودروی با کیفیت مناسب و البته قیمت مناسب آزاد بشه, نه اینکه خودروهای میلیاردی وارد کنن که مردمم مجبور شن هر جور شده لگن های داخلی رو خریداری کنن.....
نه بزارين با پرايد ميريم
اسماهم اصلاح مكمن
تلاش تكمن
وانحصار باشه