من به هیچ وجه با نظر این کارشناس موافق نیستم.
یکطوری میگه ماشین های چینی بعد ۶۰۰۰۰۰کیلومتر خراب میشن که انگار ماشین های وطنی روزی صد بار بدون هیچ مشکلی درو تا دور کشورو میزنن.خداشاهده ماشین صفر از تهران اومده تا خوزستان بعد خرج انداخته رو دست صاحبش.
تا وقتی نفهمیم خودروسازی ما قابل مقایسه با حتی خودرو سازی چینی ها هم نیست،همینطور به سوی اینده پیشرفت میکنیم.
شما اول ماشین های خودتونو لااقل خراب تحویل مردم ندید،بعد بیاید در مورد استهلاک خودروساری کشورهای دیگه نظر بدید.
تنها خلاقیت خودروسازای ماهم اینه که پلاکو از رو سپر بندازن رو صندوق.
تعداد مدیران و مسولان ایرانخودرو و سایپا از کارگراش بیشتره.بعد انتظار داریم پیشرفتم کنن. بزرگترین پیشرفتشون توقف تولید بدنه پرایده.چون باقی قطعاتش مثل موتور رو وانت پراید. تیبا۱و۲، سایناsواپشنال کوییک و شاهین و الی ماشالله هست
شما مسئولین که انگیزه ای برای تولید خودروی واقعا ایرانی و ارزان ندارید باید اجازه دهید مردم بروند از عراق و پاکستان و ... خودروی خارجی بخرند آن موقع خواهیددید که جوانها با 10میلیون تومان خوردوی خارجی دستدوم میخرند بهتر از ایران خودرو و سایپا و حالش را می برند. ملاک حمایت از شرکتها و مشاغل باید اصلاح شود.
شما اجازه بدهید مردم بروند از عراق و پاکستان و ... یکی یکی خودروی خارجی بخرند آن موقع خواهید دید که جوانها با 10 میلیونتومان خودروی خارجی دستدوم میخرند خیلی بهتر از ایران خودرو و سایپا و حالش را میبرند. در واقع شرکت ایران خودرو و سایپا خلاف مصلحت کشور عمل میکنند. ملاک حمایت از شرکتها و مشاغل باید اصلاح شود
دمت گرم. اگه مسئولین به فکر تولید خودروی واقعا ایرانی و ارزان نیستند راه دیگری غیر این نمی ماند
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
شما اجازه بدهید مردم بروند از عراق و پاکستان و ... یکی یکی خودروی خارجی بخرند آن موقع خواهید دید که جوانها با 10 میلیونتومان خودروی خارجی دستدوم میخرند خیلی بهتر از ایران خودرو و سایپا و حالش را میبرند. در واقع شرکت ایران خودرو و سایپا خلاف مصلحت کشور عمل میکنند. ملاک حمایت از شرکتها و مشاغل باید اصلاح شود
هفتصد هزار نفر تو این بخش شاغلند اونم برای صنعتی که صادرات نداره بعد ما انتظار داریم قیمت خودرو بالا نباشه. خود این تعداد شاغل نشاندهنده بازده فوق العاده پایین صنعت خودرو در ایرانه
با هفتصد هزار نفر باید 5 تا کارخانه به بزرگی هیوندای می داشتید نه اینکه فقط مونتاژ کار باشید.
