چرا فقط به فکر ضرر خودروسازها هستید؟
جان انسان ها برای شما اهمیت دارد یا ضرر خودروسازها؟
سالیانه هزاران نفر بخاطر این ماشین های بی کیفیت جونشون رو از دست میدهند. وقتی نمیتوانند خودرو باکیفیت با حداقل 100میلیونی که به ازای هر خودروی بی کیفیت از ما میگیرند تحویل بدهند جمع کنند بساطشون رو.
خودروسازها ضرر نمیکنن فقط دارن میبینن سودشون نسبت به حاشیه بازار کمتره.در واقع تو سود ضررند. نعمت بخش گفته باید قیمت بره بالا تا خودروساز پول داشته باشه کیفیت رو ببره بالا. بیش از 40 ساله که مردم دارن از این ماشینا فکستنی که تولید ملی اند حمایت میکنند. تا کی حمایت کنند؟ هنوز هم کیفیت نرفته بالا.
علت اصلی گرانی خودرو شورای رقابت خودرو است که احتمالاً منافعی از گرانی خودرو می برند از زمان قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت .قیمت خودروها بصورت سرسام اوری افزایش یافته در ثانی اختلاف قیمت خودرو در بازار ازاد ودر کارخانه بی معنا است ووبه نفع عده ای خاص ونوعی بی عدالتی است .قیمت باید تک نرخی شود . وقیمت خودرو بایستی کاهش چشمگیری کند وقیمت بازار ازاد وکارخانه تقریباً در یک سطح باشد .معنایی ندارد پراید ۱۰ میلیون تومان وسمند ۲۰ میلیون تومانی با این قیمتها خرید وفروش شود . قیمت پراید حداکثر باید ۳۰ میلیون وقیمت سمند وپژو باید ۵۰ میلیون شود
مشکل اصلی خودروسازان که دارن خودروهاشونو احتکار میکنن که تقاضا در بازار زیاد بشه و قیمت بالابره بعد بیان بگن داریم با ضرر تولید میکنیم حاشیه بازارش کنین
سعید
۱۵:۵۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
تو خوابم نمیتونی این قیمتهارو ببینی
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خودروها تو بازار ازاده میدن به شهر خودرو. بعد مردم الکی میرن ثبت نام میکنن
ی راه ساده وجود داره برای پایین آوردن قیمت خودرو خودروهای نو برای سال اولم هرکس فروخت ب قیمت کارخانه اونوقت براشم ی مجازات سخت درنظر بگیرن تاکسی ک نیازداره بخره راه حلش اینه
مافیای خودروساز با استفاده از دلالان و قاچاقچیان وابسته در بازار قیمت سازی و مشغول غارت است. سران هم با گرفتن دنا پلاس سهم خودشان را گرفته و مردم هم بروند در صف قرعه کشی؟؟؟ باید دست خودرو سازان را با بازداشت دلالان قیمت ساز و سایتهای مربوطه شان زیر گیوتین نظارت برد.
فقط یه چیزی بگم خسته شدم از این حرفهای مسخره
کی را دارین گول میزنین من خودم اقتصاد دان هستم
نیازی به این بازی که راه انداختن نیست وجدان
داشته باشید همه چی حل میشه
یه سوال دارم
چرا با وجود ساخت داخل هنوز بعضی از تجهیزات نظامی وارد میشه خوب معلومه چونکه صرفه اقتصادی دارن . هیشگی هم نمیاد بگه چرا وارد میکنین
خوب حالا چرا نمیان از خارج از کشور با یک سوم پول پراید باهمین نرخ دلار ماشین وارد کنن خوب بازم معلومه چونکه بعدش شرکتای مافیایی قطعات خودرو برشکسته میشن
بهونه دولتم حمایت از طولی کننده پس چرا صنعت نظامی اینجوری نیست ؟
لطفا دولت محترم فکری برای بنزین بکنه کجا دنیا بنزین ۷۰ سنت میفروشن ۸ سنت آزاد و ۴ سنت با کارت چرا ثروت مملکت از بین میبری مگر تصمیم نشد که بنزین ۷۰ در صد فوب خلیج فارس ، امروز قیمت هر لیتری بنزین فوب ۴۰ هزار تومان ۷۰ درصدش میشه ۲۸ هزار تومان چرا من که ماشین ندارم باید ضرر کنم
من یک فرمول نرخ گذاری و فروش آسان را تونستم طراحی کنم که خودرو سازان با پیروی از این روش دیگر دغدغهای نخواهد داشت،اما خواهشاً یکی فرمول خرید را برای ما مصرف کننده ها تهیه کنه که توان خرید رو نداریم.