محمود
۱۱:۳۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
تنها راه کاهش قیمت خودرو و بازگشت به قیمت واقعی محصولات ایران خودرو و سایپا خرید نکردن از این دو شرکت هست تا زمانی که ما برا ماشین بیست میلیونی که الان صد و بیست میلیون عرضه میشه صف میکشیم و حاضریم قیمت بالاتر هم پرداخت کنیم قیمت ها پایین نمیاد محصولات بدرد نخور این دو شرکت کم بود محصولات چینی هم که بدرد نخورتر از این دو تا هست وارد بازار میشه. برادر من خرید نکن یه مدت خرید نکن به خدا درست میشه. جنس خوب خرید کنید
ایران خودرو و سایپا شورش رو در آوردند خودرو رو آزاد کنید بهترین خودرو بیاد کشور مون خیلی هم ارزونند . کیفیتش هم خوبه .اینا به هیچ کس رحم نمی کنند فقط پول براشون مهمه
واقعیت اینه ایران بزرگترین مونتاژ کار خاورمیانه هستش نه خودروساز اینا خیلی باهم فرق دارن اگه خودروساز بودن که با تحریم چرخشون از حرکت نمی ایستاد با این گونه سیاه بازی ها نمیشه یه صنعت ورشکسته رو بالا برد
امیدوارم هر چه زودتر بیان تا از شر این خودرو سازان داخلی و کیفیت پایین تولیداتشون خلاص بشیم .فقط امیدوارم که قبل از اون مدیران و سرمایه های مملکتمون براشون کلاس نزارن
دوسال پیش خودرو چینی ام جی محصول خودرو سازی آذربایجان آذویکو ثبت نام کردم ولی پس از دوسال همچنان هیچ ارگانی پاسخگو نیست و خبر جدید محکومیت آذویکو در تعزیرات فقط بازی دادن حواله دارهاست
ما هیچ وجه مشترکی در هر بخش و عناصر فرهنگی با چین کمونیست از خدا بی خبر نداریم و راضی به اینگونه تعاملات هذیانی نیستیم.
در این خصوص باید از طریق همه پرسی نظر اکثریت ملت رو بگیرند.
حاضریم خودرو نداشته باشیم ولی با اینا هم رابطه نداشته باشیم.
اگه به فکر مردمید بزارید خودروهای باکیفیت دست دوم بیاد تو کشور تا قیمت های دو دله ساز وطنی به جایگاه واقعی خودش برگرده.
جای شرم و خجالته که کشوری که ادعای پنجاه سال خودروسازی داره الان دست به دامن کشوری شده که دو دهه است وارد این صنعت شده!!!!! تا ده سال پیش خودروی چینی رو حتی نگاه نمیکردیم الان داریم صنعت خودرسازی را میدهیم دست آنها!
ار تولید ==> به سوی مونتاژ وسایل چینی
واقعا برای مسئولین و وزیر صنعت ایران متاسفام
برای بی هدفی در اقتصاد خودرو ایران باید گریست.
چرا در صنعت موشک سازی پیروز بودیم و هستیم
حتی تنها قدرت بدتر منطقه هستیم
ولی در صنعت ماشین سازی اینقدر گیج هستیم
دیدید این کارشناس واقعا حق گفت حالا به قرارداد 25 ساله تعمیم دهید چین 700 میلیارد دلار خط اعتبار با آمریکا را فدای چند میلیارد دلار نمی کند.
حالا کجاند اونا که می گفتند بدون آمریکا می شود کاری کرد.
این آقا که می گویید خودروهای چینی نمیتواند ۶۰۰هزار کیلومتر دوام بیاورد کدم خودرو داخلی میتواند ۶۰۰ هزار تا دوام بیار جالب که تمامی خودروهای تولید شده سایپا و ایران خودرو رو پایه خودروساز های فرانسوی میباشد کمی فکر کنید بعد به مردم دروغ بگویید اگر راست می گویید مثل همین خودروهای چینی بنظر شما بی کیفت را تولید کنید نه اینک پراید ۲۵ سال پیش ویا پژو ۳۰ سال پیش را تولید کنید آن به قیمت فضای به مردم به فروشید
قیمت خودرو دنا پلاس توربو اتومات را 252 میلیون و 600 هزار گذاشته در 3 ماهه اول 99 در صورتی که در این زمان دنا پلاس معمولی 103 میلیون بوده چطور می شود بخاطر سانروف و توربو و گیربکس اتومات 150 میلیون به خودرویی که 103 میلیون بوده اضافه شود
اگر این دو خودروساز دولتی بخان با این فرمون بدون توجه به اوضاع اقتصادی خراب مردم و دولت بی شک دچار ورشکستگی و درماندگی خواهند شد و اندکی عقل سلیم اگر باشد باید قید این سودهای لحظه ای زده و اقتصاد آزاد را اعلان کنند تا کوره نسیمی به ریه های سرتایر گرفته اقتصاد دمیده شود
اینکه چیز جدیدی نیست هدف افزایش سطح طبقاتی در بین مردم است تا بواسطه پول و کار کردن برای ارباب پول برای دولت دربیاید. دیگه نمی دونن فردایی هم هست که ارباب توان پاسخگویی ندارد و باید فرار کند.
سیستم حامی تمام قد خودروسازان چپاولگر دار و ندار ملت زجر کشیده است!
البته همیشه هم اینجور نمیونه و زمین گرده!
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
عزیزم یکدهم
مهران
۲۲:۲۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
مصاحبه ۲۰ سال پیش مدیر عامل ایران خودرو که تو روزنامه ها چاپ شد:
هر نهادی تو کشور از فروش خودرو سهم داره
حالا انتظار دارید درهای کشور به روی ماشین خارجی باز بشه
همینطور قیمت ها داره میره بالا بالا بالا بالا پایین بیا هم نیست خودشو کی میبره لیبرال ها دلال ها
ما میتونیم هم از نظر طراحی و تولید قطعات و کیفیت خوب با قیمت مناسب ها خاورمیانه بشیم و صادرات کنیم به شرطی که جوانان حزب اللهی انقلابی بیان و مسئولین لیبرال غرب پرست ذارن کنار
ثابت کردن تو زمینه موشک و پرتاب موشک به فضا
سلام خودرو چینی خیلی خوبه من یکیش را ۵ ساله دارم فقط بنزین و روغن ریختم توش ایمنیش هم از خیلی خودروهای داخلی بهتره فقط اگر ایران خودرو و سایپا دست توش نبرن . بخاطر اینکه خیلی لوازم ایمنیش را بی کیفیت و یا اصلا نمی زارن داخلش
دولت و حکومت علنی پشتیبان این دو خودرو ساز داخلی هستند و هر گونه خودرو با هر قیمتی را به مردم تحمیل می کنند .
اگه تعرفه های گمرکی را بر خودرو های خارجی بردارند همه چیز درست میشه
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
این همه شرکتها وکارخانجات ورشکسته ایران خودرو وسایپاهم روش بابا بذارید درشو ببندند ۸۰ میلیون ایرانی از دست اینهاراحت بشند
شما چه جور خودروسازی هستی که به محض کمبود قطعه وارداتی یا تحریم تولید و تحویل خودرو متوقف میشود؟؟؟
سالهاست مونتاژ میکنید بعد مدعی بزرگترین خودرو ساز هستید؟؟؟
خودرو ساز یعنی طراحی و تولید از صفر تا صد خودرو یعنی هرسال چند نمونه جدید معرفی کنید (ون،استیشن،کوپه،وانت،هاچ بک با موتورها و گیربکس های مختلف) نه اینکه زه دور در یا چراغ و یا قالپاق را تغییر داده و به عنوان خودرو جدید به خورد مردم دهید.
شما چه جور خودروسازی هستی که به محض کمبود قطعه وارداتی یا تحریم تولید و تحویل خودرو متوقف میشود؟؟؟
سالهاست مونتاژ میکنید بعد مدعی بزرگترین خودرو ساز هستید؟؟؟
خودرو ساز یعنی طراحی و تولید از صفر تا صد خودرو یعنی هرسال چند نمونه جدید معرفی کنید (ون،استیشن،کوپه،وانت،هاچ بک با موتورها و گیربکس های مختلف) نه اینکه زه دور در یا چراغ و یا قالپاق را تغییر داده و به عنوان خودرو جدید به خورد مردم دهید.