افزایش دوباره قیمت کارخانه تورم زاست وخیلی بیشتر از آنچه ک فکرشو بکنید بر اقتصاد کشور تاثیر میگذارد......شما باید قیمت بازار رو به قیمت کارخانه نزدیک کنید نه اینکه برعکس عمل کنید وباعث تورم بیشتر شوید ...برنامه ای که شما میخواید اجرا کنید نتیجش هرج ومرج تورم زیاد وقدرت خریدمردم بسیار پایین خواهد آمد
تا مسیولین درک درستی از اقتصاد و بازار و...ندارند،انتظار اصلاح اقتصاد توقف نابجایی است..خودرو ساز، خودرو وارد بازار نمیکنه،انواع و اقسام رانت و دزدی در زیر مجموعه خودرو ساز وجود داره،،،آخرش میرسیم به اینکه موارد بالا رو که نمیشه تصحیح کرد پس هرچی دلال بگه همون میشه سیاست دولت....کما اینکه گرانی ها نتیجه همین سیاستهاست....فاجعه محض
همچیو چند برابر کردن هنوز دارن ضرر میکنن ماشینای از رده خارج که کشورای دیگه تو موزه گذاشتن اینا دارن به قیمتای خیلی زیاد و به دشواری دست مردم میدن مسخره کردی خودتو جناب وزیر
به خدا مثل آب خوردن میشه این مشکل و حل کرد فقط کافیه واردات خودرو آزاد بشه اون موقع ببینید چطور خودروساز داخلی این آشغالهای تولیدیشو به قیمت ارزون میفروشه و نمیگه ضرر کردم
مگر نیگی که ضرر می کنیم عزیزم جلوضرر را هر وقت بگیری خیلی خوبه دیگه تولید نکن واردات که خوبه مالیات وپول گمرک می گیری ومردم خودرو با کیفیت وارزان سوار می شن وهم به اقتصاد کشور کمک کردید چون تولید خودرو بی کیفیت هزینش زیاده
کلا مردم و مصرف کننده ها دلخوشیشون به قیمت کارخونس اگه اونم ببرن بالا که دیگه نا امید ناامید میشن ۱ درصد کاش آقاتون بفکر مردمم بودن نه درامد ها زیاد شده تو اوضاع بیماری بلکه همه اجناس گرون شدنه مردم از کجا بیاران
قیمت گذاری خودرو آزاد میشود یعنی چه؟ هیچ ایرانی متوجه نمی شود منظور شما چیه. مگه تا حالا چیکار میکردند . با آزادی کامل و بدون هیچ مزاحمی قیمت ها رو بالا می بردند مگه تا حالا کسی جلوشونو گرفته که الان میخوان آزاد بشن بیچاره مردم ایران که هیچ نجات دهنده ای ندارند
سلام.قیمت خودرو باید به سال90 و قبل از روی کار امدن دولت اقای روحانی باز گردد تا عادلانه شود،قیمت خودرو باید حداقل به یک دهم کاهش یابد،قیمت واقعی تولیدات شرکت سایپا زیر 10میلیون و شرکت ایران خودرو زیر20 میلیون تومان است،مرگ بر وزیری که نیامده میخواهد خودروهای بی کیفیت با تکنولوژی30 سال پیش را گران کند از وزیری که بچه هایش در خارج زندگی میکنند نباید انتظاری جز این داشت ،از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.سپاس
سلام.قیمت خودرو باید به سال90 و قبل از روی کار امدن دولت اقای روحانی باز گردد تا عادلانه شود،قیمت خودرو باید حداقل به یک دهم کاهش یابد،قیمت واقعی تولیدات شرکت سایپا زیر 10میلیون و شرکت ایران خودرو زیر20 میلیون تومان است،
مملکت داری بلد نیستید بعد چهل سال ارزش پول ملی چهار هزار درصد ارزشش رو از دست داده خودرو بخاطر سهمدخواهی ارگانها و بی انظباتی در مدیریت ضرر میکنه و حساب کتید توکشورهای دیگه یک کارگر میتواند با چند ماه کار میتواند خودرو بخرد تو ایران چی
تا افرادي مثل ايشان در خودروسازي هستند وضع قيمت خودرو بهتر اين نمي شه.هميشه هم ميگن دارن ضرر ميدن .انقدر اين دو فرغون ساز ريخت پاش دارن كه بايد خرجش از جيب مردم تامين بشه.