خودروساز کیه دوست عزیز؟ شخصه؟خودروساز خود دولت این کلمه خودرو سازم تو ملت علمش کردن که مردم دنبال نخودسیاه بگردن
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
پاسخ این دوستمان کاملا درسته این دو خودرو ساز دولتی هستند و تمام قد دولت پشتیبان اون هست اگه قیمت پراید به 6 میلیون و 405 و سمند به 10 الی 12 میلیون برنگرده هیچ چیز درست نمیشه چون قیمت واقعی آنها همینه
زمانی ایران خودرو و سایپا خودرو ساز محسوب میشن که حداقل چند شرکت خودرو ساز رقیب داشته باشند
انها فقط خونخوار هستند نه خودرو ساز
سارا
۱۳:۳۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
چین با حق وتو داره از ما باج میگیره آخه چرا باید ما تاوان سیاست کره شمالی شدن مسعولین رو بدیم ماهم آدمیم یه ذره فکر مردم بودین این وضع ما نبود کشورو دارین به چین واگذار میکنین که دوبار الکی قطعنامه ها رو وتو کنه ؟؟
این اکاتت از آلبانیه؟
از احساس حقارتش پیداست
شاید هم از لندن باشه
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
ناشناس 14.40
این نوع کامنت ها دیگه قدیمی شده
انگ زدن به دیگرون،
خدا روزی ات رو جای دیگه بده
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
ما هیچ وجه مشترکی در هر بخش و عناصر فرهنگی با چین کمونیست از خدا بی خبر نداریم و راضی به اینگونه تعاملات هذیانی نیستیم.
در این خصوص باید از طریق همه پرسی نظر اکثریت ملت رو بگیرند.
حاضریم خودرو نداشته باشیم ولی با اینا هم رابطه نداشته باشیم.
اگه به فکر مردمید بزارید خودروهای باکیفیت دست دوم بیاد تو کشور تا قیمت های دو دله ساز وطنی به جایگاه واقعی خودش برگرده.
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
ورود خودرو رو آزاد کنید ماشین هایی که کیفیتشون از ماشین های ارانی بهتره با قیمت کمتر به دست مردم میرسه
من یه سوال دارم
چرا باشگاه خبرنگاران جوان در مورد بورس و ریزش اون و همینطور تورم موجود در جامعه سکوت کردید فقط بلدید بگید ما خوبیم و همیشه در حال موفقیت هستیم ....
خودرو چینی رو خود چینیا تو کشورشون نمیخرن و مردمشون میگن با پول بیشتر خودرو بهتر میخریم....
تو ایران اینقدر ما بدبخت شدیم ..
در کل اگه دین ندارید آزاد مرد باشید.
چرا قیمت پراید از 16 میلیون به 20 و یکدفعه به 90 و حالا میگن 115 میلیون رسیده
اینجانب یه کامندم 200 سال باید کار کنم تا شاید از این حقوق ناچیز یه خودرو آشغال ایرانی بخرم
بنویس ما انقلاب کردیم شهید دادیم جانباز دادیم و .. همان اول انقلاب هم قول دادند که آب و برق مجانی می شود ولی تا کنون مسئولین فقط و فقط پشت سر هم دروغ می گویند
طوری شده که ما از کشورهای خارجی التماس کنیم که به فریاد ما برسند
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
ما هیچ وجه مشترکی در هر بخش و عناصر فرهنگی با چین کمونیست از خدا بی خبر نداریم و راضی به اینگونه تعاملات هذیانی نیستیم.
در این خصوص باید از طریق همه پرسی نظر اکثریت ملت رو بگیرند.
حاضریم خودرو نداشته باشیم ولی با اینا هم رابطه نداشته باشیم.
اگه به فکر مردمید بزارید خودروهای باکیفیت دست دوم بیاد تو کشور
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
رشد چین رشد اسلام است چین بکوری چشم اسراییل رشد کند فرقی با سیستان ندارد از چین بخریم به سوریه ولبنان رایگان بدهیم
چين در صنعت خودرو داخلي سرمايه گذاري كند و خط توليد چند خودرو را در كشور بياورد و يا اينكه مونتاژي بياورد قيمت خودرو كاهش خواهد يافت .و اشتغال پايدار را فراهم ميكند . با چين مشاركت و همكاري كنيم قطعا توليدات متنوع خودرو افزايش خواهد يافت و جايگزين مناسبي براي خودروهاي از رده خارج فرانسوي مثل پژو و كره اي مثل پرايد خواهد شد .
خجالت هم خوب چیزی بود قدیما، ۱۷ خودرو ساز ،،، هه ایران خودرو و سایپا مونتاژ کارای کلاهبرداران با پیشرفت تکنولوژی و تبدیل تمام خودروها به برقی تا چند سال دیگه ، این دو به اصطلاح غول خودروسازی ایران باید به گاوداری تبدیل بشن
با سلام . تا آنجا که میدانیم اکثر قطعات موتور و خودروهای ملی ما از چین وارد میشود و توان و فناوری قطعه سازان داخلی نادیده گرفته میشود . واین یعنی اشتغالزایی و رونق تولید و اقتصادی.
با سلام وخسته نباشید آخه چرا یک ایرانی باید همیشه ماشینهای بنجول چینی سوار بشه و جان خود ودیگران را به خطر بیندازد مگه بنز و تویوتا وبرندهای معتبر حیف است برای ایرانی سوار بشود ایرانی همیشه باید تصادف کند و جان چندنفر را بگیرد داخل جاده ها بگیرد مثل پراید کامیون HOWO هوو آخه این انصاف این تجاروسرمایه دا ران که دلشان برای جان مردم نسوخته و مهم هم نیست برایشان
نمیدونم اینهمه ادعادارند که صنایع خو وروسازی زیان دادند پس چرا بازهم فعالیت داردعقل سلیم میگوید اگرهربنگاه ویاموسسه اقتصادی رسانده باشد بهتر است قبل ازورسکستگی تعطیل گردد چهل سال آنچنان درخورایران اتومبیلی با استاندارد نتوانستند تولید کنند تا کی بایستی جوربی لیاقتی رومردم تقبل نمایند واقعا آدم تاسف میخوره
همه بیایید تا با هم عهد ببندیم تا به مدت سه ماه هیچ خودرویی نخریم بعد از آن ببینید که چگونه سیر نزولی قیمت خودرو آغاز می شود میبینید که چگونه مثل سابق ارزان می شود و میبینید که نیود قطعه دروغی بیش نبوده.
کاملا موافقم.
بیاییم از خودمون شروع کنیم و منتظر دیگران نباشیم
به باورهامون احترام بزاریم و از روی نزدیکان و دوستانمون کار کنیم تا نتیجه بگیریم.
می تونیم از دفتر مقام معظم رهبری هم درخواست فتوا و نظر کنیم تا با رهنمودهایشان چراغ راه ما شوند.
موس
۱۱:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
شما کجا ایرانخودرو سایپارو گذاشتید تو صف ۱۷ کشور تولیدکننده خودروی جهان یه سر برید همین امارات ببین اصلا ماشین کره ای یا چینی سوار میشن همه ماشیناشون ژاپنی و اروپایین دارید مادیگه پیرشدیم
رفاه آرامش تو این مملکت ندیدیم کاری بهمون کردین فقط هی بدویم دنبال یه لقمه نون که گشنگی نمیریم کی دیگه به عقاید شما اعتماد داره شما دیگه خون مردمو مکیدین
گفت: اگر با خودرویی چینی بیش از ۶۰۰ هزار کیلومتر پیمایش کنیم، خودرو خراب میشود!!! البته کیلویی سخن گفتن عادت بعضی ها شده . لطفا بفرمایید چند تحقیق میدانی روی این ادعا انجام شده؟ تقریبا هیچ. اگه بنز یا BMW یا تویوتای ششصد هزار کیلومتری سالم پیدا کردید سلام برسانید
. پراید نو داشتم باران میامد آب وارد صندوقش می شد زیر ده هزار تا دیسک و فلایول ش مرخص شد .الان چند ساله ام وی ام 110 دارم شکر خدا تا به حال اذیتی نکرده .