اره خداییش دلار رو تک نرخی کردین دیدیم چیشد
تنهاراهش اینه که تموم مسیولین برن دنبال کارخودشون بزارن همه چی خودش حل بشه
اینها کارچاق کنن نه مدیر
علی برکت ا...
پاکدستی این وزیر محترم یه ملت رو به وجد میاره دلش میخاد پژو 405 کارخانه 75 میلیون تومنی یهو بشه 250 میلیون تومن چه وزیر شایسته ای داریم که خودمونم بی خبر بودیم و نیومده خودشو معرف عام و خاص کرد. درود الحق که موهاتو در بازار سیاه سپید کردی...
سلام.قیمت خودرو باید به سال90 و قبل از روی کار امدن دولت اقای روحانی باز گردد تا عادلانه شود،قیمت خودرو باید حداقل به یک دهم کاهش یابد،قیمت واقعی تولیدات شرکت سایپا زیر 10میلیون و شرکت ایران خودرو زیر20 میلیون تومان است
یه جوری میگین زیان می کنن انگار که مردم دارن سود می کنن تنها راه برای نجات ورود خودرو دست دوم خارجی بدون تعرفه گمرک وارد بشه تا ببینم پراید را ۱۰میلیون میخرن یانه
در مورد بورس هم گزارش تهیه کنید ۸۰درصد پولمون رفت ما که به دولت اعتماد کرده بودیم چرا سواستفاده شده که بورس یه روز سبزه ده روز قرمزه دقیقا شده بازی مارپله یکم که میری بالا مار همچین نیشت میزنه که از بالا با کله میای خونه اول
من که ماشینم فروختم پولشو اوردم تو بورس ولی بورس ریخت و قیمت ماشینا رفت بالا نمیدونم بورس کی میخواد صعودی و سود بده همه چیز کشیده بالا جز بورس نمیدونم مدیر سازمان بورس چرا نمیاد دلگرمی درباره بازار صحبت کنه اگه فایده نداره پس پولامونو بیاریم سمت سرمایه گذاری در خودرو و دلار
بدبخت بیچاره برو برا خودت تولید و کسب و کار ایجاد کن بچسب به کار و زندگی، دنبال بازار سیاه و دلالی نباش که هم خودتو بیچاره کنی و هم مردم رو...
sina
۰۹:۰۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
جالبه هم خودروساز ضرر میکنه و هم مردم!!!
خب اگه راست میگین چرا کلا تعطیل نمیکنید؟
چرا ورود ماشین خارجی با تعرفه ی کم و یا حتی بدون تعرفه رو آزاد نمیکنید؟
بیاید به هر کد ملی که تا حالا ماشین نگرفته ماشین خارجی با تعرفه ی صفر بدین، اجازه ی فروش هم تا 5 سال یا بیشتر نداشته باشه.
قیمت خودرو زمانی کاهش پیدا میکنه که تولیدات دپو شده روانه بازار بشه این خودروسازا ماشین با دلار ۴۲۰۰ در ۲ سال پیش تولید کردند و احتکار و به صورت قطره چکانی به بازار تحویل میدند
موافقم خودروها دپو کردن با ارز 4200تومانی الان میخوان بچپونن
...
۰۸:۵۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
نیاز به سرمایه گذار دارید؟جان....شما یه پیش فروش میزنید میلیونی ثبت نام می کنند.مردم این همه پول توی حلقوم خودروساز میریزند بعد هم 1600 دلار قطعات خودرو پراید وارد می کنید با ارز 4200 تومنی که ما توی خواب هم نمیتونیم ببینیم بعد هم پراید را با دلار آزاد محاسبه می کنید پای مردم....آقا با چه زبونی بگیم ما مردم اگه خودرو نخوایم شما تولید کنید و اینقدر به زحمت بیفتید،کی رو باید ببینیم.شما که اینقدر عاجز و علیلید مرز ها رو باز کنید.اینقدر هم صغری کبری نچینید و بهانه های 100من سه غار نیارید.