درطول تاریخ، سردمداران دولت های ما،به بهانه هایی به یکی ازابرقدرتها متمایل شدند، گاهی به انگلیس، زمانی بع فرانسه و آلمان ودراین چهل سال به روس وچین!!؟ ومامردم هیچ نقشی دراین وابستگی ها واستعمارنداشتیم!؟!؟
دوست عزیز چین اقتصاد آمریکا رو هم گرفته همه جا هست ربطی به تمایل ممایل نداره الان ماشین کراس اور تولید می کنه با دلار 24 تومن 600 میلیون درمیاد بعد باید 250 میلیون بدی دنا پلاس .خوب معلومه که چین با این سیاست قیمت گذاری و نیروی کار ارزان دنیا رو میگیره
reza
۰۹:۴۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
چرا؟ ایران و شرکتهای خودروسازی تحت لیسانس کلاسهای آموزشی برندهای معروف در حال تولید در چین قرار نمی گیرند؟ چرا؟ نخبه های ایرانی را به این کلاس ها در چین نمی فرستند تا طی آموزش دانش فنی تولید و ساخت را به ایران وارد کنند؟ این هزینه هر چقدر هم که باشد وقتی دانش فنی همراه با تکنولوژی بروز شده ی تولید و ساخت از چین توسط دانش آموخته گان وارد کشور شود هیچ تحولی هم که حادث نشود لااقل خبره گانی داریم که در دانش فنی و ایده در حوزه ساخت متخصص هستند........چرا؟ پس از گذشت 40سال از عمر انقلاب هنوز باید دست ما به بیگانگان جهت قطعات و تولیدوساخت دراز باشد؟ و همواره دست به واردات خودروی با کیفیت خارجی بزنیم؟ و با تولیداتی همچون پراید در راه تولید تابوت متحرک در صنعت خودروسازی گام برداریم؟.........
متخصص داریم خیلی هم داریم فقط مسئله اینکه مدیرامون بدرنخورن وفقط به فکر منافع شخصی خودشون.
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
خدا رو سپاس از دست آمريكا راحت شديم. باز وابستگي و زير يوغ چين و روسيه بودن بهتر از دوستي با آمريكاست.
خدا رو چه ديدي شايد با نزديكي هر چه بيشتر به اونا بتونيم، ارمنستان ، آذربايجان و گرجستانمون رو به سرزمين كشورمون برگردونيم.
ما هم میتونیم هم تراز اساتید باشیم ولی از داخل تحریم هستیم و اجازه کار به ما داده نمیشه . این واقعیت رو قبول بکنیم مدیرانی که در صنعت و خودرو سازی های ما مشغول هستند هیچ ربطی به این شاخه از علم ندارند .اونهایی هم که در دانشگاه های به اصطلاح خوب این کشور تحصیل کردن هم لزوما علم این کار رو ندارند و فقط حوصله خوندن کتاب داشتن و روش تست زدن بلد بودن .ما هم که مدعی هستیم انداختنمون ته سیاه چال .
این یعنی از دانش آموخته گان نخبه که با هزینه های شخصی دست به ابداع و اختراع میزنند هیچ حمایتی نمیشود چون منافع کثیری از رشته مدیران و مسئولانی که با ارتباط زنجیره ای در سود واردات با خطرات جدی روبرو میشوند پس چرا؟ باید سود آنی خود را در حمایت از نخبه گان داخلی تبدیل به ضرر کرده و از منافع بلند مدت پر سود واردات بی بهره شوند؟ هان؟! اگر مسئله و معادله این نبود یقین بدانید در طول 40سال عمر انقلاب حتماً خودروی ملی را تولید کرده و نه تنها تولید آن در داخل از تولید تا مصرف ارزان بود بلکه الآن دنبال بازارهای صادراتی بودیم دلیل هم این است که ایرانی اگر موشک و ماهواره میسازد یقیناً و حتماً قادر به ساخت خودروی ملی خواهد بود فقط حمایت و حمایت و حمایت از اساتید نخبه و دانشجویان نخبه کشور لازم است همین وبس و قطع کردن دست دلالان و واسطه گران امر واردات خودرو و قطعات خودروسازی......
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
یجوری میگه با خودروی چینی 60000 هزارتا پیماش کنیم خراب میشه ، به آشغالهای خودتو بگید اینا که درب نمایندگی موقع تحویل خراب میشن
حالا با اون ماشین چینیه میشه یه شمال رفت
عالی گفتی ولی تا این دولت هست نمیذاره خودرو رو به سپاه بدند تا مشکل خودرو حل بشه
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
موشک هم مونتاژ میشود
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
تو چقد ساده ای
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
شما فکر کردی الان کی صنعت خودرو رو تویی مشت گرفته
شعبان
۰۹:۰۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
هجدهمین خودروساز بزرگ در جهان و یکی از بزرگترین خودروسازان آسیاست؟؟؟؟
تعریف خودروساز بزرگ اگه ایرانخودرو و سایپا هست که واقعا باعث تاسفه.