اینجورمیگن آزادمیشه انگارتاحالا قیمت مشخص داشته وصاحب مشخصی داشته هرننه قمری خواسته کاخ بخره یابچه اش تواروپاارزلازم برای هریداملاک لازم داشته شب قبل ازخواب نیت کرده وخودروروچندبرابرقیمت برده بالا وهیچکی هم نپرسیده ونمیپرسه چون همه سریک سفره نشسته اندوباآزادسازی احتمالا اروپاوتمام دنیا میان پرایدوو.....پیش خریدمیکنن وپدرخودروسازها ی دنیادرمیادوملت ایران ها با حقوق 10ماه خودروی متوسط روزصفرازنظرامکانات رومیخرند
همیشه با نظریات دروغ خود تلاش دارند به اتش گرانی بیشتر دامن بزنند
یک بار نیامدند بگویند یک ماشین چقدر هزینه داره وچقدر باید سود داشته باشه همیشه بازار را اشفته کردند تا از گرانی بیشتر سود بیشتر ببرند .
نیازی نیست بگن
پارسال یادت رفت یه نفر با حدود 30 میلیون پرایدی که کارخونه 55 میلیون میداد رو ساخت؟ تازه اون تمام قطعات رو تک خرید بود نه مثل کارخونجات به صورت گروهی.
قیمت واقعی تولید خودرو تو کارخونجات ما حدودا 1/3 قیمتیه که به بازار میدن
از دولت تدبیر امید هرچه که بگویید بر.میاد از زمان از300سال پیش تاریخ را بخوانید بدترین دوره و مدیریت درا ین هشت سال بود حالا که بازار هرکسی.هر کار دلش بخواد میکنه
هرچیزی رو نگین دولت..کدوم مسئول دوست داره سازمان زیر دستش ناکارامد جلوه بشه.
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
کاری به بدترین دولت ندارم ولی مافیای خودرو از زمانی که یادمه بود .
ماشینی که 9 - 11 میلیون اینجا میفروختن به مردم خارج از ایران 2 تا 3 میلیون میفروختن.
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
حالا به نفع طبقه ضعیف میشه یا دوباره دلال ها دست بکار میشن
سلام قرار با قرعه کشی و تدابیر ماشین به افراد فاقد ماشین برسد اگر کسی توان پرداخت پول بیشر را داشت تا حالا یک ماشین خریده بود ویا از بازار آزاد تهیه می کرد . چه کسی نمی داند افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد نیز دست دو خودرو ساز است . وقتی رقابت نیست .انحصار وجود دارد هر طور که بخواهند قیمت را در بازار تنظیم می کنند چرا بعد از برجام که چند خودرو ساز داشتن وارد کشور می شدند .آقایان با التماس خودرو به مردم می فروختند. حالا وزیر بجای پایین آوردن قیمت می خواهد حق وحساب خود را بگیرد .مانند مجلس!!!!
چون دلال ها و خود خودرو سازها قیمت تو بازار بالابردند به نظر شما قیمت کارخانه هم باید مثل بازار شود؟ .یعنی خیال دارید قیمت ها ازاد بشه که خودروسازهای بی انصاف هر کاری که دلشون خواست بکنن.اگه راست میگه خودروهای ما رو مجانی ندن سوریه و جاهای دیکه اونوقت خودرو سازها ضرر نمکنن که چند برابر قیمت پولشون از مردم بگیرند
اینا عادتشونه به قیمت بازار که عرضه میکنن از فرداش یه بازارسیاه ثانویه درست میکنن و بعد یک ماه این قیمت آزادشون میشه دوباره قیمت کوپنی و این مدل اقتصادی در هیچ جای دنیا کشف نشده و به اسم مدیران ایرانی ثبت جهانی میشن. کاش تو کتاب گینس برا بیکفایت ها و تخلفات و فساد هم ثبت جهانی میزاشتن ایران هر روز رکورد میزد
سلیمان
۰۸:۰۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
باسلام
در کشورهای دیگه با چند ماه پس انداز حقوق نیسان و تویوتا و بنز میخرندو ما با پنج سال پس انداز پراید و ... که هیچ امنیتی ندارد!!!!!