والا ما از سال 68 که بدنیا اومدیم پراید و پژو و 206 دیدیم. به اینا نمیگن خودروساز بزرگ. 4تا ماشین آشغالی که نشد بزرگ
والا هیتلر تعظیم کرده به ایران خودرو و سایپا توی ادم کشی.
خب یعنی انحصار دست سایپا و ایرانخودرو باشه این سطل حلبی های اشغال رو با قیمت گذاف قالب کنند به مردم که جیب آقازاده های مفت خور پر بشه و بیشتر خون ملت را بمکن
اللهم العن قوم الظالمین
یکطوری میگه ماشین های چینی بعد ۶۰۰۰۰۰کیلومتر خراب میشن که انگار ماشین های وطنی روزی صد بار بدون هیچ مشکلی درو تا دور کشورو میزنن.خداشاهده ماشین صفر از تهران اومده تا خوزستان بعد خرج انداخته رو دست صاحبش.
تا وقتی نفهمیم خودروسازی ما قابل مقایسه با حتی خودرو سازی چینی ها هم نیست،همینطور به سوی اینده پیشرفت میکنیم.
شما اول ماشین های خودتونو لااقل خراب تحویل مردم ندید،بعد بیاید در مورد استهلاک خودروساری کشورهای دیگه نظر بدید.
تنها خلاقیت خودروسازای ماهم اینه که پلاکو از رو سپر بندازن رو صندوق.
ولی اگر قرار سرمایه گذاری شود بهتر این در خودرو های برقی باشد
مگرتوی دنیا یه کشوربهترسراغ ندارن بایدازچین بیاد
مگرکسیری بودجه چقدره تزهرخودروپژودارن صدملیون میگیرن
واردات ازادبشه ببین چطوری خودروسازان خودشونوجمع کنن
آشغال چینی میخریم به قیمت خودروی اروپایی.
در این خصوص باید از طریق همه پرسی نظر اکثریت ملت رو بگیرند.
حاضریم خودرو نداشته باشیم ولی با اینا هم رابطه نداشته باشیم.
اگه به فکر مردمید بزارید خودروهای باکیفیت دست دوم بیاد تو کشور تا قیمت های دو دله ساز وطنی به جایگاه واقعی خودش برگرده.
واقعا برای مسئولین و وزیر صنعت ایران متاسفام
برای بی هدفی در اقتصاد خودرو ایران باید گریست.
چرا در صنعت موشک سازی پیروز بودیم و هستیم
حتی تنها قدرت بدتر منطقه هستیم
ولی در صنعت ماشین سازی اینقدر گیج هستیم
حالا کجاند اونا که می گفتند بدون آمریکا می شود کاری کرد.
البته همیشه هم اینجور نمیونه و زمین گرده!
هر نهادی تو کشور از فروش خودرو سهم داره
حالا انتظار دارید درهای کشور به روی ماشین خارجی باز بشه
ما میتونیم هم از نظر طراحی و تولید قطعات و کیفیت خوب با قیمت مناسب ها خاورمیانه بشیم و صادرات کنیم به شرطی که جوانان حزب اللهی انقلابی بیان و مسئولین لیبرال غرب پرست ذارن کنار
ثابت کردن تو زمینه موشک و پرتاب موشک به فضا
خبر قیمت سرسام آور خودرو در بازار دارید یا باز هم ترجیح میدید روزه سکوت بگیرید؟
درچه فکری عمو؟
اگه تعرفه های گمرکی را بر خودرو های خارجی بردارند همه چیز درست میشه
سالهاست مونتاژ میکنید بعد مدعی بزرگترین خودرو ساز هستید؟؟؟
خودرو ساز یعنی طراحی و تولید از صفر تا صد خودرو یعنی هرسال چند نمونه جدید معرفی کنید (ون،استیشن،کوپه،وانت،هاچ بک با موتورها و گیربکس های مختلف) نه اینکه زه دور در یا چراغ و یا قالپاق را تغییر داده و به عنوان خودرو جدید به خورد مردم دهید.