آزاد کردن قیمت خودرو در یه کشور آزاد میتونه باعث کاهش قیمت بشه
در کشوری که تقریبا همه بازار خودرو در اختیار دو کارخانه است و به دلیل عوارض بالا مردم توان خریدن خودرو خارجی را هم ندارند این دو کارخانه هر قیمتی دلشان خواست روی محصولاتشان میگذارند و مردم هم عملا مجبورند قبول کنند
گفتند استقلال آزادی جمهوری اسلامی پس چرا آزاد نیستیم هر خودروئی از هر کشوری بخواهیم بخریم؟ شان مردم ایران این است که اسیر دو خودروساز داخلی باشند و پراید بی کیفیت ۱۵۰ میلیونی سوار شوند در حالی که با این مبلغ میتوانند بهترین خودرو خارجی را سوار شوند
جان انسان ها برای شما اهمیت دارد یا ضرر خودروسازها؟
سالیانه هزاران نفر بخاطر این ماشین های بی کیفیت جونشون رو از دست میدهند. وقتی نمیتوانند خودرو باکیفیت با حداقل 100میلیونی که به ازای هر خودروی بی کیفیت از ما میگیرند تحویل بدهند جمع کنند بساطشون رو.
راگذاشتینسرکار؟؟؟؟؟
کی را دارین گول میزنین من خودم اقتصاد دان هستم
نیازی به این بازی که راه انداختن نیست وجدان
داشته باشید همه چی حل میشه
چرا با وجود ساخت داخل هنوز بعضی از تجهیزات نظامی وارد میشه خوب معلومه چونکه صرفه اقتصادی دارن . هیشگی هم نمیاد بگه چرا وارد میکنین
خوب حالا چرا نمیان از خارج از کشور با یک سوم پول پراید باهمین نرخ دلار ماشین وارد کنن خوب بازم معلومه چونکه بعدش شرکتای مافیایی قطعات خودرو برشکسته میشن
بهونه دولتم حمایت از طولی کننده پس چرا صنعت نظامی اینجوری نیست ؟
شماها که اسم از حقوق و حق الناس می زنید چرا نمیرید جلوی این جنایتکارا را بگیرید.
آقا بلد نیستی کار کنی استعفا بده یکی دیگه بیاد
تنهاراهش اینه که تموم مسیولین برن دنبال کارخودشون بزارن همه چی خودش حل بشه
اینها کارچاق کنن نه مدیر
علی برکت ا...
مردم بخاطر بازار دلالی که خودرو سازان ایجاد کردن دارن ماشین میخرن ازتون شما قیمت خودرو رو بذار قیمت بازار انشالله جشن ورشکستگی فرغون سازیاتون
خب اگه راست میگین چرا کلا تعطیل نمیکنید؟
چرا ورود ماشین خارجی با تعرفه ی کم و یا حتی بدون تعرفه رو آزاد نمیکنید؟
بیاید به هر کد ملی که تا حالا ماشین نگرفته ماشین خارجی با تعرفه ی صفر بدین، اجازه ی فروش هم تا 5 سال یا بیشتر نداشته باشه.
یک بار نیامدند بگویند یک ماشین چقدر هزینه داره وچقدر باید سود داشته باشه همیشه بازار را اشفته کردند تا از گرانی بیشتر سود بیشتر ببرند .
پارسال یادت رفت یه نفر با حدود 30 میلیون پرایدی که کارخونه 55 میلیون میداد رو ساخت؟ تازه اون تمام قطعات رو تک خرید بود نه مثل کارخونجات به صورت گروهی.
قیمت واقعی تولید خودرو تو کارخونجات ما حدودا 1/3 قیمتیه که به بازار میدن
ماشینی که 9 - 11 میلیون اینجا میفروختن به مردم خارج از ایران 2 تا 3 میلیون میفروختن.
در کشورهای دیگه با چند ماه پس انداز حقوق نیسان و تویوتا و بنز میخرندو ما با پنج سال پس انداز پراید و ... که هیچ امنیتی ندارد!!!!!
در کشوری که تقریبا همه بازار خودرو در اختیار دو کارخانه است و به دلیل عوارض بالا مردم توان خریدن خودرو خارجی را هم ندارند این دو کارخانه هر قیمتی دلشان خواست روی محصولاتشان میگذارند و مردم هم عملا مجبورند قبول کنند