سالهاست مونتاژ میکنید بعد مدعی بزرگترین خودرو ساز هستید؟؟؟
خودرو ساز یعنی طراحی و تولید از صفر تا صد خودرو یعنی هرسال چند نمونه جدید معرفی کنید (ون،استیشن،کوپه،وانت،هاچ بک با موتورها و گیربکس های مختلف) نه اینکه زه دور در یا چراغ و یا قالپاق را تغییر داده و به عنوان خودرو جدید به خورد مردم دهید.
ماشین دار شدن خواب و خیاله خیاله خیاله
زمانی ایران خودرو و سایپا خودرو ساز محسوب میشن که حداقل چند شرکت خودرو ساز رقیب داشته باشند
انها فقط خونخوار هستند نه خودرو ساز
از احساس حقارتش پیداست
شاید هم از لندن باشه
این نوع کامنت ها دیگه قدیمی شده
انگ زدن به دیگرون،
خدا روزی ات رو جای دیگه بده
در این خصوص باید از طریق همه پرسی نظر اکثریت ملت رو بگیرند.
حاضریم خودرو نداشته باشیم ولی با اینا هم رابطه نداشته باشیم.
اگه به فکر مردمید بزارید خودروهای باکیفیت دست دوم بیاد تو کشور تا قیمت های دو دله ساز وطنی به جایگاه واقعی خودش برگرده.
چرا باشگاه خبرنگاران جوان در مورد بورس و ریزش اون و همینطور تورم موجود در جامعه سکوت کردید فقط بلدید بگید ما خوبیم و همیشه در حال موفقیت هستیم ....
خودرو چینی رو خود چینیا تو کشورشون نمیخرن و مردمشون میگن با پول بیشتر خودرو بهتر میخریم....
تو ایران اینقدر ما بدبخت شدیم ..
در کل اگه دین ندارید آزاد مرد باشید.
اینجانب یه کامندم 200 سال باید کار کنم تا شاید از این حقوق ناچیز یه خودرو آشغال ایرانی بخرم
بنویس ما انقلاب کردیم شهید دادیم جانباز دادیم و .. همان اول انقلاب هم قول دادند که آب و برق مجانی می شود ولی تا کنون مسئولین فقط و فقط پشت سر هم دروغ می گویند
طوری شده که ما از کشورهای خارجی التماس کنیم که به فریاد ما برسند
در این خصوص باید از طریق همه پرسی نظر اکثریت ملت رو بگیرند.
حاضریم خودرو نداشته باشیم ولی با اینا هم رابطه نداشته باشیم.
اگه به فکر مردمید بزارید خودروهای باکیفیت دست دوم بیاد تو کشور
بیاییم از خودمون شروع کنیم و منتظر دیگران نباشیم
به باورهامون احترام بزاریم و از روی نزدیکان و دوستانمون کار کنیم تا نتیجه بگیریم.
می تونیم از دفتر مقام معظم رهبری هم درخواست فتوا و نظر کنیم تا با رهنمودهایشان چراغ راه ما شوند.
رفاه آرامش تو این مملکت ندیدیم کاری بهمون کردین فقط هی بدویم دنبال یه لقمه نون که گشنگی نمیریم کی دیگه به عقاید شما اعتماد داره شما دیگه خون مردمو مکیدین
متاسفم
خدا رو چه ديدي شايد با نزديكي هر چه بيشتر به اونا بتونيم، ارمنستان ، آذربايجان و گرجستانمون رو به سرزمين كشورمون برگردونيم.
حالا با اون ماشین چینیه میشه یه شمال رفت
تعریف خودروساز بزرگ اگه ایرانخودرو و سایپا هست که واقعا باعث تاسفه.
والا ما از سال 68 که بدنیا اومدیم پراید و پژو و 206 دیدیم. به اینا نمیگن خودروساز بزرگ. 4تا ماشین آشغالی که نشد بزرگ
والا هیتلر تعظیم کرده به ایران خودرو و سایپا توی ادم کشی.
خدا به داد برسه
اللهم العن قوم الظالمین
نسل بعد از ما هم همینه